Spring naar bijdragen

Een nieuwe dag


druppeltje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mooi, ik kan met een gerust hart verder! Net de uitslag van de onderzoeken gehad: geen afwijkingen geconstateerd. De hartklep blijkt netjes af te sluiten (15 jaar terug verkeerde diagnose gesteld) hij staat alleen maar een beetje bol en ik heb géén Hyperhomocysteïne, komt veel voor in de familie. Ziekte waarbij de kans op dichtslibben van de aders met een factor 3 toeneemt; vooral in combinatie met overmatig drankgebruik en roken natuurlijk erg gevaarlijk.
Het enige wat de cardioloog zei was dat het verstandig zou zijn om te stoppen met roken; ik zei hem dat ik dat zeker ga proberen maar dat Jww voorrang heeft op dit moment. Heb hem daar de vorige keer iets over verteld.

Goed nieuws dus. Laat over een maand of 2 nog eens bloed afnemen om Asat en Alat waarden (lever), en het cholesterol gehalte opnieuw te laten onderzoeken.
Als de vermoeidheid erger wordt en ik nog meer afval (vreemd, ik eet als een paard) laat ik dat ook onderzoeken.
Ga het joggen weer opnemen nu. 's Ochtends lijkt me de beste tijd, dat zal ook helpen om te stoppen met roken op den duur :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Ik heb tot nu toe geen alcohol gedronken! Daarvoor heeft het heel lang geduurd, omdat ik probeerde te minderen, wat niet lukte. Voor mij werkt "0" dus het beste.
Sinds de puberteit nog nooit zolang zonder salcohol geweest! :)

En ja, maak je borst maar nat wat betreft jouw dochter! Alleen schijnt die van mij wel een klasse apart te zijn hoor ik van iedereen, dus troost je. Die klasse apart heb ik al hier, dus bij jou kan het alleen maar minder zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
succes in de stad. Altijd lastig als je niet weet wat je zoekt, hoewel als het wel weten en het niet kunt vinden is dat ook bijzonder frustrerend!

Jozias,
ik heb de eerste dagen medicijnen gehad om de afkickverschijnselen tegen te gaan. Verder niets!
Dat is geen verdienste, want ik wist helemaal niet dat hiervoor medicijnen waren! Mocht ik gaan twijfelen en willen drinken dan hoop ik dat ik tijd genoeg heb om naar de huisarts te gaan en alsnog iets te vragen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, dat is mooi hè! Nu maar door...
Succes in de stad!

Gem, een dochter van 17 en sinds je eigen pubertijd zolang niet gedronken. Petje af, met een buiging voor jou! Fijn hè dat je werkt! Hier heeft niemand in de gaten, dat de vakanties voor mij het zwaarst zijn... Iedereen die alsmaar mijn plekjes en tijd wil innnemen... Dat vond ik vorig jaar wel fijn aan het werken, iets voor mezelf, al moest ik het daar weer delen met de bijbehorende collega's... ('t is ook nooit goed).

Ook hier helaas geen goeie dagen. Zeg maar gerust K! Kan er alleen niet echt de vinger opleggen, meer een algeheel hopeloos gevoel, wat ik graag, soms heel graag wil dempen. Godzijdank tnt de keus gemaakt het niet te doen, omdat ik diep in mijn hart wel weet dat het niets oplost.... Maar diep in mijn hoofd wel denk, oh nee?!!
Dochter wil straks naar de stad om boeken te kopen... ik zal me even moeten omdraaien in mijn hoofd. Vriend waarover ik laatst vertelde is erg benieuwd naar míjn leven tnt..... tja, ik heb géén idee wat ik daarover zal vertellen. Eén grote mislukte jammerboel! Maar om dat nou te zeggen... nee. Ik vertel wel weer hoe blij ik wel niet ben met mijn man en kinderen.....
Maar, helaas... Het lijkt of niets mij momenteel gelukkig maakt. Ja hardlopen, even... maar ik kan moeilijk hele dagen gaan rennen... Het voelt als of ik uitgeblust en opgebruikt ben. Terwijl het nu nog allemaal moet gaan gebeuren...

Blijven denken, óók dit gaat weer over, kost me al bérgen energie...
Ben geneigd me totaal terug te trekken en in de hopeloze val van slachtofferrol te kruipen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo

Wat ellendig om je zo te voelen!!
En dat is al dagen aan de gang....maar je hebt het droog gehouden toch!?
Meid het valt toch ook allemaal niet mee, laat het gewoon allemaal een beetje over je heen komen en doe zoveel mogelijk dingen waar Jij je prettig bij voelt en laat de boel de boel maar en beetje, dan komt wel weer!
Lief zijn voor jezelf is nu het belangrijkst!
Ga lekker ff met je bakkes in de zon of ren nog een extra rondje, kan jou het schelen als jou dat nou helpt!
{{{{{}}}}} = knuffel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jozias

Marjo




Wat ellendig om je zo te voelen!!


En dat is al dagen aan de gang....maar je hebt het droog gehouden toch!?


Meid het valt toch ook allemaal niet mee, laat het gewoon allemaal een beetje over je heen komen en doe zoveel mogelijk dingen waar Jij je prettig bij voelt en laat de boel de boel maar en beetje, dan komt wel weer!


Lief zijn voor jezelf is nu het belangrijkst!


Ga lekker ff met je bakkes in de zon of ren nog een extra rondje, kan jou het schelen als jou dat nou helpt!


{{{{{}}}}} = knuffel
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, bijgelezen en hardgelopen..

Houtje je bent nog steeds alcohol de baas, anders had je de rest van die fles ook leeggedronken. Niet zo streng zijn, soms staat het elastiek te lang te strak gespannen en weet je even niet meer hoe je de spanning eraf kan krijgen. Nu je weer weet dat alcohol niet de manier is kun je weer verder hoop ik!
Jij bent de enige die de spanning kan verminderen, via je gedachten of je gedrag... en terwijl ik dat tegen jou zeg, zeg ik dat nu ook heel hard tegen mezelf!

Visje je klonk aardig wanhopig, ga naar de huisarts, doe iets, dit is het moment dat je misschien zo ver bent om de zaken echt aan te gaan pakken, heel veel sterkte!!

Ik ben er weer, vrijdag, zaterdag en vooral zondag heb ik me weer helemaal vol zitten proppen met eten, eng gewoon, kon amper nog ademen door mijn dikke opgezette buik en voelde me zo ellendig. Nee, drinken doe ik dan niet, omdat ik WEET dat ik me dan alleen nog maar beroerder ga voelen. Nu gaat het wel weer beter, zondag was de laatste dag met verplichtingen en dat is precies wat ik even meer dan zat ben!! Ben momenteel zo moe van het moeten en wil gewoon even helemaal niks.. tijdens al dat moeten raak ik mezelf steeds meer kwijt en dat wil ik niet!!

Gelukkig heb ik nu 2 weken 'vrij' om mezelf weer terug te vinden, weer bij mijn basis te komen, normaal eten weer op te pakken en de circel van het (vr)eten weer te doorbreken. Orde op zaken stellen dus, even alleen maar voor mezelf zorgen! structuur aanbrengen en weer de dingen doen die ik leuk vind. Dus het komt allemaal weer goed!

rust, reinheid en regelmaat!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Jozias, dank je. Het is eigenlijk al járen aan de gang, en ik heb mezelf compleet vast gezet. De enige manier om ooit nog te ontsnappen, was de drank. Daarmee had ik de meest waanzinnige plannen om mijn leven te gaan leven.... ooit. nu heb ik dat uitgebannen, wat natuurlijk beter is, en wordt ik met mijn neus op de feiten gedrukt, dat het idd alleen maar vage plannen in een nevel van alcohol waren... Daar sta ik dan! Welke kant op? Wat lukt nog wel en wat kan ik nog... wat wíl ik uberhaupt... Géén idee!!!!

Maar goed, om met Klaas te spreken; er zijn nog geen doden gevallen, wat is geweest kun je niet meer veranderen, we leven nú en moeten dóór. In mogelijkheden denken ........... blablablablaaaaaaaah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, met drank op ben ik een vrouw van de wereld!
Nu moet ik plotseling dealen met het feit dat er dan héél wat meer moet gebeuren dan overleven en luchtfietserij.
Gooze Frabba maar dan.. eerst maar eens zien te overleven...
Saai......!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat scheelt dan een mooi portie hoofdbrekens en wilskracht voor een schamele 5 kg.
Geluk zit in je eigen hoofd, Pippi ;):P
En door het belachelijke hier zo te benoemen, breekt er alweer een zonnestraaltje door...
Hopelijk nog een beetje up the rest of the dag...
You can make it, you can break it...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...