Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 mei 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Nou gem dankjewel maar vandaag wil ik niet eens meer naar buiten hahaha niet voor de buurt en niet voor het weer.

Vie, je hebt die harde Benthe van je afgeschud en bent een zachtaardige Vie geworden dat vind ik heel knap want diep in mijn hart vond ik je ook een trut en nu niet meer maar dat wist je geloof ik al of had je het over mij?

Las dat Delta op het nieuwe forum zit weet iemand hoe het met hem gaat? Wil er nog niet op want ga dan zeker weer ook daar schrijven en zit ook al op de rouwsite en dat zou een beetje veel worden.

Mijn rozen hebben bladluis ofwel platjes maar ik kan ze niet verwijderen want de koolmeesjes pikken ze zo lekker op. Wat ben ik een watje en waar kan een mens zich druk over maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gem, met mij gaat het niet echt goed.

Vreemd genoeg zou ik heel goed kunnen genieten van alles.

Als ik in ons huis zit en kijk naar de tuin ....
Als dochter weer met een goed rapport thuiskomt ......
Als vriend me opnieuw zegt hoeveel hij van me houd .......

Ik wil dat denk ik juist verdoven omdat ik zo bang ben om gelukkig te zijn. Als je gelukkig bent, dan kun je heel erg veel verliezen.

Vie, heel mooi geschreven. Zelfs ik krijg daar weer moed van! :present:

Ik zou er weer zo graag voor willen gaan. Maar durf geen refusal te gebruiken. Als ik echt drinken wil houd niemand en niets me tegen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, een prachtig verhaaltje en zeker een om voor de rest van mijn leven niet te vergeten, ik ken deze in een heel andere versie maar met hetzelfde moraal. Leuk want nu heb ik er 2.

Pipje, het leven is zwaar en vaak vermoeiend. We hebben hier maar een leven en ik dacht dat deze vol gein zou zijn maar heb me erg vergist. Zo te lezen valt het voor jou ook niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pippi, inderdaad.

En toch heb ik ervaren dat ik juist veel gelukkiger ben zonder die @#@#@-alcohol. Toch is het zo moeilijk om te laten. Ik ben al blij dat ik even om het hoekje heen heb kunnen kijken.

Pippi, is het niet zo dat als je niet uitgerust bent je toch wel slaapt? Sommige mensen hebben minder behoefte aan slaap. Kun je eventueel niet overdag ook een paar uurtjes slapen? Dat je daar je eigen slaap-patroon van maakt? Gisteren heb ik je al verteld dat je altijd op de plek bent in je leven die voor jouw persoontje het meeste kan helen. Voor mij is dat dus vertrouwen in geluk krijgen. Wat kan dat voor jou persoonlijk zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, bedankt.

Dat geeft inderdaad vertrouwen. Het is inderdaad de angst dat als ik begin met genieten, ik alles kwijtraak.

Mijn nieuwe buurvrouw heeft me onlangs geholpen met de tuin. Heel erg lief van haar. Zij fluisterde me toe dat het niet het eindresultaat was dat belangrijk is, maar de weg ernaar toe. Steeds onderweg dus willen zijn en zoals Carolie zo mooi beschreef: het liefste zonder loodzware rugzak!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, je was en blijft een kanjer. Natuurlijk je hebt het moeilijk zoals wij allemaal en daarom mag je best "zeuren"maar vergelijk je niet met mij of een ander want je zeurt niet en je eigen leed is altijd het ergste. Moet je weten meis, jij op het platte land, buurmans gras is altijd groener en jou pijn dus altijd erger. Het ene mens kan wat meer dingen aan als een ander in het leven maar dat wil niet zeggen dat de ene pijn erger is als de ander.

Getsie, ik sluit me bij Vie aan en ga ook dominee worden, nee dan wordt het domina, och houd het maar op domino verlopig.

Pipje kijk ff lachend naar mijn spiegelbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het groene gras van de buren, daar kan ik wat mee!

Ik zeg zelf altijd: vanaf boven gezien lijkt het gras groen bij de buren. Als je echter in hun tuin stapt blijkt het groen van de brandnetels te zijn!! :D

Ook dus niet echt wat om jalours op te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Floor hier al de hele dag met bakken uit de hemel of wolken maar dat kan me niet verr@kken ze zijn er.

Ja het gras van de buren is altijd groener en die brandnetels vind ik een hele goeie.

Carolien moet het even voor je opzoeken want dat moraal had nog ook zoiets: een berg stront en nooit iemand thuis. Ja een ander moraal maar dat verhaal duurde langer en dus een langere moraal maar zal het voor je opzoeken. Moet ff diep zoeken want dat ging over een ijsbeertje, ach een mus of een ijsbeer ze waren beide bevroren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias
Gefeliciteerd met 1 maand alcoholvrij
Knap hoor volhouden he

Vrijdag is altijd een moeilijke dag voor me
Begin van het weekeind en dat was altijd vol jww
Gelukkig vannacht redelijk geslapen
Toen ik vanmorgen wakker werd stapte ik echt met m'n verkeerde been uit bed
Ben ontzettend snel op m'n teentjes getrapt en heb een behoorlijke woede in me zitten
Daarna met m'n vrouw weggeweest in de regen helemaal nat weer in huis gekomen en vanmiddag komt iemand langs waar ik echt geen zin in heb
Sta te dubben wat ik ga doen weg uit huis of blijven
Maar alleen weggaan en al die supermarkten die open zijn lijkt me ook geen goede optie
gelukkig hebben julie berichtjes me weer een beetje opgevrolijkt en put ik hier kracht uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Pip, hoop niet dat je boos bent over dat platte land. Ik heb dat ook meis de gedachten hoe verder en als we wat gebeurd, heb niet eens kinderen, en mijn dieren? Het spookt me ook hoor als weduwe, ach het maakt niet uit want er is gewoon geen partner meer die het voor je regelt. Pijn doet het Pippie en dat wilde ik je alleen maar ff zeggen, gewoon zeggen dat ik die pijn wel herken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Ik vind het niet verkeerd dat je voor jezelf zoiets hebt om het af te kunnen sluiten. Zijn onze diepste verlangens soms niet wat je een ander nooit werkelijk zou gunnen? Zijn we daar geen mens voor?

Het geeft je echte pijn en verdriet aan. Misschien waar je werkelijke probleem zit? Misschien iets om over na te denken? Rouw om je verdriet. Op die manier mag je hem toch wel "virtueel" onder de grond stoppen? Een verleden sluiten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Allemaal bedankt voor de felicitaties, dat geeft de burger moed!!! :)

Twentenaar welkom! en ook bedankt voor de felicitatie en ik zou thuis blijven vanmiddag, veel veiliger!!!;) Hou taai!

Floortje neem die refusal en geef gelukkig zijn een kans!!! Van drinken wordt je alleen maar somberder en ik ken het als geen ander dat niks en niemand je tegen kan houden als je besloten hebt te gaan drinken maar als je vervolgens doodziek wordt laat je het wel de volgende keer!
Je weet al dat je leven er alleen maar leuker op kan worden, ga er voor meid!
Succes :present:

Corinne! {{{{}}}} !!! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje ik wil hier wel een antwoord op geven maar deze zou niet aardig zijn voor jou want ik zou dat niet pikken maar missschien heb je wat aan mijn verhaal: Mijn man en ik konden altijd overal over praten en hadden al vele familieleden verloren. Soms duurde de dood lang maar ook soms plotseling en telkens werden we geconfrontreerd met de laatste wil en wat nu? Samen hebben we er over gesproken wat onze laatste wil zou zijn en wat er geregeld zou moeten worden en op papier gezet. Nee dat waren niet de meest gezellige avonden maar wel een prettig idee dat zelfs de muziek geregeld was. De dieren, ons huis alles stond op de laatste wilsbeschikking. Papieren in de kast want wie denkt nu aan de rest als je zo jong bent en vol plannen zit, zelfs nog wil emigreren. Geloof me het was niet makkelijk om dat soort dingen vast te leggen maar ik confronteerde hem telkens met het feit laat elkaar niet radeloos achter. Meis ik heb het geweten want vond hem opeens dood en ja, erg jong. Toen was ik radeloos en werd met de neus op de feiten geduwd van opbaring, crematie etc Ik was op dat moment erg blij dat ik op dat moment naar boven kon lopen en dat papiertje van zijn laatste wil kon pakken: zo wilde hij het en zo zal het gebeuren en zo is het gebeurd. Ben zelf naar Afrika (waar we zouden gaan wonen) om zijn as te verstrooien. Moraal is je kunt dingen bespreken maar soms moet je dwingen en goede argumenten hebben. Dit is een voorbeeld hoe belangrijk het kan zijn om toch met wie dan ook dingen te regelen en laat je niet op je kop zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druk, maar ff thuis en vandaag gelezen, snel, maar toch.
Wijze en mooie dingen zijn er weer gezegd. Over dat ADB en AB denk ik na, Carolien. De erge trek is hier voorbij, weerstaan. Vanavond komt m'n lief, morgen ga ik uitgebreid koken, wijn erbij. Ben ik het de baas? Voelt nu wel zo, maar de afgelopen dagen niet. Food for thought.

Kransgenoten, mach's gut en hou het zo droog als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, heel erg voor je. Dit gun ik niemand toe.

Toen ik met vriend begon was hij 32 jaar en ik 37. Ik was zijn eerste vriendin, moest hem alles nog leren. Ik heb zelf geleefd, heb ook een tatoeage. Van Pegasus, het vliegende paard van de goden. Ben nooit religieus opgevoed maar wilde wel als kind mijn verhaal kwijt. Als klein meisje was ik dol op paarden en werd "Pegasus" het vriendje waar ik in bed mijn verhalen aan vertellen kon.

Wij hebben net een huis gekocht (3/4 jaar geleden) en zodoende ook de nodige papiermassa geregeld. Bij overlijden van 1 van beiden wordt het huis voor de helft afgelost en blijft dochter bij de achterblijver wonen in haar eigen huis.

Toch is het zo dat als we op vakantie gaan (Italie of Spanje) dat ik vriend onderweg figuurlijk bij de nekvel moet pakken om te zeggen: "we reizen door!". Vantevoren heb ik al uitgezocht hoe we met het openbaar vervoer moeten reizen ter plaatse. Ik bespreek dat nog met hem, maar onderweg krijgt hij het moeilijk. Als we er zijn is het wel weer heel leuk.

Vriend en ik hebben 9 jaar boven elkaar gewoond. 4,5 jaar geleden zijn we beiden tegelijk naar een andere woning gegaan. Hij een koophuis, ik een huurwoning. Beide huizen waren te klein voor ons drieen. We hebben toen eerst zijn huis verkocht (klinkt makkelijk, duurde wel 2 jaar) en zijn achteraf een huis gaan zoeken die we samen wilde kopen (een koophuis was zijn wens). Beide dragen we ongeveer de helft van de hypotheek. Hij werkt 5 dagen, ik 4.

Dit is alledaagse realiteit. Ik besef door jouw verhaal dat ik heel blij moet zijn dat hij er is. Ik denk dat iedereen wel een stuk pijn meedraagt. Waarom zitten we anders op dit forum? Niet voor onze zweetvoeten, dat is me al duidelijk gemaakt.

Het verhaal is wat warrig geworden, heb geen zin om het terug te lezen en alles in de juiste volgorde te zetten. Misschien van beneden naar boven lezen? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ik val zo maar even binnen.

Met mij gaat het goed, morgen 4 maanden nuchter en daar ben ik me toch een partij blij mee....
Onvoorstelbaar, wat een wonder.

Ik schreef de vorige keer over mijn twijfels over de AA en over dit forum.
Ik ben weer bij de AA geweest en heb het gewoon uitgesproken. Gelukkig was er ruimte voor en werd er begripvol gereageerd. Ik voel me er weer helemaal goed bij. En dat drankstemmetje dat van het weekend weer even kwam piepen is weer weg gelukkig. Ik heb de AA gewoon nodig. Ik blijf dus gaan.

Wat het forum betreft: het is teveel voor me om bij te houden. Ik merk dat mijn interesse naar andere sites uitgaat en ik mail met een aantal AA'ers. Ik denk dus niet dat ik hier nog veel zal komen.
Dat ligt niet aan jullie, maar aan mij. Ik heb wat andere behoeften gekregen.
Dat neemt niet weg dat ik heel veel aan dit forum heb gehad en er heel veel van heb geleerd. Met vallen en opstaan is het dan toch gelukt om te stoppen. En ik ga er alles aan doen om gestopt te blijven.

Lieverds, ik dank jullie allemaal en wens dat het jullie allemaal stuk voor stuk goed zal gaan.
En vergeet niet: zonder die zooi in je lijf wordt het beter!

heel veel liefs,
Kate
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, heel goed, way to go! Als dit de manier voor jou is, helemaal goed. Pip, als je kunt, stop het malen. Heeft geen zin. Weet ik, klinkt weer gemakkelijk. Heb hier ooit 's gelezen dat aktie motivatie geeft, niet andersom. Van wie weet ik niet meer, maar was 'n wijze les. Kijk naar jezelf, wordt evt. boos op jezelf, schop jezelf en ga wat doen. Precies wat ik nu ga doen.

De ook naar lethargie neigende Haddock

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate mag ik je dan van harte feliciteren met het behalen van je 4 maanden:present::moon::sun::musicnote::heart:
En mijn dank voor alles wat JIJ voor MIJ hebt betekend.
Ik heb je hier altijd ondervonden als een ondersteunend, positief iemand en heb altijd veel gehad aan je bijdragen.
Ik begrijp je gedachtengang en zal je missen.
Veel succes voor de toekomst.
Mogen al je dromen en wensen op je pad lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...