CPAS Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Allemaal: Water,Ik ben het helemaal met je eens.Twee jaar heb ik vergeefs geprobeerd te stoppen, steeds met het idee dat het allemaal wel los zou lopen.Dat deed het niet. Met die terugval had ik het zo gehad met de alcohol dat ik me heel zelfdestructief vol goot met een grote "barst, het kan me allemaal niks meer schelen"-mentaliteit. Zo waardeloos, dat ik niet eens voor mezelf meer wou kiezen. Totdat ik besloot om toch te kiezen. Te kiezen voor het leven en dat leven moest dan wel beter worden van kwaliteit. En dan stoppen m.b.v. de therapietechnieken en de immense aanmoeding vanuit het forum. Eerst nog worstelend met het idee van mss ooit. Na een paar maanden kwam de acceptatie opgang en van toen is het ook steeds beter gegaan en vooral gemakkelijker. Ik vind het goed nu, heb er geen probleem mee om fris of water te drinken. Ik heb de vrijheid om niet te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Water, dat heb ik inmiddels ook, 1 glas kan niet, want dan volgen er zeker meer. En zonder drank is het schijnbaar toch makkelijker om mezelf te zijn, niet meer de drank als stoorzender, want dat is het wel, drank houdt je voor de gek, je denkt even dat je iemand anders bent die schijnbaar veel leuker is (denk je) om de volgende dag weer te ontdekken dat je nog steeds diezelfde bent gebleven alleen dan met een fikse kater, zowel emotioneel als fysiek. Ik vind mezelf steeds prettiger worden en hoef me niet meer te schamen omdat ik te impulsief en aangeschoten rare dingen ga doen. Ben ik veranderd door het niet meer drinken? Ja maar niet zoals je zou denken, of eigenlijk nee, ik ben steeds meer mezelf aan het worden.. en dat is dus ook een verandering... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Soothe en anderen, wat mijn methode betreft om niet te drinken: daar moet ik nog achterkomen.. Tsja, vreemd maar waar...sta nu inmiddels 71 dagen droog, nog niet één drankmoment gehad. Mag ik wel erg blij om zijn; ik vind het niet zo'n prestatie want ik heb nog helemaal niet hoeven knokken.Heb wel het scenario klaarliggen mocht het zich aandienen; afhankelijk van de situatie natuurlijk.Aardig wat goede adviezen uitgeprint, telefoonnummers bij de hand van AA mensen en toetsenbord voor hier. Heb inmiddels ook tel.nr. van contactpersoon Tactus dus dat kan ook nog van pas komen.1 Ding wat ik zeker wil doen inplaats van de 1e te pakken is de telefoon grijpen, die vertrouwdheid met lotgenoten heb ik inmiddels wel opgebouwd.Het heeft me allemaal meegezeten de afgelopen tijd. Goede dingen gebeurt waarvan de belangrijkste toch wel het herstelde contact met mijn vriendin. Ik blijf alert door het forumbezoek, dat sterkt me werkelijk! Verder ontbreken stress situaties.Met Tactus ga ik wat dieper en daarbij merk ik toch wel dat ik al eerder een lange periode heb drooggestaan. De inzichten vallen nu als een puzzle op zijn plaats, veel gestoei heb ik achter me gelaten; ook geen mindfucks meer of angsten. Wordt niet meer zo makkelijk van mijn stuk gebracht door een ander en ben veel zekerder van mijzelf dan met de eerste stop 15 jaar terug.Gewoon erg stom dat ik weer ben gaan drinken 4 jaar terug; weliswaar een berg aan problemen op mijn nek gehad maar niet ingegrepen toen ik in de verleiding kwam. Sterker nog, ik vond het wel best! Was (jaren)kwaad op instanties (zo lang heeft dat gespeeld) en koos de alco als demper die me uiteindelijk nog machtelozer maakte. Dat wil ik dus echt niet weer laten gebeuren, wat er ook aan ellende op mijn nek valt.Het boek over het verleden is dicht, dat draag ik niet meer met me mee. Heeft ook totaal geen zin om maar in herhaling te blijven vallen, volgens mij een teken dat ik het verwerkt heb.Laat de storm maar komen mocht die opsteken..ik ben er klaar voor, meer kan ik niet doen. "Kom maar op!" durf ik zelfs te zeggen, mij krijg je niet meer klein!Sterkte Username!Edit: Har 1956 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 quote: Originally posted by: CPASIk heb de vrijheid om niet te drinken. En dà t vind ik nou weer een verhelderende kijk op de zaken... dankjewel Corinne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 He, nu je die zin er zo tussen uit heb geplukt. 't Is eigenlijk wel een sterke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Heel goed Har! Maar zo goed als jij je hebt voorbereid ................ volgens mij durft die storm niet meer! Die denkt ook: ik zoek wel een gewilliger slachtoffer. Ik ben nog steeds een groentje, dat weet ik. Maar ik laat ook alles gewoon maar op me afkomen. Gisteravond en vanochtend heb ik alles met vriend uitgepraat. Naast dat mijn lichaam nu aan het stabiliseren is, moet onze relatie nu ook stabiliseren. En dat vind ik het enige wat echt van belang is. En mijn werk natuurlijk: ik merk dat mijn baas weer het vertrouwen in me krijgt dat hij de afgelopen zes jaar heeft gehad. Als iemand naar kantoor belt, dan BEN ik er!!Gisteren ben ik voor het eerst in lange tijd niet dronken geweest op Woensdag. Zelfs 's-middags nog heerlijk naar de moestuin gegaan. De zon scheen en ik voelde me zo gelukkig!! Zelfs nu heb ik zin om met de radio mee te zingen. Voorheen deed ik dat ook altijd graag. Het komt allemaal gewoon weer terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Ik ben het met je eens Corinne, ik ben ook steeds meer mezelf aan het worden en dat is het krachtigste wat je kunt doen. Ik sta voor mijn principes, waai niet meer met alle richtingen mee. Zal ook wel met de leeftijd te maken hebben en de strijd die ik al met mezelf gevoerd heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Tapas, dat heb ik ook wel, dat ik weer aan het ontdekken ben wie ik was voordat ik met die jarenlange zuippartij begon. Ik realiseer me ook dat ik mezelf verdronk, vooral maar niet zijn wie ik was, ik haatte mezelf, ik was een loser, een leugenaar. En door de drank werd dat allemaal alleen maar erger, verloor ik nog meer, loog ik nog meer, dus moest ik weer meer drinken om dat rotgevoel over mezelf uit te schakelen. De welbekende vicieuze cirkel die leidt tot een neerwaartse spiraal. Eigenlijk vind ik mezelf tegenwoordig af en toe best wel een tof jong. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Hoi,Ja, ik ga best wel goed eigenlijk,hè?! (Kate)Met alle ups en downs, nog steeds die eerste niet genomenEn het wordt steeds makkelijker om hem te laten staan.Ik weet dat de troubles, dingen uit het verleden weer even op mijn pad moeten komen, om ze definiteif en nuchter, naar de plek te brengen waar ze horen. Bij mij, maar niet meer steeds zo aanwezig. er is meer een rol achter de coulissen voor ze weggelegd. Ze hebben mij helpen vormen tot hier en wellicht verder. Maar op de bühne moet ik het met de realiteit van nu zien te klaren. Een soort bewustwording, dat ik het zo moet doen ongeveer. Acceptatie, JA! Vind ik wel moeilijk nog hoor, om alles in dat licht te zien, maar ik licht steeds meer een tipje van de sluier op. Nog even, dan ruk ik dat gordijn helemaal open en zeg; kom maar op, laatste keer, dan gaat de boel weer dicht. En gaan we verder waar we gebleven waren. Vandaag en morgen....In het theater van het sentiment op radio 2, is het nu 24 jaar terug in de tijd. 1984. Een belangrijk jaar voor mij! Muziek, uitgaan, eerste kennismaking met drank en drugs. Van god los...grappig, dat ik de laatste dagen juist bezig ben met deze periode. En dan zet je de radio aan, en BOEM! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Corietje- Tapas- water -har. We gaan door! Ook hier weinig trek, het is te doen. Alleen het vereist een soort herorganisatie van je leven! Veel dingen komen heftiger op me af.Ik zeg steeds ik mag, maar ik hoef niet meer, er wordt me niets ontnomen. Maar wat Water aangeeft, misschien moet er toch nog iets meer acceptatie zijn. Moeilijk uit te leggen.Ik werk er nog steeds aan en ben op de goede weg.Samen staan we sterk!!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Har,Fantastisch zoals je je hebt ingedekt.Ik heb ook allerlei telefoonnummers bij de hand en het forum natuurlijk. Dat heeft me al een paar keer gered. Het is fijn om te weten en een geruststelling dat ik niet alleen sta als er iets mocht gebeuren.Floortje,Stabiliseer ze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Goh Username, ik schrik ervan, een flas wodka per dag en dan opname.Triest voor jou dat het zover heeft moeten komen.Zelf heb ik het deze week ook niet gered, welliswaar maar 2 glazen, toch ben ik ervan geschrokken.Zo zie je maar waar de 1e weer toe kan leiden.Goed dat je de draad weer oppakt, en schrijf maar weer mee hier.Je bent van harte welkom.Vanmorgen toen mijn Pa even een bakje koffie kwam drinken hebben we het nog wel over het feit gehad waarom ik van de week zo nodig moest drinken, nu kan ik niet meer begrijpen waarom het zo nodig moest.Wel ga ik toch meer proberen het verleden te laten voor wat het is,ik ga mijn best doen in het heden te leven, daar gaat het nu toch om, het heden.Aan het verleden heb ik genoeg gewerkt en verwerkt, het is tijd dat het boek gesloten wordt.Natuurlijk zal het nog af en toe de kop opsteken, maar ik ga het niet meer analyseren,dat heb ik genoeg gedaan.Ik merk gewoon dat ik er totaal niet meer bij gebaat ben, ik laat het los.De toekomst heeft mij nog veel te bieden, daar geloof ik in.Dat ik van de week heb gedronken laat ik ook los, het is gebeurd, ik kan er niets meeraan veranderen.Het was een dieptepunt maar het was beslist niet nodig geweest te drinken.Het heeft me niets opgeleverd, nou ja niets, natuurlijk wel de wetenschap dat ik het niet meer doe,dat is een ding dat zeker is.!!! Zo mijn werkdag zit er weer op vandaag.Toch wel lekker s'avonds werken, is altijd mijn favoriete dienst.En morgen hoef ik nog maar een dagje en dan lekker weekend.Nu even een lekker theetje maken.' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Je schrijft/klinkt veel helderder Floortje! Dat heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen voor een groentje Vergeet nou voortaan maar dat je een groentje bent, want dat ben je niet meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Goed zo Floor! Geniet van dit gevoel, sla het in je op als een fijne herinnering, dan heb je weer een extra wapen mocht er weer eens een moeilijk moment komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Zo is het Tina, dicht dat boek!!!!! Zeker als je aan jezelf gewerkt hebt, nu mag je er de vruchten van plukken, dat is óók een stap die je mag nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Har, dank je!Stilstaan is achteruit gaan, en dat moeten we nou net niet hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 grouphug everybody? Oooh...sorry, verkeerde smiley Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Hahahaha,Nou ja geen verkeerde bezigheid, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Dat was zo afgesproken Pippi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Idd Pip, zeeeeer vrouw onvriendelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Ahum...wat bedoel je Pippi? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Ik val weer even binnen en wel voor Floortje....Floortje,jij hebt nu een hele week drankvrij volgemaakt!! Ik herinner me je wens om een slinger.....Bij deze: PROFICIAT!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Zo, hond heeft z'n best weer gedaan, nog de koffie klaarzetten voor morgenvroeg en ik duik in m'n vlokiste.Hee Pip, je kopiëert maar een end weg hoor, ik ben de BUMA/STEMRA niet zeg... Trouwens, ik zie dat niet hoor, onder, boven... wat hebben jullie goede ogen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Pappen en nathouen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden