charlie Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 ik ben er ook helemaal niet los van....zal wel zo blijven ook.Ik ga nu even proberen wat voor te slapen, mss tot vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Ziza, zullen we je voortaan maar Ziezo noemen? Voor jou is immers alles zo klaar als een klontje Ben voorlopig de oppasvader van een leenhondje Jira genaamd, kruising tussen iets boerenfoxachtigs en een hazewind. Moeders is 2 weekjes naar Tsjechie voor familiezaken. Het beestje kan glimlachen althans een grimas die daar op lijkt als hij je begroet, geinig. Zo relaxed als maar zijn kan; van blaffen nog nooit gehoord.Wel effe anders dan de boerenfox die ik gehad heb...was een zenuwpees, net als zijn baasje trouwens toendertijd :$Jira heeft zich nog niet echt fotogeniek opgesteld, houdt niet zo van poespas Grappig, 2 onverwachte gebeurtenissen in 3 dagen tijd: hondje en auto. 't Wordt nog wel wat met mij, nog even en ik ben volledig ingeburgerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Daar ben ik weer, kleine viel als en blok in slaap na het Mac Donald avontuur, nou weet ik weer waarom ik er nooit kwam......tis echt niet te eten!De frietjes goed te doen maar de rest.....Maakt niet uit want het is zeker weer ergens goed voor geweest, ik ben mijn moeilijkste moment weer doorgekomen!!!Hoewel ik er halverwege de middag van overtuigd was dat het mis zou gaan.Maar ik heb gemerkt dat als je die gedachte echt binnenlaat dat er geen weg terug meer is dan ben ik niet meer te stoppen om naar de winkel te gaan, wellicht geld dat voor jullie ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 goeienavond allemaal. als het zo doorgaat mogen ze wel een ziekenboeg openen hier. ik doe mee. ik lees dat er heel wat afgeleden wordt. ook door mij. dat ik me zo beroerd voel doet mijn gevoel voor humor ook geen goed. kan niets hebben thuis. alles is de laatste dagen een beetje teveel geweest denk ik. ik had me nog wel voorgenomen om alleen te doen wat ik kon doen. maar zelfs dat was blijkbaar te veel. toen mijn man na het eten aanbood om de wasmand vast naar beneden te halen (om te gaan strijken) foeterde ik hem zowat het huis uit. :$ en het eten had ik ook al verknalt door er cayenne peper door te doen ipv chillipeper. gelukkig proefde ik er zelf niet veel van. met dank aan de verkoudheid.al met al blijkt het als ik me niet lekker voel lastiger om niet aan een glaasje te denken dan op gewone dagen. hebben jullie dat ook? de moeilijke dagen van deze week kwam ik zonder te veel problemen door, maar van daag ben ik gewoon opperdepop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Kan een van jullie mij misschien vertellen hoe het kan dat je sommige mensen niet kan vinden bij "wie is wie" ??Ieder keer als ik een nieuwe naam zie ga ik even lezen wat het verhaaltje van die persoon is om een idee te krijgen maar ik haal nog steeds van alles door elkaar, alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Gewoon opperdepop zijn dan, tis effe niet anders. Hoef je niet boos op jezelf of de ander om te worden, lijkt me vrij normaal zo'n inzinking qua energie. Nu voel je het, met alco spoel je het weg...het eerste lijkt me meer waard Komt wel weer, sterkte of liever gezegd relax ze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Ja Bliksem en Jozias...die gremlins die houden wel van een achterdeurtje...goed dicht timmeren die hap.Rot dat je zo ziek bent Bliksem...maar goed dat je niet drinkt want nu kan je lichaam vanzelf weer gezond worden.Jozias goede aktie, volgende keer naar de Hema of de patatzaak misschienHar die nickname voor Ziza bevalt mij...Ziezo...volgens mij ziet hij de wereld door...' his eyes only' of is dat irritante toontje nog over van zijn cokeverslaving Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Bij Wie en wie zijn ook meerdere bladzijdes??? Als je hier al te lang rondloopt zoals Ziza dan sta je daar niet meer bij maar je kan wel in het archief kijken onder Zoeken en dan tik je de datum in waarop hij hier is komen schrijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hoi BliksemVervelend dat je beroerd bent voor je, ik begrijp je man uit foeteren enzo maar niet dat je extra trek hebt als je niet lekker bent, was ik maar niet lekker dan is het makkelijker juist bij mij maar spanning is voor mij de grootste valkuil, bij de minste ruzie of meningsverschil gaan al mijn principes overboord, zo zie je maar het werkt bij iedreen anders.Ga lekker vroeg je mandje in dan en laat je mannie de strijk doen Jij staat niet bij wie is wie toch...??Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 We gaan niet roddelen he Safi Leuk dat je gister hebt gezongen en met tomatensapje aan de bar hebt gezeten zonder gremlins om je heen. Fijn dat je weer een stappie verder bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hmmm, Jozi, ik heb met mezelf afgesproken dat ik geen vlees meer eet, maar ik zou nu zo een heel vette dikke hamburger op kunnen met bacon en gesmolten kaas. Maar fijn dat het allemaal zo goed ging.Corinne, ik heb ook niks tegen mensen die roken ofzo, als dit alleen mijn eigen huis zou zijn zouden ze ook best binnen mogen roken, maar mijn chum vindt dat zo smerig. Perfect zijn lijkt me ook heel vervelend, het is alleen, dat het zo fijn zou zijn om helemaal niet verslaafd te zijn en gewoon de keuze te hebben. Vroeger dronk ik op zaterdagavond twee glazen wijn, verder niet. Dat was leuk. Ook rookte ik alleen maar af en toe een sigaret, zomaar voor het lekkere. En ja, toen was het inderdaad lekker. Het is pas als je het niet meer kan laten dat het een probleem wordt. En ook al rook en drink je niet meer, als die drang er nog is, blijft het een probleem. Iets waar je steeds mee bezig bent, ook al doe je het niet.Waarom ben je trouwens niet tegelijk met mij gestopt met roken, znuffie, afgezien van de craving is het fijn om niet meer te roken. En ja ik weet dat je al heel veel geminderd bent. Kind ligt na verhaaltje in bed. Man kijkt toetsen na.Safi vorige week vroeg je of er iemand een plek voor een caravan wist in de buurt van Groningen. En toch zeg je dat je niet meer terug wil naar dat kampleven. Hoe zit dat? Of haal ik nu dingen door elkaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Ik heb een zeer afstandelijke relatie met alcohol.Vooral afstandelijk.Charlie,Slaap lekker even voor. Har,Leuk hondje!Jozias,Ik vind mc donalds ook niet te pruimen. Alles smaakt naar karton, ook de frietjes.Ben ooit eens met beide kinderen daar gaan eten voor het avondmaal. Ze wilden zo graag.Zoon had aan zijn happy meal niet genoeg en werd daar niet happy van, dochter vond de tv daar irritant. Bij thuiskomst hebben allemaal een lekker boterham gegeten.Ze hebben nooit meer gevraagd om bij mc donalds een alternatief avondmaal te nemen, wel om tussendoor wat te eten.Om mensen te vinden die niet op de eerste pagina staan, even op Volgende klikken, dan krijg je de volgende pagina (als het goed is).Bliksem(s),Ben jij ook al ziek! Goeie raad: geen hoestdrankje nemen! Dat bevat alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Sorry Bliksem ik heb je gevonden!!! Blond Hè!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Oh Vie wees blij het is echt zooooo vies, zo'n rubberen broodje helemaal nat van binnen van de kleffe sla en teveel mayo met een kleffe plak bacon en plastic kaas, veel te grrot om vast te pakken en als dat dan gelukt is en je wilt dat vunzige geheel naar je mond brengen glibbert de hamburger er tussen uit en heb je alleen een hapje van het kleffe brood en zit je van oor tot oor onder de mayo, zooo leuk! Haha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Wat dat roken betreft hè dat heb ik ook 20 jaar gedaan en ben nu 6 jaar gestopt en ben nog steeds dagelijks zooooooooooooooooooooooooooo blij dat ik het niet meer hoef te doen!Dat was ook al zo'n juk met net zo'n stress om het te kopen en op voorraad te hebben of als je ergens kwam waar het niet mocht etc etcHet heeft ook denk ik wel 10 pogingen gekost voor het zo ver was en ik denk er nog zo vaak aan terug omdat er zoveel herkenbaar is als met drank!Nou die nog ff voorgoed uit mijn leven bannen en dan wordt ik ook vegetarier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 he jozias. blont daar heb ik patent op. maar blij dat je me gevonden hebt. ik vind het ook lastig om te zien eerst keek ik steeds naar de achterste naam van het rijtje.dat in hoestdrank alcohol zit. daar had ik zogauw niet bij stil gestaan. ik heb vanmiddag het kruidvat leeggeplukt. wybertjes, keeltabletten. vitaminepilletjes. ik ben helemaal van slag dit jaar. al oorontstekeing gehad. kaakgewrichtsontsteking. keelontsteking en nu dus hoesten en verkouden. sinds ik gestopt ben met drinken.........dank je wel voor de steunbetuigingen. ik ga idd beter maar vroeg naar bed. dan zal het morgen vast weer beter gaan. ik vond het btw gister best leuk met die plaatjes neerzetten. dat het niet helemaal goed ging, nou ja. het was anders mooie afleiding. dat heb ik de moderator maar teruggemaild. ik vond het zinvolle tijdsbesteding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Lieve mensen,Ik ben weg tot een uur of 10.Die ondertussen gaat slapen wens ik een goede nachtrust toe.Die moeten gaan werken: werkze! (Charlie)Tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Vie quote: En ook al rook en drink je niet meer, als die drang er nog is, blijft het een probleem. Iets waar je steeds mee bezig bent, ook al doe je het niet. Toch worden die gedachtes wel minder en wat ik van de oud gedienden begrijp raken ze na een aantal jaren op de achtergrond. Ik denk nooit aan roken en ben 10 jaar geleden gestopt...het is nu net alsof het nooit meer iets te maken heeft gehad met me...nicotine...ben ook niet bang dat ik het ooit weer eens zal doen.Ik hoor oudgedienden hier vaak genoeg zeggen dat ze alcohol nu vinden stinken...ik vertrouw daar maar op dat die drang of gedachtes vanzelf in de achtergrond verdwijnenEn ja je hebt gelijk hoor dat het kampleven een beetje dubbel speelt hier.De oude kampen ( en ik heb het nu niet over campings maar woonwagen kampen op gekraakte stukken grond)waar ik woonde wil ik niet meer want daar wonen me teveel alcoholisten en junks.Maar er is hier 1 mooi alternatief kamp van de gemeente, die mensen hadden ook een stuk grond gekraakt en hebben na de ontruiming een mooi groot schoon kamp gekregen met water electriciteit wc en douches en er wonen veel kunstenaars.Maar aan de andere kant wil ik het ook ontgroeien ...dat alternatieve leven en aan de andere kant trekt het me enorm...het zit in mijn bloed.Tijd zal het leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Over gevoelens gesproken. Vanmorgen had ik een knetterende driftbui met vernielzucht.Ik baalde zo van mijn werk en de plicht me weer te moeten begraven achter die plank 8 uur in de bergen problemen. Het luchtte eigenlijk wel op die driftbui. Eens even niet perfect, begripvol en relativerend hoeven zijn.Daarna viel de dag eigenlijk best wel mee.Manlief reageert altijd zo heerlijk nuchter: goh ik dacht al dat ik een knal hoorde. Nou sterkte maar vandaag. Zal ik zaterdag de regionale krant met vacatures voor je kopen?Buien, hunkering, overgevoeligheid, het trekt altijd weer voorbij. En ik ben blij dat ik nog steeds geen spijt hoef te hebben van uitglijders, want ze zijn er niet. Inderdaad: niets is het waard om weer te gaan drinken.Har, wat een lief hondje, lijkt een beetje angstig.Soothe, ik ben toch wel heel benieuwd hoe jouw woef er straks uitziet.Blacky, sterkte met je kat, hopelijk komt-ie er weer bovenop.Fijne avond!groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Heerlijk jongens, wat zijn we weer gevoelig met z'n allen...Allemaal hoog sensitief?Als iets mij irriteert zegt dit altijd iets over mezelf. Daar wil ik niet mee zeggen dat een toon of woordkeus soms niet kan kwetsen. Maar ik probeer eerst te bedenken wat me zo irriteert, vaak kan ik daar iets van leren. Schrijven op dit forum heeft me daar ook veel in geleerd.Na 24 jaar drinken is mij duidelijk geworden dat ik de eerste moet laten staan. Ik heb daar lang mee geworsteld, wilde er lang niet aan beginnen. Sociaal drinken is vopor mij niet weggelegd, ik begin er niet meer aan. Ik ben hard aan het werk, therapie, de AA, werken met mn sponsor, literatuur lezen. Het gaat niet altijd van een leien dakje maar ik weet dat mijn manier de afgelopen jaren niet heeft gewerkt.Ik weet dat ik soms moeite heb met eerlijk zijn, ik heb moeite met kritiek. Ik praat vaak eerst en denk dan na. Dat ligt ook opgesloten in mij maar ik weet zeker dat ik daar nog veel in kan leren. Ik luister naar mn sponsor(probeer ik toch) Zij staat al meer dan 8 jaar droog. Het is soms zo lachen als ik mezelf hoor praten en allerlei k*tsmoesen verzin waarom ik iets deed zoals ik iets deed. En zij kent mij, ook al kennen we elkaar nog maar een paar maanden, want net als ik, is ze een alcoholist.Ik ken de worsteling, de angst voor het niet drinken. Voor mij is het een hele goede zet geweest. Ik was zo aan het afglijden en wilde het niet zien. Ik had toch alles nog. Een relatie, een huis, een baan, lieve familie en vrienden, noem maar op. Toch was ik bezig, al jaren, mezelf in de vernieling te helpen. En nu heb ik het gevoel dat ik weer een beetje aan het bouwen ben.Ik wens iedereen kalmte, moed en wijsheid om zijn/haar weg te vinden. Dat er een weg is weet ik zeker en die weg bewandel ik zonder drank. Dat wens ik voor iedereen hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 OOOH, was jij dat vanochtend Kate:DNiet drinken is fijn he! Topper. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Ik heb die HSP test gedaan. Score van 100% wat ja antwoorden betreft. Ik weet trouwens al langer dat ik hooggevoelig ben (zonder zweem van kijk mij nou is). Het kan wel eens interessant staan om jezelf zo te benoemen, daar wil ik voor waken maar het is een feit dat bij de psychologische testen die ik gedaan heb zo'n beetje hetzelfde eruitkwam. Heb er een boek over gelezen toendertijd....komt er zo'n beetje op neer dat je sterke prikkels moet vermijden en dito de juiste werkplek moet zien te vinden.Aangezien ik dronk was dat voor mij een demper, als ik blowde (deed ik zeer zelden) dan verging me het plezier snel want ik stond dan wagenwijd open...alles kwam binnen en ik werd knettergek van de indrukken.Nu kies ik voor een rustige omgeving en niet teveel kouwe drukte om me heen. Ik voel me het best als ik 's avonds thuis ben, energie is dan meestal ook op. Ik zal zorgzaam met mezelf om moeten gaan want anders raakt de balans zoek. Vooral geen zeikerds en zuigers aan mijn kop, die heb ik zo de deur uitgewerkt. Feestjes bezoek ik hooguit een paar uurtjes, het is dan voor mij wel genoeg. Kan overigens best plezier hebben dan, maar goed is goed.Kan je nagaan hoe ik met drank over grenzen ben gegaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Vie had het over dat het zo lekker zou zijn niet meer die trek te hebben. Met drank heb ik dat niet meer. Roken wel. En twee weken geleden toch weer gerookt. Raar is dat toch. Ik vind het vies, smerig en het stinkt! Afgelopen weekend ook veel gerookt en nu is het weer afgelopen. Nou ja, ik kan en troost mezelf met de gedachte dat het beter is dan gaan drinken maar toch...Of wilde ik even wat tegenwicht bieden aan het 'gezonde' leven. Het helpt nix, mn sombere bui ging niet over van het roken dus; wat heeft het opgeleverd? Niets.Kan gelukkig wel weer stoppen maar daar moet ik dan wel weer moeite voor doen. Gister gingen twee collega's roken en ik dacht:'zal ik ook ff...... NEE dus. Maar wel de gedachte aan. Vandaag was het alweer een stuk beter en heb ik er haast niet aan gedacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Ha Bammetje,Knokken en weer opbouwen. Met alleen stoppen ben je er niet he. Ik begin ook het vermoeden te krijgen dat dat zo is. En dat je van droogstaande alcoholisten veel kunt leren. Heb ik toch uiteindelijk je advies opgevolgd. Wie had dat kunnen denken haha.Ik hoop mijn echte ik te mogen leren kennen. Met driftbuien en al. Dat voelt fijner dan jezelf benevelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Tja Har, die leefwijze streef ik na. Ik wil vaak(bijna altijd) nog veel te veel. Ik gedij ook bij Rust, Reinheid en Regelmaat. Ik heb 's avonds ook haast geen energie meer en moet teveel proikkels vermijden.Wat is dat toch dat ik zoveel nastreef waar ik me niet zo goed bij voel. Raar iets toch he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden