Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 april 2008

An

Aanbevolen berichten

Hoi Gem,

Thanks. Tuurlijk gaat het me lukken he, daar ben ik wel van overtuigd hoor. Ik weet alleen gewoon nog niet hoe het me gaat lukken, de wegen zijn nog nieuw voor mij zeg maar. Daarom juist denk ik ook dat dit forum best kan bijdragen tot mijn geluk hervinden.

Mijn doel? Helemaal niet stoppen, maar gewoon rustiger aan. Het ook een keer kunnen zeggen van nee. Het niet nodig hebben van een biertje om me weer wat beter te voelen, want dat is juist de oorzaak dat het me af en toe zo slecht gaat. Verder heus een biertje als ik eens een feestje heb. Maar verder gewoon op andere tijden juist geen drank. Ik denk dat een beetje mijn doel dus.

En ja, ik weet heus, ik zal me geestelijk en lichamelijk dan daarna veel beter weer voelen he : )))))
Dat toch ook juist de rede waarom we willen stoppen?

Greets van Died

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kohtje, ik ben blij dat jij jouw weg gevonden hebt, dat heb ik je al eerder gezegd. Leuk dat je hier toch nog af en toe komt.

Houtje, fijn dat alles goed verlopen is. Het zal een hele opluchting voor je zijn. Stien voelde zich door jouw verhaal, en die van andere mensen vandaag, diep geraakt. Ik moet bekennen dat het mij ook aan het denken zet. Mijn ouders leven beiden nog, dus Stien´s regelervaring, en die van jou vandaag, heb ik nog niet meegemaakt. Maar natuurlijk weet ik dat het op een dag zal gebeuren, en tegen die dag zie ik vreselijk op.
Op mijn manier hou ik van mijn ouders, maar de relatie met vooral mijn moeder is zacht gezegd gecompliceerd. Ik heb wel eens gelezen dat de emoties haat en liefde vlak naast elkaar liggen, en soms zelfs bijna niet te onderscheiden zijn, en ik geloof dat dat waar is. Ik weet dat ik nooit de dochter geweest ben die mijn ouders zich gewenst hadden, en dat ook nooit zal worden. Vandaag kan ik leven met die wetenschap, maar het heeft me veel pijn, verdriet en schuldgevoelens gekost. Ik heb er 48 jaar voor moeten worden (ja, het is al geweest ;) ) en ik heb die gevoelens vaak gedempt met liters en liters jww. Ik hoop dat ik, als het op een dag zover komt, ook zo sterk kan zijn als jij Houtje, of als jij destijds Stien. Maar ik hoop ook dat ik de gevoelens die ik er ongetwijfeld bij zal hebben kan ervaren en beleven.

Ik hoop dat jij op een dag naar die kelder van je zoon kunt gaan Stien, en uit het verleden kunt opruimen wat opgeruimd kan worden. En meenemen wat het meenemen waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat ook voor jou drinken geen optie meer is Marieke, zelfs al valt het af en toe allemaal niet mee. Je bent zo´n stuk rustiger dan een jaar geleden. Ik denk dat als je gewoon zo doorgaat, uiteindelijk alles wel goed zal komen. Ook met je zoon en de buurvrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,
1 jaar en 7 maanden :
wat gaat de tijd toch snel
Marjo,
5 maanden : gefeliciflapsteerd ! :D:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Ik kom snel even inbreken. Over een kwartier ben ik alweer weg.
Leuke middag gehad. Ons samenspel ging als een trein.
Thuisgekomen nog e.e.a. snel gedaan. Zoon heeft burrito's klaargemaakt. Vegetarisch. Ze waren overheerlijk.
Zo meteen gaan we naar de balletvoorstelling waaraan dochter meedoet. Ik ben benieuwd. Tot hiertoe heb ik van alle voorstellingen genoten. Het koppel dat de balletschool heeft, heeft choreografisch heel wat in de mars. Dus dat wordt vast weer genieten.

Houtje,
Ik heb vandaag aan je gedacht. Straks ga ik lezen (als ik nog wakker genoeg ben na de voorstelling) en dan kom ik er achter hoe het gegaan is. Vast goed, kan niet anders met jou erbij.

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, BamBam,
Die slinger was ook voor jou.
:D:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::PD:camera::clock::musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
Marjo,
Eeerlijk delen.

Nu moet ik weg.

Doeiiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ben ik weer. Met M. en Jira tussen de buien door toch een flinke wandeling over bos en hei gemaakt; pffff..we blijven echt niet binnenzitten de hele dag. Toch weer behoorlijk moe, ben ik het liefst gewoon thuis.

Houtje en Stien :present: :present: jullie verhalen raken me en doen mij terugdenken. Goed van je Houtje dat je een pact gesloten hebt om niet te drinken :musicnote:
Kohtje, mooi om te lezen dat er nogal wat aan het licht komt bij je, de laatste tijd. Fijn dat je je zo thuisvoelt bij de AA en de meerwaarde van de 12 stappen hebt ontdekt en :clock: 24 uur he? Meer hoeft niet ;)

@Died geen gemakkelijke opgave die je jezelf stelt om gedeeltelijk te stoppen. Je drinkt een kratje per dag!
Misschien met begeleiding haalbaar en daarom wil ik je aanraden om aan de (gratis) internetbehandeling van Tactus deel te nemen omdat je daar onder meer doelen kunt stellen. Je komt er zo snel genoeg achter of het voor je haalbaar is matig te blijven drinken.
Je kunt je daarvoor opgeven door op het logo van Adb te klikken links boven; meestal is er een wachtlijst dus blijven proberen om er tussen te komen. Hoe dan ook succes!

Edit: ik las je post nog eens terug en lees dat je het alcoholschrift hebt ingevuld, je bent dus al begonnen neem ik aan. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens je veel succes met minderen Died, bij mij werkte het uiteindelijk niet, dus heb ik na lang ontkennen dat minderen niet ging toch eindelijk vorig jaar besloten om te stoppen. Dat bevalt beter en geeft veel meer rust. Maar ieder moet het op zijn eigen manier en eigen tempo doen.

Houtje ik had niet anders verwacht dan dat het zo zou gaan als het gegaan was vandaag. Tja die doemscenario's die we af en toe kunnen bedenken zijn vaak zoveel erger dan de werkelijkheid. Je hebt het echt top gedaan en vandaag moet je even door de adrenalinedip heen, morgen zal je je zeker rustiger voelen. Ik ben erg trots op je!

Stien, ooit komt de dag dat je een kleine doos uit de kelder gaat halen en er rustig in gaat kijken. Je hoeft niet in 1 keer die hele zooi op te ruimen en te 'verwerken', het mag ook in hele kleine stapjes. en vandaag ben je eigenlijk al aan het eerste stapje weer begonnen!

Kohtje, gaat goed he! fijn dat je het licht weer ziet!

Ik ben perplex, net staat iemand van 2 straten verder voor mijn deur, hij heeft een soort etalage in zijn benedenhuis en hangt daar werk van buurtgenoten op, Ik had wel eens aangegeven dat ik foto's maak en gevraagd of dat interessant voor hem was en nu kwam hij vragen of ik over een week wat werk zou kunnen ophangen...
leuk, spannend, maar waarom komt nou altijd alles tegelijk??????

Ik ga daar eerst eens even heel rustig over nadenken allemaal, want het gaat me nu effe te snel en ik hyper hier de tent uit. Nou ja, morgen breken als het goed is mijn hormonen weer door en komt er weer wat rust.... het leven is in ieder geval niet saai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, alle lichten zijn uit en ik ga afsluiten, lag al in bed met fles spa rood en elektrische deken aan, moet alleen nog de was eruit halen, maar droog en nuchter lukt dat zonder probleem.

Dank voor het pact van vandaag en dank voor je lieve berichten vandaag !!!!

Heerlijk al die duwtjes in je rug, ik heb het me vandaag echt laten aanleunen. Dank jullie wel en tot morgen (moet Grietje met trein naar Exje brengen die kan haar niet halen want Wurm en Exje zijn alléén wat een probleem hè). Guttegut, dan voel ik me wel sterk wat ik allemaal fix met Twee Wurmen. Huh!!!! Oef !!! Ha !!! Wij Sterke Vrouwen Zijn, Huh !!! Maar geen vuurwater of pijpje roken. (hihi).

Wij pammetje erin gooien en slapen gaan (als wasje hangt). Wurmen zijn groot en gaan zelf.

Tot morgen !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Welterusten. Goed gedaan!

Ik realiseerde me vanavond toen ik ook een was ophing dat ik dat een jaar geleden niet had gekunt!
Dat soort dingen deed ik 's-avonds niet meer, want dat ging niet meer! Teveel gezopen! :angry:
Gelukkig doe ik dit soort dingen weer, maar ik realiseer me bijna elke keer nog dat het heel bijzonder is!
Een was ophangen 's-avonds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren Marion, Mick en June, vandaag Marjo en BB: allemaal van harte, een :present: en een struisvogel!

Ik ben even niet zo in beeld hier, heb ook een medische aangelegenheid in de familie, ben er eventjes druk mee. Niet zo'n zin om nu over te schrijven, komt later wel. Of niet.

Ik zal er niet om gaan drinken, dat beloof ik. Jullie ook allemaal volhouden hoor, jullie zijn me dierbaar.

En nu ga ik naar bed. Tschüss! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
We zagen de kleintjes, de groten, de 'grootjes'.
De school heeft behalve klassiek ballet ook jazzballet, modern ballet en tapdansen.
Mijn dochter zit op klassiek. Haar groepje heeft een mooie performance gegeven. Iedereen trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Ik ben blij voor je dat het allemaal goed gelopen is. Ik hoop dat je nu wat meer rust krijgt.

Died,
Welkom en succes bij het minderen. Dat is mij niet gelukt. Voor stoppen was ik bang, maar dat bleek uiteindelijk het gemakkelijkste. Het is duidelijk: ik hoef gelukkig niet meer te drinken. Ik heb twee jaar geworsteld om van de drank af te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een drukke dag gehad, Corinne. Maar wel een leuke zo te horen!

Hier staan sinds vanmiddag 8 blikjes bier in de koelkast (gekregen). Klaas heeft zoiets, nee, ik hoef niet. Hij vind er niets aan om alleen een biertje te drinken. Gelukkig maar! Het is zo stom, mijn gedachten willen steeds weer daar naartoe, wat een zuigende werking. Niet dat ik het doe hoor, het verstand is op dit moment sterker! Maar het geeft me wel een onveilig gevoel. Nou ja, tijd om daar okk mee te dealen. Ik drink niet. Punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...