Spring naar bijdragen

Een nieuwe dag


druppeltje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Trouwens de hele bups als spaatje rood, Ziza, Trui en noem maar op heb ik ook niet vernoemd dus ik weet het niet zo goed maar doe mijn best.

Tactus ook niet genoemd maar allemaal een fijne vrije dagen en voor degene die moeten werken: veel sterkte want er zal weer wat afgez@pen worden. Helpen echt die @-staartjes, scheelt je hele tikken op je vingers of bans.

GGGGRRR heb het koud, wil erwtensoep met rum..........Getver maar een mens moet toch wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Druppeltje,
Dan vertelt iemand je dat ze morgen samen met manlief naar de kinderen gaat kijken die dan spelletjes doen. Onderwijl nemen ze dan een paar frisse biertjes. Moet wel mooi weer zijn dan, want met slecht weer smaken ze niet zo goed.
Dan krijg ik dus zin om te roepen: doe niet! Maar ja, dat is omdat ik er niet mee om kan gaan. En die persoon mag niet weten van mijn alco-probleempje e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gebeurd....

dochter: nee, ik neem geen pijnstiller (ze is ongesteld), ik wil wel alcohol drinken!
ik: oh????
dochter: ja, vanavond kan je echt niet met cola rondlopen hoor!
ik: nou er kan toch ook een tic inzitten? Wat kan jou het schelen?
dochter: nee, vanavond moet je echt alcohol drinken, dat hoort erbij! Ik ga niet zuipen hoor! Maar alcohol moet nu!

Tja, en wat zeg je dan als alcie?? Niets, want iets zeggen zou averechts werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee allemaal,
Hee Pip, wat naar aldoor zo alleen, zou voor mij ook verre van goed zijn. Is er echt niemand die je even kan bellen? En anders maar op tijd naar bed? Hou vol he!
Ik ga in bad liggen en naar bed, ben eigenlijk helemaal op.
ik wens iedereen weer een fijne avond en tot morgen. xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wat goed dat je weer aan de refusal gaat. Had je weer aanlokkelijke visioenen?
Ik heb het ook hoor, mét refusal nergens last van, en zonder moet ik er weer vreselijk veel aan denken.
En een glas nemen is in een seconde gebeurd...
Ik doe met je mee, meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Is dat die man van het boerenbedrijf uit het dorpje?
Zo ja, dan had zijn ex toch wel gelijk, misschien.

Gem,
Niet gaan verbieden!

Trees,
Weet je dat ik me nu al stuk meer ontspannen voel.
Het zien groeien van dat bierflesje gisteravond en dan die alcoholnachtmerrie deden de deur dicht. Ik zag het plots niet meer zitten. Tot dan dat idee van de Refusal. Kan me toch niet voorstellen dat de ze geen recept schrijft.

Druppeltje,
Op mijn werk kennen ze mijn geschiedenis niet, ook weten ze niet dat ik zwaar depressief ben. Ze weten wel dat ik gestopt ben met roken. Ja, dat is ook iets dat wel bespreekbaar is in deze wereld. Als roker ben je een zieligaard als alcoholist ben je een bedrijfsrisico?
Misschien hebben ze er helemaal geen probleem mee, maar ik ga het niet uitproberen.
Ze weten wel dat ik niet drink, alleen dus niet waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dochter heeft haar boekenkast weer aangevuld. Zelfs zoon kon ik er één in de maag splitsen....
Het gaat nog, ik vrees de tijd dat ze inderdaad iets alcoholisch willen gaan drinken. heb de neiging dan met ze naar de Noordpool te verhuizen... Weet maar al te goed hoe ik zelf ben begonnen, hoe onbegrepen je je kunt voelen als puber en je een hele meid kunt voelen met een paar biertjes op! Bah!
Gem, wat lijkt me dát moeilijk. Wijs van je, om je stil te houden!!!

Corinne, ik geef je groot gelijk weer aan de refusal te gaan. Stoppen met roken doe je er niet zomaar even bij, en het is zonde om alles weer op het spel te zetten. kan me de gevoelens erbij zó goed voorstellen! Je krijgt zo heel wat voor je kiezen!

Tina, wat een heerlijke gevoelens koester je voor je vader! Bij ons gaat het heel voorzichtig weer de goede kant op. Dat is écht niet altijd zo geweest! Ik wens je samen nog veel gelukkige jaren in goede gezondheid!
12 jaar geleden stopte mijn vader met roken. Sindsdien noemt ie iedere dag een feestje (jaah, hij is met hét boek gestopt). Een half jaar later kreeg ie een zware hartinfarct en moest vele by-passes ondergaan. Hij wandeld wat af de laatste jaren, en het lijkt hem wel wat te gaan hardlopen... ;)

Pip, het is soms wat het leven! Zie het allemaal maar weer eens op de rit te krijgen. Een scheiding lijkt mij een heel ingrijpende gebeurtenis. om daarna weer een relatie op te bouwen, gaat zeker niet zomaar. Blijf bij jezelf en neem de tijd die je nodig hebt. Als de tijd rijp is wil ik wel samen een B&B met je beginnen samen met een non-alcoholische theetuin met live-muziek op zomeravonden en bloemschikken in de open lucht! Soort keith Bakker maar dan op onze manier en low budget.... Fiets,-motor en wandelroutes vanuit de boerderij met blokhutten en teepees op het terrein....

Druppeltje, hoe gaat het met jou?

Trees, en met oma? en jezelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,
Ik kan je geen raad geven. Ik ben in mijn tienerjaren niet gaan drinken. Ik dronk tot mijn 20ste ongeveer alleen met echte feesten als kerst, oud en nieuw en de verjaardagen en dan nog 1 hooguit 2 glazen. Ik heb als puber wel de sigaret omarmd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jah, en Klaas heeft een laptop gekocht en zich ingeschreven bij de Kvk!
It sil heve! Anders had ik een fles champagne gekocht of een goede fles wijn, maar ja, zei hij, dat gaat nu even niet, dus heeft ie maar Chinees meegenomen en hebben we er water bij gedronken! Burp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Corinne precies "men weet het niet" Bijj mij op het werk ook niet en wil dat graag laten zo maar dan is er geen begrip maar begrip is er toch niet wat alco betreft. Voor de boeren, burgers en buitenlui die niet weten wat een problemen we hebben zijn we een junk. Ben ook bang voor mijn werk en schaam me erg. Soms denk ik wel eens dat er meer begrip is voor een drugsverslaafde.

Gem ik ben een weekje vrij en hoef dinsdag pas weer te gaan werken tenminste mijn gewone werk. Mijn vrijwilligerswerk gaat natuurlijk door en heb vroeg in de ochtend weer een wake. In de middag voor 3 ouderen een pan bamie en nog een hondje mee uitlaten voor een man die allen en ziek is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Marjo, het gaat naar omstandigheden goed met me. Ben nog niet helemaal gestopt maar minderen lukt me goed. Ben met teveel dingen aan het stoppen en dat gaat niet: rouwen, drinken, roken en neu@#$%^&. Kweenie wat ik het eerste aan moet pakken maar dat laatste ging vanzelf hahahahy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppie, ik wil je in geen geval de les lezen, zie het maar als een welgemeend advies. Dat je natuurlijk altijd in de wind kan slaan....
Maar, stel je eens voor, dat je eerst zou stoppen met drinken om dan het rouwen ook echt te kunnen doorleven en het niet te dempen met de drank. rouwen, omdat je verder wilt met leven. Ik gun het je zo, maar, en je weet het, de drank lost niets voor je op, integendeel. Neem je tijd om te doen wat je moet doen. En laat vandaag die eerste staan. Morgen weer verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Corinne ik zit er sinds gisteren al over te denken over die Refusal van je. Weet niet goed hoe te reageren of hoe het te brengen. Maar het ging goed tot gisteren, tenminste niet fijn of aangenaam maar het was te doen, of heb je er al veel langer last van dat je gewoon weer wilt drinken? Als het een te groot gevecht wordt moet je weer gaan slikken. Maar als het 1 dag was...



Pippi,
Vanaf een week na het stoppen met roken heb ik echt forse alcoholtrekmomenten gehad.
Drinken was een hel, stoppen ermee heeft me twee jaar werken gekost.
Nu ik gestopt ben met roken, gaat het zo goed met mijn handen en ook mijn voeten en benen voelen beter aan.
Ik wil geen van beide meer.
Had maar eerder over Refusal gerept. Ik kwam vandaag pas op het idee door een heel lief iemand die me via msn kwam oppeppen.

Marjo,
Zo Klaas en jij menen het zelfstandigen te worden. Zijn jullie wel met totale scheiding van goederen in het huwelijksbootje gestapt? Dit i.v.m. een evt. faling. One never knows. Anders naar een notaris.
Succes.

Druppeltje,
Ik ben daar pas in oktober begonnen. Ik stond toen al droog. Ik moet toen echt twee fantastisch goede dagen gehad hebben.

Sammy,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...