Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 april 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Ff bijgelezen. Arme Marjo, wat is het leven soms moeilijk he. En Charley welkom in de dagwereld en ook geen begrip...Het weer werkt ook niet mee en niemand is te vertrouwen op 1 april. Bah ik wil even jullie laten lachen maar op deze dag zal ik wel niet gelooft worden. Maar ga het toch vertellen want vind het om te gieren (nu tenminste net niet zo). Was aan het waken en de bloemetjes waren niet meer goed dus ze weg gefl@#$%%^&Y en de bloemvaasjes keurig schoon gemaakt maar bleef haken in een vaasje. Kreeg mijn poot er niet meer uit en hoe harder ik trok des te dikker mijn hand. Helllep kan ik er nog bij hebben........Maar naar buiten gelopen en zacht tegen de muur getikt om die vaas kapot te slaan zonder me te verwonden. Is gelukt maar die hals had een ring en dat duurde zo lang. Toen ik binnen kwam was dus de ene vaas schoon en de andere stuk. Mijn vader zei altijd de man die jou ooit trouwt krijgt nooit een saai leven de z@k kreeg nog gelijk ook (of kreeg mijn man na zoveel jaren een hartstilstand van mij?). Morgen vrij genomen voor het wake. Elisabeth Kubleros ga ik voor lezen: vlinders daarna het verhaal over de meeuw die wegvliegt over zee. Als ik dit volbracht heb neem ik een borrel dus ben al meteen aan de biecht maar eerst dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste Mr H2O, Je hebt het toch een jaar volgehouden. Mijn complimenten! Zonder al teveel aan de weg te timmeren ga je rustig voort. Of dat Gronings, of eigen aan Water is maakt niet uit , je doet het goed!!
Ook jij hebt het niet voor niets gekregen en moest er voor vechten! Dus maak het volgende jaar ook vol!

Ik bewonder je vermogen, om je altijd op het juiste tijdstip buiten de discussie te houden, wanneer deze wat verhit raakt! Wat dat betreft kan ik nog wat van je leren. Maar ik leer graag, dus dat moet lukken.

Ga zo door! Alle goeds op je weg!! :)

Groet van Soothe. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Allemaal,
ben hier niet meer zo vaak maar ik vind het zo af en toe toch prettig om hier een kijkje te komen nemen.
Mijn jongste zoon (met longkanker) maakt het redelijk. As. donderdag gaat hij een tweede chemo krijgen.
Duimen voor hem kan geen kwaad.
Druppeltje, gaat het wel goed met jou?

Wens iedereen kracht.
Zelf ben ik nogal aan het struikelen.
Het gaat over het algemeen goed maar ik vertrouw mezelf niet zo helemaal.
Liefs,
Thil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Tina, het gaat heel goed, heel rustig. Ben alleen ontzettend vaak moe. Maar thuis wordt daar rekening mee gehouden. En zelf moet ik ook wat meer denken: ik ga gewoon even op bed liggen. Straks kruip ik er ook weer om 22.00 uur onder de wol. Bijna gelijk met dochter. :D

Tina, goed dat je het gisteren niet helemaal uit de hand hebt laten lopen en dat je kon inzien wat er aan de hand was. En ook dat je vandaag weer doorgaat met stoppen. Ook voor jou een :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ik log net in, Soothe, toeval... dankjewel voor je aanmoediging, gaat wel lukken!
En Trees bedankt, en BB, en iedereen natuurlijk. Ik wens iedereen hele jaren terug! ;)
En de feli's zijn ook deels voor jullie zelf he want het forum heeft mij er ook vaak genoeg doorheen gesleept als ik het moeilijk had!
Maar ik had ook al een stukje in Notepad geschreven net:

:D 1 april!!! :P
Wat een stomme datum om een jaar droog te staan eigenlijk, 'k had er nooit zo over nagedacht. Maar ja, de dag dat ik m'n laatste biertje dronk, heb ik ook niet echt uitgekozen. Op een gegeven moment is het genoeg geweest en de volgende dag wordt je nuchter en dat blijft zo.
Het is ook wel goed zo, het had niet eerder gehoeven ofzo, het was gewoon mijn tijd daarvoor. Ben er wel heeeel blij mee, alcohol zit nu in hetzelfde kastje als de wiet, hash, coke, pillen en de rest van de troep. Ik hoef het niet meer.

Het zal wel eens opgevallen zijn dat ik nogal stil blijf als er hier over wat "zwaardere" onderwerpen gepraat wordt. Dat is niet voor niets natuurlijk. Als ik drink ("toen ik nog dronk" ;) ) dan trek ik me vaak alles extra aan, dan raak soms ik overspoeld door alles wat er op me af komt. Bah, gevoelens, ik kan er niks mee. Die ben ik nu gelukkig steeds meer kwijt. Ik kan mezelf en wat ik voel steeds beter rationaliseren, dus daar heb ik allemaal veel minder last van en dus wordt ik ook rustiger vanbinnen. Het leven is er niet leuker of minder chaotisch op geworden, maar ik kan er nu wel heel makkelijk m'n schouders over ophalen en dat vind ik geweldig.

En na de verhuizing vorig jaar woon ik nu in een kleiner huis dat veel beter bij te houden is, financieel is het iets makkelijker geworden, met iets meer zekerheid, in een fijne omgeving... lekker rustig, altijd hetzelfde, geen nieuwe dingen... prima dus, houden zo, dit hou ik wel effe vol.

Het zal voor een ander mens ongetwijfeld een andere uitwerking hebben, maar ik kan het iedereen van harte aanbevelen: stop met die troep, met je lichaam te verzieken, met jezelf in de maling nemen, met een ander schade te berokkenen, met het leven weg te gooien... jij bent meer waard dan dat!

Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thil,

Ik kan het me voortellen dat je het moeilijk hebt! Jeetje je jongste heeft longkanker en moet chemo krijgen. Het zou pas gek zijn als je zou zeggen dat het prima met je ging!

Thil, ik wens je heel veel sterkte, kracht en wijsheid. En voor je zoon een zeer spoedig herstel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Floor, dat je je rust neemt.
Is voor mij een heel erg belangrijk leerpunt, helaas ben ik te veeleisend voor mezelf.
Nu zet ik alle zeilen bij om ook daadwerkelijk mijn rust te nemen.
Dan maar even alleen werken en op de bank hangen of relaxen, de boog kan niet altijd gespannen staan.
Dus even geen druk sociaal leven erop na houden, maar gewoon even niets.
Ik vergeet wel eens dat ik ruim 4 maanden uit het arbeidsproces ben geweest.
In november 3 keer in het ziekenhuis gelegen en dat was ook niet mis, heeft er lichamelijk
meer ingehakt dan ik dacht.
Dus ik doe het ook rustig aan, dan breek ik het lijntje niet!!
Floor meid, ik hoop dat het zo voort gaat voor jou!
Dat verdien je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mevrouw Thil, ik heb een heel speciale kaars die alleen aan gaat voor heel speciale gelegenheden. Maar voor jouw zoon gaat die aan donderdag. Moge het hem goed doen, hoop ik met heel mijn hart.

Druppeltje, misschien dat jij zoveel op je bezem neemt dat je af en toe wat onhandig uit de hoek komt. Een soort afreageren.
Nee, ik wil ook niet weten dat je een borrel neemt. Wat voegt dat toe aan je gevoel? Die honden die je uit Spanje haalt, die dieren die je verzorgt, hebben die er iets aan dat jij een borrel neemt?
En gisteren schreef je nog dat je gniffelend bij je stervende schoonmoeder wegliep, omdat ze haar schoondochters niet graag mocht. Stervensbegeleiding doe je? Ik raak wel een beetje in de war van jou.
Dan schrijf je weer dat je minder valide bent en dan rij je weer naar Spanje om honden op te halen. Kan natuurlijk allemaal, maar....

Kom, mijn moeder zei altijd, neem een kruidnagel-likeurtje als je maag en je hart van streek zijn. Dat likeurtje laat ik maar achterwege, maar kruidnagelthee kan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,

Na een inspannende/ontspannende les mag je moe zijn! Voldaan moe. Net zoals ik dat nu mag zijn na een drukke (werk)dag. :D

Ik kruip er lekker in en morgen fris beginnen aan dag nummer 7!

Iedereen een prettige avond en voor straks: slaap lekker. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist het natuurlijk ook wel, dat het niet makkelijk zou zijn.
Het zal wel allemaal met acceptatie te maken hebben, alles daadwerkelijk eens een goede plek geven. En nuchtere emoties, ik vind het soms maar moeilijk om mee te dealen. ben kapot en er koortsig van. Tsja! Soms wint de positieve energie een beetje op een dag en gaat het zijn gangetje. Dan weer door de stroop, het is niet eenvoudig!
Ik probeer maar weer een beetje mee te buigen. De controle is bij tijden finaal weg. Daar baal ik van. Nog maar even volhouden, en hopen op beter tijden. Wat een leven!
De drugs en drank kwamen vrij vlot met me mee in de pubertijd. Eigenlijk heb ik dus al langer mét dan zonder geleefd. Bizar eigenlijk.
En een gezapig oud wijf te worden, dáár heb ik dus al helemaal geen zin in. Ik verheerlijk niets hoor. Maar goed, morgen weer een dag hè!

Pip, ik hoop dat jij je wat beter voelt?

Water, blijkbaar is het toch de kunst erin te berusten. Zoiets..

Nou, Soothe. Dan buigen we nog maar even mee. Flexibel als we zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
Ik vind het niet erg om moe te zijn. Eigenlijk zou de yogales een uurtje later moeten zijn, dan kon ik meteen door naar bed met de opgebouwde sereniteit, de rozigheid en het ontspannen gevoel.
Slaap lekker.
Beetje hangen kan ook geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal. ik las net van de tlansploftfiets, dat vind ik een leuke zeg. dan zit ik hier in mijn 1tje te grinniken. leuk gevonden.

mijn zoon werkt bij een transportbedrijf en daar vliegen de kreten ook nog steeds over en weer. een hele goeie reklame zoiets. daar wordt over gesproken.

druppeltje doet de emmer overlopen.

water, om op 1 april te stoppen, hoe verzin je het. welgefeliciteerd! ook van mij.

verder heb ik niet zoveel gelezen. ik vlieg even door het lijntje heen. de 1aprilmop van blijdorp, (van wie wastie hier ook weer) was een goeie. mijn dochter trapte erin en die leert notabene diergeneeskunde. 1 aprilmoppen vind ik wel leuk. ik denk soms: hoe verzinnen ze het.

vanmiddag voor intake gesprek geweest bij een psycholoog, voor de nieuwe groep. dat ging best redelijk. ik kon goed duidelijk maken wat ik wilde en wat ik dacht dat ik nodig had. het mooie is dat ik volgende week kan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij eerder niet zo is opgevallen, is het feit dat de meeste van jullie al in de jeugdjaren zijn gaan drinken. Maar ja, ik heb altijd wat achteraan gelopen en ben rond mijn 42ste begonnen met steeds meer drinken. Ik heb dus wel het voordeel dat ik op een 'normale' volwassen tijd kan terugkijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...