Tatum Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Houtje, ik vind jou niet helemaal reeel. Vorige week had ik een woensdag dat ik drinken mocht, een heel weekend dat ik drinken mocht ................... Dit weekend mocht ik ook weer drinken en ik lig te janken op mijn bed vanwege de twijfel! En trouwens, als ik echt drinken wil, wie houd me dan tegen? Tactus????Toch sta ik nu 11 dagen op 0. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Died Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Ja Soothe,ik ben de weg kwijt ja. Had ik ook al verteld he. Daarom ik me ook juist aangemald hier, omdat ik dat ook wil leren om te leven zonden drank. Het is niet zo dat ik het aanmoedig hoor. Enige wat ik probeerde te zeggen is dat ik benieuwd ben of zoiets wel kan. Dus ik denk dat we juist allemaal juist weer kunnen leren van haar experiment gewoon.Ik bedoel maar te zeggen, ik moet nog beginnen met stoppen de eerste dag gewoon. Nou, en dan is het gewoon best interessant of leerzaam of hoe je het ook moge noemen om dan te lezen dat iemand zo'n experiment aangaat en ben dan ook gewoon benieuwd of het haar lukt.En tuurlijk ben ik het met je eens dat het mischien tactischer was geweest zoiets pas te melden op het forum gewoon pas morgen en te kunnen zeggen van nee, dit was dus ff niet zo slim. Dat vind ik ook hoor. Enige wat ik probeerde te zeggen dat het wel degelijk een interessant onderwerp is en dat het ook maar gewoon ff haar gevoel was van dat moment wat ze even beschreef. Verder, de regeltjes van dit forum ed, die moet ik ook nog maar zien te ontdekken he, dus ik zie nog gewoon niet zo snel als dingen fout wanneer iemand iets schrijft gewoon. Dat is iets wat ik ook nog moet leren, net als een ieder dat ooit op dit forum heeft moeten leren he.En misschien was het ook wel fout van mij omschreven, maar het was iig wel gewoon goed bedoeld dus.Greetz van Died Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Hoi mensenallen genoten van deze zonnige zondag??Ik wel, eindelijk eens een dag voor onszelf, heerlijk!Wat Floor betreft: bij de online-behandeling bij Tactus kun je nu eenmaal kiezen, stoppen, of minderen met drinken. Voor dat laatste heeft Floor gekozen, en ws wel meerderen. En Floor en die anderen hebben dus evenveel recht van spreken op dit forum als wij.Persoonlijk heb ik daar niets van, als ik lees dat iemand een glaasje gaat nemen....Wél heb ik idd onder het "genot" van een paar flessen het boek "help, ik verzuip" , gelezen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Died Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 En verder trots te lezen dat je toch lekker droog blijft staan dan vandaag Floor. Gefeliciteerd daarmee, want dat vind ik best knap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Floortje,Je gaat goed en ik vind het goed dat je hier kwam vertellen wat je gepland had.Ik ben heel blij met de beslissing die je nu genomen hebt. Toch eerst voor die 14 dagen gaan.Het dagenlang snakken naar die dag dat het zou mogen. Dat herken ik van mijn eerste stoppoging.Knap dat je die 11 dagen gaat volmaken. Triomfankelijk gevoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Hoi Floortje,Natuurlijk mag je helemaal zelf weten of je met mate wilt drinken.Om het hier te gaan beschrijven dat je er van gaat genieten is misschien wat minder handig ja.Je twijfelt zelf nogal of je het echt wel wilt. Ik ken die dubbele gedachten zo ontzettend goed.Nou is 4 of 5 glazen niet echt met mate, vooral als je een tijd niet gedronken hebt kun je er helemaal niet meer zo goed tegen.Vraag jezelf eens af wat het betekent dat je zo naar alcohol hunkert. Is dat juist geen teken van verslaving? Ik ben niet verslaafd aan wortels. Ik denk nooit: ohoh ik wil nu van een wortel genieten! Ik zit zeker nooit een weekend lang naar wortels te hunkeren.Zolang je alcohol als genot ziet is het moeilijk om er los van te komen.Mocht je toch een keer weer gaan drinken, kijk dan eens heel bewust wat het met je doet. Gaat je hart sneller slaan, worden je ogen droog? Ga je je anders gedragen? Drink je toch meer dan je gezegd had? Krijg je sneller ruzie?Zijn je benen zwaarder als je de trap oploopt?Stel je voor dat je van een kopje koffie zware benen zou krijgen. Zou je dat dan drinken?Hoop dat je er wat aan hebt.groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Charlie,Zo heb ik dat boek ook gelezen. :$Ik heb liever een aankondiging dan dat iemand gaat drinken en we vervolgens niets horen. Ik wil liever niet dat iemand (terug) naar het stiekeme gaat. Er zijn zo al genoeg mensen teruggezakt, gewoon omdat ze niet durfden te vertellen dat ze zo een trek hadden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Floortje,Wat mij betreft, kom je de volgende keer ook melden als je wat van plan bent.Mss met een beetje minder jus, want kennelijk maakt dat hier en daar wat gremlins wakker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Died, Je brengt het leuk, dat over de weg kwijt zijn. Died, niets aan de hand, veel mensen veel meningen en daar hoordt de jouwe ook bij. In mijn ogen is het forum zinvol, ook al kunnen we het niet een ieder naar de zin maken! Ik weet dat minder drinken ook begeleid wordt. In eerste instantie, is het forum daar ook voor bedoeld (bron:houtje)Echter Died, ik hoef het daar niet me eens te zijn!! Kan iemand het, klasse dan. Maar het merendeel hier weet, dat het niet kan.Ik zal de rest van mijn hele leven een droogstaande alcoholist blijven. Niet leuk, maar zo liggen de kaarten. Ik hoop dat je verder komt Died. Er zijn veel invalshoeken, dus geef het een kans! Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 quote: Originally posted by: CPASCharlie, Zo heb ik dat boek ook gelezen. :$ Ik heb liever een aankondiging dan dat iemand gaat drinken en we vervolgens niets horen. Ik wil liever niet dat iemand (terug) naar het stiekeme gaat. Er zijn zo al genoeg mensen teruggezakt, gewoon omdat ze niet durfden te vertellen dat ze zo een trek hadden. helemaal met je mee eens, Corinne! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Als je twijfelt of je alcoholist bent kun je het volgende proberen ;Haal een krat bier in huis en drink elke avond 2 pijpjes... niet meer en niet minder...totdat het krat leeg is na 12 dagen...ik zou kansloos zijn maar wie weet kan het...Ik begrijp zo wie zo geen mensen die maar een of twee biertjes drinken...voor mij was dat zinloos dan kon ik net zo goed sinas drinken...ik dronk puur voor het effect wat alcohol en drugs mij gaven...meer niet... en ik wist nooit wanneer Ziza zou stoppen..ja als het op was en dan begon vaak de zoektocht naar meer van wat dan ook...Misschien is het best waard om te ontdekken met behulp van een aantal flinke katers of je er een bent of niet...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Mooie uitkomst Floor dat je juist door de twijfel die drank laat staan ipv uit twijfel gaat drinken.En tsja, ik had het zo niet opgepakt maar ik kan me voorstellen dat "genieten van Jww" als omschrijving, voor sommigen of misschien wel de meesten hier moeilijk te lezen valt.Ook daarvoor respect uiteraard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Soothe, dát zeg je stellig:"Ik zal de rest van mijn hele leven een droogstaande alcoholist blijven."Kon ik dat maar al zo stellig verkondigen! Ik zal blij zijn als ik mórgen een droogstaande alcoholist ben!Maar om me nog even in de discussie te mengen (spuit 11) ik heb ook liever dat iemand eerlijk is. Een zo stricte houding zou mij ook stiekem laten drinken, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Ik zou in Floors situatie gezegd hebben: oké, ik drink niet, jullie je zin, uitgelogd zijn, en de hele fles wijn hebben opgedronken. Waarschijnlijk huilend en wel, want toch enigszins onbegrepen, en ik zou morgen ook niets opgebiecht hebben.Daarbij moet een ieder van ons zijn eigen pad vinden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Trees Onzorvuldig Trees, ik had het al gezien. Een klein foutje. Je weet, vandaag niet! Morgen weer een dag!Dus Trees. Ik tracht de rest van mijn leven.............. Dat moet het zijn!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Soothie, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 quote: Originally posted by: TreesSoothe, dát zeg je stellig: "Ik zal de rest van mijn hele leven een droogstaande alcoholist blijven." Kon ik dat maar al zo stellig verkondigen! Ik zal blij zijn als ik mórgen een droogstaande alcoholist ben! Maar om me nog even in de discussie te mengen (spuit 11) ik heb ook liever dat iemand eerlijk is. Een zo stricte houding zou mij ook stiekem laten drinken, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Ik zou in Floors situatie gezegd hebben: oké, ik drink niet, jullie je zin, uitgelogd zijn, en de hele fles wijn hebben opgedronken. Waarschijnlijk huilend en wel, want toch enigszins onbegrepen, en ik zou morgen ook niets opgebiecht hebben. Daarbij moet een ieder van ons zijn eigen pad vinden... Dat is wat ik ook probeerde te zeggen. Ik durf ook niet zoveel te beloven. Maar ik heb iets beters gevonden dan al die doemende preken hier. Ongeveer een jaar geleden werd het volgende hier geplaatst.Kerstrecept voor eend met whiskey Benodigdheden: - Een eend van 5 kg. - 2 flessen Schotse Whisky. - Spekreepjes. - Olijfolie. Bereidingswijze: De eend larderen en de binnenkant inwrijven met peper en zout. De oven 10 minuten voorverwarmen op 180 graden. Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky. De whisky opdrinken gedurende het voorverwarmen van de oven. De eend op een vuurvaste schaal leggen en een tweede glas whisky inschenken. Het tweede glas whisky opdrinken en de eend in de oven zetten. Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 glaven vubben met whisky. De glaven opdiinken en de scherven van et eeiste glav oplaapen. Nog en naiff glav insjenke en opdlinke. Na en naiff uui de hoven opedoen om deend te sjekkn. Blantwondezalf in de padkamer ganaale en op de povenkand van de linkerand toen. Denove nen sgop geve. Twee glave wiskiinsjenke en tmiddeste glaf leegdwinke. De nove opedoen naadattet eerste glaf leeggis en de sjotel vastpakke. De blantwondezalf op de binnekand van de regtehantoen en deent oprape. Deent noggis oprape em met nen nantdoek de bwantwondesaiv van deent vege. Ze hande ontvette met viskey en de tupe ssalf veeroprape. Tkapotte glazzopvege endeent terug in de hove toen. Deheent oprape en dove eers opedoen. De twwwiede fles biski pedoen en overeindzette. Opstaan van de vjoer ent vetssspek ondrde kas vege. Noggis opstaan van de vjoer en tochma blijve zitte. De bles op de grondzette. Uide bles drinke wande glave sijn opof kabot. Den'ove aftette, deooge sluite en omvalle. De volgende late voormiddag de eend aansnijden met het zilveren feestbestek en degusteren met citroen en mayonaise. De hele rest van de middag en de vroege avond de rotzooi in de keuken opruimen en de wanden en plafond schoonmaken. Glasscherven en lege flessen naar de glasbak brengen en op de terugweg Paracetamol en maagzout kopen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Komen jullie allemaal eten dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Pippi,Was dat niet een beeebeee schaapje?Trees,Als de stukjes glas er tussenuit gehaald zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 quote: Originally posted by: SootheTrees Onzorvuldig Trees, ik had het al gezien. Een klein foutje. Je weet, vandaag niet! Morgen weer een dag! Dus Trees. Ik tracht de rest van mijn leven.............. Dat moet het zijn!! Hehe..ik wou je al net gaan verbeteren ouwe reus maar ik dacht, laat ik dat nou maar niet doen want dan wordt ik voor muggezifter uitgemaakt Ben weer hondloos..Jira is vanavond al opgehaald, kwam toch beter uit.Morgen mezelf maar weer uit gaan laten....bwehhhhhhhhhhhh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Zoveel meningen, zoveel mensen....De arts waarbij ik ben afgekickt had het standpunt dat mensen 1 jaar droog moesten proberen te staan en dan kijken of (als je wilde) je met mate kon drinken! Dat jaar is natuurlijk nodig om je lichaam te laten herstellen. Ik ben ervan overtuigd dat ik dat minimaal nodig heb (even ervan uitgaande dat het me gaat lukken).Het maakt mij altijd aan het denken als ik lees dat iemand een paar glazen heeft gedronken. Iedere keer vraag ik me af of dat voor mij zal zijn weggelegd. En iedere keer denk ik weer dat het niet voor mij is weggelegd.Ik geniet er zo van dat ik niet meer hoef te drinken! De kans dat ik ga afglijden door een drankje te nemen vind ik angstig. Dus doe ik het niet. Want ik wil niet meer terug naar bijna een jaar geleden!Het maakt heel angstig als je net bent gestopt dat je niet meer zou kunnen drinken. Daarom denk ik dat de verslavingszorg mensen een escape aanbiedt door je met mate te leren drinken. Dan tackel je die angst dat het nooit meer zou mogen.En hier zijn mensen die beter nooit meer zouden moeten drinken. En daar ben ik er 1 van.Helaas zegt de ervaring dat als je een echte alco bent dat met mate drinken niet kan.har spreekt uit eigen ervaring en zo zijn er meer mensen hier. Daar heb ik voor mezelf lering uit getrokken. Dat is voor mij heel waardevol en daarom ben ik ook zo blij met dit forum! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 hihi, bekend recept.......Red ik makkelijk hoor Ziza, ik lust geen bier!!En ik begrijp mensen wel die er maar 1 of 2 nemen, vooral als het erg heet is, je bent geen alcoholist, lijkt een koud pilsje me geweldig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Gem , ik was ooit een aantal jaren gestopt.Toen vroeg man me nb op zn verjaardag of ik weer eens een mixje wilde.En ja, ik wilde het wel weer eens proberen. Na 1 voelde ik hem al "zitten"..Héél langzaam werden het er weer twee, en 3 en nu........zit ik weer hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Corinne!!!!!!Jij durft zeg! Zit hier verdorie te kwijlen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 Maar.........alweer 2 maanden droog!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 april 2008 Rapport Share Geplaatst 6 april 2008 quote: Originally posted by: HarCorinne!!!!!!Jij durft zeg! Zit hier verdorie te kwijlen Nou Har, ik heb laatst eend in bessenjeneversaus op, niet te vreten............haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden