Houtje Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 O ja de scan,Eerst hebben ze 6 foto's gemaakt van onderarm (draait u even linksom, nee, zooooooooooooo au !!!!!!!) toen de MRI pffffffff dat viel niet mee. Maar het kon erger. Het duurde bijna 3 kwartier, ik lag met mijn hoofd in een klitteband, en had een cd mee, die stond op. Verder doodstil blijven liggen, mensen, krijg ik me toch een JEUK aan mijn neus......proberen te ontspannen, buikademhaling, ogen dichthouden (zo weinig mogelijk bewegen hè) ontspannen, denken aan jullie, denken aan de muziek maar die stond t*ringhard. Affijn ik heb het overleefd natuurlijk en relatief stelt het niets voor, ik weet het en sorry daarvoor, maar ik ben bekaf. Stom hè, van alleen maar liggen.Thuis gelijk oorbellen in, make-up op, ringen aan (alle 20) hèhè dat is beter. Nu wachten op de uitslag, die krijg ik volgnede week donderdag bij de neuroloog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 HalloHar gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Knuf en Vis jullie ook Ga zo door!De rest die een mijlpaal heeft ook gefeliciteerd!Liefs voor iedereen, ik heb het niet makkelijk maar wie van ons krijgt het kado De zon schijnt en we gaan moedig voorwaarts!!XXX Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Carolien, een heftige situatie, maar zelf heb ik wat moeite met termen zoals "die griet" of "die l*l". Welk mens dan ook kan voor mij geen term opgelegd worden als zoiets. Zo zou je zelf ook niet worden willen genoemd. Toch veel sterkte.An, ik ben ook niet te vertrouwen, maar de laatste maanden wel met drank. Ik word in heel andere dingen ondeugend. Zou jij dat niet leuk vinden? Iets doen dat helemaal niemand van je verwacht? En vooral wat je niet van jezelf verwacht? Jouw man lijkt me nogal saai voor je (sorry, maar niet iemand die nou helemaal voor je gaat) maar kan je voor jezelf geen bom laten ontploffen?Ik heb dat zelf gedaan door in februari te trouwen. Een ander kan weer wat anders doen. Zoek iets voor jezelf, wat je wil, en doe het dan ook. Pak jezelf bij je lurven. Ik denk echt wel eens dat ik hier voor de niks zit te praten en dat mijn peptalk nergens op slaat. Maar wie kan er in ons binnenste nou echt voor ons gaan? We denken allemaal iets anders. Safi (mag ik even Safi) denkt dat haar man haar hond en de bus de hemel zijn. Ziza gaat voor een HM. Corinne is ook nog zoekende (waar ben je Corinne), en ik zoek ook nog wat, al gaat het ook richting HM. Enfin, ik ga aan mijn avondeten en wens toch iedereen een drankloze avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Lieve mensen,Het was van mij wel een lichamelijk gezien heel ongezonde beslissing, maar ik voel mij nu toch al aardig beter in hoofd. Toch te veel een krachttoer voor mij dat stoppen met roken.Ik wil er wel mee stoppen. Het is belangrijk om dat te doen, maar ik ga het eerst overleggen met mijn therapeut en met mijn begeleidster van hier.Op papier is alles zo klaar als een klontje, dan hoeft niemand ergens een probleem te hebben."Het zit tussen je twee oren." zeggen mensen altijd en daarmee is het probleem van de baan. Maar dat het tussen die twee oren zit, is juist het probleem, want omdat het tussen die twee oren zit, is het zo moeilijk om de baas te worden. En het is zelfs niet 'de baas worden' waar het om gaat, het is het vinden van evenwicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Corinne, bij de een gaat het stoppen makkelijker dan bij de ander, ik ken iemand die iedere keer in een forse depressie stortte als ze stopte met roken, echt niet normaal meer.. nu is ze inmiddels zwanger en dat is voor haar een reden om niet te roken en gaat goed.. met zwangerzijn komen er natuurlijk ook weer andere hormonen los die je wat blijer maken. Het zit echt niet alleen tussen je oren!Na het slechte nieuws (al was het niet onverwacht) vanmorgen dat de zorgverzekeraar Achmea in beroep gaat is er weer beter nieuws vandaag. Ik hoop dat ik het goed uitleg want heb het even niet op papier, maar in ieder geval heeft de rechter(?) nu bepaald dat Achmea de contracten moet tekenen met een dwangsom van 50.000 euro per dag als ze het niet doen wat kan oplopen tot 3,5 miljoen euro, daarnaast kunnen ze nog wel in beroep gaan. Voor zover ik begrepen heb heeft Achmea ook getekend vandaag en beraden ze zich op beroep, ze hebben daar 4 weken voor. We zijn nog niet van alle sores af maar wel fijn dat de rechters inzien dat een snelle doorstart de enige manier is om de boel te redden en er ook alles aan doen om dat door te laten gaan. Waarom Achmea dwars ligt is waarschijnlijk een vete tussen onze overnamepartner en zij, of tussen Agis en Achmea die notabene nog gaan fuseren ook.. een machtspel dus! tsjongejonge wat word je daar moe van zeg.. maar je leert wel uithoudingsvermogen opbouwen Verder gaat het hier wel, vandaag kaarten gemaakt van mijn foto's, zien er mooi uit. ik dacht dus eventjes op het werk te zijn maar ben er tot 3 uur blijven hangen om wat dingen voor mezelf te kunnen doen, was ook wel lekker!Carolien, het is het leven van je dochter. Je kan niet meer doen dan haar steunen maar de beslissingen in haar leven zal ze zelf moeten nemen, of je het er nou mee eens bent of niet. Jouw leven en werk voor het hare opgeven helpt niemand.. maar kan me goed voorstellen dat je je er rot over voelt want je wilt nou eenmaal dat ze gelukkig is.Pip, goed voelen wat nu goed voor je is, of dat nou bij vriend of thuis is, Ik wens je veel sterkte!Ik ga naar het bos, groen opsnuiven en de hond uitlaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 okee, de ontwikkelingen wat betreft mijn 'werk' volgen elkaar nogal op geloof ik, net lees ik dit bericht op de site van de krant : quote: Geestgronden laat Roads doorstarten * Gepubliceerd op 23 mei 2008, 16:21 * Laatst bijgewerkt op 23 mei 2008, 16:37 * 8x bekeken Geestgronden laat Roads doorstarten haarlem - Vrijdag zijn de contracten getekend voor de doorstart van Roads, laat curator Ernst-Paul Pandelitschka van de failliete stichting weten. Via hun deelneming in BV De Nieuwe Praktijk neemt Buitenamstel-De Geestgronden de activiteiten ten zuiden van het Noordzeekanaal over. Het geschil over de doorstart met Achmea is uit de wereld, sinds de curator een kort geding tegen de zorgverzekeraar donderdag won. ,,Dit is goed nieuws voor de cliënten van Roads, want de zorg wordt gecontinueerd. Het personeel kan grotendeels worden behouden en ook voor de schuldeisers is dit positief'', aldus Pandelitschka. De activiteiten boven het kanaal worden overgenomen door Dijk en Duin. Roads heeft een breed scala aan projecten, waarin mensen met psychische problemen werken: fietswerkplaatsen, restaurants, winkels en dergelijke. Er werken 220 mensen voor 4500 cliënten in de hele provincie. maar of ik het nou helemaal moet geloven, ik weet het niet meer hoor.... zou dan toch alles goed komen?? Want elke keer dat dat zo is komt er weer een kink in de kabel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Ik ga maar even een potje janken denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Pippi: Vie: natuurlijk praat je niet in de lucht of zo, ik lees alles aandachtig. Moet altijd erg lang over dingen nadenken.Corinne: het is wel een goede oefening geweest en absoluut niet voor niks. Je weet nu dat je het kan.Tapas: even een arm om je heen, lieverd.Kan straks pas verder reageren, de boel moet eten hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Allereerst lieve Pip en Gem bedankt voor jullie lieve Pbtjes.Het stormt in mijn leven en ik moet alle zeilen bijzetten om te overleven zonder jww.Zelf ben ik heel er verdrietig, ruzie, maar dan echt een mega ruzie met mijn zus.Daar kan ik heel slecht tegen, onenigheid, of zogezegd ruzie, ben dan snel geneigd mijn eigen mening, cq gevoel weg te cijferen om de vrede te bewaren.Dat heb ik nu NIET gedaan, en oh wat is dat moeilijk.Ik wil niet teveel in detail treden, dat durf ik niet en wil ik ook eigenlijk niet.Maar ik ben wel gaan werken het is wel een kwakkeldagje geweest, maar ik was er, zonder verdoving van jww.Zonder bjoetiekees ritueel, dus zo kennen ze mij niet op mijn werk.Heb de hele dag met een soort kikkerogen van het huilen, op een kantoortje in mijn uppie verslagen ziitten typen.Nu stromen de tranen nog, al vanaf gisteravond, ik laat ze maar stromen, ik hoop dat het oplucht.Lieve allemaal een.... Ik ga zo toch nog proberen een slapeloze nacht in te halen, en neem een mega sterke slaappil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Lieve Pip,Ik begrijp dat dit erg zwaar voor je is. Misschien is het idd verstandig om er even uit, op adem te komen in de armen van M? Je hoeft niet alles alleen op te knappen, soms is het goed hulp te aanvaarden! Al klinkt dit weer een beetje prekerig, je begrijpt wel wat ik bedoel. Je mág wel verdrietig zijn en natuurlijk ban je heus wel blij voor je buurvrouw. Maar mens, láát je nou gewoon maar even vertroetelen door die vriend van je!!!! Spannend Houtje, wachten op de uitslag. Fij dat het uiteindelijk meeviel toch, die scan! Goed gedaan, en nu weer in je harnas geklommen! Rustig aan hoor! Geniet even lekker van je weekend en als het kan van de zon in je tuin. Tussen het onkruid wieden door, óók even écht relaxen Albertina, je zwoegt maaar door. Je vraagt het uiterste van jezelf lijkt het. Gooze Frabba meissie! Ga maar even lekker slapen. Daar kun je soms gigantisch van opknappen!Tapas, gooi alle spanning er van de afgelopen weken maar even lekker uit. Janken lucht op. het zuivert de lucht, waarin jij straks lekker door mag wandelen!! Corinne, het HINDERT niet!!! Kom eerst weer even wat dichter bij jezelf in de buurt. Je moet er wel de innerlijke rust voor kunnen opbrengen! Het is wrs téveel tegelijk. Neem even een adempauze (niet te kort) overleg met je begeleider en therapeut. Schaam je niet, voel het niet als falen. Het besluit is genomen, dat komt wel goed! Vertrouw op jezelf!!! Voel me hier een beetje van de wereld, net of is het allemaal niet echt. Zit ook wel ontzéttend diep in een aangrijpend boek (Schaamte van Karin Alvtegen). Nog even buiten zitten, iedereen is weg. ik kook niet vandaag! Men haalt maar wat patat!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Hallo allemaal,Ik log ook weer 's in, hier alles prima en onder controle - gelukkig!Kan iemand mj wat meer vertellen over de "gedachtenstop", waarom helpt deze uitgerekend bij 9x? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 quote: Originally posted by: RosanHallo allemaal, Ik log ook weer 's in, hier alles prima en onder controle - gelukkig! Kan iemand mj wat meer vertellen over de "gedachtenstop", waarom helpt deze uitgerekend bij 9x? Heb je de gedachtenstop al gebruikt?En wat was het resultaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Ik vind het net een toverspreuk en om nou te zeggen dat het de trek staakt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Carolien, het spijt me, iedereen gebruikt de eigen woorden. Voor mij kwam dat nogal "gemakkelijk" over, alsof je iemand meteen veroordeelt tot goedkoop. Maar dat is weer mijn idee, dus heeft niets met jou te maken.Verder heb ik vanmiddag even een tuk gedaan en werd wakker met het idee dat er iets verschrikkelijks aan de hand was. Maar er is helemaal niets aan de hand. Tenminste, wel van alles maar niets verschrikkelijks.Corinne, dat niet roken lukt je ook nog wel. Ik begrijp dat je het even voor gezien hebt gehouden?Ik ga even met Max naar buiten om dat enge nachtmerrie gevoel kwijt te raken dat er iets heel ergs is gebeurd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Tina: wat enorm verdrietig, ruzie met je zus. Het kan wel eens teveel worden, de JWW zal je niet helpen minder verdrietig te zijn.Het lijkt me vandaag helemaal te lukken. De kapper heeft me goed gedaan en denk aan o.a. Tapas die zei dat ik meer op langere termijn moet denken. Dus ik denk heel de tijd, morgen zit je weer tegen jezelf te sikkeneuren, dus laten staan die zooi.Ik hoop dat ik het ga redden vandaag en wil jullie allemaal alvast bedanken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Rosan,Mee eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 An,Je redt het, want je wil het heel diep van binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Corinne: dank je, dat heb je goed gezien. Ben ook blij dat ik vandaag alles eens heb geschreven naar jullie en toen werd me extra duidelijk hoe fout mijn gedachten zijn, niet helpend. Het grote slachtoffer als het ware. Telkens weer een ander excuus. Ik ben gewoon een mega verslaafde als ik een dag iets heb gedronken al is het nog zo weinig, de volgende dag ga ik dan verder als het ware.Ik hoop dat jij zelf ook een beetje over je teleurstelling heen bent van het roken. Je was daar zo serieus mee aan de gang, zo ontzettend goed. Maar de trigger naar drank is dan wel erg groot en wordt het toch echt te zwaar voor je. Ik denk dat je pas echt kan stoppen met roken als je echt van die drank af ben. En dat duurt even, dat accepteren, valt niet mee, zeker als het voor je gezondheid zo belangrijk is om te stoppen. Ik ben toch op hele lichte sigaretten overgestapt. Jij schreef geloof ik dat het niks uitmaakt, ik merk toch duidelijk het verschil. Of je nu een shaggie rookt of een hele lichte filtersigaret en dan maximaal 10 per dag of zo. Proberen om niet te veel te roken. Ik moet daar n.l. echt op letten want ik paf me zo een longaandoening die niet gering is. Eigenlijk mag ik gewoon niet roken. Maar ik wacht nog even op een volgende stoppoging, was toch teveel gevraagd van mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 An,Als je dagelijks turft en je dat aantal als gemiddelde aanhoudt, is het te doen. Ondertussen krijg je ook inzicht in je rookmomenten en eerst de pure gewoontesigaretten eruitplukken.Vorig jaar vanaf eind juni ben ik dat gaan doen. Door het stoppen met drinken zat ik op het punt om meer dan 25 sigaretten op te dag te gaan roken. Dat werd me toch te gortig. Ik had als streefgemiddelde 14 genomen. Dat kon ik eind oktober naar 13 bijstellen en ik stond op het punt naar 12 bij te gaan stellen. Eigenlijk ging dat best goed zo. Helemaal niet geforceerd, dus ook niet belastend.Roken is wel een heel gedoe, eigenlijk. Bestaat er eigenlijk zoiets als verantwoord roken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Helaas Corinne, volgens de statistieken bestaat verantwoord roken niet. Een glas wijn schijnt gezond te zijn per dag, een sigaret is voor je hele gestel niet goed. Maar niet getreurd, blijkbaar was je er gewoon nog niet aan toe. En op het niet-roken-forum krijg je er vast wel genoeg over te horen.Ik vind het erg jammer voor jou maar begrijp het oh zo goed. Alleen wat ik niet zo goed begrijp: jij bent gestopt met roken vanwege je bloedsomloop, toch? Omdat het moest van de dokter? Dat lijkt me eigenlijk nog een extra schopje onder je kont.Hier hebben we een complete bende. Het dak is bedekt met plastic en de werkmannen zijn voor het weekend naar huis. Ze zouden dit klusje in drie dagen klaren, zeiden ze. Ja, niet dus. J. in de stress, vloekjes vliegen door de telefoon. Ik kan me er niet zo warm of koud om maken. Maar ja, me al te onverschillig tonen maakt hem alleen maar nijdiger, dus ik probeer mee te leven. Nu is hij naar sport. En maar hopen dat het niet begint te hozen van het weekend, hihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Ja , mijn longarts zei dat ongeveer vijf sigaretten per dag niet veel kwaad kon. Ook is belangrijk dat je niet direct bij het opstaan gaat roken. Ik heb een aparte koker aangeschaft en daarin doe ik 15 sigaretten, het totale maximum, het streven is om dit dan toch langzaam af te bouwen en dat kan.Ik kan tegenwoordig goed een dag niet roken, maar helemaal niet, daar wordt ik dus helemaal gek van, laatste ervaring.... en dan paf ik ineens als een gek, werkt ook niet. Het is toch heel iets anders als een alcoholverslaving. Mijn ervaring tenminste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Vie als het helemaal niet stoppen niet lukt met roken, geloof ik wel dat er een soort verantwoord roken is, natuurlijk is het nergens goed voor, maar het minst schadelijk. Deze info heb ik dus van mijn longarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 23 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Goedenavond,Pipi, lukt het een beetje? Volg je hart maar, veel sterkte.An, je klinkt weer wat positiever, vasthouden he, morgen ben je o zo trots!Oef Vie, inderdaad wb die regen, ik geloof toch wel dat er wat regen gaat komen! Pluutje uitklappen dan maar:DEn ja roken, hier nog zo een! Ik rook nu wel meer dan voorheen, komt ook wel weer goed! Stukje bij beetje.Ik ga hier afsluiten, bank hangen en vroeg pitten, er komt een zeurderige hoofdpijn opzetten.Fijne Avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Oh dat wist ik niet An. Ik veroordeel het ook niet hoor. Weet je wat het is, ik vind niet roken zelf zoveel prettiger dus dat gun ik iedereen. Maar over niet roken heb ik nog langer gedaan dan over niet drinken, dus ik snap het best. Wat het gekke is: ik heb dus af en toe nog wel die enorme hang naar wijn. Maar een sigaret, nee. Dat is nou compleet over en voorbij. Ook heb ik niet de neiging gehad om veel te snoepen. Het is gewoon over, en dat is werkelijk een bevrijding. Dus daarom vind ik het jammer als ik hoor dat iemand weer is begonnen, gewoon zonde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Visje hang on there, sterkte met je hoofdpijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden