Spring naar bijdragen

zaterdag 19 april


Kohtje

Aanbevolen berichten

Hoi hoi

zo, kom eindelijk mn nest uitrollen, heb geweldig gedroomd, werd schaterlachend wakker, ik dacht nog, dit moet ik onthouden voor op het forum, maar helaas...

Koh, ik ben blij dat het zo goed met je gaat! Heb je ook al gekozen tussen je 2 liefdes?
Tina, werk ze meid!!
An: jammer dat je het zo moeilijk hebt joh, probeer er niet zo krampachtig mee om te gaan, geniet van de andere dingen! En vraag je arts gewoon om medicatie, ooit heb ik ook refusal geslikt, jaren geleden, was voor mij ook een enorme stok achter de deur!
Visje: Hoi! Fijne dag.
Tapas, fijne verjaardag!
Aura :D
Soothe en Anna, heel fijn weekend samen!
Water: zelf heb ik er geen problemen mee dat er altijd wel wat drank in huis is, maak gewoon afspraken met je partner joh!
Corinne, waar zou jij zijn zonder was???:D
Har, vandaag weer wat beter??
Jozias, uitzieken hoor!!

Verder kan ik trots vertellen dat ik een steentje afgebroken heb van mn man's muurtje!!

Ooit, in een zware tijd voor mij, heb ik hem gevraagd alsjeblieft niks meer te zeggen als ik gedronken had en niet demonstratief lege gevonden flessen op het aanrecht te zetten, om me mn eigenwaarde nog een beetje te laten behouden..
Gisteravond was hij dus laat thuis, eenmaal in bed zeg ik, "goh, heb je een borrel op"(rook ik)
Hij gelijk heel verontschuldigend, ja, maar 1tje maar hoor, is de derde pas dit jaar, ik had het even gehad, was zo moe, enz enz. Ik zeg: "joh, maakt mij niet uit jo, al drink je er zes, ik ruik het gewoon, zal wel aan het feit liggen dat ik (bijna) niet meer drink"! "En daar zeg jij nooit wat van!"
Hij gelijk: "ja, maar je hebt me zelf gevraagd er niks meer van te zeggen"....Tja, dat is waar.
Maar hij zegt gelijk wel dat ie het beregoed van me vindt............
Deed me echt goed, temeer omdat we er dus echt nooit (meer) over praten!

Wat dit forum betreft: heb hem wel ooit gezegd dat ik de behandeling deed en op een forum kwam, maar hij zal nooit bewust meelezen. Soms komt ie wel eens achter me staan, maar dan klik ik het zelf vlug weg, raar he. Misschien toch een soor schaamtegevoel??

Nou, straks zit ik weer alleen tot ruim na middernacht, dus ga maar weer wat leuks verzinnen.
En gisteravond vloog de tijd voorbij, met jullie allen hier op het forum, geweldig!!

Fijne dag allemaal!!

!type-foutjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har,
Eerst de was, dan de koffie. De dienst gaat voor het meisje, vandaar: dienstmeisje.

Jozias,
Mijn man en kinderen weten dat ik hier veel tijd doorbreng bij jullie.
Meelezen doen ze niet. Ik sluit de boel niet af als ik van de compu wegga, maar maak alles klein.
En als ik dat vergeten ben en eentje gaat aan mijn pc dat kijkt die daar niet naar.
Maar heb uiteraard niet graag dat iemand achter me staat, maar dat geldt al mijn bezigheden.

Anna,
Ook goeie morgen.

Pippi,
Hoe is het met de lammetjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
charlie

Hoi hoi




zo, kom eindelijk mn nest uitrollen, heb geweldig gedroomd, werd schaterlachend wakker, ik dacht nog, dit moet ik onthouden voor op het forum, maar helaas...




Koh, ik ben blij dat het zo goed met je gaat! Heb je ook al gekozen tussen je 2 liefdes?


Tina, werk ze meid!!


An: jammer dat je het zo moeilijk hebt joh, probeer er niet zo krampachtig mee om te gaan, geniet van de andere dingen! En vraag je arts gewoon om medicatie, ooit heb ik ook refusal geslikt, jaren geleden, was voor mij ook een enorme stok achter de deur!


Visje: Hoi! Fijne dag.


Tapas, fijne verjaardag!


Aura
:D

Soothe en Anna, heel fijn weekend samen!


Water: zelf heb ik er geen problemen mee dat er altijd wel wat drank in huis is, maak gewoon afspraken met je partner joh!


Corinne, waar zou jij zijn zonder was???
:D

Har, vandaag weer wat beter??


Jozias, uitzieken hoor!!




Verder kan ik trots vertellen dat ik een steentje afgebroken heb van mn man's muurtje!!




Ooit, in een zware tijd voor mij, heb ik hem gevraagd alsjeblieft niks meer te zeggen als ik gedronken had en niet demonstratief lege gevonden flessen op het aanrecht te zetten, om me mn eigenwaarde nog een beetje te laten behouden..


Gisteravond was hij dus laat thuis, eenmaal in bed zeg ik, "goh, heb je een borrel op"(rook ik)


Hij gelijk heel verontschuldigend, ja, maar 1tje maar hoor, is de derde pas dit jaar, ik had het even gehad, was zo moe, enz enz. Ik zeg: "joh, maakt mij niet uit jo, al drink je er zes, ik ruik het gewoon, zal wel aan het feit liggen dat ik (bijna) niet meer drink"! "En daar zeg jij nooit wat van!"


Hij gelijk: "ja, maar je hebt me zelf gevraagd er niks meer van te zeggen"....Tja, dat is waar.


Maar hij zegt gelijk wel dat ie het beregoed van me vindt............


Deed me echt goed, temeer omdat we er dus echt nooit (meer) over praten!




Wat dit forum betreft: heb hem wel ooit gezegd dat ik de behandeling deed en op een forum kwam, maar hij zal nooit bewust meelezen. Soms komt ie wel eens achter me staan, maar dan klik ik het zelf vlug weg, raar he. Misschien toch een soor schaamtegevoel??




Nou, straks zit ik weer alleen tot ruim na middernacht, dus ga maar weer wat leuks verzinnen.


En gisteravond vloog de tijd voorbij, met jullie allen hier op het forum, geweldig!!




Fijne dag allemaal!!




!type-foutjes!



Ik zou nergens zijn zonder was.
Maar wat heerlijk dat gesprek tussen jou en man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik kan wel zeggen dat ik een bewogen week achter de rug heb.
Afgelopen dinsdag werd ik gebeld door iemand uit het 12 stappen-programma met de mededeling dat zijn zus overleden was... zelfmoord... mij werd gevraagd of ik het aan mijn partner wilde vertellen die deze vrouw sponsorde... dat was een oncomfortabel gevoel... ik voelde mij verdrietig en bang... het is niet leuk om iemand zulk nieuws te brengen en ook nog eens totaal onverwacht... ik heb het gedaan en daarna gewoon gezwegen en er voor mijn partner te zijn... zij was geschokt en , verdrietig en boos...
En zij begon zich af te vragen of ze misschien iets anders had kunnen zeggen in die en die situatie en of ze wel goed had geholpen... en ik was blij dat haar verteld werd dat het niet aan haar was wat mensen met aangeboden hulp doen...it is not our job...deze vrouw had alle instanties al een keer doorlopen en uiteindelijk kloppen mensen aan bij AA of familieprogramma's als laatste strohalm...

Met mijn partner gaat het alweer een stuk beter... ze was twee dagen helemaal van slag... en ik ben blij dat ik vandaag er voor haar kan zijn... en kan luisteren zonder gelijk mijn mening te geven...of wat ze zou moeten doen...

Woensdagavond kreeg ons zoontje van 6 een acute buikgriepaanval... hij liep werkelijk in een sneltreintempo helemaal leeg aan alle kanten...we zijn de halve nacht bezig geweest met bed en onderbroeken verschonen... en wat zie zo een jochie er uit als een spookje zeg.. met hem gaat het vandaag ook al weer een stuk beter... maar ik ben dankbaar dat ik zijn kots mag opvangen en zijn billen kan afvegen... als ik niet clean geweest zou zijn dan had ik die avond waarschijnlijk zelf alles ondergekotst in mijn eigen junkenhol...want thuis zou ik zeker niet wonen...

Vandaag ben ik thuis met de kids en een vriendje van mijn zoontje... spidermanpak aan , megamindypak aan en de slaapzakken liggen uitgerold in de woonkamer...we hebben al appelflappen gegeten en roze melk... en ik voel me eigenlijk best goed.. relaxed eigenlijk...

Gisteravond sprak ik nog iemand die mij vertelde dat ze nu in een kliniek zit sinds 3 dagen.. ze vroeg me of ik dat zwak vond... hahahaha... welnee ... ik had ook een break nodig want het was zo moeilijk om te stoppen met gebruiken en drinken... echt niet simpel... en ik hoor liever dat ze in een kliniek zit dan dat ik over twee weken gebeld werd met de mededeling dat ze dood gevonden is...

Ik wens iedereen een fijne dag...

O by the way.. alles wat ik hier schrijf weet mijn partner...van begin tot eind...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Corinne was een fijne tijd! Ben er 3/4 jaar geweest. Grote kibboets met zo'n honderd vrijwilligers. Nog ooit bezoek gehad van enkele Denen en Engelsen nadien. Bewaar er goede herinneringen aan, behalve de haat dan die er tussen Israëlisch en Palestijnen bestaat; bomaanslagen werden in die tijd ook al gepleegd :(
Kan die foto van mij op een koe effe niet vinden, deze wel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben naar binnen gevlucht, wat een rot weer zeg, balen.

Jozias: nee mijn man weet niet van het forum, wil ik ook zo houden. Het is toch al zo'n controle freak dat ik er gek van word.
Corinne en Charlie: ja dat krampachtige, dat hoor ik hier dus vaker en dat is ook wel de kern van het probleem denk ik. Want meestal drink ik dus niet, maar maak er zelf weer een heel drama van en slaat de angst toe. Dus gewoon helemaal niet drinken, maar dat lukt me dus ook niet altijd. Ik wil hier eindelijk eens een weg in zien te vinden, zodat ik er minder krampachtig mee om kan gaan en de boel eens met rust kan laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hallo forumgenoten,
Ben er anderhalve dag uit geweest, en er was zoveel te lezen dat ik dat maar heel oppervlakkig heb gedaan.
Jozias'bericht sprong me even in het oog, of je je partner laat meelezen.
J. heeft niet de behoefte om te zien wat ik allemaal wegrammel op het forum, ook mijn persoonlijke mails hoeft hij niet te lezen.
Mocht hij dat wel hebben, die behoefte, zou ik het niet goed vinden, ook al schrijven we meestal onder schuilnamen. Ik vind dat ik jullie privacy op een bepaalde manier moet beschermen. Als hij moeite zou hebben met alcohol, zou het wat anders zijn, want dan zou hij er misschien iets aan hebben. En dan zou hij zelf mogen inloggen om mee te praten en zijn dingen te vertellen. Maar daar hij maar twee glazen wijn in de maand drinkt en verder niets met alcohol heeft, vind ik niet dat de gevoeligheden hier blootgesteld moeten worden aan een ander. Ik weet ook wel dat dit een openbaar forum is en iedereen mee kan lezen, maar ik vind niet dat ik er mijn partner opzettelijk op attent moet maken.
Neemt trouwens niet weg Har, dat als jij een antwoord van jezelf uitprint voor je vriendin, dat is iets heel anders. Dan wil je voor jezelf feedback, neem ik aan.

Har, gisterenmorgen begon je een aardige discussie over het verdelen van huishoudelijke taken, waar ik best op in had willen haken, maar die is nu natuurlijk al weer oudbakken.

En nu ga ik even wat zorgvuldiger lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker Lummelen ?!?!? :angry:
Lange wandeling met de hond, was 1 inmiddels in de droger, was 2 draait, droge troep opgeruimd, keuken afgesopt, afwasser draait èn Stairway to Heaven meegespeeld...

...zo nog naar het dorp want nog wat dingetjes nodig...

geeneens tijd voor een tukkie! :wacko:

... lummelen... :angry:

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, moeilijk en zwaar dat soort dingen. Fijn dat je er samen met je partner de schouders onder kunt zetten; gedeelde smart is halve smart.
Ik zou jou wel eens in een spidermanpakje willen zien, moet ik er wel dat icoonhoofd van je bij denken.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Har

Ja, Corinne was een fijne tijd! Ben er 3/4 jaar geweest. Grote kibboets met zo'n honderd vrijwilligers. Nog ooit bezoek gehad van enkele Denen en Engelsen nadien. Bewaar er goede herinneringen aan, behalve de haat dan die er tussen Israëlisch en Palestijnen bestaat; bomaanslagen werden in die tijd ook al gepleegd
:(

Kan die foto van mij op een koe effe niet vinden,
wel
:)




oeioei...................ben je nog vrij?????????????????????????:D :D :D ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza ik wist niet dat jouw partner ook sponsor bij de AA is. Dan kunnen jullie elkaar wel veel steunen, denk ik zo.
Heb me toch al eens afgevraagd, het lijkt me geen makkie om sponsor te zijn. Dan moet je wel een stevige grens kunnen trekken tussen je eigen gevoelens en die van een ander.
Je hebt wel eens eerder geschreven, hoe je met zo iemand die je sponsort, omgaat: die moet zich aan bepaalde regels houden en doet 'ie dat niet, is het, foetsie, wegwezen. Dat leek me toen hard, maar nu begrijp ik het beter.
Sterkte, maar inmiddels voel je je alweer relaxt, schrijf je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...