Spring naar bijdragen

Zaterdag 29 maart

Har

Aanbevolen berichten

Trees misschien ligt het aan mij maar ik vind juist dit soort persoonlijke verhalen prettig. Dankjewel voor het delen daarvan.
Corinne, die bak chinees van jou, meteen nadat je weer een beetje beter was, was misschien ook niet zo heel verstandig. Heb jij je darmen even een schok gegeven.
ik moet er even uit, zie jullie later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Kohtje,

Ik heb je gelezen en hoop dat je nu met AA en 12 stappen, ook zult vinden, wat anderen er reeds gevonden hebben. En dat je ook weer blij wordt. En dat je België, uit de nood red, want dat is erg hard nodig:o
Maar dat, heb je ondertussen zelf wel ervaren, denk ik.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allemaal,

Ik voel me bijna weer "nieuw" na het zien van al die nieuwe namen. :D De komende tijd zal dat wel erger worden want ik heb nauwelijk meer tijd om hier een draadje te lezen.. Vind dat bestwel jammer want zo mis ik toch een heleboel van hoe het jullie vergaat..
Maar op het moment is het niet anders... Ben naast mijn full-time job, ook nog een bedrijf op aan het zetten met m'n broer dus daar gaat al mijn "vrije tijd" nu ff inzitten. Een voordeel is wel dat ik nu niet eens meer tijd heb om te drinken laat staan erover na te denken. ;)
Nou ik hoop dat snel wel weer meer tijd heb want in de afgelopen tijd ben ik me toch wel gaan hechten aan jullie.. :heart:

Heel veel kracht, positiviteit, moed, power, fun, :rose: voor iedereen die het kan gebruiken! Giddy up Go! En laat de 1e staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze is bijna 3 jaar........
huppelt al de hele dag vrolijk rond
zingt liedjes op haar "peuterwijze"
en roept ineens: "mama, ik hou van jou!"

Oke, dan kan het nog zo grijs zijn buiten,
maar voor mij straalt de zon!
Zo'n zinnetje maakt me blij...
en wordt ik vanzelf net zo vrolijk als zij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Ik hoop dat het lukt om met een mooie ezel met vier balken thuis te komen.

Jozias,
Genieten maar.

Rosan,
:)

Lianne,
Het gebruik van Refusal of Antabus bij het stoppen met drinken is zeker niet 'zwak' of 'vals'spelen.
Ook voor mij was het noodzakelijk om dit middel te gebruiken als gigantische stok achter de deur.
Het gaat om het resultaat. En ik ben zo vrij te zeggen dat, wat mij betreft, het resultaat er mag zijn.
Trekremmers hadden bij mij niet het gewenste effect. Ik heb 10 maanden Refusal geslikt. Maar ook al slik je ondersteunende medicatie, feit blijft dat je het wel allemaal zelf doet (of beter gezegd niet doet).
Het getuigt van sterkte om hulp te durven vragen en aanvaarden om je doel te bereiken.
En wat het verleden betreft: dat is verleden tijd, geschiedenis. Daar kun je niets meer aan veranderen.
Leef in het heden en richt je op de toekomst.

Blacky,
Blij dat het met Yang beter gaat.

Albertina,

Water,

Houtje,
Gedraag je wel netjes als supporter! Dat de beste(n) mogen winnen!

Charlie,
Tekst weg! Dat is een ingebouwde optie om lange verhalen kort te houden. ;)
Sneu :( voor je.

Vie,
Niets van aantrekken dat je niets voor hem mag doen. Als ik ziek ben, wil ik ook niemand in mijn buurt. Dat is de aard van het beestje.

Nicky,

Bliksem,

Stien,

BamBam,

Pippi,

Anna,

Gem,

Soothe,

Trees,

Ferry,

Spud,
Het is altijd goed als hier nieuwe mensen komen om te werken aan hun alcoholprobleem.
Op alle niveaus van minderen en stoppen zijn hier mensen te vinden die hun ervaring graag delen met mensen die aan het begin staan, mensen die even ver zijn en mensen die al veel verder zijn.

Joann,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, heerlijk toch om weer zo bezig te zijn? Dat betekent dat er weer ruimte is naast drankbestrijding! Top! Heb je niks administratiefs voor mij?

Joan, fijn dat je weer schrijft! En ja, zo'n meid van drie laat je het hele leven anders zien, als je er tenminste open voor staat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaar! Boodschappen in huis. Stofzuigen ook al gedaan. Volgende week naar vriendin.
Nou, weekend...
Eerst maar met een bakje senseo in de laatste zonnenstralen. Dacht opeens aan wat anders, maar nee, senseo dus! :D
Heb net alweer een lekkere haring op, en een kapje bruinbrood met roomboter, mmmm mm

Nou, kortom; niets te melden hier.
Alleen gejeuzel :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Cpas: dank je, ik ben idd blijdat ik het vanochtend heb geslikt. anders had ik nu staan dubben...
En Vie: ik denk en hoop ook dat ik nieuwe dingen ga ontdekken waar ik anders het geduld niet voor had.
ik merk wel dat ik behoefte heb om vroeg naar bed te gaan, had ik gisteren en ik ga vanavond ook op tijd.
en die zin in snaaien, echt vreselijk, zal het suikergebrek wel zijn, alhoewel ik alleen droge wijn dronk.
iedereen een fijne droge avond (met koekje erbij !)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik nuwel mee geconfronteerd word: ik had gepland even langs wat vrienden te gaan, die zitten nu aan wijntje.
als ik een water of fris neem zullen zij absoluut niets zeggen, maar ik ga niet omdat ik het zelf niet leuk vind.
raar he?
ik ben ook erg moe, als ik nu een witte wijn had genomen had ik mezelf over die vemoeidheid getild.
ik lees meer over vermoeidheid in het begin (en een beetje lichtgeiriteerd)
herkenbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
ik ben ook erg moe, als ik nu een witte wijn had genomen had ik mezelf over die vemoeidheid getild.
ik lees meer over vermoeidheid in het begin (en een beetje lichtgeiriteerd)
herkenbaar?
unquote
Je geeft het antwoord zelf al.
Door te drinken trok ik mezelf ook over de vermoeidheid heen. Ik sliep heel weinig, ik had ook maar weinig slaap nodig. Maar goed ook :huh:, want dat gaf me meer tijd om te drinken. IK SUFFERD!
Als je niet (meer) drinkt, geeft je lichaam ook aan dat je moe bent of wordt. Nu je je daar niet overheen gaat drinken, is het verstandig er aan toe te geven en even te gaan rusten, zorgen dat je voldoende nachtrust krijgt door o.a. op tijd te gaan slapen of iig er de nodige tijd voor te reserveren.
Verder is je lichaam 'uitgewoond' door het lange alcoholgebruik. Het moet herstellen en dat kost tijd en veel rust. Geef er gerust aan toe. Zelf doe ik dagelijks een middagdut (ook al slaap ik dan niet) om mijn lichaam rust te geven: even hoeven de benen mijn gewicht niet te dragen en mijn nek hoeft even mijn hoofd niet overeind te houden.
Dus wat je schrijft, zal niet alleen voor mij herkenbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
En licht geïrriteerd raken, ja, daar hebben veel mensen last van die stoppen met hun verslaving, niet alleen de alcoholisten. Kijk maar eens naar rokers die gestopt zijn (tot in lengte van dagen kunnen ze het zijn).
Een kind wiens speeltje is kwijtgeraakt of afgepakt, raakt ook snel geïrriteerd gedurende de eerste tijd van het gemis.
Even tot 10 tellen of soms wel tot 1000 kan wel helpen om voor jezelf en een ander een aardig mens te blijven. (Is wel moeilijk soms.)

Marjo,
Om etenstijd trek in een zak chips betekent dat je honger hebt en best wel iets lekkers wil eten.
Kook ze en voor straks : smakelijk eten!

't Is weekeinde, dus ik hoef lekker niet te koken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cpas, wat heb je toch wijze woorden voor iedereen, doe je qua beroep iets met psychologie?
mijn oudste docter heeft een vriendin te logeren (10 jaar), haar ouders kwamen haar net brengen, ik ken ze niet zo goed maar heel aardig. als ik nog had gedronken (haha, 1 dag gestopt) had ik ze een wijntje aangeboden, hadden ze zeker gedaan.
nu heb ik niets gevraagd want ik had geen zin dat ze zouden blijven.
ik hoop dat de tijd komt dat ik voor iemand anders een wijntje inschenk en zelf met plezier een frisje neem. ik wil visite wel de gelegenheid geven wijn te drinken als ze dat willen.
maar waarschijnlijk hadden zij 1 glas gedronken, hoogstens 2 en was ik daarna doorgegaan.
het is idd logisch qua vermoeidheid en ik zal daar zeker morgenmiddag even aan toegeven.
de vorige keren deed ik dat ook en het grappige (calvinist in mij) is dat het dan ook heel prettig en 'legaal' voelde. als ik moe was terwijl ik dronk ging ik maar door: ja, had je maar niet zoveel moeten drinken...
ga maar weer een watertje nemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik weet het, sommige mensen zijn liever in hun eentje ziek. Maar J. zal nu wel moeten, want de dokter heeft iets voorgeschreven om zijn ingewanden tot rust te brengen, dat hij viermaal daags met een kopje lauwe thee moet innemen. Dus dat kopje thee zal hij toch echt van me moeten aannemen.
Lianne de eerste week van stoppen heb ik op bed doorgebracht, ten eerste omdat ik me daar veilig voelde voor de neiging om drank te gaan halen en ten tweede omdat ik echt hartstikke moe was. Lag ik maar een beetje te dommelen met de zapper in mijn hand. Voor jou met kinderen zal dat minder gemakkelijk zijn. Zo te horen ben je gewend om veel te sporten, dan zal je lijf zich wel vrij snel herstellen. Slik je wel extra vitamine B-complex en thiamine?
Je trek om te snaaien (die behoefte aan zoet) kun je op een gezonde manier weg eten met fruit. En als je geen zin hebt om zelf van alles te schillen, neem dan van die blikken gemengd fruit, ook heerlijk met een beetje zure room of yoghurt. Overigens zit er ook in droge wijn veel suiker.
De begintijd van stoppen (niet naar drinkende vrienden willen) heb ik overbrugd met veel lezen en dvd's kijken.
Jouw twee meiden zijn vast ook erg blij met een niet drinkende moeder. Ze klinken als twee zeer zelfstandige & pientere dametjes.

En we houden het weer droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Vie,
wat leuk dat je dat zegt over mijn meiden, ze zijn idd geweldig (vindt elke ouder haha!)
die vitamine zit goed, dank je..
ik laat dit weekedn de snaaitrek (met mate)zijn gang gaan en bedenk dat ik anders minstens 4 a 5 flessen wijn had gedronken vanaf vrijdagmiddag.
maandag dan ook weer de rem erop qua eten.
cpas was afgevallen en jij vie?
hoe dan ook is het NIET drinken en mijn hoofd lekker op orde krijgen belangrijker dan wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Ik ben niet zo (goed) wijs, hoor.
Psychologie heeft wel mijn interesse. 'k Heb er wel eens een cursus in gedaan.
Maar het meest van wat ik hier zeg, is eigen ervaring. Beter gezegd de eigen beleving van dingen.
Wat heeft mij geholpen, hoe en wanneer. Wat heeft mij zeker niet geholpen. Dat soort dingen.
Het kan voor jou of een ander helemaal anders zijn.
En wat je daar vertelt over die mensen die het vriendinnetje van je dochter brachten, zulke situaties ken ik ook wel. De meeste mensen zijn dan best blij met een kopje koffie/thee of fris.

Vie,
Jij blij dat je hem nu wel thee mag brengen.
Hopelijk knapt hij snel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Cpas,
maar dat is JUIST het punt, die mensen waren vast heel blij met een koffie'tje, maar IK had er geen zin in.
ik was ook moe en geen zin in gesprek, hebben ze niet gemerkt hoor, ik kan zo bij het toneel.
Wat ik raar vind is dat bijv mijn vriend en andere die ik ken ook stevig drinken, maar als ze dan eens een dag of paar dagen niet drinken ze helemaal niet klagen over die vermoeidheid etc.
maar dat kan ook zijn omdat ze er helemaal niet mee bezig zijn..

ik krijg altijd na een dag of 5 het idee dat ik het best weer zelf kan (lees matig drinken)
, ook al heb ik bewezen van niet..
misschien moet ik eens een lijstje gaan maken van alle ellende en idioterie die me is overkomen, die ik heb laten gebeuren..
ga maar eens een kop thee maken
liefs lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik kom even kort binnenwippen, net een uurtje thuis van het werk
en nu moet ik vanavond nog naar een receptie:(, als ik iets niet leuk
vind is dat het wel, maar sommige verplichtingen moet je nakomen.
Dus snel douchen en omkleden, en de deur weer uit.
Wordt een kort nachtje, klok een uur vooruit en morgen om 7 uur beginnen.

Allemaal een fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,
Ik hou ook niet van receptie. Die heb ik nooit leuk gevonden. Maar zoals je zegt soms moet je er je gezicht wel laten zien. Echt een verplicht gebeuren.
Nou hou het straks maar lekker kort, zodat je nog een beetje avond voor jezelf overhoudt.
Hé en je hebt een supergaaf excuus om snel weer weg te gaan: je moet morgen heel vroeg op om heel vroeg te gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne in het begin kwam ik aan want ik at niet maar vrat, maar dat mocht best want ik was al aan de tengere kant. Nu ben ik weer wat te mager, 50 kilo bij 1 meter 70. Ik overweeg nu een borstvergroting, hihi.
Als je niet meer drinkt val je altijd wel wat af denk ik. Zoveel calorieën als er in alcohol zitten, daar kun je bijna niet tegenop eten. Alhoewel, van veel drinken krijg je vaak diarrhee en veel voedingsstoffen gaan dan dus ongebruikt "down the drain", letterlijk.
Ben je bang dat je aan gaat komen?

Wie had het nou laatst over het terugkrijgen van een regelmatige menstruatiecyclus na stoppen met drinken?

Corinne ik mag nu zelfs even bij hem op bed komen zitten en hij maakt weer grapjes, dus meneer voelt zich al beter en krijgt weer praats. Stiefdochter M. belde net dat kleindochter ook alweer is opgeknapt, en het kleine ventje ook. Grappig, ik ben nu een stiefmoeder, ik hoop niet eentje uit Anderssons sprookjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...