Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 april

An

Aanbevolen berichten

hoi Marieke44,

Fijn te horen, dat je de eerste nog steeds laat staan. Ik doe dat ook nog steeds.
En fijn, dat je eindelijk met de buurvrouw om de tafel kunt. En zo komt alles nog op zijn pootjes terecht.

Meid hou vol, ik doe met je mee.

liefs, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Marieke: gelukkig dat je toch wat rustiger kan zijn onder heel deze moeilijke situatie. De problemen kan je veel beter aan zonder drank. Beter nadenken, betere beslissingen nemen, emoties beter onder controle houden. Nu een kwestie van geduld en onderhandelen. Ik hoop dat hij snel weer bij je terug komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Binnenvallen mag hoor, doe ik ook altijd :D

Jeetje, wat een zware tijd voor je. Goed dat je het allemaal zo reeel ziet en het niet-drinken volhoud. Ik hoop voor je dat alle gesprekken zullen opleveren wat je er van nodig hebt.

Mooi gezegd Marieke, de eerste is nooit de laatste. Ik ben zelf nog op zoek naar een mooie ondertekening te zijner tijd. Als ik wat langer gestopt ben en iets zekerder van mezelf ben geworden. zou deze zin dan een onderdeel daarvan uit mogen maken? Ik vind het zo mooi. Het is precies waar ik zelf ook altijd mee zit. Als ik er eentje neem dan ................ :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
Ik herken dat, 's avonds nog ergens naar toe moeten, waar ik beter zonder dranklucht moest komen, maar toch al zeker een fles wijn leeg had.
En als uitzwaaier mag je alles nemen wat helpt bij het stoppen.

Marieke,
Zou het nog goed komen met die buren. Ik van wel voor jou en je man en zoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Het leukste van vanavond is dat het de eerste les van het zomerseizoen is. Voorheen had ik les op woensdag. Dit betekend letterlijk: nieuwe mensen en een hele nieuwe kans!! :)

Deze kans wilde ik met twee handen aangrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht woensdag klaar te zijn met mijn studie en dan ben ik eindelijk VRIJ. De stress puilt mijn oren uit. Het doet me toch meer dan dat ik eerst dacht, het valt me heel zwaar. Het huishouden gaat hier evegoed door. Morgen en overmorgen huishouden en dan maandag en dinsdag mijn laatste spurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,hoi. Vandaag ben ik weer thuisgekomen na een weekje Zeeland.
Mijn provincie is het niet, maar w.s. is het in de zomer er leuker, gezelliger, ik weet niet.
Té veel campings. Maar als je rust zoekt, uit wil waaien aan het strand en je even alleen
op de wereld wilt wanen is daar op dit moment alle gelegenheid voor.
Blacky voor mij was dit dus even ideaal en door jou schrijven ben ik op het idee gekomen.
Hoezo zotte Belg? ;)

Onze zoveelste relatie dagen (sinds mijn stop datum) zijn dus al weer voorbij. Gebleken is dat het wel héél zinnig is om dit af en toe te doen. Even een pas op de plaats maken en weer nader tot elkaar komen. Goed gesprek, nou ja een poging daar toe. Romantisch diner, doe maar gewoon (aldus mijn man). Gewoon samen zijn en onze golflengtes weer op elkaar af stemmen. Weten waar de ander
zich mee bezig houdt. Want ook degene die niet "hoefde" te stoppen heeft wat voor en achter de
kiezen.
Ik zelf ben rustiger geworden, kan 's avonds op de bank zitten en een film kijken, jawel zelfs helemaal uitkijken. Dat geduld had ik sinds mijn stopdatum niet meer, ik vond het nutteloos en móest altijd iets doen. Ik kán, kón niet ontspannen, maar daar heb ik therapie voor dus hopelijk gaat dat steeds beter.
Ook moet ik bekennen dat ik de alco niet gemist heb, zelfs niet aan gedacht tot dat mijn pc weer aan ging. En die confrontatie is ook wel goed want ik moet toch allert blijven.
Ik neem gewoon die eerste niet, ik houd het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien ook wij kennen elkaar niet maar klinkt goed allemaal en zooo herkenbaar, als je niet drinkt heb je nog eens wat aan je avond en inderdaad een film uitkijken zonder in slaap te vallen is ook leuk :D en ontspannen dan...tja ik was altijd bezig met het "stiekem" doen dus dat alleen al gaf veel stress maar echt ontspannen kan ik ook (nog) niet hoor!
Nou ga zo door en we zien elkaar op de dagdraad ok!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jozias, volgens mij was jij vorige week ook al wel op het forum. :D Zolang ben ik ook weer niet
weg geweest.
Sinds ik gestopt ben met alco kan ik mij niet ontspannen. De eerste tijd heb ik dat getracht op te vangen door regelmatig flink banen te zwemmen maar door mijn "overvolle" agenda bleek dit geen haalbare kaart te zijn in combinatie met mijn werk.
Mijn spieren zijn dermate verkrampt dat ik inmiddels vele beperkingen heb met het gevolg hiervan
toch wel af en toe depressief te zijn. Ook het slapen 's nachts wil nog niet lukken laat staan eens
lekker uitslapen. Hiervoor start ik komende week een ontspannings therapie, wat dat wordt weet
ik nog niet. Dus een film geheel uit kijken is voor mij al wonderlijk.
Tja, voortijds kon ik de film wel tien keer zien. Ik ontdekte steeds weer een "nieuw" stuk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor mij onmogelijk om alles terug te lezen, ik heb gezien dat het wel érg veel
berichtjes zijn.

Floortje, als ik er bij stil sta wat de buren mogelijk allemaal gehoord hebben stijgt het schaamrood mij weer om de kaken. Ze hebben nooit wat gezegt en ik heb mij altijd afstandelijk opgesteld. Kop in het
zand steken. Nu laat ik het maar zo, verleden tijd toch?
Dag 9, hartstikke goed en dan nuchter naar tennis. :present:

Houtje, herkenbaar die strijd met je kleding. In het verleden stond ik wel jankend voor mijn kast, hoezo gepast gekleed. Nou janken hielp mij niet, en nu heb ik er toch wel van geleerd. Altijd voor uit denken, qua kleding dan hé.
Sterkte.

Marieke, dat moet pijnlijk zijn voor jou en je man dat je zoon al drie weken niet thuis komt.
Je schrijft wel beredeneerd maar in je hart huil je volgens mij. Dit is verschrikkelijk moeilijk voor jullie en vast ook voor je zoon, al zal die het misschien niet tonen op het moment. Het is een keuze tussen kwade die jullie moeten maken. Fijn dat de stage van je zoon goed is gegaan dat is een positieve opsteker voor hem die hij hard nodig had. Nu ook hopen dat er wat verstandelijks goeds uit de gesprekken met jullie buren komen. Lange adem Marieke, je gaat goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
stien

Ik zelf ben rustiger geworden, kan 's avonds op de bank zitten en een film kijken, jawel zelfs helemaal uitkijken. Dat geduld had ik sinds mijn stopdatum niet meer, ik vond het nutteloos en móest altijd iets doen. Ik kán, kón niet ontspannen, maar daar heb ik therapie voor dus hopelijk gaat dat steeds beter.

Ik neem gewoon die eerste niet, ik houd het droog!

Zeer interessant wat je daar schrijft over die avonden. Zo vergaat het mij dus ook. Zolang ik bezig ben gaat het goed, maar dan ben ik klaar en moe en dan gaan zitten. Die onrust. Nog niet eens dat ik ergens specifiek behoefte aan heb. Kan je misschien omschrijven hoe je daar in de therapie mee wordt geholpen.

Vanavond heb ik mezelf verwend. Haar verven, douchen, cremmetjes, voelt ontzettend goed.
Maar nu ga ik maar naar bed, inderdaad het geduld niet om stil te zitten en tv te kijken of een boek te lezen. Maar het gaat wel goed zo. Ben benieuwd naar je antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien sorry maar je naam kwam me helemaal niet bekend voor maar ik heb ook erg veel moeite iedereen uit elkaar te houden en alsmaar terug te lezen en daar dan weer op te gaan reageren etc, ik vind het heel knap van degene die dat allemaal wel kunnen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en An ik heb ook ontspanningtherapie gedaan en wat ik vooral geleerd heb is anders adem te halen en al is het maar 5 a 10 minuten per dag echt ff niks geen mensen geen tv geen prikkels alleen maar even jij in een makkelijke stoel op bed of op de bank met je ogen dicht en je handen op je buik al dan niet vergezeld van ontspanningsmuziek of een geleide meditatie en rustig die buik ademhaling toepassen, ga maar proberen :P !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias, ja dat klopt dat is een goede oefening. Als ik veel stress heb dan doe ik dat ook en het werkt inderdaad.
Jozias ik kan ook niet iedereen uit elkaar houden en precies weten hoe of wat. Meestal spreek je toch op het moment met iemand, wat er op dat moment speelt. Maakt toch niet zoveel uit. Want zo ken je iemand en vervolgens zie je die persoon nooit meer terug. Als je wilt kan je er inderdaad een dagtaak van maken. Zo nu ga ik lekker slapen en morgen vroeg weer op, daar verheug ik me nu al op.
Binnenkort ga ik meer avonden vrij krijgen en ik denk dat me dat goed zal doen. Het was te veel en te zwaar. Maarja als je een doel voor ogen hebt wil ik ook niet zomaar afhaken.

Dus truste allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik start hier komende week woensdag mee dus precies weet ik het nog niet.
Maar het doel is weer om te "leren" ontspannen door middel van oefeningen, muziek en trachten je denken/piekeren onder controle te krijgen.
Ik kan niet lang stil zitten want dan kom ik niet meer overeind en lijk wel een bejaarde.
'sOchtends kost het mij veel tijd om op gang te komen, de spieren beweeglijk te krijgen.
Als ik vroeg op moet kost dit mij té veel tijd en moet ik 's nachts er om de paar uur uit om even
te lopen. Mijn denkraam slaat op hol met verkramping van de spieren tot gevolg zonder dat
ik mij daar bewust van ben.

Maar hee, da's een goed idee, ik ga ook een lekkere douche nemen. Ben vandaag naar de kapper geweest en al die losse haartjes kriebelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig ben ik niet de enige An die de boel niet uit elkaar kan houden :) slaap lekker straks!
Ik ga ook want heb ook zo mijn beperkingen met mijn bekken dus lig er iedere dag zo'n btje om deze tijd in!
iedereen welterusten!

Jammer van safi, ik had gehoopt dat jij An nog wel van haar gehoord zou hebben jullie konden het zo goed vinden!?

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Stien, dat is gek. Ik herken een beetje waar jij last van hebt. Zo malen dat je spieren helemaal verkrampen, vooral in de benen. ik krijg dan ook vaak hartroffels en ik merk dat het bloed uit mijn tong trekt. Die zit dan ook helemaal tegen mijn gehemelte geplakt en tintelt... Heb je ook dat je zó moe bent en graag wilt slapen, dat je valt.. met een schok je hele lichaam verkrampt? Kadeng!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,
Ik ben nadat ik gestopt was en mijn schouder het weer toeliet ook op een andere naar mijn yogales gegaan. Tja, mensen van de groep waar ik daarvoor zat, hadden bij de leraar geklaagd over mijn dranklucht. :$:wacko:

An,
Heb je dan woensdag een examen? Zo ja, dan duim ik voor je.

Jozias,
Anna is zeker een oude rot in het "vak". 1 jaar en 8 maanden drinkt zij al niet meer.

Stien,
Op zich toch niet erg dat de alco ook even met vakantie was. Blij dat je hebt genoten.
Verkrampt ben ik ook aardig, maar dat is niet door spanning na het stoppen. Ik ben geregeld zo gespannen, dat mijn wijsvinger en pink aan de rechterhand helemaal zonder bloed komen te zitten. Ik moet dus ontzettend oppassen. Het is maar goed dat ik aan yoga doe. Ik kan mijn lichaam heel goed ontspannen als ik mij daar op toe leg. Helaas doe ik het niet automatisch en dat zou het toch moeten worden. Ik blijf oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Het kledingprobleem, hou op! ik heb nu nog 2 broeken die passen, de rest zit nu echt te strak maar deze week heb ik al niet meer gesnoept en dat probeer ik weer even vol te houden, zonde om weer nieuwe kleding te moeten kopen. Houtje, heb je niet ergens nog een deftige vriendin ofzo waar je wat van kan lenen? en anders hebben ze pech en kom je gewoon als Houtje.. daar moeten de hotemetoten dan maar eens mee leren omgaan! Je bent bang om ze teleur te stellen, maar ik weet nu al zeker (jou een beetje kennende) dat jouw verhaal helemaal goed is en dat mensen aan je lippen zullen hangen. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken, zorg dat je het iig jezelf naar de zin maakt

marieke wat goed dat er eindelijk wat gaat gebeuren met de buren, het zal niet makkelijk worden maar je staat dus niet meer machteloos hoop ik!

ontspannen is nog steeds niet mijn sterkste kant maar voor mij helpt juist het bewegen daarbij, dus hardlopen, of wandelen, of een end fietsen, of iets anders waarvan je lichamelijk moe wordt.

An, wat studeerde je ook al weer? het eind komt wel in zicht zo zeg!! spannend en dat zal best wennen zijn als het zometeen achter de rug is!

Ik zit hier naar Hollands got talent te kijken, normaal houd ik niet van dit soort programma's maar dit heeft toch wel iets hihihi, zitten wel ontroerende momenten bij.
ga weer even verder kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe,

Ik kom zo maar even binnenwippen.
Lekker gewerkt en de tijd vloog voorbij, ik vergat naar huis te gaan,
nou da's toch een teken dat je het naar je zin hebt op je werk.
Er was zoiets grappigs vandaag, er kwam een klant naar mij toe en de dame
vroeg bent u een zus van M?
Ja, dat ben ik maar wie bent u? Nou ik ben een collega van M en jullie lijken zo op elkaar
dus ik dacht eens even vragen.
Haha, nu heb ik nog nooit gehoord dat mijn zus en ik op elkaar lijken, blijkt dus van wel
want ik had de dame nog nooit eerder gezien.
Reuze leuk vind ik dat.

Nou zeg Houtje, ik weet zeker dat je er morgen wel iets op vind en trouwens ik vind
dat je er zowiezo goed uitziet, ook met spijkerbroek!!!!

An, lekker zo'n verwend avondje voor jezelf, en lekker dat je al zo vroeg kan slapen, ben
een beetje jaloers.

Corinne, ik heb geen foto's van het afgelopen jaar om te vergelijken met nu, maar
ik hoor op mijn werk dat ik er zoveel beter uitzie, ze moesten eens weten........

Tapas, het is ook een lekker relaxed programma en af en toe moet ik er vreselijk om lachen

Trees, oh wat naar een trek moment, goed dat je de refusal hebt.

Jose, slaap lekker.

Floortje, je gaat goed meid, een :present: voor jou!

Marieke, ik wens je toe dat het met je zoon goed zal komen, triest dat hij nog steeds
niet thuis wil komen.

Zo nu heb ik wel een sigaretje verdiend en ga ik mijn bedrijfskleding uittrekken,
de kou is een beetje uit het huis, ik had alle ramen open gezet toen ik naar mijn
werk ging, beetje frisse lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanavond 3 volle zakken gevuld met kleding. Kleren waar ik uitgekrompen ben en kleren die ik al jaren niet meer draag. He, wat een ruimte had ik ineens in de kast. Kon ik alles wat er niet meer in paste eindelijk eens netjes wegleggen en hangen. Nu is de kast weer vol, maar dan met spullen die ik wel draag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...