Spring naar bijdragen

donderdag 29 mei 2008

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi,

Ik ben hier weer even. Even, want ik sta al een tijd ingelogd, maar ben steeds weer een andere kant op getrokken. Moet nog altijd verslag doen van gisteren. Maar eerst even vandaag.

Ik heb me eventjes heel makkelijk en met plezier laten overhalen om met mijn oude koor vanavond mee te doen met een optreden. Dus nu snel wat eten, omkleden en wegwezen.

Eergisteravond heb ik een gesprek gehad met mijn man over mijn depressiviteit en behandeling. Goed gesprek en ik had er echt niet (dit woordje was ik vergeten) tegenop hoeven zien. Maar het blijft moeilijk, ik hou het niet droog en snik snik.
Gisteren met de therapeute gesproken. Tja, ja, ik heb nog wat oud en vergeten leed te verwerken en mijn ontslag heb ik duidelijk ook nog niet verwerkt (dat is 2,5 jaar geleden). Ik was toen net begonnen met het stoppen met drinken. Dat is gelukt, maar ik was er dus nog niet. Ik ben een kei in het mezelf de grond inboren (moet ergens goed in zijn :( ), weet mezelf tot de rand van de afgrond te brengen, kan in paniek raken en een hoop angsten oplopen. Ik overleef het iedere keer weer.
Ze ziet kracht en wil in me. Ik heb me aangemeld voor de loopgroep, daar krijg ik binnenkort een intakegesprek voor, er wacht me een afspraak met de psychiater om toch antidepressiva te gaan gebruiken en over het stoppen met roken te praten.
Het is allemaal slopend en vermoeiend, maar ik zal uit dat dal komen.

Werk aan de winkel. Voel me overigens wel goed vandaag :) .

De magnetron piept en nee, maar wel zo, de kattenbak stinkt.
Eerst de kattenbak en dan eten. Heerlijk zo een voorgerecht.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Houtje (gelukkig heb ik geen ziekenhuisfobie het duurde uuuuuuuuuuuuuuuren). Half 2 weg en nét (5 over 5) thuis.

Kort en Goed: ik heb een blokkade tussen twee nekwervels en daar tussen zit de zenuw die mijn linkerarm bestuurt. Het komt dus uit de nek. Oorzaak: slijtage (arthrose wsch). Familiair mee bekend. Een aantal nekwervels zitten dicht op elkaar, té dicht, vandaar.
Oplossing: het gaat vanzelf ooit over. Maar omdat proces te helpen en die zenuw minder geirriteerd te maken krijg een epidurale (tussen de wervels door in het ruggemerg in je nek dan) injectie met pijnstillers en medicijnen, die moet een aantal weken werken.
Verder: nóg een pijnstiller erbij, naast de Voltarène en de paracetamol met codeine ook 3 x maals Tramadol (een hele lichte variant van morfine) erbij.

Ik ben UIT-GE-PUT en had niet veel pijnstillers op ivm het te verwachten onderzoek en verging in de auto terug van de pijn.

Mijn geduldige vriendin heb ik maar op Chinees getrakteerd en dat ga ik zelf ook bestellen. Aangezien mijn laptop het (nog) niet doet op mijn nieuwe draadloze internet kan ik jullie in bed niet bereiken.

Ik ben toe aan 40 uur gezinshulp en 6 weken naar een kuuroord :o en dan druk ik me mild uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, ik had het niet specifiek tegen jou hoor! We waren zo wat aan het babbelen, ik dacht ik richt me maar tot jou. Geen bedoeling bij! Teken ze! Je kan het beter dan ik. Ik heb wel met olie geschilderd, maar mijn tekentalent schiet te kort. Dus nu weer fotograferen. Men moet de tijd doden, niet.
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effe tussendoor dit als eerste:

Marjo, ik vind het rot als ik je in de stijgbeugels heb gejaagd, was zeker niet de bedoeling. Sterker nog, omdat ik weet dat je er mee bezig bent AD te gebruiken heb ik gezegd in die post:
Marjo sterkte met de pammetjes, ik plaats er vraagtekens bij maar wie ben ik?
Daarmee bedoel ik juist te zeggen dat ik het voor jou NIET kan weten; ik kom er wel voor uit, dat er bij mij vraagtekens zijn en ik zeg in de vorige post waarom. Dat is eerlijk gezegd toch? Ik bedoel daarmee dus niet dat ik een oordeel heb over JOUW pillengebruik...wel stom dat ik in dezelfde zin jouw naam gebruik dat leidt tot misverstanden.
Ik ben geen deskundige en Marjo, zie het als een vraag, die ik stel aan mensen die het gebruiken.
Nogmaals sorry, kan me voorstellen dat het zoals ik het geformuleerd heb nogal arrogant bij je is overgekomen.
Goed dat je hierin voor jezelf opkomt en dank voor jouw uitleg, ik begrijp nu beter wat het voor jou betekent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Pijnlijk nieuws, maar je weet nu wat het is en wat er gedaan kan worden om in de toekomst zo weinig mogelijk pijn te ervaren. Je fysio weet vast goeie oefeningen om de wervels van elkaar te tillen.
(We zijn deze periode van 7 lessen bij de yoga bezig met de onderste 5 wervels.)
En als jij 40 uur gezinshulp nodig hebt, schrijf je dan maar meteen in bij de thuiszorg. En naar een kuuroord mag je ook. Mijn grootmoeder zit sinds gisteren weer aan zee in het kuuroord. Mag ze elk jaar twee keer voor 3 weken. Het ziekenfonds vergoedt de kosten. Maar ja, dat is in België.

Mensen allemaal,
Tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik besef dat ik een knuppel in het hoenderhok heb gegooid ook naar andere mensen toe die AD gebruiken. Wellicht overmoedig van mij om van jullie te verlangen even antwoord te geven op zo'n complexe materie. Excuses daarvoor.
Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik met een therapeut te maken heb gehad die AD verfoeide, althans de klakkeloze manier waarop ze worden voorgeschreven. Wil zeker niet aan het feit voorbijgaan dat depressiviteit een chronische ziekte kan zijn, waarbij medicatie hoog nodig is.
Goed, dat ik me nu in de andere kant van het verhaal kan verdiepen dankzij jullie reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam, over die parallelweg...ik weet van andere fora dat je je moet inschrijven om de meer intieme verhalen te kunnen lezen. Wat dat betreft is dit forum iid een vreemd soort openbare snelweg, je kunt er zelfs met de step op ;)
Wat had je in gedachten als alternatief?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, bedankt! Misschien had ik nóg langzamer tot 10 moeten tellen, maar het hield me de hele tijd bezig!
Het was idd de formulering die bij MÍJ op DÁT moment arrogant overkwam. En ik vond dat ik daar wat van moest zeggen als het me dan toch zo bezig hield. Fijn dat je het zo opneemt. Zie het maar als een oefening in het voor mezelf opkomen, ik vond in jou de ideale proefpersoon door je tekst.... :D
Het heeft er ook mee te maken, dat ik al heel lang over deze keus nadenk, en voorheen ook beslíst geen medicatie wilde gebruiken. Wat ik ook niet heb gedaan tot enkele weken geleden een paar "pammetjes" tegen de paniekaanvallen 's nachts. Door de rust die ik daarvoor terug kreeg, ben ik er toch een beetje anders tegenaan gaan kijken...
Ik zal proberen je op de hoogte te houden van wat het met me doet, als je dat op prijs stelt. Gewoon op het forum hoor. Misschien is de (in mijn ogen toch) heftige reaktie wel één deeltje van de bijwerkingen (zonder me daar trouwens achter te willen verschuilen..). Ik begrijp dat je er beter over hebt nagedacht dan ik in eerste instantie tijdens mijn boosheid dacht! Wil je dát mij alsjeblieft niet kwalijk nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allen,

Ik ben gewoon aan het uitproberen hoe ik op de dagdraag van vandaag kom ipv dat ik een nieuwe dagdraad aanmaak. Ik ben nu op gag. 10 gaan staan en heb in het laatste bericht van An geloof ik: antwoord ingetoetst, kom ik dan automatisch als laatste bericht erin. Ik druk op discussie antwoorden om te bezien waar ik sta en anders hoop ik dat iemand mij even specifieker wil verwijzlen.

groet Jozef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, fijn dat je nu weet wat er aan de hand is! Ik hoop voor je dat het beter te verdragen is na de injecties. Wens je toe dat je een beetje rustiger wordt nu je dit weet. Sterkte met het vinden van huishoudelijke hulp en een welverdiende 6 weken kuuroord! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee meid, ik neem jou absoluut niets kwalijk! Ik had het idd nogal "dubieus" opgeschreven, daarbij komt dat ik een keer eerder in een postje "STOP met malen" tegen je heb gezegd; dat was achteraf gezien nou ook niet bepaald tactvol :$
Natuurlijk neem je zo'n besluit niet lichtvaardig, dat geloof ik best.
Ik zal je later wat vertellen over mijn ervaringen met depressies....nu even eten.
Hug Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Floor hoe is het?

Marjo: dat hoort toch ook bij depressiviteit, onzeker zijn over jezelf en alles. Veel schuldgevoelens hebben etc. Je bent gewoon goed bezig en goed dat je je geuit hebt. Zie je maar dat we het toch allemaal wel begrijpen als je het uitlegt. Gebruik gewoon je medicijnen, je hebt het nodig. Gun jezelf de tijd Marjo. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...