Spring naar bijdragen

woensdag 2 april

Houtje

Aanbevolen berichten

Karinneke, heeeeeeel herkenbaar!

Ook ik heb een baan, ben vaak om 18.00 uur thuis, vriend, dochter, huishouden.

Geen diertjes, welliswaar maar wel druk, drukker, drukst ...............

Ook ik houd niet van mezelf. Vind anderen beter, slimmer, knapper, ad-remmer etc. etc.

Zelfs hier op het forum!! :huh:

Houden van jezelf is wat velen misschien moeten leren. Vooral omdat we ook allemaal in hetzelfde kleine landje zijn opgegroeid: "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!!".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houden van jezelf is zeker HET begin, Karinneke en Floortje. Daarmee maak je al een start door te stoppen met rennen; als je de dingen met rust doet bereik je veel meer, ben je productiever zelfs.
Dat rennen veroorzaakt zo'n onrust en ja ik weet het, bijna iedereen doet het dus je zou het normaal kunnen gaan vinden. Ik vond het ook "normaal" totdat ik een flinke burnout opliep (ik dronk toen niet).
Ik heb een cursus stressbeheersing gedaan toen Karinneke, heeft me goed geholpen!
Ik laat me niet meer opjutten en als ik het zelf doe maak ik pas op de plaats.
Als je aan jezelf voorbijrent komt de drank dichtbij en de zelfwaardering krijgt een deuk omdat je altijd tekort komt aan energie. Wedden dat je helemaal kunt veranderen als je hier mee begint? Dan pas komt je ware aard naar boven in de goede zin van het woord omdat je dan de dingen gefocust en met plezier kunt doen.
Soms moet je zwaar ingrijpen; ander werk, patronen doorbreken, rust nemen enz. enz.
De cursus die ik toendertijd gevolgt heb werd door mijn werkgever betaald, die was er goedkoper mee uit dan via de reguliere weg. Heb toen zelf dat voorstel gedaan. De moeite waard om uit te zoeken dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinnike, ik heb ook vaak het idee mezelf voorbij te rennen en dan sloeg ik vaak een biertje achterover en dan werd ik wat rustiger. Dat is natuurlijk schijn, want ik dronk al gauw te veel en deed dan veel minder (lees niets) en dat kon ik de dag daarna weer inhalen, nog meer te doen in nog minder tijd, nog meer stress dus nam ik er weer een stuk of wat. Nu ik niet drink krijg ik wel meer af, maar soms raak ik op de stomste momenten in panniek en word bang. Wat als ik het niet red, als ik alles niet af krijg wat ik nog moet afmaken, wat als ...?? enz. Ik mag niet terugvallen en het is beremoeilijk. Soms doe ik ademhalingsoefeningen, soms zet ik mooie muziek op en sta bewust stil bij die gevoelens. Ook eng, ja, maar het helpt bij mij wel.
Har, ik heb een vitamine B12 gebrek (al jaaaaaaaaaaaaaaaren) en krijg daar injecties voor en last van een voor- en najaarsdepressie, wat met het weer te maken heeft. Een onregelmatige hartslag (ook al voordat ik dronk), waar ik heel oud mee kan worden (maar voor mij soms eng aanvoelt). Ik denk dat het trillen en stotteren komt doordat ik nu alles zelf moet doen en niet kan terugvallen op de "hulp"van bier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke, dat herken ik heel goed hoor, je doet van alles en niemand zegt dankjewel, zelfs je paarden niet.
Weet je, ik ben niet zo van de AA, maar zoals Har gisteren schreef, je hoeft niet altijd gewaardeerd te worden.
Hoe je begint met van je zelf te houden is in mijn geval begonnen met: ik ben niet meer afhankelijk van wat een ander van me vindt. Waardering heb ik niet nodig, is wel fijn, maar ik ga niet dood als ik het niet krijg. Mijn innerlijk sterft niet met het niet verkrijgen van waardering. Ik hou misschien nog niet van mezelf, maar toen ik geboren werd, was ik een ongeschonden en gaaf mens en een mooie baby op de koop toe. Een mens met talenten die door mijn leven een beetje in de verdrukking zijn gekomen.
Nu ben ik volwassen en kan ik kiezen. Dit is een vrijheid die nooit onderschat mag worden. En een kado dat je elke dag weer krijgt: je eigen keuze.
Van jezelf houden is misschien niet eens zo belangrijk. Dat komt vanzelf wel. Pieker niet zoveel over wat je "moet". Denk liever meer aan wat jouw mogelijkheden en wensen zijn en of je die kan realiseren.
En ja, natuurlijk schrijf ik nu vanuit mijn eigen gevoel, dat hoeft het gevoel van een ander niet te zijn.

Druppeltje ik ben het wel met Har eens, je geeft anderen weinig kans om met je mee te leven. Is me niet helemaal onbekend, ook ik stel me niet totaal zonder voorbehoud op.
Ik stel vragen aan je omdat ik dingen helder wil krijgen en als ik aan iets twijfel dan vraag ik het.
Weet je nog dat je zelf degene bent geweest die mij ter discussie stelde een paar maanden geleden? Ik was immers ongeloofwaardig, want een sauna in de tuin, en die hodgkin van me klopte ook helemaal niet. Zelf zie ik die toestand van toen allemaal wat luchtiger, maar misschien zie jij het anders.
Uitleg mag.

Zo, en nu ga ik wieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een minuutje verschil zijn er twee draadjes geopend deze morgen , ik zal ook maar hier breien .
ben aan zee met mijn hondje , een klein waterig zonneke schijnt door de ramen .
deze morgen voor ik thuis vertrok nog alle was gestreken , was opgehangen het volledige huis gezogen en gedweild , misschien heb ik weer goede punten verdient ;)
yang de man is goed aan het genezen en stillekes aan komen de grammentjes er weer bij :heart: op ying zijn poot gestaan en die was heel boos op mij ;-((
karinneke ik wens jou veel kmw toe om de juiste beslissingen te nemen .
in het naar hier rijden ( een uurtje ) denk ik veel na en ik weet dat ik voor niets of niemand nog zal drinken al zeg ik nooit nooit , klinkt tegenstrijdig he ;)
wat ik hiermee bedoel is at ik door zaken in het veleden met mijn partner gedronken heb , en dat ik soms voel dat et weer een aanleiding zou kunnen zijn maar dat ik goed weet dat indien het te erg wordt deze gedachten ik een einde aan mijn relatie maak .
en nu lieve mensen een vraag is er iemand die voor mij zou kunnen kijken wat een pakje tabak l&m 50 gram in nederland kost aub , de prijzen hier in belgie zijn weer naar boven gegaan van sigaretten en tabak .
rudy ik leer altijd enorm van je bijdragen mogelijk omdat de jeugd en de gevoelens erkenbaar zijn
en nu ga ik werken , de onderkant van de caravan dicht maken met houten tegels , oude verwijderen en op een andere minder zichtbare plaats zetten , en de nieuwe plaatsen waar men ze ziet en weten jullie wat ........... dit allemaal zou niet mogelijk zijn moest ik nog drinken nu ja dan zou een caravan mij zwz niet intreseren
maak er allemaal een fijne nuchtere dag van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, Sammy. Was leuk, die glunderende snoetjes en ik schoot steeds vol als ik mijn beide kids zag. Maar de 2e keer dat ik heenging, was wel druk! Voor mij dan, want zie meer dan 30 kleintjes in toom te houden...phoe! Als ik later groot ben, word ik geen juf, hahaha!!
Foto's gemaakt en onze jongste, die nog op de peuter zit, ocht van de juf ook meedoen en hij vond het geweldig! Dus ondergetekende glom van trots.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gnagnagna, Blacky, ik vertel jou helemaal niet wat het goedkoopste merk tabak is hier, want eigenlijk vind ik dat je moet stoppen met roken.
En weet je waarom?
Omdat je kop er helderder van wordt, daarom. En je adem wordt lekkerder. Je tanden worden witter. Je huid wordt zuiverder. Na de eerste dagen van ontwenning wordt je humeur beter. Je kleren stinken niet meer. Je haar ruikt weer echt lekker. Je ademt vrijer. Je hoeft niet meer 's morgens als een ouwe rochelende vent door het huis te scharrelen om te zoeken waar je eerste sigaret is. Nooit meer paniek van waar zijn mijn pakjes. Dat je gestopt bent met drinken is al zo goed, waarom neem je dan niet de tweede stap, die vieze rookgewoonte uitbannen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben trouwens blij niet meer te drinken (en nu volhouden, verdorie!!), want kon laatst met onze jongste dochter 's avonds naar het ziekenhuis. Niks ernstigs achteraf gelukkig, maar ze lagen al op bed en dan was ik normaal aan het drinken geslagen...en hoe had ik dan met de auto (!!) naar het ziekenhuis gemoeten? Ik was er, was nuchter en ben er met haar heengeweest. En met een rustiger gevoel weer terug. Tot voor kort had dat dus niet gekund...weer een doemscenario, maar mocht ik een gremlin op bezoek krijgen, dan maar eens aan deze situatie terugdenken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik ken het merk tabak niet van jou. Nooit van gehoord. Nu rook ik ook niet.Tja, wat Vie schrijft over roken is waar.
Als er bij mij een patient zich komt melden ,ruik je meteen of het een roker is of niet.
Zelfs aan de papieren die ze meebrengen.Nadat ze weg zijn ruik je het nog een tijdlang in de wachtkamer en spreekkamer .Trouwens mensen die drinken ,ruik je ook meteen.
Gisteren deed ik het pre-operatieve spreekuur. Kwam iemand zich melden die op 2 plaatsten de onderkaak gebroken had.Was van de fiets gevallen. het liet zich wel raden waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, :angry: ik was eerst met de draad vanochtend.

Nou ja, jullie zijn hier verder gegaan, zal ik dan ook maar doen. ;)

Op weg naar mijn werk (ik was er bijna) woei mijn pet af. Onder een auto, gelukkig is ze heel gebleven.
Dat was de enige bijzonderheid van vandaag tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar niet te vaak, Pippi!
Ik ga wel vaak mee als er vervoer nodig is en neem dan 5 kinderen en een juf mee (we hebben een 7 zitter, dus ze vragen me toch wel als er rijders nodig zijn) en ben laatst ook meegeweest op excursie en dat vind ik leuk. Dan heb je 5 of 6 kinderen onder je hoede, waarvan 1 van mijzelf. Dat is nog te doen, maar vanmorgen was een kippenhok. Al ik juf zou zijn en dan na een werkweek vrij was...
Nou hou ik ook erg van kinderen. Okee, ik kan die van mij ook wel achter het behang plakken, maar ze geven je onvoorwaardelijke liefde terug en nu ik beide ouders niet meer heb koester ik ze al helemaal. Maar vanmorgen zaten er een paar echte ettertjes bij en dan wil ik m'n geduld wel verliezen...Gelukkig heb ik me kunnen inhouden, maar wat luisterden die slecht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen we op de nieuwjaarsreceptie waren bij Tactus stond iedereen, inclusief de medewerkers van Tactus, voortduren buiten om te roken.

Wie rookt er eigenlijk NIET? Vie, Houtje (nee, pippi, geen stopper, al sinds de zwangerschap van Hansje rook ik niet meer toen bij de scheiding weer wel, maar in okt 2003 gestopt want ik vind het zelf ook een vieze gewoonte.

Waren de ex-drinkers nou ook maar de ergsten !!!!!!!!! Dan zou niemand ooit meer terugvallen !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig weten ze hier onze regels wel (al proberen ze natuurlijk wel een paar dingetjes...), maar die ettertjes van vanmorgen...Nou zie ik die ouders er ook wel bij als ze van en naar school gaan en sommigen maakt het echt niet uit, wat hun kinderen uitvreten.
Mijn moeder is 10 jaar geleden overleden en mijn vader afgelopen februari...Alles omtrend hem moet nog geregeld worden (testament enz bedoel ik) en als dat allemaal achter de rug is, kan ik het een plek geven. Maar idd wel moeilijk. Soms zie ik iets op tv of gebeurd er iets en dan ben ik al halverwege het telefoonnummer om hem te bellen en dan...tja...ophangen maar, he.
Vooral onze jongste dochter lijkt erg veel op mijn moeder. Niet alleen qua gezicht, maar ook in haar doen en laten. En het is leuk samen met ze wat te doen op school, zoals vandaag en die uitstapjes. Volgend jaar gat de jongste ook naar de basisschool en dan wil ik weer gaan werken, maar wel proberen een baan te vinden, die ik met hun kan combineren. Ik heb me al opgegeven voor hulp in de huishouding bij chronisch zieken en een vriendin van mij vindt dat belachelijk. Ik heb HBO niveau en kan makkelijk een betere baan vinden, zegt ze. Maar dat schoonmaken is in de ochtenduren en als de kids dan 's middags vrij zijn, ben ik ook thuis. En de zieken hebben een schoon huis. Iedereen tevreden, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...