Spring naar bijdragen

zaterdag 19 april


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Marco1974

Jeetje Charlie dat is niet mis wat je net allemaal op noemt aan midicijnen. Goed van je dat je nog zo krachtig naar voren komt op dit forum. *** dikke knipoog ***


Petje af hoor en doorgaan zo.



deze quote bedoelde ik Marco!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat mij aardig goed ..maar bv 2 uurtjes terug zat ik met me jas aan om drank te gaan halen ...zit dus wel op randje steeds. Ik heb nu wat gouwer in de gaten wanneer dat stemmetje gaat zeggen wanneer ik trek heb en ik moest hier gewoon komen. Ben blij met jullie en dit forum ...zo wou ik even afsluiten voor vandaag.

Slaap lekker iedereen.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, je loopt 1x per week met zelfmoordgedachten langs het water begrijp ik, (juist niet dan he), maar die overige dagen dus niet, en dat is de winst dan... klinkt karig, ik weet het!

Charlie, ik zou mijn drankjaren ook niet willen missen, ik weet nu tenminste hoe het niet moet en beter wat ik wil met mijn leven. Mede door die jaren!

affijn, de familiedag zit er op en ik ben gesloopt. Ik heb het gepresteerd om er de hele dag te zijn en eigenlijk met niemand echt kontakt te hebben gehad. Ik flierefluit er gewoon tussen door als een vis in het water. Ik had er gewoon effe geen zin in... maar drankloos gebleven en een stuk gefietst met mijn broertje die vervent schatjager is via de gps (spoorzoeken via de gps en met coordinaten en vragen uiteindelijk bij een kistje uitkomen waar je iets instopt en ook weer uithaalt (meest kinderfrutsels). Die 'schat'kisten liggen dus door het hele land en volgens mij is hetnogal een verslavende bezigheid. Apart om een keer te doen vond ik!

om 10 uur vanavond was ik weer thuis, ik heb niet gedronken en ben daar blij over. Het had niks toegevoegd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Charlie, dat krijg je er van met drie kleinkinderen. Dan ga je het hebben over papen in plaats van slapen. We eten tegenwoordig ook paarpels. Enfin, hoe gek kan je worden.
Marco ik vind antidepessiva helemaal niets. Ik heb xeroxat gehad en de voorganger daarvan, waar iedereen om stond te juichen. Ik wil niet verkeerds zeggen van antidepressiva als het voor iemand werkt, maar ik ben er helemasl klaar mee. Geef mij maar mijn eigen heldere hoofd, zonder middelen en desnoods een flink geklutst gevoel van binnen. Dat kan ik met jullie van het forum wel aan.

Ik wil geen drank meer, geen AD, geen sigaretten, geen stickies. Ik wil gewoon mijn eigen kop terug!
Voorlopig lukt het aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie

Ja Charlie, dat krijg je er van met drie kleinkinderen. Dan ga je het hebben over papen in plaats van slapen. We eten tegenwoordig ook paarpels. Enfin, hoe gek kan je worden.


Marco ik vind antidepessiva helemaal niets. Ik heb xeroxat gehad en de voorganger daarvan, waar iedereen om stond te juichen. Ik wil niet verkeerds zeggen van antidepressiva als het voor iemand werkt, maar ik ben er helemasl klaar mee. Geef mij maar mijn eigen heldere hoofd, zonder middelen endesnoods een flink geklutst gevoel van binnen. Dat kan ik met jullie van het forum wel aan.




Ik wil geen drank meer, geen AD, geen sigaretten, geen stickies. Ik wil gewoon mijn eigen kop terug!


Voorlopiog lukt het aardig.



en ik wil alles, behalve drank...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ongeveer 3.5 jaar geleden ben ik eens 7 maanden clean en nuchter geweest...het enige wat ik deed was naar AA meetings gaan en niet drinken en gebruiken...maar ik bleef hetzelfde leven en denken als toen ik nog dronk en snoof...en na 7 maanden stond ik op een ochtend op en gooide mijn dvd speler door de ramen en stompte en schopte ik gaten in de muur...de reden weet ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet maar ik was diep en diep ongelukkig...mijn leven zonder cocaine en alcohol was even miserabel als met alcohol en drugs... het grote voordeel van drinken en gebruiken was dat ik niet hoefde te voelen...en hup daar ging Ziza weer een rondje...want alcohol en drugs waren de oplossing voor mij om met mijzelf en het leven te dealen...niet dus...

Ik ben dankbaar dat ik daar levend ben uitgekomen... pas op de dag dat ik toe kon geven dat ik echt niet meer wist wat ik moest doen en om hulp vroeg met alles wat ik in mij had, begon er een heel klein lichtje te schijnen...er was een opening...ik was bereid om te luisteren en ook suggesties op te volgen...en ja ik kon ook niet meer anders...mijn levenstijl zonder alcohol en cocaine was ook een drama...al die zielige jankverhalen hoe moeilijk ik het wel niet had , mijn partner die mij niet begrijpt (nogal logisch want ik had besloten op mijzelf te wonen en ik gaf haar de schuld) , overdreven zelfverdriet , problemen op mijn werk , problemen met mijn ouders , mijn jeugd en blablabla...ik loog over hoe met mijzelf ging , ik hing mooie verhalen op in meetings , ik loog tegen tegen alles en iedereen omdat ik bang was hoe mensen mij zouden vinden , voelde mij eenzaam en isoleerde mijzelf kompleet...in die periode heb ik mijn verjaardag alleen gevierd...zonder dope , zonder alcohol en zonder vrienden en familie...en ook daarvan weet ik ook niet meer de reden waarom...

Eliminatie van alcohol en alle andere drugs was slechts een schamel begin voor mij.... het echte werk moest toen nog beginnen... en het is moeilijk en pijnlijk...en vreemd en angstig...maar ik was niet alleen... sterker nog ik kon mijn sponser en ook andere mensen 24 uur per dag bellen... ik kon bij ze langs gaan... en ik ben aan het werk gegaan met de 12 stappen...onmiddelijk... en na twee maanden was de obsessie met alcohol en drugs weg...verdwenen...en ook de grootste dingen die mij in mijn leven dwars zaten had ik onder ogen gezien en besproken(stap 4 en 5)...en ik voelde mij echt vrij... zo vrij had ik mij nog nooit gevoeld...en zo vrij ben ik vandaag nog steeds.... en die vrijheid had ik als eerste nodig om al die andere dingen te leren zoals vriendschap , intimiteit , partner zijn , vader zijn , een goede werknemer zijn , mijzelf onderdeel voelen van een groot geheel , tot steun kunnen zijn voor anderen , een broer kunnen zijn , een kind van mijn ouders kunnen zijn...

En vandaag kan ik nog steeds rustig bouwen aan al die dingen die ik als laatste heb genoemd met behulp van anderen en de 12 stappen... in plaats van te moeten vechten tegen alcohol , drugs en depressie...

Er is veel veranderd in mijn leven... en nog steeds maak ik fouten... en daar leer ik dan weer van (hopelijk hahaha)....en natturlijk voel ik mij wel eens zwaar rot... maar het is niet te vergelijkne met de jaren daarvoor...

Ik ben blij dat ik cocaine ben tegengekomen... dat was een goede meester om mij op mijn knieen te krijgen...dat koste me maar een paar jaar...die andere ellende zoals blowen en drinken en gokken duurde toen al ruim 10 jaar...

Ik heb geen spijt van het verleden..door stap 9 te doen heb ik zo goed als ik kon de puinhopen van het verleden weer opgeruimd... ze zeggen wel eens dat je meer spijt hebt van de dingen die je niet gedaan hebt als van de dingen die je wel gedaan hebt... en ik ben het daar helemaal mee eens...
Ook heb ik veel mensen pijn gedaan en om naar ze toe te gaan en te zeggen dat het je spijt en vraagt hoe je het weer goed kan maken veranderd heel veel...mijn ervaring is dat er ook daarin licht verschijnt...en lucht...vrijheid...

Aktie is het magische woord...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Charlie ik ben het met je eens. Met dat soort jaren moet je niet blij zijn voor mijn gevoel. Het heeft tot stilstand geleid. Jarenlang waardoor je het gevoel hebt verspeelt wat je nu hebt. Veel mensen zien dat als winst. Nu eindelijk. En dat is ook goed. Maar het had zoveel jaren eerder gekund.




blij toe Pip, dat ik tenminste nog 1 medestandster heb....

Ik had die verloren jaren zo anders kunnen opvullen, misschien nog een kindje erbij, mss dit, mss dat....
Ja, ik heb er oprecht spijt van.
Net zoals ik spijt heb van wat ik mn kinders heb aangedaan....en mn man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hei pippi,

Danke voor je lieve wens naar mij toe!!
Ik kwam net even kijken en voilà, pipje dacht even aan me!!
Ben vanavond niet gaan werken, vorige nacht heeft m'n lijfje opgegeven! Moét nu rusten, willen of niet!!
Ga nu ook slapen, ben constant moe, ik lijk wel uitgeput!!

Slaapwel en tot morgen!
Veel liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,
Prachtig dat de AA jouw depressie ook kon opruimen.

Charlie,
Natuurlijk had ik liever geen drankjaren gehad. Maar ze zijn zo verlopen. Het is zo gebeurd.
Ik kan dat niet meer veranderen. En wie zegt dat als ik het overnieuw zou kunnen doen, dat ik dan geen andere fouten zou hebben gemaakt?
Wanneer zijn al die toevalligheden en toevallige ontmoetingen bekokstoofd en naar welk moment moet ik terug om hetzelfde leven te leiden, maar dan zonder alcohol.
Lieverd dat is onmogelijk.
Net zo min is het mogelijk dat met een vingerknip van de AA alle problemen zijn opgelost.
Gevaarlijke verslaving trouwens die AA

Ik ga naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Ziza,


Prachtig dat de AA jouw depressie ook kon opruimen.




Charlie,


Natuurlijk had ik liever geen drankjaren gehad. Maar ze zijn zo verlopen. Het is zo gebeurd.


Ik kan dat niet meer veranderen. En wie zegt dat als ik het overnieuw zou kunnen doen, dat ik dan geen andere fouten zou hebben gemaakt?


Wanneer zijn al die toevalligheden en toevallige ontmoetingen bekokstoofd en naar welk moment moet ik terug om hetzelfde leven te leiden, maar dan zonder alcohol.


Lieverd dat is onmogelijk.


Net zo min is het mogelijk dat met een vingerknip van de AA alle problemen zijn opgelost.


Gevaarlijke verslaving trouwens die AA




Ik ga naar bed.



ach, mn man bv heeft nooit geen fouten gemaakt en toch gelukkig.
Dat wij nu toevallig de pineut waren om te gaan zuipen, in principe hebben we daar toch niet zelf voor gekozen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...