knuffie Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hei allemaal,Eerst en vooral bedankt voor de lieve steunende woorden hier en via pb's!!Ik heb me herpakt nu en voel me ook geestelijk al weer wat beter! Ik vertrek straks naar wit-rusland tot volgende week vrijdag maar daarna zal ik weer wat meer op het forum komen!!Liefs van knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hoi pippeloi;-)Gek, sinds ik de skivakantie heb 'overwonnen', ben ik weer meer met jww bezig. Niet dat ik wil drinken, want met gremlins veeg ik de vloer aan (duh!), maar wel ben ik heel erg geconfronteerd met het niet-drinker tussen de drinkers zijn. Aansluitend op wat Marjo hierboven zegt: ik ben meer alleen, voel er niets meer voor om tussen drinkers te zitten (erger me blauw terwijl zij het zijn;-)), terwijl ik toen ik net gestopt was het nog een leuk spelletje vond, wil ik nu het liefs bij niet-drinkers zijn, gelijkgestemden, échte gesprekken.....bij jullie dus ;-)Sinds ik achter het rook en roesgordijn vandaan ben gekomen, heb ik gemerkt dat ik 100% scoor op HSP (wilde ik jullie nog even zeggen, denk nl dat er hier meerderen 'last' van hebben!), en dat ik dus al die jaren kon 'funktioneren' omdat ik mezelf bedwelmde ende verdoofde (soort omgekeerde wereld van degenen die juist niet funktioneerden met drank?)...en nu alles zo recht op me af komt, weet ik niet eens meer of ik wel op deze manier in de maatschappij kan/wil zijn, voel me een gestressed touwpoppetje. Maar het geeft me wel kans op beweging, groei, verandering en ik ben nog altijd heel blij dat ik niet meer drink. Het blijft fijn jullie hier voorbij te zien schuiven,liefs, Kaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hoi Kaia, vasthouden hè, de vier maandjes. Pas op hoor! Ik vind ook veel niet leuk en soms ook weer wel!Iets van een wedergeboorte. Men moet opnieuw leren leven! Ik heb geen last van drank of drinkers om me heen, maar zoek het ook niet op! Hun verhalen spreken mij niet meer aan.Liever een beetje"lol"op het Forum.Kaia, blijf drankvrij doorgroeien. Ik denk dat het goed komt met ons!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Uitleg! Wat is HSP? En ja Pippi, ik PMS. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Lieve KaiaIk ken het gevoel dat je nu tussen de drinkers, als niet-drinker, je een vreemde vis in de bijt voelt en je aan hun gaat ergeren.Ik kan je vertellen dat het voor mij over is gegaan in een desinteresse en een gevoel van dat moeten jullie dan maar doen. De ergenis is weg en ervoor in de plaats is meer een soort observatie gevoel gekomen. ik zie in 1 oog opslag wat de stemming is en pas mijzelf daar bij aan. Ik blijf bij heftig drinkgedrag om me heen even hangen en ga terwijl ik ertussen zitten plannen wat IK met die dag/avond ga doen.Vroeger dacht ik dat ik als niet drinker er bij wilde horen, maar nu voel ik dat ik gewoon door moet gaan met wat IK van plan was die dag en er niet tussen moet gaan hangen.Zelfs als ik op de woonwagen kampen kom waar ik vroeger met plezier woonde en ze om 10 uur al aan de port zitten blijf ik er even bij met een flesje water en vertel ook niet veel maar luister en kijk en besef dan waar ik vandaan kom en wat ik niet meer wil.Drinkers.... niet drinkers ...het gaat voor mij steeds meer voelen zoals ik het met roken en nietroken had. Iedereen doet maar.... ik doe weer een goeie poging en deze keer voelt het als of er iets gezonken is, een besluit waar ik eerder twijfelde.Meid ik doe met je mee vandaag..we laten de eerste staan:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 zo ik ben terug van mijn arts , ik ben op mijn kop gaan staan dat ik terug aan het werk wil , maar zij vindt het te vroeg .ik ga binnen als een grote kloeke beer en kom buiten als een klein lammeke , die arts door prikt zo mijn gevoelens en mijn lucht ballon .nu ja zij heeft er voor gestudeert en zal wel weten wat het beste is .zij vindt mij wel enorm erop vooruit gaan ??dierenarts zou ij om 12 uur terug bellen maar nog niets van gehoord , wat dit betreft ben ik niet geduldig als het mijn dieren betreft .marjo mag ik ook achter je aan fietsen aub enekel dagen verschil nu ja met stoppen met drinken ben ik al langer bezig meer bepaald 8 augustus 2005 , maar enekel keren op mijn bekkie gegaan , heb soms wel het gedacht dat ik vandaag de dag eindelijk op de juiste trein zit wat het stoppen met drinken betreft .knuffie amuseer je in wit rusland , als je terug komt kom dan eens aar zee de internet cafe is van wit russen .zo mensen ik ga toch naar de dieren arts bellen , als rome niet naar hier komt ga ik wel naar rome knuffels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 PippiIk denk dat je verwachtingen van anderen te hoog is en dat je daardoor boos wordt of geergerd wordt.Ik heb Knuffie berichtje ook gelezen en heb er niet veel moeite mee dat ze pas nu weer schrijft om te vertellen dat het al iets beter gaat en dat ze pas weer komt schrijven na haar vakantie.Wat voor gedrag we van mensen willen en wat we mogen verwachten zijn twee verschillende dingen en ik heb zelf gemerkt dat als ik de lat niet te hoog leg er minder teleurstellingen zijn.Dingen meer nemen zoals ze zijn, zoals het komt en niet zoals men ze graag zou zien.ik denk niet dat je abnormaal bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 HSP =HIgh Sensitive Person Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Dank Safi, ik wilde net naar Mr Google. ***Aangepast, Rustig Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Safi, ik ben HSP. Misschien allemaal een beetje. Zouden drinkers dat hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Knuffie veel plezier in Wit Rusland! Fijn dat het al wat beter gaat en dan hier komen hoor!Hier is al de ramen gewassen en nu ga ik boodschappen doen. Mijn man is thuis vol goed nieuws dat zijn tweede filmpje over de lente allemaal WOW'S heeft gekregen van zijn medestudenten. Tja Schotse Hooglanders zijn fotogeniek en de bloemenmarkt was qua kleur sensationeel. Hier zit een trotse man naast me, omdat de lerares tegen hem zei, dat de gemeente zijn filmpje met gemak als promotie film voor Grunn zouden nemen.Kijk daar groei ik dan ook weer van. We're on the right track! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Volgens mij wel Soothe als je wel googeled onder HSP dan kom je veel herkenbaars tegen. Bij mij tikken alle boxen ook als ik dat lees. Dus maar accepteren en leren jezelf af te schermen en assertief te zijn.Tijd voor jezelf in de dag nemen en niet teveel impulsen lijkt me een goed begin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Alles gaat wel door Safi. Er moet altijd van alles. Ik werk niet, maar ben de klok rond aan het hollen.Voortdurende tijdnood. Nu even een pauze in de hondenpluk. Aardappelslaatje van Lidl, met bieslook.Smaakt goed! En dan weer verder!Krijg ik ooit rust? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hoi ben ik weer ff tussen de bedrijven door, normaal begon de trek rond 4en en nu lijkt het wel of ik ermee opgestaan ben....??Het vliegt me nu al naar de strot zo maar te zeggen, ik heb de middag volgepland en aangezien ik met het eten weer alleen ben met die kleine smurf dan heb ik bedacht ik doorbreek de sleur en ga met die smurf bij MacDonalds eten, doe ik nooit maar das de bedoeling toch, sleur doorbreken!Het wordt haar eerste x dus komt vast goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Jozias: kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt, doorgaan en je gedachten daarover zien af te remmen, sterkteSafi: goede avond gehad zo te lezen. Lekker gezongen, goed gedaan. Je gaat goed.Ik ben bij de tandarts geweest en gelukkig achter de rug. Nu ff rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nicky Geplaatst 27 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Zo ben terug thuis,sollicitatie viel tegen was reeds ingenomen maar ja daar ging ik niet om drinkenander en beter zoeken,mijn werkje dat ik 1 maal per week doe was gezelligen ik vind gerust nog meer,was vanmorgen heel gemotiveerd maar op weg naar huis de supermarktgelijk meegepakt kreeg ik zin om te drinken,poot stijf gehouden en niets ingeladennu nog zin maar ik wil doorbijten en dat is niet moeilijk het is steeds om denevenverschijnselen dat ik begin en raar maar waar ik heb wel last maar het is te doenik vecht er niet tegen laat het komen en ben kalm en denk dan ik win het gaat wel wegnatuurlijk weet ik niet hoe het verder zal gaan maar ik weet wel dat ik na wat onthoudings morgens vroeg al zat af te tellen tot het middag was om te kunnen drinken en het vandaag gelaten opneem.Ik moet wel eerlijk zeggen dank aan iedereen voor de steun vanmorgen want daarheb ik aan gedacht in de winkel.Voor Blackygauw beterschap voor jou en yangvoor Pippiik heb ook lichte astma maar drink veel melkhet is zo als ik daar veel van drink en erbij eet heb ik ook dat opgeblazen gevoelmaar ik heb het ook als ik verkeerd adem door stress bvbik heb daar een boekje met cd voor gekocht wat ik op google vonden het is heel doeltreffend,het bedwingt dan ook mijn angst die ik ervan krijg of hyperventilatievoor Joziasja ik ben wel trots maar kan het niet volgen dat het zo goed loopt(gelukkig maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Adam: ja je hebt het geld eruit en een ervaring rijker.Nicky: alweer een overwinning, niks meegenomen van de winkel. Kleine stapjes, maar daar gaat het juist om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 yang is bij de dieren arts moeten blijven , wat het juist is hoor ik vanavond om 20 uur arts heeft bloed geprikt , zijn buik kaal geschoren en met zo een aparaatje en soort fotos gemaakt , en yang die lag daar met zijn vier pootjes open ;-((arts gaat hem aan het infuus leggen lever was niet goed (opgezet) en de nieren waren inderdaad ook niet goed , hoe kan dit nu bij een kater van nog geen 10 maanden ??ik heb het heel moeilijk gehad om niet aan de winkel te stoppen en zit nu thuis en heb uit veiligheid mijn pijama aan gedaan .en nu duik ik de zetel in want ben de wereld even kotsbeu , maar ik ga niet drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Nou.....Heel verhaal geschreven, weg.Vlieg even uit de bocht, tot zo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Blacky. Kotsbeu, kan ik me voorstellen!Hou maar lekker die pyama aan, en waag het eens uit die zetel te komen!Je kan nu niets anders doen dan afwachten tot vanavond 20.00.Sterkte meis, ik zal aan je denken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nicky Geplaatst 27 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Hoi BlackyWat erg ,hoop dat ze gauw geneesten ik zit ook al in mijn pyama en ga even tv kijkenveel sterkteNicky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Het lijkt hier wel een pyama-party Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Lieve Blacky,Erg rot voor je, maar bedenk, niets, maar dan ook niets, is het waard, om te gaan drinken.veel sterkte en liefs, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Pfff, gelukkig is man weer thuis en bezig met kleindochter. Schat van een meid, echt waar, en de paniek-koeken waren gezellig en leuk, al zit het deeg tot aan het plafond, maar ik merk dat ik na al die jaren alleen, totaal niet meer gewend ben om mijn aandacht constant naar buiten te richten.Zus is geweest, ze heeft leuke kleren meegenomen, precies mijn smaak. We waren eerst heel even op onze hoede met elkaar, maar dat was snel over.Blacky veel sterkte en knuffels. Mijn zwartwitte boerenkater kreeg toen hij vijf maanden was, blaasgruis. Dat heb ik niet meegemaakt want ik kreeg hem pas toen hij al twee was. Maar ik had hem nog maar een jaar toen de blaasgruis weer terug kwam. Zelfde verschijnselen als die jij beschrijft. Hij heeft toen (na veel medicijnkuren enzovoort, wat allemaal niet op de lange duur hielp) een penisamputatie gehad, sorry heren, maar sindsdien gaat het al jaren goed met hem. Ik hoop voor jou dat de dierenarts een goeie is en ontdekt wat er nu eigenlijk aan de hand is. En dat jij je Yang heel gauw weer gezond in je armen kan sluiten.Verder een voor alle lang-gestopten, net-gestopten en andere kanjers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 27 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2008 Blacky, ik ga voor jou en Yang duimen hoor achgossie, het arme beestje.Maar gelukkig zijn katten wel taai, dus hopelijk komt ie er weer helemaal boven op!Van mijn plannen gisteravond voor vandaag, is dus niets gekomen:wacko:Vanmorgen om 8 uur opgestaan, ik dacht even ergens anders bloed te gaan prikken, had vorige week geen tijd (trombose-dienst), kom ik daar voor een gesloten deur!!!Half uurtje gewacht, nog steeds niets, dus boodschappen doen...de eerste winkel was dus dicht, veranderde openingstijden............Dus ergens anders boodschappen gedaan, toen een bakkie bij mn dochter, aansluitend oppassen, belt mn leidinggevende daarheen, had het nr van mn man gehad:devil:kon geen nee zeggen, dus moet vanavond alweer beginnen....En nu dus weer thuis...........Saaie grijze dag....Maar we drinken niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden