Gem Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Goedemorgen!Weer veel te vroeg wakker, maar ik bekijk het positief, dan heb ik de tijd om een draadje te openen! Gisteren ben ik goed bij mezelf gebleven, heb wel een opdracht aangenomen, maar met de mededeling dat ik deze eerst zou inventariseren om te bezien of ik er wat mee kon! Daar was iedereen het mee eens, dus ik ga daar vandaag maar eens rustig mee beginnen.Peppa,begin deze dag eens met een lekkere kop thee of koffie! Aanvaard dat je wellicht even wat afkickverschijndselen hebt en bekijk het uur voor uur. Je hebt laten zien dat je het kon! Sterkte! Tina,wat een megabeslissing heb je genomen t.a.v. je vader! Bedenk je wel dat je recht hebt op zorg e/o calamiteitenverlof? Poortwachters of niet? Je bent een kanjer!Blacky,wat doe je het goed met je schoonmoeder! Het moet voor je vriendin ook een hele steun zijn! Pipp, voor jou vandaag!Corinne, ook voor jou! Zet hem op!Houtje,mooie manier om zo van die spullen af te komen! Ik heb bij mijn moeder toen met mijn in mijn hart heel veel weggedaan! Dit is een betere manier! Sterkte met je schouder en succes met de rompslomp van je moeders huis! Ik denk aan je! Safi,je schreef (eer)gisteren zo mooi een aantal redenen op waarom je niet wilde drinken! Het was goed voor mij om dat weer allemaal op een rijtje te zien! Mijn motivatie keert terug!Vie,volgens mij kan jij ook wel wat gebruiken!Soothe/Anna,fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad! Een dat jullie prima zo met z'n 2-en bij elkaar konden zijn!Tapas,en ik maar denken dat je nog een paar dagen vrij had! Moest je alweer aan het werk!Je schrijft wel opbouwend en positief momenteel! Zelfs als je je niet goed voelt! Dank je wel!Stien,hopelijk begint nu het echte werk binnenkort! Werk ze vandaag!An,we gaan er weer voor vandaag!En toen was het alweer tijd! ik moet vliegen!Mensen die ik niet genoemd heb.. ik lees en leef mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Goedemorgen!!Daar ben ik weer, vakantie voorbij, dochter op kamp, man weer werken dus eindelijk weer wat meer tijd voor het forum (als de kleine het toelaat)!Met mij gaat het nog steeds goed dankzij de refusal. ik voel me sterker worden en het lijkt of mijn gedachten iets minder beheerst worden door JWW.De moeilijke momenten zijn er wel maar lijken sneller voorbij, echt het geeft zo veel rust die medicijnen ik kan het iedereen aanraden!Anders was ik soms dagen bezig met vechten tegen de gremlins op mijn schouders, links zit "doeikhetwel" en rechts zit "doeikhetniet" !En "doeikhetwel" was toch vaak de sterkste helaas en nu is het alleen maar "het kan gelukkig niet dus laat het los!En als het erg moeilijk is som ik mijn lange lijst nadelen voor mezelf op en ervaar ik het "O ja gevoel"!!!Iemand vroeg me laatst of ik dacht al zonder te kunnen maar dat zou de kat op het spek binden zijn, ik zou niet weten waarom ik dat zou proberen, dat doe je alleen als je weer de mist in wil gaan en dat is zeker dat wil ik NIET!!Fijne dag allemaal en ik kom vandaag regelmatig buurten om te kijken hoe het jullie vergaat!Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Jo Ha!Hoest met jou en met M?Heb je het forum gemist verleden week...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Morge! Je gaat goed Jozias, prima dat je jezelf de tijd geeft om droog te staan. Die refusal kan daar alleen maar bij helpen en wat je zegt, kies zelf het moment om te stoppen met de refusal Mooie aktie Houtje, je bent van je spulletjes af en ze hebben een goede bestemming gevonden...tis maar materie en je krijgt er dankbaarheid voor terug Gem, Carolien Fijne dag allemaal, ik hou het droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik heb het best gemist vorige week Jozias, ik maak toch dagelijks gebruik van de mogelijkheid tot contact hier en ben op die manier met mijn verslaving bezig; 2 vliegen in een klap. Ik vind het forum erg belangrijk ja..Met mij en M. gaat het goed. Vorige week za. naar zee geweest..fietsen doe ik alleen want dat kost haar teveel energie. Vandaag weer wat werken in haar tuin en ongetwijfeld een lange wandeling.Ik vind het prima trouwens dat het wat koeler is, die warmte was wel aangenaam (niet vochtig) maar de overdaad aan zon te heftig voor de huid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Nou Har ik kan het me helemaal voorstellen, wij waren op vakantie dus dat scheelde wel maar eenmaal thuis wilde ik gelijk naar het forum, hoezo verslaving...!Gaan jullie nog samen op vakantie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik heb trouwens gisteren nog wat mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen onderzocht maar merk dat ik er niet warm voor loop Vreemd, ik kan er maar geen start in maken...zal er naar moeten luisteren, het moment is nog niet daar. Blijkbaar genoeg aan mijzelf en de energie op een constant niveau te brengen, daarbij verzet ik al het nodige werk buitenshuis ook al is dat bij M.Ik besef wel dat ik ermee bezig wil blijven anders zal het moment zich niet aandienen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Die vakantie komt wel, eerst moet M. nog onder het mes...dinsdag a.s. wordt ze aan spataders geholpen, onder narcose is dus een behoorlijke ingreep. We zijn nog steeds op zoek om bij iemand op het huis te passen; er zijn diverse sites voor maar daar moet je behoorlijk wat inschrijfgeld voor betalen.In augustus hebben we een adres iig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Nou dat is een goed inzicht Har, het komt op je pad als de tijd rijp is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Goedemorgen allemaal.Har ik las gisteren een bericht dat Nederland weer massaal zelf zijn groente en aardappelen aan het verbouwen is vanwege de doorgeschoten prijzen.Verbouw jij ook groente ?Jozias blijf voorlopig refusal gebruiken het heeft mij uiteindelijk geholpen op langer termijn de drank te laten staan.En ja als je wilt stoppen ga dan eens na of dat is omdat je sterk genoeg in de schoenen staat of omdat er nog achterdeuren op een kier staan.Gem. blijf je afvragen wat JIJ wilt en laat dat ook doorklinken in je werk.Carolien ik wens je een gezellige middag samen met je dochter.Bedankt namens mijn vrouw voor de felicitaties.Het is geen wild feest geworden, maar gebleven bij koffie met gebak.Zij was laat terug van haar werk, moest onverwacht naar de huisarts , daarna eten en badderen en dan is het bijkans tijd om te gaan slapen.Ik vertrek naar het dorp voor een paar boodschappen en vul verder de dag in met dingen die zijn blijven liggen omdat ik de hele week weg ben geweest.Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Grappig Jozias, ik vind je username helemaal bij dat icoontje passen, je komt hier altijd als een zonnestraaltje binnenvallen Zo, heb de boterhammen met pindakaas op, effe douchen en op pad. Laterssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joanna Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Bedankt iedereen voor de felicitaties ! Heb zopas de emotions knop ontdekt ! Ik veronderstelde weer dat je daar iets speciaals voor moest doen dat anderen kunnen en ik niet.De studieperiode voor de examens begint vandaag. Normaal val ik dan steeds in een "gat" omdat ik de mede studenten mis. Maar nu heb ik gisteren op de valreep toch nog kunnen afspreken met een meid voor volgende week dinsdag.Emotioneel ben ik er momenteel erg aan toe. De man waar ik reeds maanden verliefd op was heeft een spelletje met me gespeeld. Ik zie nu in dat hij mogelijk een narcist is. Ik ben er eigenlijk kapot van. Hij heeft dit nog gedaan voor de examenperiode besef ik nu. Hij dwarsboomt mijn studies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Nee Rudy, ik ben meer van het schoffelen, heg knippen, terrasjes aanleggen en onkruid wieden. Heb totaal geen verstand van tuinieren...weet net wat een roos en een tulp is :$ Het heeft ook niet echt mijn interesse om groen door mijn vingers te laten gaan.Zou praktisch gezien wel handig zijn wat groente te verbouwen in haar tuin...is die groot genoeg voor (15 meter diep) maar het bijhouden vooral moeilijk voor M. ze is al zo vaak ziek.Ze is wel van de biologische groenten trouwens, gewoon die van AH. In de natuurvoedingswinkel zijn die helemaal niet te betalen..tsja, het is behelpen en het grootste deel van haar inkomen gaat aan voedsel op, maar ze heeft het er voor over.En nu ben ik echt weg...groetjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Goedemorgen luitjes,Ik heb als een blok geslapen. Vandaag zet ik de versnelling maar een tandje lager, gister had ik veel energie en ga dan ver over de schreef, Kon mijn voeten bijna niet meer verplaatsen voordat ik mijn bed inkroop. Nu nog moe, heb vanmorgen eigenlijk ook alweer veel gedaan.Zondag doet mijn jongste haar 1e communie, daarna een hok vol mensen hier. Mijn oudste dochter heeft alleen nog maar een spijkerbroek die ze dan aankan, vind ik niet echt feestelijk, dus na school maar ff kijken of ik nog wat voor haar kan scoren.Har : schoffel ze bij M.!Jozias, jij gaat ook lekker! Mij geeft de refusal ook rust, ik heb gewoon geen keuze, ookal zou ikwel willen.Ik vergeet ongetwijfeld weer een hoop mensen, maar denk aan jullie allen! Ga nog ff het draadje van gister uitlezen. Doei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Goede morgen,Hoi Rudy, nog van harte gefeliciteerd met je vrouw.Ik heb gelezen dat het forum er een week is uitgeweest. Zal voor de starters niet leuk zijn geweest.Maar misschien ook wel een stimulans, om door te zetten.groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik log nog even in om te vragen of alleen bij mij de post niet meer wordt doorgestuurd?Kan zijn dat na de crash van het forum de instellingen niet in orde zijn.Har ik heb het begrepen.Ik mag wel groente verbouwen maar niet eten uit mijn tuin vanwege de vervuiling.Bedankt Ferry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Het is inderdaad niet meer ZO warm en dat vind ik ook wel zo prettig. Voor wie zich afvraagt hoe het weer in Schotland is in de zomer zo tegen juli/augustus/september...nou zo als nu als het mooi weer is. Wel warm, zodat je een t-shirt aan kan, maar met een fris briesje. Ik houd wel van dit soort weer. Boven de 25 is mij al te gortig.Tja Gem ik las net de redenen die ik gaf, waarom het goed is niet te drinken ook nog weer eens na.En het geeft mij ook motivatie dus misschien zijn er nog een paar.Deze had ik alHet maakt me-evenwichtiger,-rustiger,-minder impulsief,-minder geneigd destructief met mezelf bezig te zijn,-minder geneigd te 'pleasen' dus de hele tijd open te staan voor anderen hun wensen,-ik sta meer open voor de toekomst en minder voor het verleden,-ik voel minder emotioneel, maar meer rationeel en daardoor ben ik minder kwetsbaar naar anderen toe,-ik verzorg mezelf en mijn huis beter-ik ga meer met mensen om die positief in het leven staan en ook al nemen ze minder risisco's en gaan ze minder uitdagingen aan, datgene wat ze doen doen ze met overgave waar ik iets van leer.-ik twijfel minder-ik voel me gezonder-ik heb veel meer tijd over om nuttige dingen te doen of om 'echt' na te denken-ik wordt niet zo snel uit balans gebracht door tegenslagen-ik heb geen kontakten meer met mensen die meer geneigt zijn aan de zelfkant van het leven te staan-ik speel de slachtofferrol minder en heb daardoor meer zelfwaardering wat kan daar nog bij-ik pieker minder over wat andere mensen nu bedoelden met wat ze zeiden, omdat ik het nuchter aanhoor en daar niet meer over twijfel.-ik pieker niet over wat andere mensen van me denken omdat ik niet dronken over straat loop of boodschappen doe-ik voel me trots als ik bij de kassa sta en gezonde dingen koop-ik voel me goed als ik wakker wordt-ik heb minder behoefte aan koffie end aardoor slaap ik beter-ik slaap echter omdat het geen roes is die ik uitslaap-ik twijfel niet of mensen me wel mogen maar kijk meer of ik HUN wel mag-mijn hond wordt beter verzorgt-mijn vriendenkring is dunner maar wel beter-ik houd geld over voor belangrijkere dingen zoals de bus, kleding-ik hoef niet meer te zoeken naar statiegeldflesjes aan het eind van de maand-ik hoef niet meer op bezoek te gaan PUUR omdat ik hoop dat er geschonken wordt-ik kan me gedragen op een feestje en verstop geen flesjes bier meer tussen de jassen of in de tuin als noodvoorraadje voor mezelf-ik drink al bijna een heel jaar (3 juni was delaaste keer)geen sterke drank meer en hoeveel hersencellen ik daar wel niet mee heb bespaart durf ik bijna niet aan te denken-mijn man en ik ruzien een heel stuk minder om nietsnou ja ik hou het hier maar weer even bij, het voelt echt goed dat opschrijvenPeppa..ik hoop dat het je gaat lukken vandaag.Is het omdat je het leven minder te genieten vind zonder drank, het saai vind dat je weer bent begonnen?Je weet dat die gremlin bij mij ook geregeld bij de achterdeur naar binnen slipt.Het is toch taak aan jezelf om die deur niet altijd op een kier te hebben en jezelf niet toe te laten om meerdere dagen achter elkaar te gaan drinken, hoe moeilijk dat ook is.Als je daar echt met jezelf en ook met je partner goeie afspraken over hebt dan moet je proberen om je daar zoveel mogelijk aan te houden.geniet met mate als je het niet helemaal laten kunt.Ik ben er al 11 jaar mee bezig en het begitn echt vruchten af te werpen.Tegenwoordig geniet ik VEEL MEER van de nuchtere dagen dan die enkele waar ik nog wel wat nuttig.Het achterdeurtje zit vaker op slot en dat bevalt me goed.Ik wens je veel sterkte.Jozias je kan me gerust een pbtje sturen met een emailadres waar ik je kan bereiken mocht het forum weer uitvallen. Dan sta je er niet helemaal alleeen voor.Alle anderen geniet van weer een regenloze dag!I WILL! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Goed van je Safi, even weer alles op een rijtje zetten, daar help je mij ook mee, het gaat hier goed hoor, geen behoefte aan drank maar wel soms behoefte aan die heftige emoties die daarbij hoorden, het extreem vrolijk en los zijn, veel meer durven, controle te durven laten varen, gekke dingen doen, toegeven aan impulsieve ingevingen (hoewel het niet slim is om om 2 uur snachts met je dronken harses je meubels te gaan verfen)... maar met jouw rijtje voordelen weet ik weer waarom ik dit doe. Ik ben evenwichtiger geworden en daardoor zorg ik zoveel beter voor mezelf en is mijn kwaliteit van leven vooruit gegaan. Het gaat er om om het lange termijn voordeel af te kunnen zetten tegen de korte termijn roes die drank geeft.Ik spreek jullie later weer, heb nu eerst gesprek over de expositie en alle afspraken daaromheen, en daarna werkenen dan is het weer de beroemde donderdag-zonderdag waar ik helemaal achter sta!!!!!Ik wens iedereen veel kracht, moed en wijsheid toe vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Gem dat had je trouwens goed aangepakt op je werk gisteren. Echt assertief en gecontroleerd. Doe het maar lekker rustig aan vandaag. Moeilijke klussen nemen meer tijd...toch??Visje...geniet van je rustig aan dagje...is de garage nu spik en span??En ja als dochter moet je toch tenminste 1 mooie jurk hebben. En die zijn niet allemaal truttug tegenwoordig. Ik was ook meer een toyboy dan een echt meisje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Tapas Spannend!!!en 'Zonder-Donder' staat je beter!!Werk ze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Ik ga nu wandelen..tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Hee Safi, ik denk dat ik haar niet een jurk krijg, zij is meer van de sportieve. Hier in de buurt is een duo sport, ga daar maar even kijken.En heb net de laatste ramen gelapt van de schuur, maar merk dat mijn energie op is. Vanmiddag maar even een extra tukkie doen.Tapas:succes.Nu ga ik voor de verandering maar weer vouwen en strijken:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Haha Safi, bedoel je een Tomboy of een Boytoy? Freudiaanse verspreking?Ik heb een zeer enge nacht achter de rug met griezelige drankdromen. Misschien wel goed om die af en toe te hebben, dat houdt de boel van binnen alert: voor mij nooit meer!Nou ja, alleen vandaag dan niet, hè.Gek is dat van die nachtmerries een bepaalde sfeer over je stemming blijven houden de eerste uren. Was al om zes uur vanmorgen met Max aan de wandel, moest wat frisse lucht happen.We hebben gisteren een eendenkuiken in de tuin gevonden, geen moeder-eend te bekennen. Nu zwemt het rond in de vijver en ik schep af en toe wat kroos uit de sloot. Vijverkarpers lusten gelukkig geen kleine eendjes. Wel moet ik de jaagkat uit de buurt houden. Enfin, het houdt je allemaal toch weer van de drank.Een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Hoi VieDat is wat hè die dromen die heb ik ook regelmatig en het lijkt ook wel hoe langer ik niet drink hoe heftiger de dromen.....Ben dan zo blij als ik wakker wordt en blijkt dat het een droom was!Wat schattig zo'n eendje in je tuin hoop dat hij het red!Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joanna Geplaatst 15 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2008 Dank voor de lijst Safi, dat is een en het geeft een klik ! Ik kan nu aan mijn dag beginnen.Ga nu maar eerst een gezond ontbijtje klaarmaken. Ik had gewoon totaal geen zin noch hongergevoel. Maar wel een ei-vol hoofd. Een foggy-brain. Ik dacht helemal niet dat ik er als was hoor. Maar dit was even heftig.Mijn doel op korte termijn is de 70 dagen te halen. Heb ergens gelezen dat je dan een basis hebt gelegd voor blijvende fysiologische veranderingen in je hersenen. Dan de 90 en dan de 120 dagen, want dan is je bloed helemaal "ververst".Dit is eigenlijk het belangrijkste, niet drinken. De rest komt later wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden