Spring naar bijdragen

voorstellen


lien2206

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

hallo allemaal,
De efteling was super, we begonnen met een beetje regenachtig weer, maar in de loop van de dag kwam de zon door!!! beter kon niet!!!
Ik vind het moment van thuis komen wel lastig, want dan is het normaal gesproken tijd voor de borrel, en zeker na zo'n drukke dag!!! Maar ik heb lekker ff met de hond gelopen en ga nu lekker naar bed
Ik vind niet drinken wel heel vermoeiend!!! hahaha
@ Senna, ik hoop dat je het vol gehouden hebt!!! En ook nog een leuke avond hebt gehad!!!!ik lees het morgen wel
weltrusten allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lien,

Leuk joh, dat je zo'n leuke dag hebt gehad!!! Heeft de mens ook wel eens nodig!!!!

Zoals gezegd, check ik ff in :D. Het was gezellig vanavond (ik met mijn rivella en vriendin met een wijntje). Ik moet zeggen dat ik er minder moeite mee had dan dat ik had gedacht. Ik heb gewoon verteld dat ik geen alcohol meer drink en de reden ook verteld. Dit werd begrepen en dat was het eind van dat struikelblok.

Voor nu: trusten en tot morgen.

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen, ik vind het super stoer van je!!! achteraf valt het meestal wel mee zo'n alcoholvrije avond!!! maar ik zie er altijd zo tegenop van te voren!!
Bijna weekend en dat maakt mij toch wel onrustig moet ik zeggen, normaal begint het weekend bij ons op donderdag, dus ik ga vanavond maar extra lang met de hond lopen ofzo!!!
hahah,
Ik vind het super van je, en fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lien,

Sorry, het was een ontzettend drukke dag vandaag.
Hoe is het gegaan vanavond? Heb je extra lang met de hond gelopen? Wat voor hond heb je?

Ik ben sieraden aan het maken (neehee, niet van die rijgkraaltjes enz... :D). Ik maak grote kettingen (felle kleuren enz..). En ik verkoop ook inkoop sieraden (voornamelijk grote ringen enz. Omdat ik van alles maar één heb, geen partij verkoop, is het momenteel een beetje druk. Hierdoor was ik lichtelijk in paniek vandaag. Ik moet nog veel doen voor een verkoop over 2 weken.

En ik had manlief beloofd dat we vanavond ergens iets zouden gaan eten. Al met al is het goed gegaan. Ik had even een moment tijdens het eten (ik wilde heeeeel graag een wijntje bestellen..maar ik heb het niet gedaan). Gelukkig staat m'n man achter me en stimuleert me ook om het niet te doen.

Maar toch...het blijft moeilijk. Ik moet ook niet aan morgen en zaterdag denken. WAT MOET IK DOEN IN PLAATS VAN EEN WIJNTJE NEMEN.... Heel veel dingen doen, maar niet naar de fles grijpen...hahaha

Maar, het zal allemaal erg meevallen en we zullen fluitend door het weekend gaan :)

Ik spreek je morgen weer.

We gaan dit redden!!! We gaan de week volmaken!!!!

Greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he senna, goed iets van je te horen!! nee ben gisteren optijd naar bed gegaan en lekker gelezen,moest toch vroeg op vandaag!!
Ik heb een duitse herder van anderhalf jaar, dus daar is genoeg mee te doen!!
Sieraden wat leuk, heb je ook een website? ben gek op sieraden.

Ik werk met mijn man in de bloemen, ik doe de administratie daarvan. maar of ik dat nou echt leuk vind, weet ik nog niet, zoals ik momenteel zoveel ff niet weet.

Ik zie idd erg tegen het weekend op, maar we gaan het zeker redden, we laten ons niet meer gek maken door die fles!!!
Wat dronk jij altijd, wijn of ook wat anders?
Kan het jouw ook benauwen als je denkt aan feestjes of dat zo dingen en dan niet drinken, ik denk dan van ben ik wel gezellig, hoe kom ik de avond door enzo
nou ja goed, heel verhaal voor de vroege ochtend, zo nu ff een bakkie en dan op naar het werk!!!

fijne dag en suc6 met je deadline!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
senna



WAT MOET IK DOEN IN PLAATS VAN EEN WIJNTJE NEMEN....




Senna, fijn dat je man je zo steunt en blijf het bij hem aangeven als je het moeilijk hebt!!
En wat bij mij ook heeft geholpen op die momenten van: wat moet ik doen.......
hardop benoemen van alle voordelen dat je niet drinkt
geen eerste glas dus de fles niet leeg, morgen niet met een houten hoofd op, voel me fitter en doe meer etc etc.
succes dit weekend maar het gaat je vast lukken :present:

alle begin is moeilijk hè, zo heb je ook moeten leren fietsen en lopen :D
en zo zul je ook weer moeten leren dat het leven zonder drank ook aangenaam is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lien,

Hebben jullie een eigen bedrijf? Ik heb een bedrijf samen met mijn man in de verzekeringen. En ik heb als hobby m'n bedrijfje met de sieraden. Ik zal je de website wel doormailen.

Een herder, joh wat leuk. Ik heb zelf een kruising tussen een flated coated en golden retriever (teefje) van 3 jaar. Met haar probeer ik soms ook nog op cursus te gaan. Ze vind het helemaal geweldig om nieuwe dingen te leren. Maar, zoals met alles liet ik het halverwege weer vallen (ik was te druk met mezelf en de drank om iets af te maken).

Het weekend wordt inderdaad een hele uitdaging. Maar, ik probeer me voor te houden dat het niet anders is als een andere dag.

Ik ga weer aan het werk!

Spreek je later. Werkse!

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shahire,

Je hebt ook gelijk. Maar het is ff doorbijten. Vooral het weekend wordt altijd beheersd door de drank. Dat is nu even anders (maar niet per definitie negatief). Maaaaar, wat zal ik blij zijn als het maandag is (dat klinkt wel heel raar hahahah)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal. Ik ben nieuw op het forum, dus zal me even kort voorstellen. Ik ben 33 en woon samen. Heb een baan, maar zit nu al een week thuis omdat ik uitgeput was en omdat ik wil werken aan het stoppen met drinken. Als ik jullie berichten lees wordt ik jaloers!! Wat zijn jullie sterk!

Ik slik ook medicijnen en daardoor is het effect bij mij heftiger van de alcohol. Ik heb veel blackouts en doe/zeg dingen die ik niet wil... De volgende ochtend voel ik me daar vreselijk onder.
Maar dan is het een uur of 5 en denk ik 'eentje dan vandaag'.... wat voor mij onmogelijk is. Maar helemaal stoppen schrikt me af.

Lastig is dat mijn vriend een groot alcoholprobleem heeft (hij krijgt vanaf volgende week hulp hiervoor) en ik vaak naar de kroeg ga (elke dag ongeveer). Dus... de verleiding is groot.
Vanavond heb ik een feestje, maar ik weet niet of ik dan zonder alcohol kan. Thuis gaat wel meestal, maar feestjes zonder alcohol.... Hoe doe je dat?....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sunny, het gaat erom wat je wil, wil je stoppen dan moet je daar gewoon een goed moment voor uitkiezen!
Als je het allemaal heel zat bent, gewoon doen, je word er sterker van.
Ik vermijd feestje maar even , want idd een feestje zonder alcohol, dat vind ik ook nog wel lastig.
Ik heb ook een man die van een borrel houd, maar die kan zich wel in de hand houden!! ik niet.
Succes met je beslissing en wij zijn er voor je hoor!!!
Kijk ff onder je profiel, je hebt je ww waarschijnlijk daar neergezet ipv je naam

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je reactie Lien! Ik ben het inderdaad zat en wil echt stoppen. Nou ja, eigenlijk minderen, maar ik denk dat dat voor mij nog moeilijker is...
Begrijp ik uit je berichten dat jij helemaal gestopt bent al een paar dagen?? Wauw... Knap zeg. Hoe voel je je daaronder, als ik vragen mag?

sunny

Getver.... Ik zie geen code of naam in de voorvertoning, maar het wordt er automatisch bijgezet :-S. Kan ik dat aanpassen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, ik voel me er goed bij dat ik niet gedronken heb, maar ik vind het wel lastig hoor, zeker straks in het weekend zal ik echt wat anders moeten gaan doen, afleiding zoeken, want het weekend stond altijd in het teken van drank!!!
maar het opstaan en de dag doorkomen voelt heerlijk, voel me stuk beter, helder en meer energie!!! dus het is echt wel de moeite waard.
Het langste wat ik ooit heb droog gestaan is 5 weken, het kan mij ook wel benauwen hoor,, het idee nooit meer....... maar ik kan geen maat houden!!
1 is teveel en 1.000 is te weinig

Laat me horen wat je gaat doen!

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sunnyamelie,

Ten eerste: welkom! Goed joh, dat je toch de stap hebt gezet om je aan te melden!!

Ik ben nog maar net op het forum en wist in eerste instantie ook niet of ik helemaal wilde stoppen met drinken. Maar, ik wist dat ik het niet zou redden met de instelling "ach, als ik nou eens één of twee glaasjes drink dan red ik het ook wel". Ik weet gewoon dat "die fles" leeg moet...ggrrr... En dan had ik de volgende dag weer spijt van alles wat ik had uitgekraamd (als ik het nog wist).

Het lijkt mij inderdaad heel lastig als je vriend ook een alcohol probleem heeft. Mijn man drinkt ook wel maar wordt niet vervelend. Hij drinkt alleen maar bier en voor de rest geen andere soorten alcohol. Ik daarintegen kon gewoon overgaan op het bier als de fles leeg was.
Als jullie dit samen gaan doen dan zul je misschien niet op elkaar kunnen terugvallen in moeilijke tijden (als je echt zin krijgt in drank). Maar, dan zijn wij er ook!!! :D.

Als ik het moeilijk krijg dan kom ik ff langs op het forum en dan weet ik gewoon dat ik goed bezig ben, en niet alleen sta met mijn probleem.

De tip die ik kreeg van de week, toen ik een etentje had en ik wist dat ik het moeilijk zou gaan krijgen. De tip was om na het etentje, me te melden (klinkt zwaarder als dat het is). En dat was voor mij een doel om toch niet dat "ene wijntje ahum" te nemen.

Heel veel succes/sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...