Spring naar bijdragen

zondag 20 april 2008

blacky

Aanbevolen berichten

morgen adb´ers,
rare dromen gehad en maar mijn bed uit gekomen , zit nu aan de koffie en naar de vogels te luisteren die blijkbaar ook uit hun bed gevallen zijn ;)
alles in een mensen leven kan men negatief of positief bekijken zo ook mijn vroeg wakker zijn , vroeger zou ik garantie al aan de koelkast staan om water met wijn te drinken in de hoop nog een beetje te kunnen slapen nu geniet ik van de vogels en denk bij mijn eigen ik kan straks evt een siesta doen .
gisteren was een ik denk er over na draadje , mijn drinken was niet zo van dat ik mijn eerste drankje dronk en ups ik was verslaafd , het is er met de jaren in geslopen ja ja hetb is een geniepige die drank duivel .
neen ik heb niet echt plezier gehad aan mijn drinken ik werd er enorm negatief door ook vroeger toen alles nog ok was en mijn ouders enz nog leefden .
maar men kan niet terug draaien dus heeft het voor mij weinig zin om er veel over na te denken .
vandaag nuchter zijn is en blijft voor mij het belangerijkste
wens julle allemaal een fijne nuchtere zondag toe
ppff spud is geen kouwe .... maar besef dat ook een alleen staand huis brand kan hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

charlie van mij idem vraag als an , heb je niet geslapen dan ??
en waarom is je ventje boos , omdat je niet bij hem gaan slapen zijt .
ik heb van mijn vroeg wakker zijn geprofiteerd om eindelijk eens mijn huiswerk te maken ivm loopbaan begeleiding , geestelijk is het zwaar om dat in te vullen maar het is gelukt verstand en gevoel op nul en kop op het stuur en ik ga der voor.
juist met hondje buiten geweest en het is heel heel mistig
charlie hopelijk kan je nog iets slapen want je weet dat moe zijn een trigger is
daar juist mest ik aan pipilotta denken was liedje van pippi langkous op de tv , ja ben dus kinder tv aan het kijken , nu nog een tut in mijn mond en het is ok;)
Albertina werk ze , ik zal blij zijn als ik ook terug mag beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had net toch wel een inzicht. Om te kunnen stoppen met slechte gewoontes, moet je eerst zelf goed in je vel zitten. In dit geval denk aan de periode, dat ik heel rare eetgewoontes had. Ik kon niet een bakje chips eten, nee heel de zak ging eraan. Of niet een koekje, nee het liefst heel het pak. Ik weet nog dat wanneer ik kookte en ik moest lang wachten voordat we aan tafel konden, ik al zoveel had gegeten dat ik aan tafel niks meer kon eten. Dat ligt ver achter me. Nu herinner ik me dat ik hier pas mee kon ophouden toen ik mezelf ging accepteren zoals ik was. Die knop. Die ging gewoon om.
Vanmorgen stond ik eens optimistisch op en dacht, ik voel me goed, ondanks.... Ik ben ik en ik mag er zijn. Met mijn verleden en alles erop en eraan. Dus ik ga me hier eens in verdiepen. Tevreden zijn met wat er is en hoe het is. Dat is volgens mij wat verschillende van jullie me telkens duidelijk wilden maken. Doe niet zo krampachtig. Van kramp, naar kracht, daar is overigens een boek over. Van het krampachtig het leven proberen vast te houden, krampachtig je best doen, krampachtig blij proberen te zijn, naar kracht. Je handen openen, je open stellen, laten komen wat er komt en ontvangen, het leven ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Pippi: ja ik was ook veel te vroeg wakker, maarja.
Weet je, gewoon niet drinken En tegen mezelf zeggen dat het wel goed is zo. Vandaag drink ik in ieder geval niet. Pippi geniet van je dag, het zou mooi weer worden, ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Mooie overdenking An. Ik dacht in de eerste instantie hetzelfde als Pippi, hoe kan je nou goed in je vel komen te zitten als je blijft drinken. Maar misschien bedoel je, niet zo verkrampt omgaan met een verslaving en jezelf met verslaving en al, accepteren.
Dat is volgens mij de beginregel om van welke verslaving dan ook, af te komen.
Ooit vergezelde ik een vriend naar de dokter omdat hij afkickverschijnselen had. Heel onnozel zei hij tegen die arts: "ik ben geloof ik een beetje verslaafd". En die dokter natuurlijk meteen van: Een beetje verslaafd, dat bestaat niet!
Het gekke is, ik weet niet meer precies hoe ik me voelde toen ik er (tot dusver, even afkloppen) een punt achter zette. Was het gewoon zat. (Haha, zat.) Mezelf builen stoten en de volgende dag niet meer weten waaraan, dat gezeul met flessen ("als ik nou opschiet is de avondwinkel nog open", en dan in een gietbui met storm, waarbij elk normaal mens binnenblijft, toch op de fiets, enz.), dat hele dwangmatige.

Benieuwd hoe het met Houtje en haar arm gaat.

En verder wens ik eenieder een goede dag toe met alle dingen die je graag wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie zo bedoel ik dat. Ik gebruik heel veel niet helpende gedachten die het erger maken dan dat het nu is en waardoor het juist erg gaat worden. En dat moet ik voor zijn, want ik wil niet terug naar toen.
Een grote niet helpende gedachte van mij is: 'ik kan niet tegen die drank in huis, want ik ben nu eenmaal verslaafd'. Ik kan er wel tegen want dat heb ik keer op keer bewezen. Dus vandaag mogen ze hier doen wat ze willen, ik hoef niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Terug van weggeweest.
Ben niet tevreden over mijn alco gebruik.
Toch te vaak te veel.
Ik lees al een tijdje weer mee en ben steeds geraakt door de wezenlijke sfeer hier.

An mooi verhaal.
Als je krampachtig vanalles wil krijg je het niet.
Op zich gaat het goed in mijn leven, maar door het alcoholgebruik kan ik er niet optimaal van genieten.

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het met Benthe gaat?

Lieve groet van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, op dat gedachten-treintje zit ik ook, eigenlijk is het meer een gevoels-treintje, en ik ben niet zo goed in mijn gevoelens verwoorden maar dat doe jij nu een beetje voor mij. Hier leer ik veel van. Thanks.

Moet ineens denken aan "Let It Be".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is pas een helpende gedachte, An.
Ik vertrouw mezelf nog steeds niet met drank in huis hoor. Tenminste, soms wel, maar ik geloof nog steeds dat als je mij alleen laat met een aangebroken fles... whoooh, slok slok en foetsie.
Dus ik vind jou extra knap dat je dat kunt.
We hebben hier dan ook de afspraak dat er wel wijn wordt gehaald voor drinkende visite, maar de restjes gaan na afloop down the drain.
Weet ik nog iets aardigs over: laatst hadden wij vrienden van J. op bezoek, die nogal drinkers zijn. Ze zouden laat in de middag komen en blijven eten. Wij hadden twee flessen wijn gehaald. In anderhalf uur tijd waren die flessen leeg, met hun tweeën, want J. en ik dronken thee en spa. Toen ze merkten dat er niets meer te drinken viel, kwamen ze ineens met de smoes, dat ze niet konden blijven eten, want ze hadden net een sms ontvangen van hun dochter en daar moesten ze dringend heen.
Een paar dagen achteraf hoorden we, dat ze naar een eetcafé waren gegaan en daar flink doorgezakt waren.
Verslaafd gedrag? Naaahhh....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pepita! Dat is inderdaad even geleden dat ik je las, fijn dat je ons niet vergeten bent... ;) en fijn om te horen dat het je goed gaat... en zolang je over je alco-gebruik nadenkt en er wat aan wilt doen ben je op de goede weg toch?

Benthe heeft haar naam veranderd in Vie, al een tijdje geleden. Maar voor de rest is ze nog precies hetzelfde lieve eigenwijsje hoor... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's een tijd geleden Pepi. Welcome back, al had ik het voor jou liever anders gezien.
Toch te veel? Ben ik helemaal met je eens, door alco-gebruik kan je er niet optimaal van genieten.
Heb je een plan gemaakt voor anders/minder/niets?

Dank je Water voor dat eigenwijsje.

Help me uit de droom. Wat gebeurt er als je koffie inschenkt en je niest? Als het een heel vies verhaal is, hoeft het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, laat ik het zo zeggen:
a. je kunt je hand niet zo snel voor je mond houden
b. op het aanrechtblad lijkt het nog mee te vallen, want dat heeft een graniet-patroon.
c. de kastdeurtjes hebben een licht-essen kleur.
d. de zwaartekracht heeft ook invloed op semi-vloeibare stoffen.

Get the picture? :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie (Benthe), water en medestrijders,
Vie is ook heel mooi.

Nee Vie ik heb nog geen plan alleen dat ik vandaag niet drink.

Mijn (onze) levensomstandigheden zijn nu een stuk beter dan de vorige keer dat ik op het forum was.
We zaten in een zeer vervelende situatie mbt onze financien. Manlief was bijna failliet.
Nu gaat het een stuk beter.
Toch 2 keer ziek geweest deze winter, waaronder een keelontsteking.
Nu zit ik pas een beetje in rustig vaarwater.
Op mijn werk loopt het niet optimaal, (vervelende direkteur) maar ik geef maar een uurtje of 10 op een VMBO school.
Ik schilder en geef les aan volwassenen.
Dat laatste gaat allemaal erg goed.

Zeg Vie, ben je nu getrouwd?
Alsnog van harte gefeliciteerd hoor, ik twijfel er niet aan dat jullie erg gelukkig zijn.

:present:

En dat verhaal van die kennissen,pfffft lekker laten gaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,
Deze dag begint iig met een veel beter gevoel dan die van gisteren.
Het was echt een rotdag voor mij, die bijna verkeerd is afgelopen. Hier kon ik het allemaal niet kwijt. Mijn vriendin heeft me opgevangen.
Opmerkelijk is dat mijn moeder mij gisteren heeft proberen te bereiken, omdat ze zo ongerust was.
Ik ben gisteren wat aanvallend en bitsig geweest hier, maar ik voelde mij ook aangevallen. Ik heb teruggelezen en zie geen reden voor excuses.

Blacky,
:)

Albertina,

An,

Charlie,
Slapeloze nacht. Gelukkig is het zondag en kun je vast wat rust pakken.

Visje,
Goed supporteren!

Pippi,

Vie,
Hopelijk komen die vrienden van J. een keer tot inzicht. Lijkt mij ook toe dat ze verslaafd zijn.

Water,
Gezondheid! En nu: poetsen!

Pepita,
Goed dat je hier nu komt, nu je niet tevreden bent met het hanteren van je doelstellingen.
Ik hoop dat we mee kunnen helpen je gebruik weer in goede banen te leiden.
Ik ben wel blij dat jullie financieel in rustiger vaarwater zitten nu.

Har,

Houtje,
Rust voor je schouder en nek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...