Spring naar bijdragen

zaterdag 12 april

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ach albertina als jij den eerste wakker zijt dan ga jij vandaag het langste nuchter zijn ;)
gisteren was er een mooie film op tv welke ik wou zien , maar ik was moe en heb dus gekozen om te gaan slapen , mijn hondje was om een of andere reden heel onrustig en heeft mij ui mijn slaap gehouden , madame hondje ligt nu natuurlijk nog te slapen ;)
momenteel is het aan het regenen , maar ik hou het van binnen droog .
fijne dag aan iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: goedemorgen. Vreemd, hier schijnt de zon, helder blauwe lucht, hopelijk blijft dat zo.

Tina: alweer vroeg opgestaan om te werken. Ik hoop dat je een goed werkdag hebt.

Ik denk dat ik maar weer in m'n tuintje ga graven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft opleidingen voor Vrouwen: als je googelt, dan kom je ze tegen 'fondsen of stichtingen' die speciaal geld beschikbaar stellen voor vrouwen die weer willen gaan studeren om te kunnen gaan werken! Safi: zou je echt willen gaan leren dan is dit een grote aanrader. Zowiezo krijg je van de belasting de helft van je studiekosten terug, incl. laptop, inrichting studeerkamer, boeken , studiegeld. Moet je alleen kunnen aantonen dat dit is voor je werk. UWV wil ook nog wel eens een studie bekostigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Tina en Blacky!

Tina is hopenlijk over een aantal uurtjes al weer vrij en Blacky jij moet maar een heerlijke siesta doen in het middag zonnetje..waan je even in Spanje:)

Bliksem...je berichtje gisteravond

quote:

ef nog voor mezelf afreageren.

een moeilijke dag gehad. tamelijk vaak ruzie met mijn echtgenoot. ik heb te veel gehad de laatste tijd. lichamelijk en geestelijk. hij snapt dat niet. zet mij steeds meer in. ik ga daardoor alle grenzen over. ik kan het niet goed duidelijk maken en heb daar ook niet altijd meer zin in. dus......... gedoe en dan weer balen.

gelukkig nu niet naar de drank gegrepen. ik weet niet wat ik moet doen om goed voor mezelf op te komen. hij is ook zo'n doorganer. hij kan alles, maar ik niet meer dus.

nu zit ik hier achter mijn laptopje en hij is naar bed, had ik ook al moeten doen dus, maar alles draait maar door in mijn hoofd.

Ik herken dit heel sterk van mezelf toen ik in 2001 voor het eerst stopte met dagelijks drinken.
Mijn maatschappelijk werkster vertelde me toen dat er 'rusthuizen' zijn voor vrouwen, waar je gewoon even een tijdje uit de omgeving weg kan die je die druk geeft. Gewoon om even bij te komen en alleen in jouw tempo door het leven te gaan zonder verantwoordelijkheid te voelen naar je partner. Je zit er vrijwillig en je kan dus altijd weggaan als je weer naar huis wilt.
Er worden cursussen assertiviteit gegeven zodat je beter je grenzen kunt bewaken als je weer thuis bent.
En je kunt, als je dat wilt, ook deelnemen aan gesprekgroepen, waar je met andere vrouwen die zich ook zo uitgeleefd voelen, julie situaties vergelijkt en elkaar ondersteund..net zo als hier lijkt me.

Het klonk mij toen als ' heaven(hemel)' in de oren en ik had er heel veel behoefte aan en had het heel e g nodig want ik huilde toen dagen achtereen.
Maar ik kon mijn man en de honden niet missen en die mocht je niet meenemen. Wij hadden nl ook net een auto ongeluk gehad(werden door een ander van de weg gereden) en mijn man had veel last van whiplash en was zelf ook een hoopje.
Ik heb het toen niet gedaan, maar in tijden van stress bij mij, verlang ik nog steeds naar dat moment, dat die maatschappelijk werkster het voorstelde en dat ik dan JA zeg.

Mischien is het iets voor jouw. Mij hielp het toen sowieso al heel enorm, om gewoon 1 keer in de week, te kunnen praten met iemand, over mijn dagelijkse zorgen en die dan allerlei financiele problemen voor me oploste, overal achterna belde en alles wat ik niet voor elkaar kreeg met instanties of waar ik in verzaakt had, toch weer op de goede rails wist te brengen. Ze had nl bewondering voor me, dat ik zo hard probeerde, maar het duidelijk niet kon.
Sterkte meid...dat malen maakt erg moe.

Karinneke ...baan dus toch kwijt...ik heb er geen verstand van, maar er zeggen hier meerdere , dat dat niet mag als je zwanger bent....even naar het arbeidsbureau gaan die hebben daar wel ervaring mee.
Succes met alles en laat het sombere het zonnige niet overschaduwen!

Zo hier is het prachtig weer en ik ben aan de Bambu...man slaapt nog en die heb ik lekker laten slapen en hond en ik gaan zo even heerlijk wandelen in de ochtendzon.
Ik voel me zo opgelucht!
Geen wonder dat ik het soms moeilijk had hier ...ik was doodnerveus dat het allemaal weer niet zou lukken met die instanties.
Maar ik kon dat mens wel kussen dat ze gewoon alles zei wat ik al jaren wilde horen.
Als de wereld maar blijft beweren dat je door moet gaan en jij heel goed weet dat je dat niet kunt dan blijf je als doorzettertje doorgaan en wordt je uitgeleefd wat je probleem nog meer versterkt.
Nu is de cirkel doorbroken en ik voel me vrij!

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen!

Werkze Tina, en daarna lekker uitrusten he... voetje omhoog, kopje thee, in het zonnetje, dat soort dingen.

Blacky, ik wens voor jou vandaag ook nog veel zonnewarmte :rose:

An, lekker wroeten in de aarde, het is niet mijn hobby maar ik vind het resultaat altijd wel erg mooi.
Dus als je klaar bent en je verveelt je... ik heb nog wel een paar vierkante meters voor je hoor! :D

Safi, ik mag soms verbaasd zijn over jouw kijk op de wereld, want die is heel anders dan de mijne, maar je enthousiasme en positiviteit staan je geweldig, ik vind dat prachtig om te zien... hou dat vast en jij komt er wel! ;)

Vannacht heb ik geslapen als een marmotje met Kerst. Maarja, meneer de hond kan ook al klokkijken en zag dat het zijn etenstijd was, dus heeft hij de taken van de wekker overgenomen (die had ik dus uitgezet... :huh: ). Ach, geeft niks, nou kan ik iets langer van de dag genieten en als ik daar zin in heb kan ik altijd nog even een tukje doen. Ik ga er een heel ontspannen weekend van maken, niets wat niet moet, even ruimte maken voor alle opgedane indrukken.

Mensen, geniet van het leven, maak er wat moois van en laat je verrassen! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Dat het maar een succesvolle dag mag worden met voor ieder wat wils. Zeg, ik sta vandaag, op 1 slok wijn na, negen maanden droog. Is dat nou een voldragen kind of niet? Maakt ook niet uit, dag bij dag bij dag, daar gaat het om.

Karinneke, naar het CWI (arbeidsburo) gaan lijkt me het eerste dat je maandagmorgen kunt doen. Daar kunnen ze je alles vertellen wat je weten moet. Veel succes.

Jongens sorry dat ik gisteren nogal pissed reageerde over die kreeft. Het kwam omdat ik me de toestand van een paar maanden geleden herinnerde waarbij ik nogal door de mangel werd gehaald. Daar kreeg ik ineens zo'n schrik van.

Maar goed, die kreeft dus: Trees, het was best lekker maar om nou te zeggen, wooooowww, dat wil ik elke week, nee. Vind het nog steeds oerzonde dat je het grootste deel er niet van kan eten, dat zijn geloof ik de darmen. Alleen de staart en de scharen. Daarbij ben ik een wat gemakzuchtige eter en hou er niet zo van om veel moeite te moeten doen om mijn voer uit schalen te moeten kraken en daarna tevoorschijn peuteren.

Corinne mij gaat het niet zo om aaibaar of niet, wat het eten van dieren betreft. Ik voel me er gewoon lichamelijk beter bij om geen zoogdierenvlees te eten. Blijkbaar verdragen mijn ingewanden dat niet. Daarom zet ik mezelf ook niet in het vegetarische hokje. Want dan zou ik ook geen leren schoenen meer kunnen dragen, enz, enz.
Hoe gaat het met niet roken? Het lukt je!!! :present:

Interessante gesprekken over vrouwen-opleidingen. Ik zou best weer eens een opleiding willen doen, dus ik ga ook maar eens googlen op vergoedingen. Safi, hilarisch, ik zie het voor me hoe jij een hardnekkige Scheideggerman buiten de deur probeert te houden. Die dan steeds weer opduikt, via een ladder op je balkon, door het slaapkamerraam, in je nachtmerries... nee hoor, dat wens ik je beslist niet toe.

Oh, An jij vroeg nog naar die zelftest voor de overgang. Daar ben ik niet erg uitgebreid op in gegaan, maar nog even dit: ik heb contact opgenomen met een overgangsconsulente die vergoed wordt door mijn zorgverzekeraar. Die consulentes kan je vinden op de site van Care for Women.
Mijn huisarts heeft me namelijk hormonen aangeraden vanwege erg heftige menstruatie (sorry heren) en ik wil liever geen hormonen. Nu ga ik samen met haar bekijken of er voor mij ook natuurlijke middelen bestaan. Door de telefoon lijkt ze me erg aardig en ik vind het ook prettiger om dit met een vrouw (+ ervaringsdeskundige) te bespreken dan met mijn huisarts, ook al is dat verder een prima vent.

Allen een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, van harte, negen maanden! Wat vreselijk goed, gewoon dapper volhouden hoor, je doet het super! :present:

En volgens de mijlpalen-kalender staan Spud en Animal op drie maanden? Kanjers zijn het! :present: en :present: !

En als het over dieren eten gaat, zal ik even alle illusies de grond inboren, want ik ben echt erg:
- vis moet gewoon blijven zwemmen, want ik heb een aquarium en het zijn mooie maar stomme beesten die in hun eigen ... leven;
- kip hoef ik niet want dat is vlees noch vis, daarbij komt dat ik allergisch ben voor veren;
- ik vind mijn biefstukje het lekkerst als het bloed er uit loopt wanneer ik mijn mes erin zet, maar een fricandelletje speciaal op z'n tijd is ook niet te versmaden.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: dank je voor de tip. Ik ga er nu echt werk van maken. Door alle drukte kwam het er gewoon niet van. Mijn huisarts kwam ook direct met hormonen aanzetten en die wil ik ook niet. De overgang is geen ziekte, maar een natuurlijk proces en die wil ik niet gaan verstoren met hormonen. Ik ga direct googelen.
Fijne dag Vie.
Safi; jij ook een fijne dag, eindelijk die spanning eens weg. Ik zie dat ook nu pas, dat die spanning mega, gigantisch was bij mij tot overspannenheid toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water: mensen die maar door blijven gaan, prima, maar dan moeten ze die ander wel rust gunnen. Maar ik lees dat je een ontspannend weekeinde tegemoet gaat, daar kan je al aardig van opknappen.

Vie: vergeet ik je helemaal te feliciteren met je 9 maanden. Proficiat dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, van harte met je 9 maanden! Erg knap van je, ondanks de gegeven omstandigheden Adb te blijven! Dikke vette slinger dan maar?
:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Water, jij bent echt erg. Kip eet je meestal zonder veren. Of verslind jij alles met huid en haar? :D
Trouwens wat ze allemaal in frikadellen stoppen.... Trek dan liever een blik hondenvoer open. Grapje hoor! Maar ieder beestje eet waar het trek in heeft en zo is het ook goed. Als we maar geen kannibalen worden, daar zou ik dan toch wel enigzins moeite mee hebben.
Alles goed met jou?

Wat een koud, akelig weer is het, het lijkt wel februari.

Spud en Animal, ook een :present: van mij. Dat was toch het SPAN-team?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dank voor de lieve felicitaties. Ik vind het zelf nu al veel "normaler" dan toen ik de drie maanden had gehaald, dat vond ik toen een hele prestatie. Nu denk ik, ja, gaat goed zo, laten we alert blijven (mede door het forum!!!! Dank, dank!) en verder niet moeilijk over doen. Misschien is dat een opsteker voor de mensen die nog denken dat het nooit zal lukken: het niet-drinken integreert zich echt in je leven en je gaat er gaandeweg minder bij nadenken. Tenminste zo vergaat het mij tot nu toe.

Ik blijf hier even hangen omdat ik het merkwaardige gevoel heb dat ik iemand vergeet die het moeilijk heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie, zo voel ik het ook: niet drinken wordt gaandeweg "a way of life".
Als de alcohol nog heel dichtbij is, dan blokkeert het veel van je gezichtsveld, maar naarmate je er meer afstand van neemt zie je steeds meer andere dingen en kun je daar je aandacht aan geven. En ik vind dat zeer prettig, ik word niet meer geleefd door een verslaving maar ik kies zelf waar ik mee bezig ben.
Een beetje vreemd, maar wel lekker... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SPAN ook van harte!
:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

Wat een verhalen weer over opgebrande mensen, lijkt wel of je bijna niets anders meer hoort. Daarbij komt dan nog dat we volgens Bos in een crisis terechtkomen die op die van 1929 lijkt en dat terwijl de meesten van ons zich uit de naad werken...er zit toch wel iets fundamenteels fout in het systeem; conjunctuur me hoela....georkestreerde puinhoop waar de rijken alleen maar beter van worden (ja hoor, ik heb zo mijn twijfels over wat er vooral in de US bekokstoofd wordt).
Kan me voorstellen Safi dat jij en je vriend hebben besloten niet meer met de ratrace mee te doen, iig fijn dat jij door erkenning nu daar ook wat meer ruimte voor krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Addi, je zult zelf de cirkel moeten doorbreken. Deze cirkel ziet er volgens mij als volgt uit:

Je trilt, daarom neem je twee glazen alcohol. Na die twee glazen alcohol volgen nog meer glazen alcohol. Na al die glazen alcohol van vandaag, begin je morgen weer te trillen.

Waar zou je, volgens jou, de cirkel moeten doorbreken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Addi welkom. Je kunt je verhaal voor zover je dat kwijt wil, vertellen op het draadje: wie is wie, zoals Floor al voorstelde. Als je dat doet, kunnen wij hier ook beter op jou reageren.
Stoppen met drinken is geen makkelijke klus. Het trillen dat ophoudt na twee glazen, geeft aan dat je behoorlijk heftig aan het drinken bent geweest de laatste tijd.
Mij lijkt het het beste, als je zo spoedig mogelijk een afspraak maakt met je huisarts of met verslavingszorg bij jou in de buurt. Als je in het tril-stadium bent, kun je te maken krijgen met paniek-aanvallen als je in 1 klap stopt met drinken. En zweten, of heel nare gedachtes die je bang maken, of andere heel enge verschijnselen. Dat is niet levensbedreigend, maar toch beter om hulp in te roepen. In ieder geval ben je al hier op de dagdraad gekomen, dus je wil er iets aan doen.
Addi meer kan ik niet zeggen, alleen maar, een dikke warme knuffel voor een beetje bang iemand die iets aan zichzelf wil gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ze is al weer weg. Misschien heb ik het toch niet goed voor haar gezegd, ik zag zelf zo duidelijk de cirkel die doorbroken moest worden. Jouw advies naar mij: "je bent goed onderweg naar maand 3? :D

Ook goed hoe je aanvoelde dat er iemand was die hulp nodig had. Je legt wel eens kaarten heb ik begrepen. Zou je een kaart voor mij willen leggen? Beetje benieuwd naar de (nabije) toekomst :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Addi: dit is al een enorme overwinning door hulp te zoeken. Dat is ontzettend knap van je. Ik weet precies hoe je je nu voelt, omdat ik het zelf heb meegemaakt. Eerst twee glazen om m'n lijf weer op orde te krijgen. Ik voelde me altijd heel eenzaam en alleen in deze strijd.
Maar je hebt nu dit forum gevonden en kan je met mensen schrijven die precies hetzelfde hebben meegemaakt. Ik hoop je snel weer te zien hier. Stap 1 heb je gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...