Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 mei


Houtje

Aanbevolen berichten

Hèhè mensen, ik dacht ik zal even kijken EN JA HOOR, HET FORUM DOET HET WEER.
Ik las als eerste het woord SORRY en dat dat ik aardig van de Cactussen dat ze hun excuses aanbieden aan ons arme forumverslaafden maar het was een oud draadje.

Ik ben toch blij dat het er weer is, het forum

XXX voor de rest van de dag,

Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En ik zat midden in een ingewikkeld verhaal over je schuldig voelen enz. waar ik nogal last van heb dus dat zal ik even kopiëren :

---------------------

Nou ik ben toch maar even plat gegaan, ik voelde me echt super-rot om 1300 uur en liep alleen maar te janken.
Tja, na 4,5 uur slaap red ik het gewoon niet met die arm.

Ik wilde zo graag aan het onkruid in de tuin beginnen, maar ik heb de moed niet....slap hè. Het is gewoon een paar uur doorwerken maar ik voel me zó rot zonder de moed om even door te zetten. En schuldgevoel dus.

Het ADB forum is nog steeds niet in de lucht, ik begin het toch wel erg vervelend te vinden, maar ik kan de vinger er niet opleggen waarom.

En ik heb erg over die Javier Guzman lopen nadenken, hij is nu ongeveer 2,5 jaar clean dus ongeveer even lang als ik ADB ben. Dat het met drie dagen gepiept is, is grote onzin maar dat vertelt hij er niet bij. Er wordt na de opname (3 dagen) met medicatie en voedingssupplementen nog een lange(re) periode psychotherapie gegeven en deelname aan de AA of een andere groep is ook verplicht. Hij brengt het zó (hij was al een keer in Nova geweest, dat heb ik ook nog een keer gezien) alsof het allemaal niks voorstelt, maar dat wil en kan ik niet geloven. Hij was op het randje van de afgrond, dat weet ik zeker, misschien wel met een voet in de afgrond. Dat hij nog leuke en goeie theaterprogramma's kon maken is zijn talent, zowel met als zonder drank. Want als je na je voorstelling 2 liter wodka drinkt en je gaat slapen en je stapt om 1600 uur uit je bed op weg naar de volgende voorstelling, ben je natuurlijk nog hartstikke dronken.

En waarom het me nou zo bezighoudt? Omdat het niet-drinken daarmee zo makkelijk wordt afgedaan? Ik irriteer denk ik eraan me omdat het voor onze lotgenoten die niet verder zoeken en lezen misschien wel gebracht wordt als een simpele oplossing, maar niet iedereen heeft 5000-6000 euro liggen en kan dus "simpel" afkicken zoals deze jongen het brengt. En het irriteert me ook dat het verhaal niet klopt, en door de journalisten niet meer achtergrond-onderzoek is gedaan naar deze methode, dat was in de betreffende Nova-uitzending wél het geval. Geen enkele wetenschappelijke onderbouwing, geen bewijzen, een vaag onderzoek(je) op de site van de fabrikant van het spul (hèhè) en daar kan ik me gewoon mateloos over opwinden.

Enig zelfonderzoek leert dat ik gewoon bekaf ben, ik vind zo'n vakantie altijd slopend, hoewel het prachtig weer was, ik ben teleurgesteld over Dochter die gisteren vertelde een "rotvakantie" te hebben gehad, en dat is allemaal onderliggende emotie, pijn en verdriet, waarvan ik denk dat ik het niet toelaat en me dan over een cabaretier, die teveel zoop, zo ga lopen opwinden. Jaaaaaa en ik mist die verdomde alcohol wél (nee ik heb geen trek in alcohol) maar ik mis de verdoving, die wel.

Nou ik ben echt opgeknapt van dat middagdutje maar niet heus. Wat een stuk sjagrijn ben ik soms. En balen van mezelf, en schuldgevoel.

Ik kwam vanmorgen in de supermarkt een groepje geestelijk gehandicapte jongeren tegen, met begeleiders, hele jonge meiden, wat een klus van een baan hebben die zeg. Eén jongen gedroeg zich echt erg vreemd, deed zijn shirt omhoog (ach ja, wat is vreemd) je zag zijn luier zitten.

En dan SCHAAM ik me te pletter, dat ik niet zingend van geluk en tevredenheid over straat dans omdat ik twee gezonde kinderen heb, waar verder niets mis mee is. En daar heb ik dan weer een SCHULDGEVOEL over en uiteindelijk zit ik te huilen op de fiets.

En SORRY dat ik jullie hiermee lastig val, maar het helpt wel om het op te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Blij te melden dat ik net vandaag 60 dagen alcohol-vrij ben.

Ik begin me echt beter te voelen. Sinds twee weken neem ik naast Vit. B ook chroom erbij. Ik merk dat ik geen snoepaanvallen meer heb.

Morgen heb ik de laatste dag les en dan begint de blokperiode.

Aan iedereen het allerbeste !:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, het enige wat je moet doen is jezelf wat liever behandelen, je MOET helemaal niks, behalve goed voor jezelf te zorgen en te zorgen dat je kinderen een veilig nest hebben.

Als ik aan jou zou vertellen dat ik me rot voel omdat ik een heel erg zere arm heb en dat het me niet eens lukt om onkruid te wieden en dat dat stom is dan zou je me een hele harde schop onder mijn derriere geven waardoor ik stuiterend over cybernet zou schieten omdat ik dan gewoon niet lief voor mezelf ben en de lat veel te hoog leg. Nou is dat ook moeilijk om af te leren, leven met een lagere lat maar het is wel veel rustiger en nog zal niemand te kort komen.

wees alsjeblieft lief voor jezelf! en mag uitrusten en balen als je dochter zegt dat ze een 'rot'vakantie heeft gehad.

Zo, oppashondje ligt lekker in het zonnetje, laat de kat met rust, heeft heerlijk gezwommen en mijn kanjer ligt ook voor pampus. Ik heb mijn taak weer gedaan voor vandaag. Morgen weer aan het werk en eigenlijk ben ik daar wel blij mee, regelmaat, weer op tijd op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas, je hebt gelijk ik zou gewoon "tevreden"MOETEN zijn (heb je hem weer, dat MOETEN, het moet MOGEN ZIJN).

Maar eerst nogmaals mogen de Tactussen jou wel een DIKKE VEER opsturen en dan moet je die zelf maar even aanbrengen. Je weet welke plek onze voorkeur heeft :D.

Het voelt toch weer vertrouwd hier schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat het er weer is, maar ik wil jou, Tapas, toch even heel erg bedanken voor je ontzettend goede ingeving (en dat je het nog deed ook) om een noodforum op te zetten.
Jouw noodforum vond ik o.a. leuker omdat we daarbij onze eigen icoontjes konden plaatsen en ook zelf plaatjes in konden voegen. Maar dit is toch algemener en bereikt meer mensen. Wat ook weer een beetje het nadeel is, want het intieme van jouw forum vond ik ook wel leuk.
Ik heb de laatste berichten nog wel gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat ook hoor, het is hier veel vertrouwder en voelt als 'thuis' maar ben toch blij dat we nog wat contact heb kunnen hebben in die week dat we forumloos geweest zijn.
Ik laat het andere forum nog even open tot iedereen zijn weg weer hiernaartoe gevonden heeft.
Ben wel blij dat ik het gedaan heb en ook blij dat het nu niet meer nodig is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Cactussen delen mede dat het forum "zojuist" weer in de lucht is :D hahahaha, dan wisten wij het toch weer eerder.

------------------------

Beste forumleden,

Na enkele dagen afwezigheid is het onze technici zojuist gelukt om het forum van Alcoholdebaas.nl weer in de lucht te krijgen.
Onze excuses voor de overlast.

Met vriendelijke groet,

De moderator

------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen! I'm back in town. Plaats ik net een bericht op het andere forum en nu moet ik hier zijn!
Ik hoop dat een ieder het goed maakt! Ik kom wel af en toe kijken!

Groet van de vrijbuiter! ;)

Allen bedankt, voor het informeren naar mijn status. Zit een beetje af te kicken, van de vacantie dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, welkom terug (dubbele betekenis: van de vakantie en hier op het forum). Hoe lang zijn jullie weggeweest en waarheen eigenlijk? Je hebt wel het meest SCHITTERENDE weer gehad volgens mij en dat hadden jij en Anna ook verdiend vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi..blij dat er hier weer leven is :sun: Sjezus, wat is het forum een onderdeel van de dag zeg, heb het echt gemist. Bij tijden zelfs chagrijnig door gevoeld..en maar weer inloggen om te kijken en dat terwijl ik veel weg ben geweest. Het contact met jullie hoort er toch echt bij :heart:

Tapas, wist helaas niet van het noodforum, kun je de link even geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje schaamte en schuldgevoelens zijn onderdeel van nuchter worden.
Met schuld en schaamtegevoelens kom je geen stap verder.
Je daarvan bewust worden betekend er iets aan kunnen doen.
Ook dat is een circel waar je uit kunt stappen.
Zelf heb ik andere denkpatronen ontwikkeld omtrent schuld en schaamte.
Dat helpt mij om verder te kunnen.
Ik schaam me b.v niet meer omdat ik twee gezonde kinderen heb, maar ben er blij mee.
Dat uit zich niet door dansend door de straten te springen maar is gewoon een goed gevoel als ik daar aan denk.
Dat schuldgevoel is me ooit eens aangepraat door anderen.
Daar is nu geen plaats meer voor.
Als ik eerlijk ben hoef ik me niet schuldig te voelen.
Als ik in de fout ga biedt ik mijn excuses aan.

Ik weet maar al te goed hoe diep geworteld het schuld en schaamtegevoel in een mens kan zijn verankerd en hoe pijnlijk dat sosm kan zijn.
Er is wat aan te doen door te achterhalen waar deze gevoelens vandaan komen.
Vraag je eens af of die "oude" schuldgevoelens nog betekenis hebben in een nieuwe situatie.
Schrap het woord MOETEN uit je woordenboek.


(Rudy)
--------------------------------------------------------------

Dank je wel Rudy voor deze reactie.
Kijk mensen, en daarom schrijf ik nu zo graag hier, ipv in mijn eentje door de prut lopen te stressen. Ik heb drie zeer zinnige antwoorden gekregen die serieus zijn en mij ook serieus nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Op het "andere" forum had ik een reaktie gekregen over Guzman (zie hieronder) maar waarom vertelt hij dat dan niet gewoon erbij? Schaamt hij zich daarvoor?

Ik heb nu het gevoel dat hij "wandelende reclame" is en dat iedereen die "anders" stopt met drinken wel erg dom is, als het ook zo makkelijk kan zijn, gewoon even "resetten" zoals zijn hulpverlener zei. De avond vóór de kliniek nog 3 minibars leeggezopen, en de drie dagen later "clean". Huh !!!!!

(Het was van Pippi:
"Houtje heb heel artikel gelezen van een jaar geleden van Javier. Zo'n pretje was dat hele afkicken niet. Hij heeft er 27 voorstellingen toen voor moeten afzeggen, plus de begravenis van zijn vader toen hij in de detox zat. Hoezo snel... ")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met niet al te veel hoop, om teleurstelling te voorkomen, toch maar geprobeerd en WOUW het forum is weer in de lucht.
Dit was toch een week afkicken van het forum.

Tapas,
Toch nog even hartelijk dank voor je sublieme inval om een noodforum op te zetten en uiteraard om dit echt te doen.
Binnen de kortste keren had je forum 20 leden.

Wat ik ook mooi vond, is dat er blijkbaar m.n. bij de mensen die al langer bij het forum zijn, voldoende contacten buiten het forum om gelegd zijn. Door het afwerken van die hele cirkel contacten die ieder opgebouwd heeft, was het mogelijk om zoveel mensen naar het noodforum om te leiden.
De kracht van het forum is toch geweldig.

Moderatoren,
Ik heb jullie ook wel gemist, al zeggen jullie hier niets.

Houtje,
Jij MAG je echt BEROERD voelen als je nek en schouder zeer doen. Jij mag je verdrietig en boos voelen als je dochter ten onrechte zegt een rotvakantie te hebben gehad.
En je mag je gelukkig prijzen dat je twee gezonde kinderen hebt die je desondanks geregeld achter het behang wilt plakken.

Nou word ik toch steeds meer benieuwd naar dat Guzman gedoe. Toen ik voor de eerste keer naar de verslavingsarts ging, had ik de avond tevoren mijn laatste glas wijn om 12 - 1 uur naar binnengekiept, 's morgens niets gedronken en dan blies ik om 10 uur 's morgens 1,5 op de blaastest. Dat is behoorlijk aangeschoten. Ik dronk toen 1,5 à 2 flessen wijn per dag van 's middags tot 's avonds laat.
Als ik al € 5/6000 had (gehad), zou ik ze denk ik niet gebruikt hebben om te stoppen met drinken.
In 3 dagen tijd van een zware alcoholverslaving af zijn. Knap, maar wat doe ik dan verkeerd?

Ik zou ook best weer niet voelen, maar ik ben er van overtuigd dat alcohol mij dat niet eens meer kan bieden en wat alcohol mij verder te bieden heeft, is bepaald iets wat ik niet wil. Alleen ik vind het een heel opdringerige verslaving.

Joanna,
Fantastisch om te horen. :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Tapas,
Je hebt helemaal gelijk in je bericht van 16.06 naar Houtje toe.

Vie,
:)

Soothe,
Afkicken van de vakantie. Ja, idd wel een vrijbuitertje, jij ouwe A'er.

Har,
Blij je weer te mogen ontmoeten en te zien dat je er doorheengekomen bent.

Albertina,
Welkom terug.
quote
Ik krijg alleen de melding dat er iets mis is met het beveiligingscertificaat??
unquote
Ja, die melding kreeg ik ook. Nou, ja, ik vertrouw deze site wel.

Pippi,
:)

Rudy,
Wat hulpgevend kun jij toch zijn. Je bent toch echt een schat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh ik vond toch het andere forum er gezelliger uitzien.
De icoontjes en emotions waren zo leuk hihihi.
Ik heb niet zoveel bijzonders te melden, ik ben vandaag een beetje krachteloos:o, geen zin
om te babbelen dus ik lees gewoon een beetje mee.
Het is geen desintresse, maar lusteloosheid.
Ik ga gewoon een beetje op de bank hangen en eigenlijk zou ik ook wel een weekje naar de wadden willen.
Heerlijk lekker aan de slufter lopen op Texel.
Helaas, nog even wachten voor ik echt een paar weken vrij ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...