Spring naar bijdragen

dinsdag 26 mei


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goodmorning jullie

Ik probeer wat aan mijn studie die ik zo moedig heb aangevraagd te beginnen maar de concentratie ontbreekt, dat valt niet mee hoor na zo'n 20 jaar weer wat in je koppie proberen te stampen........

Ben speciaal boven gaan zitten maar daar is de computer ook, zie hier het resultaat :D

Jammer voor Vie en Pippi maar ze komen er wel uit daar heb ik alle vertrouwen in, het is niet leuk maar heeft niets met de rest van ons te maken toch!

Nou ik ga ff een bakkie halen en het nog eens proberen, heb nog maar 1.5 uur en dan moet ik die kleine smurf al weer van de speelzaal gaan halen dus tot later!!

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik had gisteren een stik-moeilijke dag (vooral veel last van schuldgevoel omdat ik me zo rot voelde).
Nu gedouched en aan de koffie, hier in het Midden schijnt de zon.

Die forum-emoties kunnen soms knap lastig zijn, ik heb mijn portie er wel van gehad in het verleden. L O S L A T E N is het toverwoord. In het normale leven kan je ook niet met iedereen door één deur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslavend ook wel hè dat Forum, ik ben al heeel nieuwsgierig van aard maar nu is het helemaal erg steeds maar weer ff kijken als ik de tijd heb zoals nu......

Het is net als een Soap, als je er eenmaal aan begint wil je meer, dus ja misschien moet ik als ik eigenlijk geen tijd hebt ook helemaal niet kijken, "Die eerste laten staan" lijkt het wel......!!!!!

Dit werkt ook niet dus, ik ga beneden zitten voortaan!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nog steeds naar mijn moeder en dat gaat gebeuren. Ze raakt de weg een beetje kwijt.
Wel negentig jaar!!
Dus ik vind dit vers van JP Rawie erg mooi! Hier komt het.

MOEDER



'Het naarste is dat ik de meeste dingen

niet meer zo goed begrijp de laatste tijd.'

Veel valt haar moeizaam: data, rekeningen,

de klok, het nieuws, de nieuwe munteenheid.



Mijn moeder raakt het leven langzaam kwijt

en vult de leemtes met herinneringen

die, ongehinderd door verband en feit,

het hier en u geleidelijk verdringen.



Van vaak al langgeleden bloedverwanten

word ik in monologen tijdgenoot;

een zuster krijgt de trekken van een tante.



Mijn weerwoord is van elke zin ontbloot.

Tussen bewegingloze kamerplanten

wacht zwijgend een bewegingloze dood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dan, dat is een goed idee onder begeleiding, kent ze je nog wel...?

En "Annie" is een boekje wat hij geschreven heeft over zijn moeder, als je wat je geschreven hebt mooi vind dan zal je dat boekje ook mooi vinden, het is ook met heel veel humor geschreven en dat blaast lucht in een moeilijke situatie, ik heb er van genoten, het maakte alle emoties in me los en heb ook hard gelachen, mooi toch!

Ik heb geen ouders meer en mis mijn moeder nog dagelijks dus bemoei ik me altijd graag met de ouders van anderen, goed bedoeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou best kunnen Pip, nou wil ik dat boekje weer op gaan zoeken.................

Ik hou er mee op en ga nu echt weg want anders ga ik weer zitten wachten op antwoord en dat duurt me allemaal veel te lang bij jullie :)
Ben msn gewend dan krijg je hier grijze haren van!

Ik ga aan de studie en nu echt, mijn pauze heb ik al genomen dus!

Alle goeds voor jullie vandaag!!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik doe het ook een beetje. Als ik het goed vind komt het op het Forum!
Voor jou nog een van Rawie, en dan ga ik opstarten.

Na jaren

In net zo'n troosteloze tent
en aan eenzelfde toog gezeten; -
het zou een wonder mogen heten
dat je er überhaupt nog bent.

Een even norse kastelein
vult onwelwillend onze glazen,
en het lijkt niemand te verbazen
dat wij nog steeds in leven zijn.

Bij trage winteravondval
draait met de schaarse lampen lager.
De ramen zijn met damp beslagen.
De aarde vaart door het heelal.

Dit kwam er dus van ons terecht
na al die hunkerende jaren.
Ik zie je praten en gebaren,
en hoor geen woord van wat je zegt.

Wij hebben al zo lang niets meer
over de wereld te vertellen.
Wij zijn voorbij. De spiegels stellen
zich reeds tegen ons beeld teweer.

Wij konden niet anders doen dan we deden,
dus deden wij elkander zeer.
Het éen brengt niet zelden het ander mede;
niets bleef hetzelfde als weleer.

Het ergste leed is inmiddels geleden,
verdriet en woede zijn alweer
verleden tijd, en in het licht der rede
komt alles enkel hierop neer:

Het langste leven is te kort
voor wat wij beiden ooit wilden bereiken.
Maar sluit, mijn lief, daarbij niet uit

dat eens ook dit vergaat. Dan wordt
de wijde boog waarin we elkaar ontwijken
de cirkel die ons binnensluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou denken de bundel "onmogelijk geluk" maar Anna heeft een bundel met alle hoogtepunten uit andere bundels- een bloemlezing. Enkele die ik plaats heeft zij aan mij gestuurd. Ik laat het je weten, hoe het boekje heet. De bundel "wij hebben alles nog te goed" is ook mooi. Je moet het maar kunnen!!

Groet :present:

P.S Je kan Googelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gewandeld en even op het bankje zitten malen ;) Maar goed, stapvoor stap....
Gelukkig stonden er bij thuiskomst weer een paar prachtige verzen op het forum, waar ik van heb genoten!
ik zie nu, tot mijn grote schrik hoe laat het al niet is. Zal even de juf gaan inlichten mbt het niet kunnen rijden donderdag (schuldgevoelens...). Ben er nog niet uit of ik vanmiddag met die vriendin meega of nog even wil gaan slapen... Maar ach, dat kan ik misschien beter vanavond gaan doen :P

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft, en denk dat ik vanmiddag of vanavond nog even terugkom. Ja duhuu! Zeker weten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik lag op dat moment in de MRI en heb er geen seconde meer aan gedacht.
Zo'n afspraak is altijd een maand werk, je krijg allerlei strookjes mee, ze moet afspraken maken met 25 ouders en dan kom ik gewoon niet opdraven !!!!!!!!! Grgrgrgr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mentor is ook maar een mens. Na jouw uitleg, zal hij er begrip voor hebben.
Meteen bellen, dan hoef je er niet meer over te piekeren. Dingen waar ik tegen opzie,zet ik mezelf toe aan om het acuut te doen. Vaak valt het mee en hoef ik er dan niet meer over te dubben en piekeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hup Houtje, heb je al gebeld?? gewoon doen dan kan je er verder ook niet meer over malen... wie weet kan je het mentorgesprek wel over de telefoon doen dat scheelt ook weer.
Ik hyperdepiep hier de tent uit piepiep... pfft, CD is aan het branden met de uiteindelijk uitgekozen foto's, pfffft, daarna oppashond ophalen en daarmee naar de waarderpolder, industriegebied hier met een watertje dus dametje kan lekker zwemmen, daarna met hond door naar de foto-afdrukkers want ik wil mijn foto's eerst op hun gekalibreerde scherm zien voordat ze afgedrukt gaan worden.....

ik schijt peentjes, hoezo faalangst, hoezo moeilijk om keuzes te maken flapperdeflappderdeflapflap.. niet leuk bah.... hyperdestuiternogaantoe
maar ik doe het toch op mijn trillende bambi-pootjes!! pffffffffffft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik vond het gedicht over de troosteloze mensen erg mooi. (En nu weet ik meteen een cadeautje....)
Houtje er is voldoende gezegd. NU die hand naar de telefoon. Waarschijnlijk heb je het al gedaan.
Zelf heb ik een enorme aversie tegen opbellen. Zoveel dingen heb ik laten liggen in mijn dranktijd, en ook daarna, omdat ik per telefoon niet durf te communiceren. Face-to-face gaat best, en per mail of brief ook, maar zodra ik moet bellen raak ik in paniek. Hihi, duizenden euro's heb ik hierdoor verspeeld en klakkeloos betaald - want bellen, nee, dat doe ik alleen met mensen die ik heel goed ken. En dan nog alleen maar als het echt nodig is.
Maar dit terzijde.

Ik ga eens even googlen wat je nog meer met wijndruiven in de tuin kan doen behalve er wijn van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...