Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 Mei

Rudy

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo is het Rudy, dankjewel voor de aandacht. Is allemaal nog niet zo heel gemakkelijk.
En serieus, voor degenen die het onzin vinden, scrollen maar.
Er wordt gezegd, je hogere macht vergeeft je alles, alle rotdingen die je hebt gedaan. Okee, dus ik ben begonnen om dingen goed proberen te maken en mijn excuses aan te bieden. En voorzover ik het kon, mijn geestelijke schulden betalen. (Ik bedoel tegenover de mensen die nog leven, voor de doden kan je alleen maar een gebedje doen.)
Dat ik nu nog steeds het gevoel heb dat ik niet deug en het niet waard ben om vergeven te worden, wat ik er mee aan moet weet ik niet. Als het iemand anders was zou ik zeggen, joh zeur niet zo, schei toch uit met je schuld, doe toch niet zo belangrijk.
Ik denk dat ik het idee in mijn hoofd heb van een zeer rechtschapen mens die nooit eens lui is, nooit iets hatelijks zegt, nooit roddelt of gemene grapjes maakt.
Zou wel saai zijn trouwens.
Dank je wel Rudy, je hebt me alweer geholpen om te relativeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
safidepafi

De anderen kunnen allemaal dood vallen, het doet me niets meer, het is steeds meer een bewijs dat het geen vrienden zijn.

Wat over blijft in heel mijn proces van 'ontslaving' zijn mijn meest naasten. Ik ben nu Oprah aan het opnemen omdat er iets komt over familie en verslaving.
Mijn man houdt het op een of andere manier in stand, hij wilt gewoon dat ik drink. Vandaag in de winkel. Ik zeg dus geen drank in huis, hij : 'okay, okay', beetje zo van ' rustig maar', lopen we een stukje verder zegt hij ineens : 'he An kijk eens lekkere champagne, niet duur... '. Ik kan dit niet begrijpen.
Maar ik ga ervan bibberen, echt ik ga bibberen. Wat het ook is, ik moet voor mezelf weten wat ik wil en wat goed voor mij is. Jammer dat ik niet kan voldoen aan de wensen van mijn man. Raar verhaal eigenlijk he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UPC heeft zijn software schijnbaar niet goed upgedate ofzo, in ieder geval weten ze nu van mijn klacht en nog wat andere mensen in de winkel en zijn ze hard aan het werk om het op te lossen, ach ik ben al blij dat ze mij serieus namen en even de moeite heeft genomen om de helpdesk te bellen. Binnenkort zal alles wel weer werken.

Help pip? ik lees je hoor! wie weet sta ik ook vaak online, en zelfs tik ik vaak een berichtje en ga ik even wat anders doen en merk dat ik vergeet het berichtje te versturen, lekker handig... ik kijk dan ook nooit wie er online is en wie niet, ik tik gewoon als ik zin heb en reageer op voorgaande berichten.

An, alsjeblieft, voldoe niet aan de wensen van je man als dat niet bij jou hoort, wie weet kan dit keer je man eens voldoen aan de wensen die jij hebt? een relatie hoort toch gelijkwaardig te zijn. Sterkte vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, en wat het Ditjes en Datjes-verhaal betreft, voor nieuwelingen is het misschien ook niet gemakkelijk te begrijpen dat dit niet alleen maar ditjes en datjes zijn. Maar tot dusver heeft iedereen die draad nog weten te vinden, dus wat mij betreft, geen verandering in aanbrengen. Het is niet alleen ditjes en datjes maar ook Dagdraad. En zo is het ook. De een heeft een teen verstuikt en de ander probeert niet aan de drank te gaan. Nog steeds vind ik die varia plezierig. Juist als iemand hier ook kan vertellen dat ze haar pink heeft verbrand aan het strijkijzer geeft het een gevoel dat je hier veilig van alles kwijt kan.

Over meelezen en niets zeggen, ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen.
Toen ik hier voor het eerst kwam, vorig jaar, heb ik meteen ingelogd, ik wist niet eens dat er de mogelijkheid was om alleen maar mee te lezen. Tegenwoordig kijk ik 's morgens eerst even op de vorige dag en op de draad van vandaag. Als er iets is waar ik op wil reageren, log ik in. Zo niet, dan kijk ik later op de dag nog eens. Dus ja, ik lees ook wel eens mee zonder in te loggen.
Maar als iemand serieus help zegt vind ik dat heel wat meer reden om in te loggen dan voor iemand die help zegt alleen maar om te kijken wat er gebeurt, want dat vind ik niet kosher. Dan weet je namelijk niet wat je veroorzaakt bij je medemens.

En nu ga ik strijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie wij zijn geen heiligen en blijven gewoon mensen met onze tekortkomingen.
Maar er niets aan doen zodat derden de dupe worden van onze negatieve levenshouding heeft alles met verantwoordelijkheid nemen te maken.

Trouwens je mag ook kwaad worden op mensen die zijn overleden en jou wat hebben aangedaan waardoor je op latere leeftijd in de problemen bent geraakt.
Dit heeft niets te maken met zoeken naar een schuldige om je drankje te rechtvaardigen, maar naar de oorzaak waarom je niet volwassen bent geworden en op latere leeftijd in de problemen bent geraakt wat uiteindelijk een verslaving in de hand heeft gewerkt.
Hiermee wil ik niet zeggen dat anderen schuld zijn aan jouw of mijn verslaving, uiteindelijk blijf je zelf verantwoordelijk voor ieder drankje dat je naar binnen hebt gekiept.

Zelfonderzoek is goed voor het zelfvertrouwen en verwerkingsproces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Pippi: precies zo is het, ik doe genoeg hier en ik verwacht teveel van mezelf. Ik doe dit uiteindelijk zelf. De boodschappen zijn in ieder geval in huis Zonder drank, lekker droog weekeinde van maken. Ik ga nu een berg aardbeien schoon maken. Tot later weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik vind het zo jammer voor jou dat jou man niet aan jouw wensen kan voldoen!!

Het is echt niet te veel gevraagd om een beetje rekening met jou te houden in een voor jou Zo ontzettend moeilijke situatie!!
Vraag eens wat meer voor jezelf, het is geven en nemen An, nou ben jij aan de beurt!

Hoop dat je een fijn droog weekend zal hebben!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet weer gaan had een heel verhaal over een horde gremlins op mijn rug gemaakt maar weer weggeklikt op een of andere manier GRRRRRRRRRRRRR :devil:

Nou ja anyway ik heb het moeilijk maar het is wat het is en we zullen het er mee moeten doen, het gaat over!
Dat is mijn enige troost, maar wanneer gaat het over........
Ja straks na het eten is het al weer minder dat weet ik wel!

Heb een druk kinder weekend voor de boeg dus zal niet veel te zien zijn helaas, mocht er iemand zijn die misschien wat tegen me wil zeggen, wat niet zal :( , maar wil je me dan ff een PBtje sturen dat vind ik makkelijker!

Ik wens jullie alle goeds en een fijn droog weekend!

Tot schrijfs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi. pleeeezzz, dit had niets met jou te maken. Hou toch eens op om je door mij aangevallen te voelen! Denk je dat ik het lollig vind als jij zegt dat ik jou steeds gemene pb's stuur? Kind, ik heb je in november ofzo inderdaad een pissige pb gestuurd, en dat was niet voor niets zeg! En daarna nooit meer. Dus kom maar op met die 15 pb's die je van me zou hebben en die van 14 dagen geleden die ik nooit heb gestuurd... sorry kid, maar je voelt je echt even wat belangrijker dan je bent. Of onzekerder?
En nu wil ik hier over ophouden, tenzij jij er over door wil gaan. Lijkt me voor andere forumleden niet erg gezellig.

An ik weet niet hoe het jou vergaat en ik had makkelijk spreken zonder kinderen. Ik ben van mijn ex afgegaan zonder veel pijn. Na een jaar of vijf alleen ben ik mijn huidige man tegengekomen. Dat is prettig. Een totaal ander leven, eigenlijk. Het lijkt mij zelf niet prettig of nuttig om verder te gaan in een huwelijk dat jou geen geluk geeft. Zeker niet na de dingen die jij zelf hebt bereikt. Maar misschien wil je nog om de een of andere reden wel met hem verder? Het is vanaf de buitenkant zo moeilijk te zeggen, en wel heel gemakkelijk om te zeggen: hup, ga zonder die last verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jozias

Ik lees dat je het moeilijk hebt.
En je vraagt wanneer gaat dat voorbij?
Tja zolang je nog blijft denken dat alcohol iets is wat te missen is ben je het verste van huis.
Als je die horde al gehaalt hebt en je het gewoon geregeld moeilijk vind om je rotgevoelens niet te verzuipen wordt het al iets makkelijker. Want dat wordt elke keer dat je het niet doet iets milder.
Het gaat op en neer maar met de jaren gaat het steeds beter.

Zoals je weet drink ik af en toe nog maar na 12 jaar kan ik eindelijk zeggen dat de dagen zonder alcohol een makkie zijn en als ik wel drink ik na 3 consumpties echt wel genoeg heb gehad en mijn lichaam ook zegt...STOP.
Soms drink ik dan meer omdat ik die dag voor de roes ga, maar dat gebeurt bijna nooit meer misschien 4 keer in het afgelopen jaar en dan nog in veel mindere mate, dan voordat ik op het forum kwam en aan de internetbehandeling deelnam.

Ik wil je een hart onder de riem steken en je toejuichen dat je het geweldig doet en ook voor je kinderen een geweldig voorbeeld zal zijn.
en omdat je zo dapper strijd een mooi gedicht voor jouw

Indien ik je dragen kon

Indien ik je dragen kon
over de diepe grachten
van je getob en je angsten heen,
dan droeg ik je, uren en dagenlang.

Indien ik de woorden kende
om antwoord te geven
op je duizend vragen over dit leven,
over jezelf, over liefhebben en gelukkig worden,
dan praatte ik met je, uren en dagenlang.

Indien ik vrede in je hart kon planten
door geduldig te wachten
en te hopen tot het zaad van de vrede
in je openbrak, dan wachtte ik, uren en dagenlang.

Indien ik kon horen wat omgaat in je hart
aan onmacht, ontevredenheid en onverwerkt verdriet
dan bleef ik naast je staan, uren en dagenlang.

Maar ik ben niet groter niet sterker dan jij,
en ik weet niet alles en ik kan niet zoveel.
Ik ben maar een vriend op je weg,
voor uren en dagenlang.

En ik kan alleen maar hopen dat je dit weet:
Je hoeft nooit alleen te vechten, alleen te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag allemaal!

Hier een quick berichtje van mij vanuit m'n werk.. Zit hier met bibberende vingers te tikken... Straks word ik nog betrapt! :D

Enfin hoop dat het goed gaat hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Safi :D

Da's toch best gek! Als ik zo thuis achter de pc zit te tikken schaam ik me voor niks.. Maar nu ik hier zo op m'n werk zit zou ik het toch niet echt leuk vinden als iedereen zou weten dat ik adb probeer te zijn..

Hahaha.. Maar dit is ook weer spannend! Beter dan een pintje hoor! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Pippi, ik heb jou op 17 mei zeker geen pb gestuurd. Ik geniet hier ook niet van. Eigenlijk weet ik al de hele tijd niet waar je het over hebt. Dus ik weet nog steeds niet waarom jij denkt dat ik jou ziek.
Weet je wat ik lekker doe? Ik ga weer eens een tijdje van het forum af, best een goed idee.
Dit soort idioterie zit ik echt niet op te wachten. Heb ik eergisteren al gezegd, maar blijkbaar heb jij een idee in je hoofd gezet dat ik jou stalk ofzo. Nou, daar heb ik dus totaal geen behoefte aan. Als ik ooit iemand ga stalken zal die echt aantrekkelijker moeten zijn.
Pippi doe toch niet zo gek joh!

Goed, ik moet er zelf ook weer een beetje om lachen, wat een onzin eigenlijk. Ik ga het eens even zonder forum doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo en nu gan we even eten en daarna een lange avondwandeling.
Het lijkt er niet op dat het gaat onweren hier in Grunn.

Blacky was die heftige overstroming gisteren op TV, trouwens bij jouw in de buurt??

Of bij jouw Knuffie??
Trouwens nog even een knuf voor jouw omdat je het zo moeilijk had de gisteren.
Ik kan me voorstellend at je je gebruikt voelt maar ik denk, hoop dat die intentie er oorspronkelijk niet was van de andere party. Toch erg moelijk voor jouw allemaal omdat je niet aan de beslissende kant staat.
Sterkte met het verwerken, meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...