Houtje Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Har,Een voor mij aangrijpend en herkenbaar verhaal. Ik ben "sec" niet overdreven itelligent en scoor MBO+ nivo maar ik heb zonder enig probleem vwo doorlopen. Daarna wilde ik studeren, maar door pijnlijke omstandigheden kon dat niet, en ben ik een secretaresse-opleiding gaan volgen en daar heb ik tot nu toe elke dag plezier van. Niets komt me aanwaaien maar ik pik wel heel makkelijk wat op. Ik wilde graag gaan studeren dus dat heb ik doorgezet, maar ik moest het combineren met werken, en die jaren ben ik al stukgelopen op alles om me heen. Ik ken de oorzaken van mijn ontspoorde emotionaliteit zelf heel goed, en ik vind het jammer, dat ik altijd om hulp heb geroepen en geschreeuwd, als kind al, en het pas kreeg toen het te laat was.Te laat, wat is te laat? Nu kan ik niet meer (betaald) werken, maar ben auto-didact op ict-gebied en geef nu zelf les en leid andere leraren op. Ik leef van een uitkering en dat vind ik vreselijk. VRESELIJK. Want ik wilde altijd zo graag werken, maar nu nog loop ik vaak mezelf stuk in mijn vrijwilligerswerk en moet mijn begeleiding (maatschappelijk werk) me terug-duwen en helpen de structuur en rust weer te vinden.HSP heb ik pas goed leren kennen door mijn oudste die zo vreselijk op me lijkt, en ook zo gevoelig is. Mijn uitdaging is hem een zekere en veilige omgeving te bieden, maar nu moet ik hem gaan loslaten, en dat is moeilijk. Daarmee laat ik in zekere zin ook een stukje van mij zelf los. Moeilijk hoor.En tja, dat ik er nu achter kom dat ik al jaren gemaskeerde depressies heb, is naar maar overleefbaar. Een depressie is beter mee te leven dan een psychose zeg ik maar. Dus ik moet zorgen aan die goede kant van de lijn te blijven. Alcohol is een prachtig middel om je te dempen, en ik ben nu aan mijn eerste alco-vrije periode bezig. Ik wou het ook graag mijn laatste poging laten zijn, ik vond het zo vresleijk moeilijk die eerste maanden. Maar dat heb ik overleefd, en nu overleef ik dag voor dag. Als ik in gezelschappen verkeer, pik ik alle signalen op. Op dagen als vandaag ben ik extra hyper-gevoelig, en heb ik vanmiddag lopen huilen samen met de dochter van mijn vriend R. Het meiske had zo'n verdriet, nou mij had ze al. Ik moet dan echt naar huis en alleen zijn, ter bescherming van mezelf. Ik kan niet mét, maar ook niet zonder mensen, daarom is dit beeldscherm zo prettig. Een wat warrige reactie op je verhaal, doorspekt met emotie, maar ik wil je vooral zeggen: ik herken het allemaal zo. En iedereen volgt zijn eigen pad en komt uiteindelijk op de bestemming. Je kunt het spoor niet zien liggen, waar jouw trein heen rijdt. Maar als je achterover leunt en het laat gebeuren, heb je bij aankomst nog wat energie over, i.t.t. wanneer je hysterisch uit het raampje gaat lopen hangen.Ik wens jou een reis met vooral veel en mooie uitzichten op je eigen bijzondere levensweg. XXXHoutjetoegevoegd: p.s. ik heb dit naar Har toe geschreven zonder eerst het bericht van Safi gelezen te hebben, zie mijn reaktie daarop hierna. Ik heb mijn bericht niet aangepast om eruit te halen dat ik zo verdriet had met de dochter van R. Het is nou eenmaal zo, ik voel dat zo en ga nu niet weghalen en vertellen dat het anders is. Sorry Safi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Ik zal je mijn fotootje sturen Caro; leuk idee om er een gezicht bij te kunnen zien! Fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Hallo allemaalHier een depri Jozias, jammer!Ik heb een beetje bijgelezen en sluit me helemaal bij Safi aan wat het verhaal van jou betreft Har, zo zie ik je ook!En die gevoeligheid van "alci's" zoals Carolien zegt daar kan ik me ook wel in vinden!Zelf ben ik altijd wel een gevoelig tieppie geweest maar het lijkt nu wel erger dan ooit, ik voel me zo vreselijk eenzaam met mijn probleem, nee ik ben eenzaam, ik heb niemand om er mee over te praten behalve jullie en een therapeut die ik 1x per drie weken spreek.Das niet veel toch als je er 24 uur per dag eigenlijk mee bezig bent!Ik heb het buiten mijn man om tegen 2 mensen verteld, mijn man vraagt zo om de paar dagen: "hoest met de drank"? waarop ik ineenkrimp en zeg: Goed!De oud collega was heel lief maar zei gelijk, Meid ik drink ook te veel waaruit bleek dat het toch niet met voldoende lading had gebracht!En de man die ik al 30 jaar ken waarvan ik toch dacht dat hij een zeer zeer goede vriend was en waartegen ik heel duidelijk heb gezegd dat het Echt een groot probleem was heeft vervolgens geen woord er meer over gerept, kwam te dichtbij denk ik, hij drinkt nl ook veel!Dus ja....en zeg je er wat van tegen wie dan ook dan doe je weer moeilijk....Het heeft natuurlijk ook weer met "verwachtingen" te maken die je blijkbaar van niemand mag of moet hebben in het leven maar die ik toch steeds weer heb en die mij ook weer teleurstellen in mensen en kwetsen.De sfeer hier is ook niet leuk, man en oudste kijken stomme tv maar dat geeft mij wel even gelegenheid een btje te spuien, en ik heb ook vreetbuien, als dat beest weer op mijn schouder gaat zitten ga ik snaaien.Nou dag dan maar weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Goh Houtje, jouw verhaal grijpt mij aan Enfin, je hebt al eens eerder wat door laten schemeren Tsja, mijn hoogste opleiding was de avondhavo...heb ik toendertijd toch nog wat aan opleiding bij kunnen spijkeren.Laatst in het kader van reïntegratie weer getest: zit nu op VWO+ niveau, zuiver en alleen door als autodidact door het leven te gaan.Ach, opleiding zegt niet zoveel, zeker als je iig je goede verstand wel gebruikt.Wil het liefst met mijn handen werken of misschien dan toch als vrijwilliger de zorg in, omdat ik de helper in mij heb en nu juist steviger op mijn eigen poten sta dan ooit tevoren.Jij ook veel moois op jouw weg toegewenst al wil ik je wel meegeven dat je het werkelijk rustiger aan moet doen....daar hoef ik niet helderziend voor te zijn, maar alleen maar Safi"s post te lezen die ik helemaal onderschrijf.Hug Har Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Har mag ik er ook één Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 JoVan mij krijg jij ook een {{{{hug}}}} Flo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Hè lekker, bedankt Flo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 "Andere mensen" zijn niet minder gevoelig, ze voelen alleen anders dan wij. Iedereen voelt altijd wel weer anders dan ik of jij. Wat denk je, dat mijn succesvolle zus die miljonaire is geworden door haar eigen toedoen, niets voelt? Laten we asjeblieft niet denken dat het lijden van de wereld alleen aan ons is toegewezen. Wat een egoïsme en ijdelheid! Wij mogen wel eens wat minder aan onszelf denken en wat meer begrip tonen aan anderen, die ogenschijnlijk zo succesvol zijn. In je hart heb je een portie liefde meegekregen. Deel daar met volle handen van uit. En hee, hoe gek zeg, krijg je ook wat terug.Vergeef wat je is aangedaan. Je wil zelf begrip voor wat je is aangedaan, een ander wil dat ook. Je bent echt niet alleen op de wereld. Heb lief. En wordt het je teveel, ga dan niet zitten simpen maar ga iets anders doen. Blijf niet zitten in een situatie die jou geestelijk of lichamelijk impotent maakt. Leef! Met duizend uitroeptekens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Och Jozias, hug van mij. Ik kan je alleen maar zeggen dat je inderdaad alleen staat met je verslaving. Zelfs M. kan het niet begrijpen maar wel accepteren en dat is voor mij meer dan genoeg.Niemand kan begrijpen hoe het is als je blind bent, doof, doodziek, depressief, arm, rijk....enfin noem maar op, buiten degenen om die het zelf meemaken of meegemaakt hebben. Daarom ben je anders dan anderen en mag je idd niet verwachten dat die ander jou volledig kan invoelen of op de juiste manier ondersteunen...dat is gewoon de waarheid.Wat je wel mag verwachten is dat ze je niet afwijzen of bespotten, maar accepteren. Als dat zo is mag je blij zijn want meer zit er gewoon niet in.Kop op meid, je bent vast iemand om van te houden en laat niemand je dát afpakken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Tjonge Vie!Toch is het bij sommige mensen soms zo dat je geeft en geeft en geeft en verdomd weinig terug krijgt!En soms heb je het ook meer nodig om eens wat terug te krijgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Helemaal waar Vie, we hebben ieder onze eigen weg te gaan en natuurlijk is de ander niet minder gevoelig...zal niemand hier beweren toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Har bedankt, je hebt wel gelijk maar af en toe is het een bittere pil toch, al die klussen in je eentje te klaren!Gelukkig heb ik jullie Had je Haflojo nog meegekregen......?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Hihi, ik geef het op, maar ik ga me eens even wijden aan mijn cursus tot domina, ben ik beter af. Als ik mijn eerste preek ga geven zal ik het jullie laten weten. Komen jullie allemaal kijken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Ooh dames Floor en Jozias, Haflojo...Flohajo, maakt niet uit. Ik vind het best Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Ok gezelli! Samen staan we sterker!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Har kan jij eenvoudig uitleggen hoe je een foto hier opzet, enne krig ik die van jou ook... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 quote: Originally posted by: VieHihi, ik geef het op, maar ik ga me eens even wijden aan mijn cursus tot domina, ben ik beter af. Als ik mijn eerste preek ga geven zal ik het jullie laten weten. Komen jullie allemaal kijken? Als je maar niet in de voetstappen van meneer Tsjakaaaaaaa gaat treden vind ik alles best en een domina is toch hopelijk niet te dominant hè? Ga je met het kruis zwaaien of zachtjes wiegen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Hoi lieve mensen,poeh er is enorm veel alweer geschreven hier. Vergeef me, ik ga niet alles lezen.Morgen gaan wij vroeg weg, we hebben 8 vrijkaarten gekregen voor het Moviepark in Duitsland. goh, als we dat zelf moesten betalen waren we eenpaar honderd euris kwijt:o, dus dat is mooi meegenomen:PIk wens jullie een fijne avond en alvast een goede nachtrust. Doei doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Is er drank in huis Marieke? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Hee Marieke hoe kan dat nou opeens? Meppen joh en afleiding zoejken! In bad of even wandelen.Ik blijf nog wel ff hangen hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Marieke,Meppen!! Oh meid niet aan toegeven. Je bent zo ver op weg. Laat het je niet afnemen, wat je hebt bereikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Marieke toch, op zo'n zaterdagavond.Voor jou een betonnen daar kan je bijzonder goed mee meppen.mepperdemep linksmipperdemep rechtsen linksen rechts mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........en mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........mepperdemepperde mep en..........en ik denk aan je en mep mee met je!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Sammy,Mooi dat ik je even zie. Ik had gelijk ná de neuroloog al de intake bij de anesthesioloog en heb het voorbereidende gesprek, de folders en alle info al gehad en 19 juni is de prik zelf, ik heb een afspraak op de OK.Bedankt voor het meedenken en voor de waarschuwing (...) zeg maar teleurstelling voor sommigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Fijn Houtje, Zie er maar niet teveel tegenop. Meestal hebben ze vantevoren meer pijn geleden dan dat de hele prik voorsteld. hopelijk heb je er veel bat bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 31 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2008 Mariekehou vol en blijf achter de computer zitten, schrijf alles van je af vooral die rotbeesten en als je niet weet wat je schrijven moet begin je met toen je vanmorgen uit bed stapte tot nu dat lijd lekker af!!!Wij lezen wel!Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden