Spring naar bijdragen

zondag 18 mei


visje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, ik ben zowaar de eerste! Slaapt iedereen nog lekker?
Hier piept een waterig zonnetje een beetje door. Wel fijn dat het een beetje droog is vandaag met ons feest, is leuk voor defotos en kunnen de kids( en dat zijn er heel wat die komen) buiten wat scharrelen.
Ik zal er vanavond pas weer zijn en heb dan mijn 14 dagen erop zitten!!!, want de pil zit er al weer in.
Dus hierbij geef ik mijzelf een:present:!
Allen een fijne en droge dag. liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

morgen adb;ers,
gisteren een fijne warme dag gehad in genk , safierke in genk met een k ;)
rudy ontmoet en was heel fijn een gezicht bij een naam te mogen plaatsen, is een fijn man .
maar ook het terug zien van andere mensen welke ik al kende gaf een fijn en warm gevoel .
naar goede leerzame referaten geluistert en ja dan weet ik weer waarom ik die eerste laat staan .
ivm de berichten van gisteren over ee stukje van onzelf , ik heb daar ook nood aan , en dus zijn mijn beste momenten de momenten dat ik alleen thuis ben , maar ik kan ook weer genieten van de momenten dat we samen zijn gelukkig maar want anders zou ik een kluizenaar worden .
spud enerzijds begrijp i jou schrijven ivm gedetineerden , anderzijds als men hier op het nieuws hoort dat een verkrachter/moordenaar geen spijt heeft van wat hij gedaan heeft en morgen terug zou beginnen dan komen er toch vragen in mij op , tenslotte zijn de slachtoffers ook mensen die hier niet om gevraagd hebben :devil:
visje van harte met je 14 dagen en zo rtijg je stillekes aan een mooi ketting van nuchtere dagen aan mekaar , wens jou een heel fijne dag toe met jullie feest .
zo en nu eerst wakker worden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik ga ook maar eens die relaxte dag van gisteren voortzetten vandaag! Hoewel het zulk mooi weer is, dat ik wellicht vanmiddag maar een stuk ga fietsen o.i.d!

Blacky,
fijn dat het gezellig was in Genk en dat je Rudy hebt gezien! Nu maar even rustig aan vandaag, je hebt tenslotte gisteren 1300 km heen en 1300 km terug gereden! ;)

An,
ik hoop dat jij je plek in de menigte vandaag ook vindt! Als je goed aan jezelf denkt, ka je er ook beter voor anderen zijn!!

Charlie,
ik hoop dat de kleinkinderen weer wat beter gaan vandaag! Dat de kleinzoon weer wat eet en drinkt en je kleindochter haar koorts weer is gezakt??

Houtje,
veel sterkte vandaag! Ik duim voor je, en trek die deur symbolisch zo goed mogelijk achter je dicht vanmiddag!

Har,
zit je weer wat beter in je vel en ben je minder moe?

Trees,
zoveel ben je er inderdaad niet geweest na je "afscheid". Ik vind het erg gezellig!

Visje,
een belangrijke dag vandaag! de eerste communie van je kind! Ik hoop dat alles naar wens gaat en jij maakt het mooi zonder kater mee! geniet ervan!

Vie,
hoe gaat het met de eendjes?
Ik hoop dat jij je zodanig voelt vandaag dat je lekker van het, vandaag wat betere, weer kan genieten!
En arme Max moet nog steeds binnenblijven?

Fran,
ik had je nog niet bedankt voor je antwoord op mijn vraag hoe het met je ging! Ik ben blij dat het zo goed gaat en dat je al zolang droog staat!

Sammy,
Alles goed?

Corinne,
Uitstekend weer voor een wandeling vandaag! Misschien een goed teken dat je gisteren niet zoveel te melden had? Dat het even rustiger in jezelf is?

Adam,
alles goed met je?

Twentenaar,
gaat alles naar behoren met droog staan?

Tina,
gelukkig dat het met je vader redelijk gaat! Nu nog 4 weken of 3 weken voordat je de Poortwachter een enorme schop mag verkopen?

en verder natuurlijk iedereen die ik nu niet noem maar wel aan denk en mee meeleef....
( ik had al een rits namen genoemd, maar dat doe ik toch maar niet!)

Veel kracht indien nodig en een fijne zondag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen !!!

Nou de rust is een beetje weder gekeerd maar de spanning blijft, zo ook mijn man voorlopig.....

De ins en outs zal ik jullie verder besparen!

Waar het hier vooral omgaat is de jww, het is bijna ongelofelijk dat spanning zo'n enorm effect heeft op die gremlins, onmiddelijk denk ik WIJN!!!
Dat betekent ook voor mezelf dat ik nog een heeeeeel lange weg te gaan heb!
Maar goed samen met de refusal en tegen jullie aan leuteren en hopelijk ook voor deze of gene een steun kunnen zijn komen we er wel, de wil is er iniedergeval en dat scheelt denk ik al de helft!!
Hoewel ik ook bemerkt heb en ook uitgesproken heb gisteravond tegen mijn man dat als ik die refusal niet genomen had ik was gaan drinken waarop hij dan zegt: "ja maar dan ben je toch nog veel verder van huis"!
Maar dat kon me dan echt helemaal niets schelen, dus wederom goddank voor die pillen!!!

Het gekke is dat ik twee dagen geleden de zon ZO weer zag schijnen dat ik weer overal goede zin in had dat ik zelfs een cursus aangevraagd had (natuurlijk genezen) die gister midden in die ruzie binnenkwam en waar ik dus ook gelijk geen zin meer in had.
Maar ik heb het nu uitgepakt en de zin is teruggekomen, het ziet er erg leuk uit en ga er vol goede moed aan beginnen, ff met wat anders bezig zijn lijkt me heel positief!
Dus binnenkort kunnen jullie bij doker Jozias aankloppen met uw kwaaltjes haha!!
Ben benieuwd of ik het nog kan, studeren, ik hou jullie op de hoogte!

Ik wens jullie allemaal een fijne zonnige en droge zondag toe!
En voor degene die het moeilijk hebben een dikke knuffel en sterkte!!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Goed om zo'n cursus te beginnen! Het lijkt me interessant!
En wat die JWW betreft i.c.m. spanning... tja, zo deden we het toch voorheen? Dat namen we als redmiddel! Wat goed van je dat het niet kon, omdat je je Refusal zo trouw neemt! :present:
Daar ben je vandaag weer blij om! Iedere dag word je sterker, ook al merk je het niet direct!
Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Alles gaat hier lekker. Ik ben er achter gekomen dat het leven zoals het me toevalt, met alle ups en downs, een stuk beter te verteren is als ik het onderga. Makkelijker dan al die pogingen om het leven te manipuleren. Ik vertrouw er nu op dat elk probleem de oplossing in zich draagt. Het enige dat ik hoef te doen is zoeken naar die oplossing en daarbij niet te schuwen om soms te moeten erkennen dat ik zelf de oorzaak van een probleem ben.

Ik heb geprobeerd op het noodforum wat te schrijven, maar ik bleef maar terugkomen als "gast" en niet als Kohtje. Ik kon geen berichtjes plaatsen. Ik heb me daar maar bij neergelegd en rustig gewacht tot dit forum weer terug zou zijn. Ik zag overigens gisteren pas dat dat al weer enige tijd het geval is.

Ik hoop dat iedereen nog op z'n minst een beetje weet te genieten van het leven. Ik doe het wel en daar ben ik blij om.

O ja, iedereen nog bedankt voor de felicitaties i.v.m. m'n verjaardag. Die was 7 mei, maar ik kon jullie dus niet eerder bereiken.

Groetjes en liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Alles gaat goed hier! Bij jullie zo te lezen ook!

Ik drink niet meer (....) !
De beren op de weg en de spinsels in het hoofd worden er nog niet minder om....
Maar goed, drank is niet meer de oplossing. Zover ben ik in ieder geval (... zucht ....)
Alles opnieuw in te schatten en volgens mezelf te handelen. Ik heb het mezelf nooit geleerd en vind het nu nog erg moeilijk. Het lijkt wel of mijn leven tnt altijd in het teken van anderen heeft gestaan. Ik deed en doe vooral wat ik denk wat anderen zullen appricieren. Ben totaal de kluts kwijt over wat ik zelf denk en vind. Maar goed, herkennig daarover voor mezelf! Nu nog erkennen en er iets op vinden...

HAHAHAHA!!!!!!

Toch raar! Dat je het zover laat komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
als je een tijd gedronken hebt en nu niet meer drinkt dan kom je jezelf tegen en vraag je je af wie je bent. Althans dat geldt voor mij! Een aantal dingen herken ik nog van "vroeger"een aantal dingen zijn nieuw. Als ik mezelf in de spiegel zie, denk ik regelmatig "wie ben jij eigenlijk"! Zolang mijn eigen ik verzopen!
Nu weer ontdekken wie je bent is lastig. Zeker als er meerdere mensen zijn met wie je rekening moet houden en die gewend zijn aan je "vroegere"ik!
Ikzelf ben minder meegaand! Toen ik nog dronk liet ik een heleboel dingen gebeuren. Uit schuldgevoel omdat ik dronk, omdat het me niet kon schelen, omdat ik te moe was om er een punt van te maken.
Nu is dat anders. Lastig voor mezelf en voor de mensen om me heen! Zeker als je niet precies weet wie je bent en wat je wilt!
Het enige wat ik zeker weet is dat ik niet wil drinken (meestal dan!).
Wennen! Maar ondertussen drinken we niet en nemen de regie weer in handen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Het lijkt wel of mijn leven tnt altijd in het teken van anderen heeft gestaan. Ik deed en doe vooral wat ik denk wat anderen zullen appricieren. Ben totaal de kluts kwijt over wat ik zelf denk en vind. Maar goed, herkennig daarover voor mezelf! Nu nog erkennen en er iets op vinden...



Niks raars aan Marjo..het verschil is gewoon dat je daar NU niet meer happy mee bent en dat je daar verandering in wilt.
Niet te zwart achterom kijken maar met mildheid.
Je was een kanjer , je bent een kanjer en je zult altijd een kanjer zijn!
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias...goed om te horen dat de wind weer wat is gaan liggen.
Niet vergeten hoor dat afkickverschijnselen je verschrikkelijk intolerant maken naar anderen toe.
Dus concentreer je maar een tijdje op je cursus en niet op je partner.
Soms moet je gewoon even naast elkaar leven en elkaar weer de ruimte geven te veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen beste mensen,
De onrust van gisteren zal ik er straks maar gaan aflopen in het groene gebied van Dordrecht.
Dat van gisteren was niks gedaan. Bovendien heb ik Marieke niet gevonden. Al die geluiden die bonken op je oren. Al die mensen waar je zowat overheen kon lopen ondanks het slechte weer.
Ik was toch wel enigzins de controle over mezelf kwijt. Ik ben bang dat ik nogal cynisch geschreven heb gisterenavond en een tikkeltje platvloers werd. Dan is het niet goed met mij.
Toch heb ik redelijk goed geslapen, maar heb een wel heel bizarre droom gehad, waarin Safi uiteindelijk de hoofdrol speelde. Safi, dat was geen leuke droom. Toen ik eindelijk wakker genoeg werd om te realiseren dat het allemaal een droom was, ging jij bij mij onder de douche achter het nieuwe spongedouchelaken van Har. Allemaal zonder te vragen. Je kwam trouwens al onaangekondigd en met een stel kleine kinderen die niet naar jou luisterden. En omdat ik mezelf ook nog moest wassen, was ik boos. Ik heb me zo aangekleed en ben boos gaan wandelen. Zie ook de vrolijke noot: zit Safi daar in mijn huis met haar kinderen en de mijne. En ze weet niet waar de badhanddoeken liggen. Toen werd ik echt wakker.
Gekke, bizarre, vermoeiende droom. En 't is maar een droom.
Momenteel schijnt hier even de zon. Als je naar buiten kijkt, zie je dat dat wel niet zonnig en droog zal blijven vandaag.
Nu even e.e.a. registren op de juiste plekken. Straks kom ik wel weer langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge allemaal :)
Je bent behoorlijk veerkrachtig Jozias, sterk van je dat je naar mogelijkheden zoekt om je verder te ontwikkelen. Sterkte met je relatie, blijf je koppie erbij houden!

Houtje, stom-stom van mij dat ik niet eerder in de gaten had dat je de spullen van je ouder hebt weggedaan...mijn reactie klopte dus voor geen meter (het is maar materie). Mijn excuses daarvoor.

Visje, een fijne dag vandaag. Goed hoor, dat je toen toch die beslissing hebt genomen om refusal te nemen....je bent op weg! Proficiat met je 2 weken!

Gem en An, doe maar lekker rustig aan des te minder loop je de kans dat er gremlins om de hoek komen kijken. Tis ook een kunst om die rust te nemen, vooral voor ons alcies.

Blacky, je hebt een waardevolle dag gehad zo te lezen. Ga morgen weer naar de groep, we hebben elkaar 3 weken niet gezien ivm de feestdagen; ik kijk er naar uit!

Marjo, Kohtje :)

Ik zal zo wat meer over mijzelf vertellen, eerst nog een senseo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, heeft het misschien te maken (dat gevoel van je) dat je je hier altijd zeer verantwoordelijk en begaan hebt opgesteld en daarom in de knoop komt met jezelf nu je wat meer afstand neemt? Frappant dat je met Safi onder de douche komt te staan...Safi is daarin min of meer jouw gelijke. Tis maar een gedachte (?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem en Safi, fijn eigenlijk dát ik het door heb en er nog wat aan kan doen! Al is het vaak wel erg moeilijk om er zo naar te kijken! Vaak verzanden mijn gedachten in (...) ooh, wat heb ik.... Had ik maar... etc! Het omdraaien blijft nog zo moeilijk. Ik was aan de ene kant inderdaad veel makkelijker, paste me bij iedereen aan, doe dat eigenlijk nog steeds, maar met steeds meer tegenzin. Het liefst wil ik uitbreken, maar ik zoek naar een manier die de minste schade zal aanrichten (.... zegt alweer genoeg, anderen sparen!). Bang om het hele leven op de kop te gooien. Ik wacht eerst maar eens af hoe het verder allemaal nog zal uitpakken zonder drinken. Wat kohtje ook al schreef, de meeste oplossingen dienen zich vanzelf aan. Ik hoef niet als een gek overal achteraan te rennen, goose frabba en het hoofd een beetje koel houden. De frisheid die ik niet ken, me eerst maar eens eigen maken. Alles mag, niets móet! :)

Zit nog met een aantal praktische vraagstukken in mijn hoofd, waar ik maar niet uitkom. zal hier nog wel eens op terug komen, het moet eerst nog een beetje verder groeien...
Ook de relatie met Klaas moet weer vanaf de grond worden opgebouwd lijkt het, zomaar weggooien is ook zonde, al heb ik de laatste tijd vaak de neiging een bus te kopen :P
Maar goed, ik weet het, ik wil te snel... Ben nog maar net uit m'n nieuwe ei! EI! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik haal trouwens die laatste afbeelding van gisteren weg. Ik merk dat ik wel eens door kan schieten in lollig zijn, doet me terugdenken aan een ander forum waar ik beschonken 2 jaar lang een vervanging voor het echte leven heb geleid. Tsjonge, wat ben ik daarin onmatig geweest!

Heb trouwens vreselijk gedroomd vannacht. Heb wel vaker een droom over de periode dat ik een eigen zaak heb gehad (na 9 jaar heb ik die moeten verkopen), blijkbaar heb ik dat nog steeds niet verwerkt.
Ik droomde dat mijn vader iemand had aangesteld die mij de touwtjes uit handen wou nemen en dat op een slinkse niet mis te verstane manier deed. De hele tent werd verbouwd terwijl ik er als joker bijstond; er werd een modezaak van gemaakt (?). De kwal deed net of zijn neus bloedde een woof al mijn bezwaren en vragen weg. Toen ik hem de tent uit wou gooien was ie me elke keer een stap voor, kon hem niet te pakken krijgen. Op een bepaald moment kwam ik vast te zitten op een voorgelijmde vloer en toen kwam mij vader boos binnen met de boekhouding in zijn hand....vingerwijzend op de benarde financiële situatie. Hij kon niet dichterbij komen, want dan zou hij ook vast komen zitten.

Laat aan duidelijkheid niets te wensen over deze droom. We hebben toendertijd nauwelijks met elkaar uitgepraat waarom het fout is gegaan, wél werd achter mijn rug om gepraat. Ai, doet altijd weer pijn om daaraan terug te denken :angry::(
Drank heeft toendertijd geen hoofdrol gespeeld maar was wel aanwezig. Pffff, wat een rottijd was dat, vooral de laatste jaren. De eerste jaren ging het me voor de wind, heb keihard gewerkt om iets van die tent te maken...24/7. Teveel concurrentie en het grote kapitaal daarachter heeft me toen de nek gekost, kon het tij niet keren wat ik ook geprobeerd heb.
Ik voel me niet schuldig maar er wringt nog steeds een schoen omdat we het naderhand ook niet goed hebben uitgepraat....toen kreeg Jww een hoofdrol en uiteindelijk was dat niet verwonderlijk, want het werd hoog tijd dat ik aan mezelf ging werken. Er was niets meer van mijn identiteit over want ik was helemaal op door iets te gaan doen wat helemaal niet bij mij pastte...pffff, want je al niet kan doen om bij je vader in een goed blaadje te komen...het werkte totaal averechts!

Nooit meer wil ik iets doen waar ik niet volledig achter kan staan, althans niet op een basis van 24/7 daarmee bezig moeten zijn.....dat heb ik dan wel geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik herken veel in je schrijven, zeker wat betreft de onrust. Het lijkt wel of we ons hoofd willen dwingen allemaal zogenaamde leuke dingen te doen, grenzen over te gaan die we niet zo duidelijk meer herkennen. Achteraf te denken, dat had ik beter niet kunnen doen. Moe zijn van acties die niet rechtstreeks uit je hart komen. Alsof we de taal van onszelf helemaal zijn kwijtgeraakt. Maar goed, met het inbouwen van rustmomenten komen we een heel eind, al lijkt soms dat nog niet genoeg. De gedachten die neem je mee in je dromen, zodat je ook 's nachts nog zo druk bezig bent... Het lijkt genoeg! Maar op een dag zullen we ook hier weer verder in zijn, ik hou mezelf steeds voor ogen, hoe moeilijk ik het nu ook vind met mezelf, straks trek ik daar lering uit. Jammer dat je soms niet even om het hoekje kan kijken om zeker te weten dat dat idd het geval is. Dus moet je vertrouwen hebben in jezelf, dat je uiteindelijk toch degene bent die ju het beste kent, en dus weet wat goed voor je is!!!! ;)
Ik hoop dat je een lekkere, rustige wandeling zult hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje,
WOUW en dat heb je toch mooi voor mekaar dan. 14 dagen TOPPIE. Een hele bos: :present: :present:

Blacky,
Voelt goed, zeker, dat je weer gesterkt bent in het nuchter blijven.

An,
:)

Gem,
Doe jij het een beetje rustig aan met je schouder? Je zit hier weer iedereen persoonlijk aan te schrijven.

Jozias,
Voordeel van de Refusal en de Antabus is dat je geen spontane drinkgelagen kunt beginnen. Het spul blijft nog een 2 weken actief in je lichaam.
En succes met de cursus.

Kohtje,
Dan krijg je van mij nog verlate verjaardagswensen. Zelfde dag als mijn broer. Beloofd niet veel goeds om te onthouden, want die vergeet ik eigenlijk altijd. Ach, is ook wederzijds. Volgens mij weet mijn broer niet eens meer op welke dag dat was.

Marjo,
Dienstbaar schaap. Blij dat je het inziet en er wat aan gaat doen. En je bent er vroeger bij dan ik.
Ik had geen wil meer, zo weinig maakte het me nog uit. Alles werd voor mij besloten, dat vond ik best wel zo gemakkelijk. Tja, dan is het niet gek, dat ze nu af en toe echt verbaasd staan te kijken naar mij. En zij niet alleen, ik ook.
En dan jezelf niet meer (her)kennen, daar heb ik ook aardig wat last van. Ik vraag me wel af of ik mezelf ooit wel gekend heb. Trouwens wie kent zichzelf? Er was geloof ik met die vraag al een Oud-Griekse filosoof aan het stoeien.
Hoe meer ik in en naar mezelf kijk, hoe meer ik zie dat ik een angsthaas ben.

Safi,
Heerlijk die peptalk van je.

Houtje,
Sterkte vandaag.

Har,
Nee, joh, dat is gewoon een droom. Dingen die hier gisteren verteld zijn, grapjes, serieuze zaken. Trouwens Safi stond wel onder mijn douche, maar niet met mij. Ik ging er vandoor.


Ik ga me zo een wassen een aankleden.
Rare dag trouwens, raar weekeinde eigenlijk: ik heb nauwelijks wasgoed. Vandaaag nog niks in de wasmachine kunnen proppen. Dat is afkicken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onrust...ja, je hebt gelijk Marjo zeer herkenbaar. Ik bedenk dan altijd maar, dat dit niet alleen aan alcies is voorbehouden. We hebben wel eens de neiging om onrust met onze verslaving te associëren, toch? De gevolgen van je drinken geven zeker onrust tijdens je herstel, maar ik weiger nog steeds te geloven dat onrust me automatisch blijft achtervolgen OMDAT ik een alcie ben. Je kunt het jezelf ook opleggen als een onvermijdelijk iets, daar wil ik toch echt voor passen. Snap je wat ik bedoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...