Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 april 2008

An

Aanbevolen berichten

Hoi Floor!

Ik heb het ook hoor, en het zal nog wel even blijven ook, helaas. Probeer te genieten van de mooie momenten. Hou het vast, de dagen dat het zo shit voelt worden ook anders, minder heftig ofzo. Op een dag blijkt het relativeren soms wat makkelijker. Denk maar aan hoe lief je voor je lijf bent. Geen katers (alleen daaraan moet ik momenteel écht niet denken), geen verwrongen gedachten.. Alles wordt wat puurder en kan daardoor heftiger aanvoelen. Je dempt niet meer. Hou vol hoor, de dagen waarop het wel lukt krijgen vanzelf weer meer toegang in je brein. Laat het los, laat die eerste staan, en denk ik hóef niet meer, ipv ik mág niet meer. Daar word het alleen maar moeilijker van. Je moet er doorheen.
Lieslaarzen aan en baggeren maar Floor! Je gaat goed. Hou vol!
Lekker in je tuintje onkruid wieden, lichamelijke akte = goede afleiding! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bedankt Marjo,

Inderdaad, het leven met drank was niet beter. Aan het eind begon ik bij iedere actie maagzuur over te geven. Zelfs bij het uit bed komen!! Ook werd mijn hoogtevrees zo erg dat ik nauwelijks een normale trap af durfde. Nu vlieg ik weer naar beneden met een blad koffie/thee in de hand (op werk dan) en dat van dat maagzuur is helemaal over gegaan.

Jullie hebben wel gelijk. Ik zag het even niet meer. En dan is het ook nog weekend. Maar morgen gammel opstaan is idd ook niet het beeld van een ideaal weekend.

Ga zo nog maar even naar de tuin. Lekker even naar buiten. Daar desnoods even een rondje lopen, kijken wat anderen aan onkruid op de tuin hebben groeien :)

Ik ben toch wel blij dat er altijd mensen zijn die je even op kunnen beuren. Charlie, ik heb jou nog niet genoemd, maar ook bedankt. Goed van je dat je die drankorgels zo goed aan kan. En als we dan bedenken dat we ook zo waren ................... Je hebt gelijk: liever niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
aura

Grinnik An wat kun je grappig schrijven ondanks dat je je klote voelt ....

Liefs aura

Ha Aura, ik las jouw reactie en ik dacht uhhh, ik voelde me helemaal niet kl*te vanmorgen. Moest dus nog even nalezen wat ik geschreven had. Ik schrijf dat ik die vogel haatte (verleden tijd) toen ik dus nog dronk en daarvan de halve nacht wakker lag en pas s'morgens vroeg in slaap viel. Nu word ik fris en fit met deze rare vogel wakker. Zou het echt een merel zijn. Nou ja, die maakt wel een enorme herrie zeg.
Maar als ik me rot had gevoeld was het wel een liefs mailtje van je.

Floor, stuur wat zon hier naar toe? Hier regent het als een gek en ik wilde violen in de tuin zetten.
Hier een dikke virtuele knuffel Floor , kan je wel gebruiken, kop op.

Safi: ha lieverd daar ben je weer, fijn.

Vie: hier nog een hypochonder, of hoe je dat schrijft. Tjee, ik ben echt heel erg. Als ik naar de dokter ga begin ik al te zeggen dat ik niks heb maar dat het volgens mij wel echt is.... :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, gefeliciteerd met 1 jaar en 7 maanden niet drinken! We gaan door hè. :present::heart:

Marjo, jij gefeliciteerd met vijf maanden. Ook een enorme mijlpaal. Ik weet nog dat Kohtje, toen hij voor het eerst op het forum kwam, vijf maanden droog stond. Mij leek dat toen een eeuwigheid, en ik kon nauwelijks geloven dat ik ook nog een keer zover zou komen. Maar je ziet, als je dag na dag vandaag die eerste niet neemt, dan rijgen die dagen zich vanzelf aaneen tot weken en zelfs maanden. Klasse! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu nog niks Pippi, het is nog vrij vroeg in het jaar. Kan meestal niet wachten om na de winter te beginnen. Overigens ben ik er eentje van: ik probeer wat dingen en als het mislukt hebben we hier ook nog supermarkten in de buurt. Ik vind het leuk te experimenteren.

De tuin is niet heel erg groot. Ongeveer 6 x 12 meter. Vorig jaar had ik onder andere:
tuinbonen,
doperwtjes (heeeerlijk zo vers!),
witte bonen (die ik overigens niet laat drogen, ik pluk ze en kook ze in ca. 10 minuutjes gaar. Anders
moet je eerst tijden wachten om die bonen te laten drogen en daarna uren koken om die
bonen weer kapot te krijgen),
courgettes
mini-tomaatjes en gele tomaten
gele sperziebonen (ook wel boterbonen genoemd)
witte kool, spitskool en bloemkool

Dit jaar wil ik ook spruitjes (zijn we hier dol op; ik maak ze eerst bijna gaar en daarna roerbak ik ze nog even met gezouten cashewnoten erbij)
Dit jaar heb ik frambozen.
Dit jaar wil ik ook verse aardbeien.

Het gekke van onze tuinen (tuinen-complex) is dat er wilde konijnen los rondlopen. Hier gaan de konijnen dus niet in kooitjes, maar moet je tuin in een kooi (= een goed hek er omheen) om te voorkomen dat alles opgegeten wordt. Regelmatig zie je ook een kind meegaan met een ouder, gewapend met een foto-toestel. Maar die konijnen zijn veel te snel, die krijg je niet gauw op de foto :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, ik ga even. Anders is het de moeite niet meer waard. Morgen zit ik vermoedelijk ook al binnen omdat het buiten pet wordt.

Een hele goede voortzetting van de dag allemaal. Ik voel me al weer een stuk beter!!

Doorrijgen met die dagen maar weer!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inktvisringen vind ik zonder meer zalig Charlie, mits goed bereid. Zo ken ik ook mensen die haaienvinnensoep niet lekker vinden, of schorseneren, hihi. Maar van die grote gamba's zijn ook niet verkeerd.

Safi, toch fijn dat je weer even iets van je hebt laten horen. Ben wel blij dat ik niet met jou in een team zit, want waar had ik mijn estafettestokje moeten laten zonder dat jij iets liet weten? Maar uiteraard is de sterkte van het forum ook dat het niet echt verantwoordelijkheden met zich meebrengt, dus als je er zelf niet aan toe bent, hoeft het niet. Wens jou heel veel plezier met hondje II.

Anna, succes met de pc-perikelen. Je hebt mij tenminste nog wel een goede verjaardag gewenst, dus alle rammen ben je niet vergeten.

Ook hier begint een zon te schijnen, lekker afwisselend dagje vandaag. Als het straks nog begint te hagelen of onweren ook, verbaast het me niks. Herinnert iemand zich, dat er vorig jaar om deze tijd een hittegolf was?

Ik krijg straks visite die altijd wel wijn lust. Hebben we ook wat voor in huis gehaald. Die flessen heb ik even aangekeken en voorlopig even weggezet. Zal voor het eerst in bijna 9 maanden zijn dat ik mensen op bezoek heb die er op los tetteren. En zal me benieuwen hoe ik me daar bij voel.
Voorlopig maar aan de thee en de spa, ook niet het plan om er zelf iets van te drinken. Maar de oude vijand zo dicht in de buurt, geeft toch wel wat prikkels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft hier net zo vreselijk geonweerd zo'n klap heb ik nog nooit gehoord.
Meteen allerlei sirene's brandweer enz, er is vast ergens bliksem ingeslagen.
Net naar de kapper geweest en weer een mega kort koppie (1 centimeter)
nou ja missch iets langer meer veel langer zal het niet zijn.
Weer een gezellig kleurtje(blond en koper), dus ik kan er weer een paar weekjes tegen.
Nu even een lekker broodje eten mmmmjammie.
Trouwens ik zit geloof ik tegen mezelf te praten ik zie niemand on line!
HIHihihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de felicitaties!
Toen ik hier in november kwam, en begon met dag na dag en uur naar uur te rijgen, had ik ook zoiets bij mensen die 5 maanden droog stonden; pffff... dát is lang!
Nou, ik kan nu zeggen, het is helemáál niet lang. het begint nu pas!
Waarmee ik natuurlijk niet wil suggereren dat ik niet blij zou zijn..
Ontzéttend! Maar ik heb nog veel te doen, en vind het soms erg moeilijk het leven weer op te pakken. Want, hoe dóe je dat nou precies ook alweer? Na 20 jaar drank in mijn mik te hebben gegoten stoei ik nu weer met mijn eigen zelf, die héél langzaam soms tevoorschijn durft te komen. Alle zwartgallige gedachten altijd uitbannen gaat gewoonweg niet. Ik buig maar mee! Moet mezelf er wel regelmatig aan herinneren ook te genieten van het nieuwe leven en blij te zijn dat ik inderdaad al 5 maanden niet drink. Ik kom elke dag een stapje verder met mijn chaotische brein. Ik ben steevast van plan door te gaan, hoe moeilijk het de komende periode (zomer) soms ook zal zijn! Mijn magische grens ligt bij 8 maanden (al eerder zo'n tijd niet gedronken), dan is het een kleine stap(!) naar een jaar. En ook al doe ik het nog per dag vaak, dat jaar daar ga ik voor. En ik hoop dat ik in dat jaar zoveel nieuwe bagage heb opgepakt dat ik daarna nog even vrolijk door kan huppelen!
Zonder jullie had ik het nooit zover gebracht, de kracht van het forum!!!!
Aan alle mensen die overwegen of net zijn gestopt wil ik zeggen; probeer het maar, je gaat er niet dood aan! Integendeel. Het wordt niet makkelijker, wel beter. Anders beter!!! Baggerse! Er is soms geen andere manier!!!!

Bambam; Noait mear sa dronken as in kroade! Lekker toch!!!
Gefeliciteerd meid! Met je 1 jaar en 7 maanden! Ben apetrots op je! Ik hoop dat je je wat beter voelt de laatste tijd en dat er vooruitgang zit in het doorlopen van de 4de stap. Moeilijk, maar je doet het toch! Bek op 't stjoer en tróch!! Je straalt een ongelooflijk sterke kracht uit Bambam. Bedankt! Dat wil ik ook!

B):musicnote::heart::moon::rose::present::P:lips::)B):musicnote::heart::moon::rose::present::P:lips::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow! Lekker kort Albertina! Ik zit te twijfelen om het ook weer ultra -kort te doen en weer wat blonder.
Of juist wat langer laten groeien....

Onweer? Onvoorstelbaar, het is hier écht al de hele dag volop lente :rose:
(ik dacht ik wrijf het er nog maar even in...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha Marjo, ik wil het ook altijd laten groeien duurt dan een maand en dan gaat het er weer af.
Ik heb in mijn hele leven 1 keer lang haar gehad en toen was ik tien jaar, je weet wel
met twee van die kittige staartjes.
Nee hoor kort haar past het beste bij mij.

Ach het weer kan me niet zoveel schelen :Dik zit lekker binnen.
Wat niet is kan nog komen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje doet mij vandaag denken aan de uitvaart van mijn eigen moeder.
Het is welliswaar alweer bijna acht jaar geleden maar het blijft een gevoelige snaar.
Ook heb toen ik gesproken voor mijn moeder, het was het moeilijkste wat ik ooit gedaan
heb in mijn leven.
Zij was al geruime tijd ernstig ziek en er was vanaf het begin geen hoop op herstel.
10 maanden heeft zij slechts nog geleefd na de diagnose kanker.
Het waren toch zeer mooie en waardevolle maanden, wij hebben als gezin heel veel tijd met elkaar
doorgebracht, en ondanks het naderende afscheid heel veel gedeeld en zeer veel plezier gehad,
hoe raar dat misschien ook mag klinken.
Mijn moeder heeft er zelf voor gekozen om dmv euthenasie in te slapen.
Dat vonden wij een erg dapper besluit van haar, het heeft haar op het laatst veel lijden bespaard.
Wel was het mooie eraan dat een ieder afscheid heeft kunnen nemen van mijn moeder en
dat waren erg veel mensen.
De uitvaart(crematie) was voor zover je het zo mag noemen, prachtig.
Het was in Velsen, je loopt daar dan een stuk door de bossen voordat je uiteindelijk bij het crematorium bent.
Toen wij achterom keken liepen er een paar honderd mensen achter ons als een slinger van troost.
Dat herinner ik mij nog altijd als een prachtig iets, wij waren sprakeloos dat er zoveel mensen
waren gekomen om ons te steunen.
Het heeft het spreken voor mij toen iets makkelijker gemaakt de steun en liefde van al die lieve mensen.
De eerste drie jaar was haar as in een urn op Zorgvliet, mijn zus ging daar heel vaak naartoe.
Toen ze ging verhuizen heeft ze ons gevraagd of ze de urn thuis mocht hebben.
Mijn moeders as staat nu bij mijn zus, buiten op het terras, er brandt altijd een kaarsje en
als ik daar ben neem ik een mooie roos voor haar mee.
Zo hebben wij het idee dat ze toch nog bij ons is.
Houtje, ik hoop ook voor jou dat je een mooie herinnering aan deze dag hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Marjo,

:sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present:

Gefeliciteerd met 5 maanden alcoholvrij!!!!

Wat een tijd alweer! Ondanks al het gebagger heb je dit maar mooi bereikt!

:sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present::sun::heart::rose::present:

Bambam,

Gefeliciteerd met 1 jaar en 7 maanden!!!!!!

:present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon::present::moon:

Houtje,
veel sterkte vandaag!! :present:

Tina,
geniet lekker van je dag! Lekker kort koppie en weer het haar in de kleur. Lekker, je voelt je dan altijd weer goed he?

Pippi,
:rose::rose:!!!!! Zo'n bericht komt hard aan, ook al heb je zo'n iemand al een tijd niet gezien!

Safi,
fijn om te horen dat het goed met je ging! Gefeliciteerd met de nieuwe (honden)aanwinst!

Vie,
Het zal best wel lukken vanavond! Niets is het waard om te drinken, toch? Zeker geen bezoekje van vrienden!

Gisteren hebben we de moeder van 1 van mijn beste vriendinnen begraven. Dat was heftiger dan vermoed, omdat de bijeenkomst bijna hetzelfde eindigde als met de begrafenis van mijn moeder. Onverwacht kwam dat hard binnen en ik moest grote moeite doen niet in tranen uit te barsten!
Zowiezo, mijn vriendin is zeer beheerst altijd, maar gisteren zag ik toch een zeer aangedaan hoopje. Dat doet je wel wat. Gelukkig is het achter de rug!
Vandaag kalm aan verder.
Vanmorgen een alcoholisch kadootje gekocht bij mijn slijter. Maanden niet meer geweest.
Je bekijkt het allemaal wel anders nu. Het deed me toch wel wat, maar ik kwam niet met trek de winkel uit of zo. Meer een soort onwennigheid.
Toch fijn te merken dat de zaak niet op de fles is gegaan, sinds ik niet meer kom! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De begrafenis van mijn zwager zal ik nooit vergeten....Mijn zusje was toen 39 jaar oud, hij 41, samen 3 kindjes van toen 12, 9 en 5 jaar oud.
Mijn zusje, ik en nog een zusje stonden met de armen om elkaar heen bij het graf, de kinderen voor ons, en mijn neefje las toen een mooi gedichtje voor, van een spiegeltje met dat gedicht, dat ik toen aan mijn zusje gegeven had in die dagen voorafgaande. Hij deed dat zo mooi, heel erg ontroerend.
Toen de kist zakte, legden ze alle drie een witte roos op de kist..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeah ik ben terug.
Ik was bijna weg (rest volgt zo) bedenk ik me dat ik vergeet te betalen :D. Detail maar voor de zaak wel interessant leek me om toch geld te hebben.]

Het gong goed, meer dan goed. Ik had gisteravond ipv één, voor een keer twéé hogedbloeddrukplaspillen genomen, dus was vanmorgen 3 kilo kwijt, en paste goed in mijn broek.

Even een afspraak maken met je GEM: GIJ ZIJT GETUIGE ik ga vandaag niet drinken.

even posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag allen,
Ben vandaag naar de rommelmarkt geweest evenals Pippi, daar was het dus écht weer voor!
Heb wat boeken gescoord; kans op herstel, door licht verbonden en lessen van wonderbaarlijke patiënten. Verder wat boeken voor man en kids, het is voor het goede doel dus als het niets is de papierbak in. Op zo'n boekenmarkt vind ik het altijd spannend of ik er iets "in" vind, persoonlijke noot of je weet maar nooit toch?

Bij het laatste boek moest ik even aan jou denken Vie, het gaat over psychische krachten die helend kunnen beïnvloeden. Ik ken je niet maar heb enorme bewondering voor je hoe jij met je ziekte
omgaat.
Overigens je was jarig las ik, nog van Harte Gefeliciteerd!

Anna, fijn dat je pc weer in orde is. Jij ook een Ram? Al jarig geweest of komt het nog?

Bammetje en Marjo gefeliciteerd met jullie mijlpaal!!! Echte volhouders, echte voorbeelden, echte nuchtere mensen ;):present::D:present::):present::D:present:

Gem, ingrijpend zulke dagen. Maar fijn dat je het met je vriendin kan delen.
Tja, die slijter, daar ben ik nooit weer terug geweest. Bang voor de aanbiedingen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...