jozias Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hoi BamBamdat is toch eigenlijk hetzelfde als met drinken, de eerste laten staan!De eerst peuk is vies de tweede gaat al weer beter en voor dat je het weet ben je weer verslaafd en zo blijf je hunkeren naar iets!Nou ja wat ik al zei ik ben zoooo blij dat ik dat niet meer doe en wellicht werkt het voor jou weer anders!? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Tataaaaaaaaaaaaaa, hahahaha die Kate. Je maakt me blij. Niet omdat je mn(duh) advies hebt opgevolgd maar voor jezelf hebt gekozen. En het je goed gaat, dat vind ik fijn om te horen!En ik heb dat advies ook weer van anderen gekregen. Pass on what is so freely been given to you(zoiets) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Kate, ik denk dat ik van nuchtere alkie's het meest kan leren. Droogstaande alkies veranderen niets en dan blijft alles hetzelfde alleen je drinkt niet. Dat lijkt heel goed maar op mijn AA groep zie ik het verschil want dat is er wel degelijk.Jozias, nee hoor, zo waar wat je zegt. Ook die eerste peuk niet nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Ik ben nog niet helemaal bekend met de juiste terminologie hoor ik haha.Ok nuchtere alki's duh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Safi in Rotterdam is er zo'n soort kamp, het is het oude "quarantaine-gebied", ik weet niet of ik dat goed schrijf. Vroeger werden daar zeelieden opgenomen in barakken als ze aan iets besmettelijks leden. Een deel van deze barakken staat er nog, en is bezet door kunstenaars. Een vriendin van mij woont daar. Ik merk er niets van drank of drugs, wel hangt er een heel relaxte sfeer. Electriciteit hebben ze niet, ze koken op houtvuur of hebben zelf een soort aggregator gebouwd. Ze verbouwen er hun eigen groenten. Zo zou ik ook wel willen leven, misschien, als ik jonger was. Ik denk niet dat ik het nu nog zou kunnen. De tuin hier vind ik wel leuk, en zelf dingen kweken, maar ik ben toch wel erg gehecht aan mijn bad en centrale verwarming, een beetje luxe, dus. Het Rotterdams Havenbedrijf wil dit gebied innemen om er een nieuwe haven te graven, ik kan begrijpen dat de bewoners er alles aan doen om hun stukje natuurlijkheid te behouden.Het zal vast wel zo zijn dat de craving voorbij gaat. Dank voor je woorden, dat helpt mij weer. Ik denk nu nog elke dag aan drinken en roken. Sta er mee op en ga ermee naar bed, zeg maar. Gewoon maar geduld hebben, er zijn wel meer dingen waar ik niet los van kan raken. Zoals de dood van F. en dat ik niet meer met mijn moeder kan praten, daar denk ik ook nog elke dag aan. Maar wat wil ik dan? Ik heb er een half leven op zitten (optimistisch) en er zijn heel wat dingen gebeurd. Ook niet-fijne dingen. Er mee zien te leren leven is blijkbaar de kunst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Zou Blacky al nieuws hebben??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 droge alkies...nuchtere alkies...wat is het verschil??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hoi Kate,Als met metgezel klaar is komt er een fotootje, een nieuwe versie. Het wordt een echte dandy, hij krijgt weer alure. Een beetje meer pit, zo als het een rechtgeaarde Terrier betaamt.Voorlopig zit ik me een ongeluk te plukken. Ik had het er iets te lang bij laten zitten.Je ziet en hoort!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Over terminologie gesproken: volgens mij is craving het mechanisme wat in werking treedt als je het eerste glas neemt. Iets in je wordt dan getriggerd en neemt het ahw over en daardoor drink je veel meer dan je wilt. Hoe je die zucht naar drank dan noemt en of dat ook craving heet/is weet ik niet.De zucht naar drank wordt in AA termen de obsessie genoemd. De geestelijke gekte die ervoor zorgt dat je toch een eerste slok neemt terwijl je je nog zo had voorgeno,men dit niet te doen. Hiervoor worden dan de Twaalf Stappen aangeraden. In het BB bij de Dr opinion staat hier een stuk over geschreven.De craving is de fysieke ontwenning. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Bammetje, Droog- Nuchter, dat lijkt mij hetzelfde. Ben ik droog of nuchter, kom op vertel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 wat lastig toch als de dingen blijven trekken. ik ben al ik denk 17 jaar gestopt met roken en ben er nog steeds bang voor. niet als ik iemand zie roken of zo, maar om er zelf 1tje op te steken. ik denk dat ik dan weer verkocht ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Ik zie van alles veranderen Bam Bam. IK sta droog, dan ben ik toch een droogstaande alco! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Soothe, droog en nuchter is niet hezelfde.Alcoholisme en het bestrijden daarvan wil zeggen dat je ook dingen anders aan moet gaan pakken. Dus een beetje zoals Har schrijft je levenswijze aanpasen aan wat je aankunt. Eerlijk zijn over je gedrag. Naar jezelf kunnen kijken, veranderingen door kunnen voeren.Mijn vader is een droge alcoholist in mijn opinie. Ik zit daar tussen in en probeer nuchter te worden.Ik kijk aan het eind van mn dag wat ik goed gedaan heb en wat niet. Waar ik mn verontschuldiging zou moeten maken, wat kan ik morgen anders doen.Mijn manier van leven zoals ik dat deed werkte niet en maakte me ongelukkig. Daar probeer ik aan te werken. Ik ben nog geen expert in de AA maar dot is een beetje mijn visie erop.Hoe zie jij dat, denk je dat er echt geen verschil is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Bam Bam lees nu pas je post. Ben het deels met je eens; goed dat je voor jezelf praat Hooggevoeligheid bestaat wel degelijk en kan gediagnosticeerd worden. Zo gauw je het als excuus gaat gebruiken voor je gedrag ben je verkeerd bezig in mijn ogen. Je gedrag zou er juist op gericht moeten zijn ermee om te gaan, zo'n beetje hetzelfde verhaal als met drank waar wij alco's "gewoon" van af moeten blijven.Daar moet je nuchter in zijn. Eerlijk gezegd heb ik moeite met AA'ers die alles relateren aan drankmisbruik en continu wijzen op het Big Book en andere AA literatuur voor de oplossingen. Ben zelf AA'er, al zo'n 7 jaar dus weet waar ik het over heb.Het Big Book mag niet als bijbel worden gezien waar alle wijsheid van deze wereld in verzameld is, maar als een zeer waardevolle uitgave doorspekt met inzichten en ervaringsdesdkundigheid waar iedere alco zijn voordeel mee kan doen. Maar er bestaan ook gevoelsgerelateerde zaken waar farizeers moeite mee kunnen hebben, ik bedoel maar...geen enkele leer is zaligmakend.Blijf vooral naar jezelf op zoek wil ik zeggen en daar kun je alle moed, wijsheid en kracht bij gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Whatever you say Soothe. Als het voor jou werkt is het dat toch prima. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Als het beestje maar een naam heeft BamBam. Het eerste dat bij me opkwam voor die zucht naar drank en roken was craving. Ik denk wel dat iedereen heeft begrepen wat ik bedoel.Fijn dat het met jou goed gaat!Jozi zoals jij hamburgers van Mc beschrijft, is voldoende om er nooit meer trek in te hebben. Als iemand op die manier drank zou kunnen beschrijven, wordt meteen het aantal alcoholisten met de helft verminderd Overgens zag ik vanmiddag heel vluchtig Tapas ingelogd staan. Maar meteen was ze weer weg. Tapas hoe gaat het met je?Ook Karinneke heb ik alweer een paar dagen niet meer gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 van craving had ik nooit gehoord tot mijn anti alcoholcursus. ik heb het daarin omschreven als het hebben van onbeheersbare trek om opnieuw te gebruiken. het bepaalt mijn volledige denkvermogen.een stukje van je hersens is gekaapt door de verslaving. dat stukje vecht om aandacht en treed steeds op de voorgrond, zodat je wel aan alcohol 'moet' denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Niet te snel gaan Bam Bam. Ik denk na over hetgeen je zei. Even laten bezinken. Niet overhaast reageren. Je hoort me er nog over! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Har, dank voor je antwoord. Mooi geschreven. Nee, niets kan als absolute waarheid gezien worden en zo zie ik het ook niet.Ik weet dat sommige AA-ers van mening zijn dat veel, zo niet bijna alles, teruggevoerd wordt op het alcoholisme. Momenteel heb ik last van een depressie waar ik medicatie voor gebruik. Ik ben hiervoor naar specilaisten geweest en daar luister ik nu naar. Ik ben bezig te ontdekken waar ik goed aandoe. Als zowel mn huisarts, als mn peut, als de psychiater zeggen dat het wellicht een goed idee zou zijn om een tijdje medicatie te gaan gebruiken dan luister ik daarnaar. Zodra het een vlucht voor de werkelijkheid wordt schiet het z'n doel voorbij.Soms zie ik de pammetjes en weet ik veel wat voorbij schieten op het forum. Ik vraag me dan wel es af of veel medicatie niet als vervanging van alco gebruikt wordt. Maar dat is niet aan mij om overe te oordelen, ik ken de situatie niet. Ik denk wel dat veel 'problemen' kunnen oplossen of sterk kunnen verminderen als ik leef naar de 12 Stappen. Het klinkt misschien eng maar bekijk het es zo.Wat is er mis mee een inventaris van je leven te maken, tot nu toe, en daar schoon schip mee te maken. Wat is er mis je spirituele kant te ontwikkelen. Wat is er mis met het doen van een tiende Stap, elke dag of elke week of elke maand waarin je terugkijkt en overdenkt wat goed is gegaan, wat niet goed is gegaan en wat je morgen anders aan kunt pakken. Wat is er mis met een elfde stap waarin je rust inbouwt voor meditatie. Ik zeg nbiet dat ik het gemakkelijk vind, ik hik soms zo aan tegen van alles en nog wat. Maar ik zie de voorbeelden van mensen die dit doen en hoe zij in het leven staan. En weet je, dat wil ik ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Voor de nieukomers anders scrollen________________________________VERSLAVINGSGEDRAGVerslavingsgedrag is een vorm van wegvluchten voor jezelf. De vlucht nemen, op allerlei manieren, wordt een verslaving. Verslaving is daarom niet alleen een lichamelijke gebeurtenis, maar het hele leven gaat zich richten op de verslaving. Ben je verslaafd aan een middel en stop je ermee, dan is dat het begin van het veranderen van je verslavingsgedrag. Als je niets met dit gedrag doet, dan is de kans groot dat je opnieuw vastloopt, omdat je alleen het gebruik gestopt hebt.Verslavingsgedrag heb je om weg te vluchten voor je gevoelens en verantwoordelijkheden. Het is: niet willen kiezen voor een ander leven of vermijden van ruzies of conflicten. Een verslaafd leven loopt vast, het is zwart/wit en zonder flexibiliteit: is één ding niet goed, dan alles maar overboord.Verslaafd gedrag heeft een aantal kenmerken, die bij iedereen in min of meerdere mate naar voren komen. Tijdens het ontwennen steken die kenmerken vaak extra de kop op. Het is daarom zo belangrijk ze te leren herkennen, zodat je nu leert hoe het misschien anders zou kunnen en hoe noodzakelijk het is er verandering in aan te brengen.Een aantal van die kenmerken zijn:Preoccupatie = vooringenomenheid, geobsedeerd zijn door het middel. Het verslavend middel is het centrale punt geworden in je leven. Je hele denken en doen wordt er door bepaald. Zolang je gebruikt, merk je er vaak niets van.Maar als je stopt komt het vooral naar voren door:Veel denken aan het middel, veel praten over het middel, dromen, klinken met karnemelk; het vele drankgebruik bij tv-series valt jou op, in ieder gesprek komt het middel naar voren, dorst hebben en 'droogdrinken; flauwe drank- of pillengrappen maken, over het middel praten, alsof je het gebruikt in de kroeg, het water loopt je in de mond (en waarschijnlijk bij je medecliënten ook) .Druqzoekend qedrag = is alle gedrag wat gericht is op het verkrijgen van het middel. Hoeveel en wat deed je ervoor om het middel te krijgen als je zonder zat? Dit komt naar voren in:Zoeken zonder te weten wat, onrustig heen en weer lopen; mensen om je heen verzamelen die ook gebruiken, hetzelfde erover denken en doen; anderen onder druk zetten met je gedrag tot ze als het ware het middel naar je hoofd smijten, anderen tegenover elkaar uitspelen, bijvoorbeeld: "Maar van hem mocht het wel!" of "Maar hij/zij zei dat..." enz.; inspelen op onzekerheid van de ander of iemand voor gek zetten in de groep, sjoemelen met regels, proberen hoe ver je kunt gaan, sarren; zeuren om pillen bij verpleging of arts; zielig doen, met jou is het altijd erger dan met anderen dus. ..; redenen zoeken om het gebruik te rechtvaardigen.Ontkennen = voor jezelf en een ander niet willen weten hoe het eigenlijk met je zit.Dit merk je aan:.Net doen of er niets met je "aan de hand is, al ben je in een Detox opgenomen; jezelf steeds spiegelen aan een ander door te zeggen dat die er veel erger aan toe is; niet beziq zijn met hetgeen waarvoor je hier gekomen bent, namelijk je leven anders inrichten; zogenaamd bagatelliserend, verhullend, ontwijkend, luchthartig, verkleinend over je problemen praten; niet willen zien dat jij zelf een aandeel hebt in de toestanden/problemen; anderen kunnen je vertellen hoe je anders zou kunnen leven, maar je valse trots ontneemt je het luisteren ernaar; je hoort alleen jezelf en dat het liefst; veel praatjes maar niks doen; voor jezelf achterdeurtje open houden, zoals te blijven denken dat je weer sociaal kan drinken of niks ondernemen om je situatie te verbeteren; redenen achter de hand houden om...; onbenullige problemen opblazen om de werkelijke problemen te bedekken, bijvoorbeeld overdreven met anderen bezig zijn en jezelf verwaarlozen, continu negatieve punten zoeken of discussies over regels en sjoemelen daarmee. Verslaving is ontkennen van je eigen realiteit, niet willen weten wie je bent en geen verantwoording willen dragen.Controleverlies = alles wordt 'te' en je denkt niet te kunnen stoppen. Onverzadigbaar, je hebt steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen. Dit merk ie aan: liters melk drinken, niet l maar 10 plakjes beleg op brood, niet 4 boterhammen, maar 10; niet naar l tv-programma kijken, maar hele avonden; niet 8 uur per dag werken, maar hele dagen; alles perfect willen doen en zeer veel gewicht geven aan onbenulligheden; het welles/nietes-spel, liever gelijk dan gelukkig. Controleverlies is het vluchten voor je gevoelens en deze probeert te verstoppen in allerlei bezigheden.Spelletjes spelen = trucjes toepassen om je zin te krijgen of moeilijke situaties te voorkomen of situaties te creëren om een goed excuus te hebben voor jezelf. Spelletjes speel je met jezelf (jezelf voor de gek houden) of met anderen. Spelletjes zijn vaak zo'n ingebakken gedragspatroon, dat je het niet door hebt van jezelf. Spelletjes geven je ogenschijnlijk een voordeel.Voorbeelden van spelletjes:Het reddinqsspel: Bij dit spel horen drie verschillende rollen. Iedereen komt om de beurt aan bod en probeert zijn positie/rol vast te houden. De rollen zijn: redder, slachtoffer en vervolger.Redders: zijn bijvoorbeeld familieleden, vrienden en hulpverleners. Iedere keer opnieuw proberen de redders je te helpen totdat hun maat vol is. Doe jij als slachtoffer niet wat de redders van je verwachten: bijvoorbeeld toch drinken, afspraken niet nakomen, goede raad in de wind slaan, dan worden redders boos en gaan je vervolgen. Je bent dan slecht, niet meer te helpen en verziekt alles.Vervolgers: zijn bijvoorbeeld moegeredderde redders. Zij zijn niet langer in staat om te blijven helpen. Of officiële vervolgers als justitie, politie en de waarden en normen in de maatschappij over verslaving. Vervolgers kunnen de pest krijgen aan zichzelf omdat ze liever in de redderspositie zijn. Als slachtoffer maak je handig gebruik van deze wisselende positie door bijvoorbeeld te zeggen: jullie begrijpen mij niet, in jullie ogen blijf ik toch maar een verslaafde, de ene keer help je me en dan laat je me weer zakken of moet ik soms in de goot komen. Of heel dwingend: Ik kan net zo goed weer gaan gebruiken, want van jou verwacht ik toch geen hulp meer.Slachtoffer: Ben je vaak zelf hoewel je ook in de andere positie kan zitten. Slachtoffer wil je blijven wanneer je eigenlijk niet van plan bent met gebruiken te stoppen. Door jezelf voor te houden dat je niet bent te helpen, jezelf zielig te vinden, voortdurend jezelf als een speelbal van de omstandigheden te zien, het overkomt je allemaal zonder dat je zelf partij bent. Lukt dit niet dan wordt je vervolger. Dit uit zich in allerlei beschuldigingen aan redders ('wat een slechte hulpverlening'), aan vervolgers (moeite met autoriteit en regels of 'doe niet zo moeilijk').Stokpaardjesspel: Dit is een levendig spel wat in discussievorm met iedereen gespeeld kan worden. Het doel hiervan is om achterdeurtjes voor jezelf open te houden, zodat je voor jezelf het excuus weer te pakken hebt.Als. ..dan: Iedere suggestie of raad die de ander je geeft wordt pas opgevolgd als er aan jou voorwaarden voldaan is. Of terugkijken: Als er aan jouw voorwaarden voldaan was, had je hier nu niet gezeten. Bijvoorbeeld: als ik niet zo'n slechte jeugd gehad had, dan. ..Als ik Librium zou krijgen, dan. ..Als het gesprek anders was gelopen, dan. ..Als ik een vrouw/man had, dan. ..Als ik werk zou hebben, dan. ..Als ik begrepen zou worden (of eigenlijk: als jullie mij zouden begrijpen) dan...Ja, maar..: Iedere suggestie, raad of idee laat je volgen door een 'ja, maar...' Het is een bodemloze put die je maakt voor de ander. Bijvoorbeeld: "Ik ben eenzaam". "Je zou eens wat contact moeten proberen te maken met. ..". "Ja, maar dan moet ik met de tram" of "dan zit de kat alleen thuis". Ja, maar betekent eigenlijk: Ik ben het niet van plan.Bondjes sluiten: Dat zijn, vaak stilzwijgende, afspraken die je met anderen maakt. Het kunnen gewoontes zijn van jezelf, die persoonlijke ontplooiing remmen. Door bondjes te sluiten vermijd je conflicten, probeer je het leuk te houden en kom je daardoor niet toe aan waarvoor je komt. Bondjes sluiten doe je met twee of meerdere personen. Voorbeelden:* Als ik aardig ben tegen jou, dan ben jij het voor mij.* Wij maken plezier en praten verder nergens over. Wanneer er dan iemand iets van het gedrag zegt, wordt er ontkennend gereageerd of met dooddoeners, zoals: je mag toch wel plezier hebben?* Zo gaan we niet met elkaar om. We spreken elkaar niet aan. Ik ben bang dat ik iemand kwets.* Kroegsfeer scheppen. Dit is vaak een automatische reactie omdat je gewend bent om in de kroeg te leven. De kroeg is de enige plaats waar je contact maakt met mensen. De manier van contact maken of praten over jezelf, in een kroeg, is niet een manier waarop je tot zelfontplooiing kan komen.Er zijn nog andere spelletjes die je kunt spelen. De spelletjes die hier genoemd werden, komen het meest voor. Spelletjes beletten je zelf om je tijd zinvol door te brengen.Herkenning: een soort zesde zintuig van verslaafden. Je herkent de personen die verslaafd zijn aan hun manier van doen. Zoiets als Hollanders in het buitenland! Zo herken je ook negatief gedrag, spelletjes of andere vormen. Dit gedrag leer je jezelf aan omdat omgaan met verslaafden vaak betekent dat je verzekerd bent van je middel. Je verzamelt mensen om je heen, die ook drinken, pillen gebruiken of waar je voordeel mee doet.Ik ben nog steeds aan het zoek en kwam het volgende tegen wat er juist niet echt over gaat maar wat ik toch ook wel weer een echte eyeopener vond.Herkenning kun je ook positief gebruiken. Je kunt van jezelf gedrag herkennen, maar ook van de ander. Zo help je een ander om gedrag waarvan men zich niet bewust is, duidelijk te maken. Je hoeft je energie niet meer in verslavingsgedrag te steken, maar kunt het nu positief gebruiken. Je hoeft jezelf of anderen geen rad meer voor ogen te draaien.Tot slot: Verslavingsgedrag gaat hand in hand samen met het gebruik van een middel. Vaak ben je jezelf daarvan niet bewust. Als je echt wilt stoppen met gebruik, is het een noodzaak om dat gedrag van jezelf te leren herkennen en te veranderen. Uit dit stencil kun je voor jezelf gedrag herkennen.© 2000 Detox Jellinek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hihi, ok Soothe.Bliksem, ik had ook nog nooit over craving gehoord totdat ik hier mee ging schrijven. Ik wist niet dat alcoholisme als een ziekte wordt gezien. Ik heb een alkievader en een zus die veel zuipt en een broer die opgenomen is geweest..........Oh ja en mezelf niet vergeten. En ik ben hulpverlener die de laatste jaren best vaak met alkies in aanraking is geweest.:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Bam Bam, ik denk. In ieder geval ben ik verdraaid blij er van af te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Ik ook Soothe, ik ook.Haha, mn moeder zegt altijd dat ik denken moet overlaten aan een paard...... Die heeft namelijk een veeeeeel groter hoofd. Zo lollig die moeder van mij!?Saf, waarom zou ik scrollen. Ik heb het nodig vaak iets te lezen over mn verslaving. Heb namelijk de neiging te 'vergeten' hoe erg ik was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Oke mensen, ga ff een kopje thee zetten en opslomen. Nice talking to you. Latersss. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden