Spring naar bijdragen

woensdag 9 april 2008

blacky

Aanbevolen berichten

Halloooo!!! Marion van harte gefeliciteerd, je hebt er mooi weer bij.

Ik heb trouwens niets tegen minderaars, als iemand dat zo kan/wil, prima toch? Ik zou willen dat ik het kon. Waar ik een beetje nerveus van wordt is dat stellige beweren van: zo en nou is de knop echt helemaal om, om dat anderhalve week later met net zoveel stelligheid het omgekeerde te beweren. Dat iemand zo, hoe moet ik het zeggen, nonchalant met de eigen doelstellingen omgaat vind ik erg moeilijk te begrijpen. En dat keer op keer. Dan vraag ik me af, hoe zit dat dan, neem je jezelf dan zo weinig serieus of hoe werkt dat? Misschien zie ik dat helemaal verkeerd hoor. Maar daar kan ik niet goed tegen, al had ik dat best wat tactvoller kunnen brengen. Of mezelf er eens een keer helemaal niet mee bemoeien, ook geen slecht idee.

Goed, ik wens iedereen alvast een heel fijne avond, ik ga nog even van de zon genieten. En voor wie sterkte nodig heeft: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hihi, lekker wennen zo, he, Marjo?

Ik was pas half 4 thuis van het oppassen, ppfff. Maar heb me wel weer vermaakt hoor!!
Weet je wat een duif roept, vlg mn kleinzoon??? KOEKOEK! (koekeroe, haha), heerlijk, die prietpraat.
Ga me nu even bezig houden met het eten en dan maar weer voorslapen om me weer voor te bereiden op 6 nachtjes werken.....blehhhh, helemaal geen zin, zeker niet met deze luchten.
Het zij zo....

Groetjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, als je de "sleur" doorbreekt, zal je meer energie krijgen, wanneer je overdag gaat
slapen verstoor je je bioritme.
Je krijgt er niet meer energie van maar juist minder.
Wel heerlijk dat je je hebt kunnen ontspannen met een boek, en dan zo''n hazeslaapje. Dat is echte ontspanning.
Toen ik vanmiddag thuiskwam wilde ik ook liever gaan slapen, niet gedaan, ramen gelapt :o, en ik kwam
toch weer een beetje over mijn vermoeidheid heen.
Niet echt een belangrijk klusje maar toch, ik ben blij dat ik het heb gedaan.
Ik ga gelukkig nooit meer slapen overdag, zelfs niet als ik een vroege dienst heb.
Zonde! En zeker nu met dat mooi weer.
Nu heb ik echt een voldaan gevoel over deze dag, helaas morgen om 3.00 uur op.......
Maar dan ben ik lekker een dag vrij, daar kijk ik naar uit, hopelijk is het weer dan ook zo mooi.
Ik ben van plan om naar het tuincentrum te gaan en allemaal voorjaarsbloeiers te kopen, lekker
mijn terras opvrolijken, was het maar altijd zulk weer!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie late middag allemaal,
Kom me even melden. Voor lezen heb ik nu geen tijd.
Heb gewerkt en vanmiddag had ik mijn eerste therapiegesprek.
Dat wordt nog hard werken. Ze heeft me alvast gewaarschuwd dat van zware depressiviteit afkomen meer werk is dan van de alcohol afkomen. Heel hard werken, zwoegen. Moet maar, want zo kan ik niet verder.
Ben wel met een barstende hoofdpijn teruggekomen en een nogal wiebelig gevoel.
Op advies van mijn therapeute heb ik me vanmiddag ziek gemeld bij het uwv en het reïntegratiebureau. Nu maar afwachten wat dat betreft. Ze heeft uitdrukkelijk gezegd dat ik mij daar niet schuldig over mag vinden. Dat zie ik dan maar als huiswerk, wat ik trouwens ook al heb.
Ik ga nu het avondmaal verzorgen, daarna kom ik vast even langs.

Marion,
Gefeliciteerd met je verjaardag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Dat klopt dat werken aan een depressie hard, heel hard werken is. Maar is ben het er niet mee eens, dat het moeilijker is dan te stoppen met alcohol.
Een aangezien ik een beetje vermoedens heb, dat je er nu als een berg tegenop gaat zien, tegen die therapie, wil ik je toch vertellen dat ik een andere ervaring heb. Ik ben nu bijna een jaar (eind mei begonnen in 2007) bezig met het programma van Annazorg, en dat is ook hard, heel hard werken, elke week weer opnieuw met opdrachten, schema's invullen, enzovoort. Maar het prettig is dat ik al vrij snel (na een paar maanden, en dat vind ik serieus snel, als je het vergelijkt met mijn andere therapieën) een héle kleine vooruitgang merkte, en alleen al dat, daar werd ik erg blij van. Dat het gewoon minder zwaar en zwart KAN WORDEN, dat idee, vond ik enorm bemoedigend.
Ik vind het gevecht tegen alcohol eigenlijk geen vergelijk, en als dit zo zit te tiepen dan word ik ook wel een beetje boos. Laat die (ongetwijfeld goedbedoelende) mevrouw géén oordeel geven over iets wat ze niet kent. Zoals de deskundigen van Tactus er tegen aankijken (en ik zelf ook) is de alcohol een verslaving, en de depressie is heel iets anders (ook al zijn het allebei ziekten). Ik ben het er echt niet mee eens, en laat je vooral niet uit het veld slaan daardoor.

Ik wens je heel veel sterkte, maar je moet wel een dapper mens zijn, dat je deze uitdaging nu ook nog oppakt. Anderzijds ben je ongetwijfeld sterker geworden door het niet-drinken en dat zal je goed steunen, ook al zul je het best eens moeilijk hebben.

Weet dan dat wij er voor je zijn. Je weet me te bereiken, want ik heb dezelfde dubbele strijd achter de rug, en je mag altijd bij me terecht met je verhaal :). Je weet me te bereiken, dus als je dat wil, doe dat dan ook.

XXX

Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik durfde eerst niet zo goed te reageren, maar nu Houtje ook reageert, wil ik je toch even
een hart onder de riem steken.
Ook ik behoor tot de catagorie chronisch depressieven, ik ben daarvoor meer dan één jaar in deeltijd dag behandeling gegaan.(3 dagen per week)
Dat is inmiddels alweer 12 jaar geleden, ik was toen net een jaar gestopt met drinken.
Ik wil toch even onderstrepen dat stoppen met drinken totaal iets anders is als werken aan een depressie. Ook heb ik beslist niet ervaren dat het werken aan de depressie zwaarder is dan het stoppen met de alcohol.
Eerlijk gezegd vind ik het helemaal geen vergelijk.
Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het makkelijk is, integendeel, het is berehard werken, echt.
Maar nu zoveel jaar later heb ik er nog steeds erg veel baat bij de therapie die ik zoveel jaar geleden heb gedaan.
Mijn depressie is nu, met medicatie, best draagbaar er is mee te leven, er zijn zelfs dagen dat ik mij
echt gelukkig voel.
Corinne, ik weet dat je met veel inzet de therapie in zal gaan, maar denk af en toe aan mijn woorden(en die van Houtje) stoppen met drinken en een depressie aanpakken zijn toch twee verschillende dingen.
Héél veel succes met je therapie en ik ben ervan overtuigd dat jij ook de lichtpuntjes gaat zien!
heart;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

Ik ben blij dat jij ook die mening hebt. Dat móet Corinne wel een steuntje in de rug geven. Zeker als je zo depressief bent, heb je dat hard nodig, ik bedoel eigenlijk, kun je het goed gebruiken. Ik heb heel wat afgehuild het afgelopen jaar, maar ik ben toch écht ermee opgeschoten (en nog niet klaar, maar wel even pauze ivm alles rond mijn moeder).

XXX

Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Houtje ik ben het roerend met je eens, ja, natuurlijk moet je nu eventjes pauze hebben
na het verlies van je moeder.
Maar jij gaat ook dapper verder, want je weet dat er steeds meer lichtpuntjes komen.
Hoe klein soms ook, ze zijn er, en daar gaat het om!
Trouwens, heb je nog reacties gehad over het afscheid?
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, het was inderdaad even lekker gnieten zo!

Albertina, ik denk inderdaad dat je daar helemaal gelijk in hebt met de sleur doorbreken.
Dat wíst ik natuurlijk ook wel, maar ik had mezelf voorgenomen om ;één ding tegelijk te doen. voor zover mogelijk. Toen ik een paar maanden geleden ging stoppen met drinken, en ik me tegenover een vriendin over mijn niet aflatende vermoeidheid uitliet, dacht ze met deze stelling het verlossende antwoord te geven. Nou ja, voor dat het weer een heel verhaal wordt.. Ik was er totnutoe nog niet aan toe, ook al schaam ik me dood natuurlijk. Maar het zij zo. Verder ben ik er altijd voor alles en iedereen.. Daarna heb ik ook nog mijn vrije maandag ingepland. ook heel belangrijk voor me, na de meestal drukke weekenden. Ik merk ook dat ik de dag na het hardlopen nog altijd verrekte moe ben. Maar ik geef mezelf voor de verandering eens wat tijd, om het nieuwe leven niet alleen te beginnen maar ook vol te houden. En daar zit bij mij de clou. Maarrr.. Dit is alweer een stapje verder, en eigenlijk gaat het nog best wel snel, maar wel zo dat ik het een beetje bij kan benen..

Ik vind het erg knap van je Corinne, dat had ik al eerder gezegd. Nu je zo goed je verslaving in control hebt, zal het je zeker lukken ook hier de kracht voor te vinden. probeer het goed te plannen, zodat je na de sessie kunt bijkomen, en niet allerlei dingen nog moet gaan doen. way to go!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Albertina,
Dank voor jullie reactie en lieve woorden. Idd een prettig duwtje.
Ik heb het niet echt goed omschreven. Ze zei dat het dieper graaft, dieper in mijn gevoel.
Ach, ik ga er voor, want mijn kracht om te vechten is aan het afnemen en dat wil ik niet.

Marjo,
Jij ook bedankt. Ik heb idd vrij gepland voor na de gesprekken.

Maar nu ga ik eerst proberen te lezen wat er allemaal geschreven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Ik heb op eigen houtje al aardig wat structuur in mijn leven aangebracht, maar mss is het nodig nog meer structuur aan te brengen. Best moeilijk voor een chaoot als ik.
Geniet maar weer van :rose: zee strand en je potovan. Nu weet ik helemaal niet meer hoe het huisje moet heten. Kun je je stulpje niet een naam geven? Zeehalte of zo? Konijnenparadijs kan niet, want zo heb ik destijds het buitenverblijf van mijn ouders gedoopt. ;)
En weet je, ik kijk er niet raar van op dat je katertjes sla probeerden te eten. Die Kruimel van ons die houdt er ook een vreemde poezensmaak op na (is verder ook krankjorum).

Floortje,
Dat wordt vast een mooie tuin.

Marjo,
quote Spierpijn in mijn schouder van het hardlopen ja, hoe doe ik het hè? unquote
Nou, vertel, hoe deed je dat?
Ik heb het hardlopen er al aan gegeven. Vroeger deed ik het om de tijd te verdrijven terwijl manlief zijn (halve) marathons liep. Echt zin had ik er nooit in (knap om dan toch een halve marathon te lopen, vind je niet?). Ik vind er dus nog steeds niets aan. Ik hou het wel bij wandelen.

Soothe,
Genoten van je muziek gisteravond?

Safi,
Gefeliciteerd met je tweeling. :present: Leuk bedacht van je, terwijl ook aangeeft dat je bewust bezig bent.

Pippi,
Sterkte met je verdriet.
Zo te lezen kan het echt goed zijn voor je als je dochter een week bij papa is.
Ik denk dat die boosheid van je ex te vertalen valt naar ongerustheid of bezorgdheid. Al had hij dat beter op een andere manier kunnen uiten.

Aura,
Wat je vanochtend vertelde, is zeker herkenbaar. Je lijf is uitgewoond. Trillen is iets waar ik ook lang last van gehad heb, moeheid, zere en zware benen (daar heb ik medicijnen voor). Het lichaam heeft echt zijn tijd nodig om te herstellen. Geduld. Ik moest dus gaan snoepen van de dokter. Ik ben nooit een snoeper geweest, omdat ik het niet lust.

Har,
:)

Dory,

Rudy,
Dan doorleef je een mix van emoties.

Anna,
Hoop van harte dat je hoofdpijn inmiddels wel over is.

Username,
Die drankdromen worden minder. Het is ook een deel van het verwerkingsproces. De minst onaangename zijn die waarin je alle druk om te drinken hebt weerstaan. Maar, wat stond ik dan moe op.

Knuffie,

An,

Stien,

Kate,

BamBam,

Tapas,
Geef die hond van je even een aai van me. En jezelf ook. En dan katje ook maar.

Vie,

Charlie,
6 nachten voor de boeg. Sterkte alvast.

Albertina,
Ik red het niet zonder even een half uur/ 3 kwartier liggen 's middags. Dan val ik om 8 uur 's avonds om en wordt wakker om een uur 2 's nachts om tegen 6 uur compleet in te storten.

Zo, in de 3/4 uur die ik nodig had om te lezen en te typen, is er niemand wezen schrijven. 't Is rustig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne, dan kom ik maar even om je goeiedag te zeggen :)
Verders niet zo veel te vertellen; productief dagje geweest...gewerkt aan de trap en in de tuin van M.
Ze had weer eens heerlijk gekookt ter afsluiting. Ben nu gewoon moe aan het wezen, voldaan moe..dat wel. Filmpie kijken vanavond denk ik zo: The Pianist op Belgie 2; misschien een tip?
Succes met alles ;)
Nu gaat ik vast aanliggen voor de TV..kom laterssss nog wel effe kijken

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne :) je doet het goed joh. Succes en sterkte met de therapie.

Ik zal maar niet zeggen wat ik kan slapen op een nacht en overdag. Ik denk dan altijd maar: ik heb het blijkbaar nodig. Maar dat zal voor iedereen wel weer anders werken.

BB, geen zorgen, ik twijfel niet! Ben veel te blij dat ik zover ben gekomen en ga vrolijk verder op dit heldere pad!

fijne avond,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Ik vond de pianist een indrukwekkende film. Maar nu wil ik niets kijken.
Geniet van het kijken.

Kate,
Ieder heeft zo zijn slaapritme. Ik heb het weten aan te passen aan een vrij normaal dagritme. Zonder mijn siesta zou ik geen gestructureerde dag kunnen hebben. Ik heb nu ook medicijnen waardoor mijn gedachten niet meer losbreken van het moment dat ik mij neervlei. Ik slik ze sinds donderdag en (even afkloppen) vanaf vrijdag heb ik goed geslapen. Dus goeie kans dat ik die middagrust straks niet meer nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist niet eens dat je aan depressies kon werken. Ik dacht dat er medicijnen tegen gegeven werden en thats it ................ Naief he???

Corinne, de tuin wordt mooi kaal!! Het is nog geen tuinseizoen maar er staat nog wat gras dat de afgelopen winter is gaan groeien. Dat ben ik nu met wortel en al eruit aan het halen zodat ik daar van de zomer minder last van heb.

Ook ben ik daar bezig met een hek tegen de wilde konijnen. Ik kan niet zo goed timmeren, dus dat duurt langer dan ik zou willen. maar gestaag komt het af. En al die tijd ben ik lekker op de tuin met regelmatig een pauze met een appeltje en vers water uit de kraan op de tuin. Veel zon daar en regelmatig wat aanspraak. Kortom, Heeeeeerlijk!!

Houtje, nog een vraagje aan jou: wie is jouw RAWA? je hebt hem wel eens genoemd, maar ik kan de context niet plaatsen. Het is niet Jan. Is het je vriend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

wat een heerlijke dag was het hè!!!
Hoop dat jullie allemaal positieve energie hebben opgedaan!
En wat ben ik Blij Bij Blij dat ik niet meer hoef te drinken wat een Rust geeft dat, Heerlijk!

Vandaag met man en kindjes naar de Keukenhof geweest, hoe bedenk je het hè, ik woon er sinds drie jaar niet ver vandaan en was er mijn hele leven nog nooit geweest!
Het was heerlijk weer en Errug toeristisch HaHa ik heb zelden zoveel chinezen bij elkaar gezien!
Maar al met al een gezellige middag inclusief alle cliché's van soeveniers, klompen, ijs en poffers!

Overmorgen wordt mijn kleintje drie en heeft Corinne ook wat te vieren als ik het goed herrinder....!!
We houden het wel express in de ochtend, hoofdzakelijk voor de kleine maar ook omdat ik dan geen drank in hoef te slaan, ik vind het nog iets te vroeg om de kat op het spek te binden....!

Ik ga slapen heb veel te veel gelopen...

Heb het goed allemaal en sterkte in jullie strijd!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart::sun:En een knuffel voor jouw Corinne omdat je er elke dag wel weer in slaagt om iedereeen op het forum een goed gevoel te geven. Ik vind je een fantastisch mens en je hebt een talent om mensen in hun eigenwaarde te laten. Ik wens je hèèl veel geluk en vindingrijkheid, eerlijkheid en kracht en heel veel steun van de mensen die om je heen wonen en natuurlijk hier op het forum in je zoektocht naar geluk in je e leven, met je behandeling die vandaag officieel begonnen is.
Ik heb het geluk dat ik je in het echt heb mogen leren kennen en de trots dat ik voor altijd met je leven betrokken zal zijn omdat we hopenlijk in de nabije toekomst samen een boek zullen hebben uitgebracht.
Ik kijk uit naar de volgende keer dat ik je weer ontmoet en hoop je dan nog een beetje beter te leren kennen. Gelukkig kan ik hier op de hoogte blijven van je dagelijkse bezigheden zodat we als we elkaar beter kennen gelijk naar de diepte kunnen gaan in onze gesprekken. Ik hoop wel dat we in onze volgende ontmoeting ergens in de buitenlucht zijn zodat ik me niet buitengesloten hoef te voelen van de happening in het rokershok:P:D

Tapas ik ben zo blij dat er zoveel moois gebeurt in je leven op dit moment en dat je op het punt staat 'ontdekt' te worden. Je schilderijen op aluminium frames lijkt me waanzinnig mooi dus ik hoop het echt allemaal te kunnen bewonderen binnenkort. Misschien dat anderen die naar je expo willen gaan behoefte hebben met mij een afspraak te maken, zodat we als een team aanwezig kunnen zijn. Ook met jouw heb ik hopenlijk het genoegen voor eeuwig verbonden te zullen zijn door het boek. Ik heb tot nu toe veel van je geleerd in mijn tijd hier op het forum, vooral om routine drinken te doorbrekken. Elke keer dat jij voor je donder-zonderdagen aan het gaan was, steeg mijn bewondering voor je per week.
Hierdoor heb ik ook mijn eigen routine kunnen doorbreken.:heart::sun:

Vie ik heb goed nagedacht en weet bijna 100% zeker dat ik hier op het forum misschien 2-3 keer heb gepraat over het gevoel de knop om te hebben waarvan de eerste twee keer het gevoel er misschien of bijna was. En pas de laatste keer toen ik een pact met An en Marion had getroffen had ik voor het eerst 'echt' een gevoel dat de knop om was.
Maar je zult moeten wachten tot de knop echt om is voordat het me echt zal lukken te stoppen.
En je kunt met een gerust hard van me aan nemen dat ik mezelf erg serieus neem, soms wel TE.
Het feit dat ik mijn doelstellingen van de ene week op de andere week kan omstellen ligt aan het feit dat ik de alcohol verstandelijk wel WIL opgeven maar geestelijk nog niet kan, omdat ik nog steeds af en toe die demper wil in mijn mijn leven omdat ik het nu nog nodig heb of het nog steeds een lekker gevoel geeft.
Dus op dagen dat mijn verstand erg goed werkt is de knop om maar opdagen waar dat niet zo belangrijk is en ik meer op mijn gevoel leef is de knop niet meer om.
Ik besef net dat JIJ dat waarschijnlijk nooit zult begrijpen omdat jij sinds je gestopt bent nog nooit een uitglijder hebt gehad.
Nou ja neem maar van me aan dat het bij mij anders werkt in mijn hoofd en hart als bij jouw maar dat we allebei erg goed ons best doen.

Pippi sterkte in deze moeijke emo dagen :present:

Knuffie heb je het leuk gehad in Rusland ???? ik ben erg benieuwd want ik hoop ooit de route denemarken, zweden, finland, rusland nog eens te doen met mijn bus.

Blacky ik wens je mooi weer aan zee!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff...die film (the Pianist) is me te zwaar; heb hem jaren geleden al eens gezien en was onder de indruk, wist niet meer dat ie zo hard is, niet voor herhaling vatbaar nu :(
Maar iets luchtigs..effe hier lezen met muziek op de achtergrond en nog wat Tactushuiswerk maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk ben ik ook ape trots dat ik met Gem, Stien, Calimero(waar benje??????Laat even wat van je horen, please!), Kaia, Vie en Houtje hopenlijk een eeuwige bond zal hebben voor de rest van mijn leven door ons fantastische boek.
Oei..ik ben geloof ik al weer aan het jubelen over iets wat nog niet bewezen en waarheid is.
Nou ja..het zal wel bij mijn positieve en enthousiaste karakter horen.

(Tactus laat me niet in de steek:P)

Ook al komt het boek niet uit, ik voel me met al deze 8 vrouwen verbonden omdat we in hetzelfde project geloofden.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Ik denk dat ik nog een beetje verkrampt loop...:D

Kinderen hadden aan het begin van de avond buiten een mega-aanvaring, elkaar slaan, huilen! Zoonlief ontaarde in een complete woede-aanval, pffff... De gemoederen zijn inmiddels wweer bedaard, we hebben een goed gesprek gehad. Maar nu ben ik móe! Even hier afkoelen en bijkomen. Gezellig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...