Spring naar bijdragen

gekleurd


Aanbevolen berichten

Pff. moeilijk hoor Floor. ik heb na geloof ik een maand ook zo'n feest gehad, waar ik eigenlijk niet onderuit kon en wou. Dronk daar ook altijd (te)veel. Heb het op wilskracht gered en ben om 12.00 naar huis gegaan. toen begon men al aardig anders te praten en stond ik op het punt er niets meer aan te vinden, of mee te doen... Misschien handig om van te voren een escape in te bouwen, een afspraak maken met je vriend, om evt eerder weg te kunnen. Samen of alleen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeetje mensen, ik ga zo naar bed. Dit zijn volgens mij idd de bijwerkingen van efexor, Pippi. ook de andere dingen die jij noemde kloppen. Volgens de huisarts kan het wel 4 tot 6 weken duren voor je verandering merkt. Meestal is het de omgeving die het het eerst opvalt...
Poeh! Nou, ik slaap weer als een roos in elk geval. Geen paniekaanvallen meer..
Neem nog even een kopje thee en wat te roken.. beetje opslomen, terwijl het niet nodig is :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Floortje,

Wat ik mij moet afvragen is wat waarom ik naar een feestje ga...

Is dat om mijzelf rot te voelen omdat ik niet kan drinken ?
Dat anderen wel kunnen drinken en ik niet ?
Dat ik moet ontdekken dat mensen veranderen als ze onder invloed zijn ?
Dat ik bang ben dat het opvalt dat ik niet drink ? (kan mensen echt niet boeien.. je vertelt dat je niet drinkt en klaar).

De eerste paar maanden dat ik nuchter was ben ik NIET naar feestjes gegaan. punt.
Zonder mij is het ook wel leuk. Ik had er alles voor over om nuchter te blijven.
Natuurlijk kan ik 100 excuses verzinnen om wel te gaan. allemaal onzin.

Op dit forum heb ik regelmatig mensen gelezen die schreven dat ze naar een feestje gingen en echt niet wilden drinken in het begin van hun nuchter zijn...en een heleboel van hen gingen voor de bijl.
De volgende dag vol spijt en weer een deuk in zelfwaarde die al op het nulpunt stond of nog daaronder.

Feestjes zijn er om samen te genieten... te lachen...te praten...te luisteren...te dansen... en als ik al die dingen niet kan doen omdat ik obsessed ben met niet drinken en mijzelf en wat anderen van mij vinden daalt de feestvreugde heel snel...voor mij maar ook voor anderen...

En als je toch wil gaan spreek een tijd met jezelf af.. bijvoorbeeld van 19:00 tot 21:00 en dan naar huis...
Zorg dat je altijd vervoer hebt dat als je wilt gaan dat je kunt gaan...desgewenst onmiddelijk...

In het geval van je moeder kun je ook apart met haar afspreken en er helemaal voor haar zijn.

Zomaar wat suggesties die mij hebben geholpen.. en vele anderen ook...

Vandaag kan ik rustig naar feestjes gaan... geen problemen mee... dronken mensen kom ik niet tegen want dan ben ik of wij al weg... en er van genieten en lol maken...

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga echt naar bed nu! Had nog wel even willen weten waarom Blacky mij de vraag over efexor stelde, maar dat lees ik morgen dan wel.
Heb beloofd morgen half 7 op te staan, laatste dingetjes die nu in de droger zitten in te pakken... Lukt me wel hoor! Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Trusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vloog er hier uit toen ik onderstaand bericht wilde plaatsen. Dat staat nu ook op het Tapasforum, maar sluit hier beter aan.

Hoi,
Ik ben van het ADB-forum gevallen.
Ik zet hier maar mijn reactie, anders heb ik voor Jan met de korte achternaam zitten typen.

Pippi,
Mijn man kwam ook weleens op het verkeerde moment storen met alle goede bedoelingen. Ik reageerde dan wel niet boos (nee, hield alles binnen), maar het drukte wel steeds op me. Toen ik er achter kwam door er over te spreken met iemand anders die vroeg of ik daarover wel met hem gesproken had. Ja, dat had ik nooit, ik ging ervanuit dat hij dat wel zou weten. Niet dus. Het viel me wel zwaar om het daarover te hebben (je bent dichtgeklapt of je bent het niet), maar daarna ging dat wel steeds goed en wacht hij wel tot ik verschijn. Misschien is het met jouw vriend net als met mijn man.
Ik heb wel aan mijn moeder en vader (bijna 70 en bijna 80) verteld hoe het met me zat en later aan mijn grootmoeder (bijna 88). Tuurlijk deed het ze verdriet om dat te horen, maar ze hadden al vage vermoedens en ernstige zorgen om me. Ze waren blij dat ik dat met ze deelde en met het feit dat ik bezig was wat aan mijn situatie te veranderen. Ze zijn blij dat ik ook deze onaangename kant deel. Onderschat je moeder niet en vertel dat het allemaal niet echt goed gaat met je zoals jijzelf en zij altijd gehoopt hadden. Zeker als je altijd een goede relatie met ze gehad hebt. Maar ik laat het natuurlijk wel aan jou over om te doen wat je wil.

Blacky,
"Mag ik van deze beroemdheid een handtekening?" is de volgende keer de vraag.

Floortje,
Op feestjes zijn er altijd genoeg mensen die niet of slechts matig drinken. Als je je mentaal goed voorbereid, gaat je dat gewoon lukken. En idd een goeie afspraak maken met je vriend doet wonderen.

Marjo,
Voel me idd wat beter. Al die turbulentie steeds haalt me uit mijn evenwicht, maar zorgt er ook steeds voor dat een paar dingetjes op hun plaats gaan vallen.
Heerlijk om te horen dat je lichaam in goeie conditie verkeert.
En wat je daar zegt over het gaan werken van AD klopt. Vandaar dat het soms zo lang duurt voordat iemand op de juiste medicatie zit met de juiste dosering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, ik ga zeker heel erg goed over je woorden nadenken. Normaal was voor mij een feestje "een heleboel drinken". En inderdaad, wie let er nu op wat ik nu wel of niet drink? Gezien het feit dat ik er nu al mee bezig ben is al een slecht teken.

Ik ben dus op zoek naar redenen om wel te gaan drinken. Dat heeft natuurlijk niets met het feest zelf te maken. In mijn hoofd wordt nu al een uitzondering gemaakt: "dan is het feest, dan mag het". Ik moet deze feestgremlin gewoon uit mijn hoofd zetten. :( Dat is wat dit is.

Wie heeft er een wondermiddel tegen feestgremlins?? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, 1 voordeel: vriend drinkt niet.

Hij lust geen alcohol uitgezonderd baco (bacardi-cola) en breezer. Vaak zijn dergelijke drankjes op de feesten van de personeelsvereniging van vriend niet te krijgen. Bacardi mag dan niet geschonken worden. En al was dat nog zo: als ik niet drink doet hij dat zeker ook niet. :D Zo kun je een feest wel samen meemaken.

Het drinken moet nog uit mijn systeem. Ik ben net een week goed op weg en nu al naar de uitzonderingsregels aan het zoeken. Dat is mijn probleem. Ik ben mezelf aan het ondermijnen met hossende feestgremlins op mijn schouders. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry marjo was film aan het kijken .
ik stelde jou de vraag omdat jij de efexor misschien in de dag neemt , maar ik lees dat jij zoals ik het savonds neemt , mijn arts vondt dit niet goed om het savonds te nemen maar ik voel mij daar wel goed bij , loop ik er in de dag tenminste niet suf bij en wat de nacht betreft weet ik het niet :-))
ik neem efexor 75 mg al enkele maanden en ja ik heb er baat bij , mijn hoogtes en laagtes zijn nu meer vlaktes
slaapzacht iedereen ik duik onder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay blacky. dank je wel, ik snap nu waarom je het vroeg.
Dat afvlakken van de emoties, daar zie ik, gek genoeg, ook wel een beetje tegenop...
We zullen zien, ik heb niet het idee, dankzij jou verhalen hier, dat je té afgevlakt bent geraakt. Als ik dat zo mag zeggen. \integendeel, er lijkt meer rust gekomen om van de dingen te genieten, of lees ik dat niet goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, ik ga ook weer slapen. Morgen weer een drukke werkdag.

Ik moet gewoon wat meer huis(straf)werk gaan schrijven:

Ik ga naar een feest en ik drink NIET
Ik ga naar een feest en ik drink NIET
Ik ga naar een feest en ik drink NIET
Ik ga naar een feest en ik drink NIET
Ik ga naar een feest en ik drink NIET
Ik ga naar een feest en ik drink NIET

Nou, als ik zo langer doorga dan lig ik morgenochtend nog te malen :D

Ik zou er echt heel erg graag voor willen gaan. Vertel mezelf dat het kan, dat het mag. Dat juist ik degene ben die die beslissing moet, kan en mag maken. Wordt daar zelfs weer een beetje blij van :D

Welterusten allemaal :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte morgen met de uitslag Houtje. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niets te vinden is, bij zoveel pijn. De vraag is of je nu blij moet zijn met wát ze vinden. In ieder geval hoop ik dat er iets aan te doen is.

Verder ben ik niet bijgelezen, dus kan ik nergens op reageren. Vandaag een erg drukke, maar zeer bevredigende dag gehad. En nu tuimel ik bijna van mijn stoel van de slaap, dus ik ga mezelf inpakken. Nog een fijne avond, en welterusten voor degenen die gaan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verhalen door elkaar heen allemaal :)
Ik kreeg iets mee over feestjes en stoppen.
Ik ben een paar maand gestopt geweest en daarin ben ik ook bij een poppodium als vrijwilliger gaan werken.
Dat ging wel goed eigenlijk, dance feestjes tot 7 uur in de ochtend aan het werk en dan bij de naborrel (gratis bier en iedereen vind dat leuk lijkt het) gewoon cola drinken.
Dat ging wel goed in mijn geval.

Het hielp mij altijd om voor te nemen wat ik wel ging drinken in plaats van wat ik niet mocht drinken.
Dus als ik de stad inging ging ik naar een bepaalde kroeg genieten van een malt biertje, bij een andere een alcoholvrije cocktail.
Cola met citroen is ook wel lekker of bestel eens een bitter lemon, tonic etc. die smaken wisselen elkaar lekker af.
Als ik de hele avond cola ga drinken krijg ik alleen maar meer zin in een biertje.

Ik ben wel de fout ingegaan door op gegeven moment overmoedig te worden en dus helemaal uithouden kon ik het niet.
Dus altijd op blijven letten, ook al ben je bij week 14 of verder.
Binnenkort weer een stop poging, eerst van dag tot dag.
Ik ga 10 dagen naar spanje en ook nog naar een festival, dus daar zit ik meer tegenop te hikken.
Tevens heb ik een paar afspraken waar ik geen afkick verschijnselen bij kan gebruiken de komende 2 week.

Gisteren niets en vandaag een blikje baco :(
Nou ja morgen weer opnieuw tellen dan.
Was ook nog uitgenodigd om de stad in te gaan vanavond, maar nu even niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weltrusten voor hen die gaan slapen.......

Ik kan niet wennen aan het benauwde,
het tropisch regenwoud is er niks bij.
Na een kwartier drijf je hier je bed uit...bah!

Nu ja, er ligt nog een bultje strijk...
dus :D ik mag naar bed....het moet niet.
Buiten is het nu wel aangenaam, misschien gewoon
nog even naar de sterren turen.
Het wordt vanzelf half 7....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ook nog even aanwippen, de rust is hier weer goed weergekeerd na vanmiddag, en moet zeggen dat ik erg blij dat ik mezelf weer teruggevonden heb pft!
Vanavond was het even sensatie in de straat, zo uurtje of half 7, ziekenauto, 2 brandweerwagens, waarschijnlijk een klein binnenbrandje wat al geblust was, en niks ergs, maar ik moet dan toch altijd kijken (ben een sensatiezoeker namelijk) en daar sta je dan tussen een stuk of 8 buurtgenoten die aardig aangeschoten zijn en sommigen daar met het bier in hun hand staan, het viel me opeens zo op, al die flesjes bier om me heen.. de rode oogjes, de alcohollucht... en dan ben ik toch wel blij dat ik niet drink want ik voel me al zwaar en moe als ik naar ze kijk!

vanavond de buurtkrant zoveel mogelijk afgemaakt want die bleef ook maar liggen door alle stress.... en nu slapen

oja en Pip, 4 oxazepam op 1 dag is echt niet normaal, geloof ook niet dat ik dat ooit eerder gedaan heb maar ik wist even niet meer hoe ik mezelf op de rails kon krijgen, achteraf gewoon door mijn grenzen aan te geven en mijn eigen tempo aan te houden, dus dat was weer een wijze les

Marjo, nu snap ik je gevoelens van de afgelopen tijd een stuk beter, het opbouwen van AD is heftig dus laat het maar gebeuren, het hoort er echt bij, de paniek soms, de heftigheid, een raar gevoel soms in je hoofd, je moet er echt doorheen maar daarna wordt het echt beter en dat gaat inderdaad heel geleidelijk, bij mij merkte mijn omgeving ook dat ik rustiger was terwijl ik me nog steeds een tuimelaar voelde... geef het minimaal 2 maanden!

okee ik ga te bedde, lekker benauwd, tot morgen allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...