Spring naar bijdragen

Een nieuwe dag


druppeltje

Aanbevolen berichten

Ben ik weer, zie eruit als een verzopen kat met 3 kleine kittens...lente en voorjaarsvakantie, ahum.
Maar goed, vitamientjes gehaald, schone kleren thuis aangedaan en ze spelen nu boven en ik hang hier wat rond. Moet nog zo veel, maar ben zo moe, moe, moe.
Marjo, de kilo's vlogen er bij mij juist af toen ik dronk. Ne heb ik (vr)eetbuien om het gat te dichten nu ik niet drink. Kan nog steeds m'n draai niet vinden. Vond de tekst van Houtje over dat gat in je hart wel mooi, zo herkenbaar.
Was ook blij, datg ik afgelopen weekend voor mezelf heb doorgezet en de boel heb weggegooid en niet door ben gegaan. En het stomme is, ik kreeg het glas niet eens leeg, vond het niet lekker, maar waarom dronk ik dan wel die paar slokken? Ik hou toch die 3 april aan. Sta sinds eind maart droog, maar voor mezelf voelt 3 april gewoon beter.
pippi, ik vind het van deze kant van de pc ook een troost te lezen, dat ik niet de enige ben, die erg vreselijk veel moeite mee heeft. Niet alleen het niet drinken, maar eigenlijk moet ik erg veel veranderen. M'n denken, doen, leefpatroon wel. Word ik onrustig van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je pip, goh, ik ben juist 8 kilo aangekomen hihihi... naja ben iets te oraal ingesteld denk ik.
Je bent goed bezig Pippi, je klinkt rustiger! Geniet ook even van je eigen tijd nu dochter weg is!

Het enige wat ik vandaag MOET doen is de hond uitlaten en wat eten in huis halen..
nee, ik verveel me nooit, dat is wel duidelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias, sorry. Ik zag je berichtje niet staan...
Ik ben al vaker in therapie geweest, bijna zo vaak dat ik niet meer hoef...
Daar ligt mijn geluk ook niet in hapklare brokken. ik moet het zélf doen!
En ik ben helegaar niet eigenwijs ofzo. Slik ook al geen enkele pil meer.
Dus, dit is het leven PUUR!
Doe mij de garnering maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben aan het bijlezen en zie bv Visje, die altijd voor iedereen vloog om het zo goed mogelijk naar de zin te maken, maar niet aan zichzelf toekwam en zich ontspande met wijn
Herkenbaar:huh:
En volgens mij Stien, wier boosheid zich tegen haar keerde idv van alcohol
ook herkenbaar:huh:
Houtjes kei op haar goede weg,
dat deed ik afgelopen weekend dus ook.

Dus hou ik 3 april aan, wil ook geen keien meer op mijn weg en mocht ik struikelen, dan mieter ik die kei heeeeel ver weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Zo herkenbaar allemaal. Het komt er gewoon op neer dat je denkt: is dit het nu, nu ik gestopt ben met drinken?
Ja, dat is het nu. Voorheen hadden we een dagtaak aan drinken, de logistiek eromheen (het in huis halen, de flessen lozen, steeds naar een andere slijter, zorgen dat niemand merkte hoeveel je dronk enz enz), nu hebben we meer tijd en hoeven we niet meer bij te komen van een kater (kost ook heel veel tijd!)
Kortom een andere invulling aan je leven geven! Ik ben ook al maanden bezig met die invulling!
Eerst erachter komen wie je bent en dan wat je wilt! dat laatste daar ben ik ook nog niet uit, behalve dat het anders moet dan de vele afgelopen maanden!
Nu heb ik helaas een enorm stuk van mijn tekst gewist (@#$&%$!!!!!), maar ik ga in verkorte vorm door!
Ik probeer dingen die ik vroeger leuk vond weer uit en blijk ze vaak nog steeds leuk te vinden!
Ik leef regelmatiger en voel me daar goed bij, al vind ik het wel een gezapige manier van leven! Toch ga ik er maar mee door!
Mijn geheugen werkt beter, al is het niet zoals voorheen, ik hoef minder energie te gebruiken om de dingen te onthouden! ik ben fitter ook lichamelijk.
Ik heb een evenwichtiger relatie met mijn man, minder aanvaringen, betere gesprekken.
Zet je huidige situatie eens naast die van 2 maanden geleden. ik ben ervan overtuigd dat nu beter is!
Ik denk dat je het op deze wijze moet bekijken!

Pip,
tuurlijk wil ze niet helpen! Mijn dochter doet niets, gaat geen pijnstiller bij de drogist halen als ik hoofdpijn heb (5 minuten fietsen). Je moet het niet proberen persoonlijk te zien! Het zijn draken van mensen op deze leeftijd, ook voor zichzelf!

Tapas
Ik was heel wat afgevallen toen ik stopte met drinken, helaas zijn die kilo's er weer bij, sterker nog... ik ga aankomen!:devil: ik zal dus echt op dieet moeten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Hier alles droog en rookloos.
Zie dat iedereen weer zijn stinkende best zit te doen voor zichzelf en zo hoort het ook.
Ik zal dat boek Help ik verzuip maar eens terug gaan lezen. Ben toch e.e.a. vergeten. Ik heb het ook gelezen toen ik nog volop dronk. Maar ik vergat nooit wat toen ik dronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik heb een heel mooi moment, zelfs al was ik toen stomdronken, maar ik herinner het me nog als de dag van gisteren:

Lekker met m'n vriend (nu dus m'n man) een avondje samen gekookt, gegeten en filmpje gehuurd. Buiten was het guur, koud en lag een dik pak sneeuw. Ik zat aan de cola en hij aan rumcola. Of ik dat ook mocht, vroeg ik. Jawel en hij schonk me wat rum bij m'n cola. Toen dronk ik dus geen druppel, dus binnen no time aangeschoten en nog sneller dronken. Ik had het zo warm, dat ik m'n jas pakte en met doggy naar buiten ging. Er lag een dik pak sneeuw waar nog niemand over gelopen had, dus ben ik erin gaan liggen en heb een sneeuwengel voor hem gemaakt en ben daarna een sneeuwgevecht met doggy aangegaan. Verse sneeuw omhoog gegooid en we zaten er op een gegeven moment alle 3 onder.
Hij heeft er helaas geen foto's van; mislukt. Maar toen werd ik nog blij van die rum. Niet dat ik dat daarna nog zulk sterk spul gedronken heb, maar ik ben er nooit meer zo vrolijk van geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Pip, maar dat was ook een supermooi moment. Dronken, maar supermooi. Daarom herinner ik het me nog, denk ik.
Maar ik herinner me ook kl*te momenten, die ik hier echt niet ga opschrijven, want dan gaat m'n pc zelfs blozen. Dingen om me achteraf over kappot te schamen, ALS ik me alles nog zou kunnen herinneren. En was m'n angst altijd de gaten in m'n geheugen achteraf, nu vraag ik me vaak genoeg af, wat de buurt hier allemaal weet. Meer dan ik denk, vrees ik. Ze zullen me vast wankelend de hond hebben zien uitlaten; of een brief posten met een bierlucht van hier tot Amsterdam.
Werd ik in het begin erg vrolijk,lief en errug aanhankelijk naar manlief toe (die dat niet erg vond;), in een stomdronken bui viel ik gewoon halverwege de gang naar m'n bed in slaap. Mooi setje aan, man helemaal in de stemming gebracht en daar lag ik dan, voor pampus...walm om me heen, soms ook nog in m'n broek geplast ja...
Echt, hoe hij het met me uithoudt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de begintijd was het best wel gezellig om te drinken. Ook om tever te gaan. Ik was dan aangeschoten, maar niet helemaal van de wereld. dat kwam pas later. Toch herinner ik me wel van het begin af dat ik me af en toe schaamde voor wat ik had gedaan! dat werd dan weer met de mantel der liefde bedekt!
Tenslotte dronk ik dan even niet of veel minder!

Toch maakt drank veel kapot! Ik heb heel wat onnodige ruzies gehad, die wel weer goedgemaakt zijn, maar waarvan het beter was als die niet plaats hadden gevonden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van deze kant net zo. Drink ik dagen niks, hoor ik ook niks. Ga ik een avond de mist in, vind ik de volgende dag de lege blikjes opgevist uit een vieze prullenbak demonstratief op het anrecht en als hij vrij is nog een vette preek..Nou, dat geeft steun..not! waren de kinderen flink ziek geweest (alle 3 achter elkaar en ik maar spuug enz opruimen) en werd ik daarna ziek, dan had ik weer zoveel gezopen, dat ik steeds moest overgeven. Volgens menneer dan, he, want na bijna3 weken verpleegster spelen en vervolgens zelf ziek worden terwijl alles wel gewoon door moet gaan had ik geen zin in water, laat staan bier. Gelukkig ziet hij dat nu ook wel in. En in het begin ruimde hij de rommel nog op, die ik veroorzaakt had. Maar later liet hij alles staan en dan kwam ik 's morgens beneden, half afgewassen vaat, zelfs doggy vergeten het huis naar binnente laten na een avondwandeling (gelukkig was het droog weer, arm beestje), blikes op de meest stomme verstopplaatsen (hoe dom dacht ik dat hij was ze daar niet te vinden) en meer van dat soort dingen. En ja, Gem, de ruzies die niet hadden mogen plaatsvinden...Ik weet wat ik ongeveer per week kwijt was aan bier, (hing af van de supermarkt waar ik heen ging want elke week dezelfde valt ook zo op) en daar koop ik nu leuke dingetjes voor. Voor in en om het huis, geurkaarsen, dat soort prullaria.
Ik vlieg voor iedereen, wil het iedereen naar de zin maken. Zij blij, ik blij. Maar dat bleek in de praktijk niet op te brengen. Huishouden moest af, alles volgens strak schema van deze controlefreak ( nu nog) en van de buitenkant zal het er wel goedverzorgd hebben uitgezien. Maar ik zag er gejaagd uit en zo voelde ik me ook. Dan maar even een paar slokjes, dan werd ik rustiger en de tijd leek ook langzamer te gaan. Nu ben ik er wel achter, dan de schijn van alcohol enorm bedrieglijk is, maar verander je denk- en doepatroon maar ëven"als je het al ruim 3 jaar dag in dag uit zo gedaan hebt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat was wel genoeg zelfanalyse voor dit moment! Maar het geeft me ook weer inzicht in denk en drankgedrag, dus dit forum is echt ergens goed voor!
Deze dame verdwijnt de tuin in. Zoals hierboven geschreven leuke spulletjes gekocht, dus oude plantjes ed eruit, nieuwe bakken erin en morgen met Koninginnedag mooie bloemetjes kopen samen met m'n kinderen. Ijsje eten, altijd gezellig.
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal, ben ik weer, wat beter gestemt dan vanmorgen. Ik ben vanmiddag met de oudste dochter maar schoenen gaan kopen, leidde wat af.
Goh, wat was ik ver heen gister, na het winkelen kon ik nog maar aan 1 ding denken, onderuit met een wijntje en ff bijkomen, maar goed 1 was teveel en tien te kort.
Even op het feit terugkomende dat ik mijn wekgever gebeld heb, hij is al een tijd op dehoogte van mijn probleem, had het er vrijdag nog met hem over dat ik naar de AA was geweest. Hij heeft zelf ook een verslavugsprobleen gehad, alleen dan met poeder, dus hij weet wat het is.
IK heb vanmorgen de h.a. gebeld, ondanks het feit dat ik vertelde waarvoor ik hem wilde spreken, kan ik maandag pas terecht, raar vind ik dat, komt natuurlijk ook door de feestdagen ertussen.
Nou ja ik grabbel mijzelf weer bij elkaar en ga weer verder.
Ik ga niet alles teruglezen v an vandaag, ik dank jullie voor de warme steun! xxxx
Ik ga nu boodschappen doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Niet zo jaloers zijn. 't Is hier dan wel droog en rookloos, maar ook nogal vreugdeloos.

Gem,
Bedankt voor het oppeppen.


Mensen,
Ik heb maar een afspraak gemaakt met de huisarts voor komende maandag (kon niet eerder). Ik wil terug aan de Refusal en natuurlijk wil ik weten wat ik aan mijn aders heb, aangezien zoonlief dat weer van mij geërfd heeft.
Ik heb nog Refusal liggen en ga er maar weer mee beginnen.
En dan ga ik zo meteen een dut doen, denk ik. Zoonlief gaat koken vanavond: burito's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Corinne, las nog net je bericht, kan jij ook maandag pas terecht?
En sta je weer vaak in twijfel nu j weer terug wil aan de refusal?
Ik wil ook aan de ha om refusal vragen, maar jee, moet ik dat dan ook mijn hele leven slikken, heb ookal AD. Nou doei ik ga nu echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb even vluchtig het draadje gelezen,

Houtje goed van jou dat je de draad weer oppakt, ik had ook niet anders verwacht, eerlijk gezegd begrijp ik je héél goed.

Har, fijn dat de uitslag goed was, tenminste géén zorg daarover, oh ben benieuwd wat je voor M gaat kopen.

Corinne, dappere strijdster, goed dat je weer aan de refusal gaat, alles is beter dat terug bij af, complimenten dat je zo goed naar jezelf luistert!
:present:

Visje, ik hoop te lezen hoe het nu met je gaat, jeposting was zo triest.

Vie, meid wat naar dat je zo beroerd bent, zorg goed voor jezelf zo zonder J.

Tapas, zo goed van jou dat sporten, echt.
Ik heb mezelf een abonnement op de sportschool cadeau gedaan toen mijn voet net uit het gips was, ben nog niet één keer geweest.

Een ieder die ik niet persoonlijk heb genoemd.
:D

Zelf heb ik al een lange dag achter de rug, om 6 uur begonnen met werken, vergadering gehad, waar ze mij een mega klus in de maag hebben gesplitst.
Vroeger zou ik daar mijn hand niet voor omdraaien nu zie ik er enigzins tegenop.
Ik heb 12 dagen de tijd, ik doe mijn best niet in paniek te raken maar toch.
Gewoon per dag bekijken, ach ik weet dat ik het kan, het is gewoon weer de 1e keer dus even doorbijten.
Net uit mijn werk even bij mijn vader geweest, gaat redelijk.
Zo nu ben ik eigenlijk wel moe, nou ja niet zo gek natuurlijk hihihi.
Daar kan ik eindelijk aan toegeven al zou ik eigenlijk wat klusjes in huis willen doen, niet dus, ik ga lekker met een filmpje op de bank, pootje omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje,
Dat stoppen met roken is gevaarlijk voor me. Ik ben onderhand al meer bezig met gedachten over drank dan sigaretten. Ik ben inmiddels nogal gesteld geraakt op mijn nuchterheid. Misschien een paar maanden Refusal, tot ik weer sterk genoeg ben. Een beetje rust in al de turbulentie kan ik wel gebruiken. Ik hoop dat mijn huisarts dat ook inziet.
AD heb ik niet, die had een tegengesteld effect, ik heb nu een anti-psychoticum. Ik heb er wel rust van in mijn hoofd en kan mijn gedachten uitzetten, zodat ik kan slapen. Ik raak ook minder snel in paniek. Ik ben er verder niet suf van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne

Vervelend voor je dat je weer aan de refusal wil, het is misschien ook wat veel momenteel voor je....Zo zie je maar, de Bikkel van het Forum maar ook jij hebt het nog steeds moeilijk, helaas voor jou!
Je kan het toch even tijdelijk nemen om deze moeilijke tijd te overbruggen...?

Ik wilde je ook nog iets vragen over gisteren toen zei je dat je het zonder je kinderen niet gered had, hoe oud waren jou kinderen dan toen jij ze verteld hebt dat je een probleem had!?

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik heb bij de AA een man gekend waar ik héél veel respect voor had, zowel als voor zijn persoonlijkheid als zijn visie op het leven.
Helaas ben ik hem uit het oog verloren toen hij na 15 jaar stopte bij AA.
Op een bepaald moment besloot hij te stoppen met roken, wat hebben wij veel gesprekken gehad over dat onderwerp.
Hij zei altijd, Tina stoppen met drinken is 1000 x makkelijker dan stoppen met roken, hij belde mij ook vaak op omdat hij net zoals jij veel behoefte kreeg aan jww.
Het is hem toch gelukt het stoppen met roken, dat wil ik je even zeggen om je een hart onder de riem te steken.
Hij is ook niet weer terug gaan drinken.
Dus Corinne ik heb heel veel respect voor jou, hoe moeilijk je het hebt, toch doorzet, weer aan de refusal gaat om de jww de baas te blijven.
Echt héél véél respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms overvallen je bepaalde gedachten, zo ook mij nu het niet zo goed gaat met mijn vader.
Dan blik ik terug, zoals vannacht.
Dan denk ik wat hij voor mij betekent en dat is heel veel.
Het is mijn rots in de branding, mijn hele leven geweest, vanaf het moment dat ik mij dat bewust kon zijn.
Mijn vader is een vechter die altijd de postitieve kant van het leven ziet, zo ook nu.
Toen mijn moeder ongeneselijk ziek was, was hij de persoon die mijn zus moeder en mij er door heen hielp.
Hij heeft zowel mij als mijn zus altijd gestimuleerd alles uit het leven te halen wat er in zit.
Zelf was /is hij een mens die alle mogelijkheden van het leven weet te benutten.
Het is altijd een zeer harde werker geweest, daardoor heeft hij zich op weten te werken tot een directie functie in een zeer groot bedrijf.
Hij kwam uit een zeer eenvoudig gezin, zijn vader was huisschilder, hij had geen enkel contact met zijn vader.
Juist daardoor heeft hij altijd het gevoel gehad het met zijn kinderen anders te moeten doen, nou en ik kan jullie zeggen, dat is hem gelukt.
Hij heeft alles uit het leven gehaald, vroeg gestopt met werken, (51) en met mijn moeder de hele wereld over gereisd.
Zelfs nu hij alleen is doet hij nog wat in zijn vermogen ligt.
Zaterdag waren wij in Haarlem, dan praten wij, mijn zus en ik zo met mijn vader, dan realiseren wij ons, en vooral ik, wat een vreselijk geluk ik heb zo'n vader te hebben.
Een man die open staat voor alles een man die latijd klaar staat voor zijn kinderen, al zijn ze allang volwassen, hebben hun eigen leven.
Ja, ik heb een TOP vader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal, tenminste dat hoop ik echt:

Adam: ik snap je gedichtjes niet helemaal maar beslist goed bedoeld
Albertina: sterkte met je vader
Water: we blijven het hier goed doen
Corinne: voor jou ook een knuffel
Jozias: je bent zo dapper
Har: ik paf steeds meer hoe minder ik drink........
Gem: je hebt altijd voor iedereen een lief woord
Houtje: hoe was je zorg/zorg dag?
Saf: heerlijk je weer te "zien"
Tapas: sterkte in de strijd
Blacky: je bent iemand om van te houden
Bambam: ga zo door
Orleando: van harte beterschap
Floortje: je bent zo eerlijk
Marjo: wat kan je de dingen goed relativeren
Vie: vroeger namen ze een beker warme melk tegen de misselijkheid
Pip: je bent een grote (lekker) bek
Visje: denk ook aan jezelf
Charlie: lekker vrij nu, geniet ze

Spud, Soothe, Rudy en iedereen die ik gemist heb ook een toi,toi,toi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Ik heb het mijn kinderen niet hoeven vertellen, ze hebben het meegemaakt en gezien. Helaas, zij wisten al, voor dat ik het wist, dat ik een probleem had.
Een paar maanden weer slikken van Refusal doe ik 1000 x liever dan terug te drinken.

Albertina,
Dank dat je dat vertelt van die man.
Heerlijk dat je zo over je vader denkt. Geef hem eens een bloemetje (o.i.d.) en zeg hem dat.

Safidepafi,
Ho, rustig, a.j.b. geen bevelen, want die pakken verkeerd uit. Ik luister slecht naar bevelen. Maar vooruit, ik weet dat jij me niet op de kast wil jagen. :)

Druppeltje,
Wat goed, jij denkt aan al de mensen die ik zit 'te vergeten'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...