Spring naar bijdragen

Maandag 2 juni


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
druppeltje

En nou snap ik Har ook al weer niet. Ben ik nu zo'n muts?

Zal je post effe opzoeken....

Edit: ooooh...ik snap het al, je bedoelde "Unne goeie mêrgen" :D Dah ken ik alleen maar lezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh Har, dat is een paar-maanden-project hoor! Die foto van gisteren, daar komt een houten schuur (die ik ook zelf ga bouwen) en dan moet de rest van de achtertuin nog, een stuk of 50 vierkante meters. Daarna is de voortuin aan de beurt. En dat moet allemaal in m'n vrije tijd... dus als het deze zomer afkomt ben ik "one happy little puppie"! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, gefeliciteerd met je verjaardag! :musicnote: Ik hoop dat je een mooie en vooral droge dag had.

Aura, het spijt me enorm voor je dat je gedronken hebt. Heel veel sterkte! Toch moet het me ook van het hart dat ik het enkele dagen geleden al aan zag komen, toen je vertelde de Antabus niet te slikken. Zelfs al ging het daarna weer goed, en voelde je je sterk, het niet slikken van Refusal of Antabus staat toch gelijk aan de deur open zetten.
Ik hoop dat je hiervan geleerd heb, en wens je veel kracht om de draad weer op te pakken waar je hem had laten vallen.

Har, sterkte! Hetzelfde geldt voor iedereen die dat nodig heeft.
Mies/Kater, welkom terug! De volhouder wint.

Misschien onnodig te melden, maar hier wordt er weer een droge dag bij opgeteld. Hopelijk bij jullie ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joanna, zou wel meer willen vragen over hem maar weet niet of ik je er pijn mee doe. Soms vinden mensen het wel fijn als je er naar vraagt zodat ze er over kunnen praten en weten dat die engeltjes niet vergeten zijn maar om dat je hier zo weinig over hem spreekt dacht ik dat je dit apart wilde houden. Er is een speciale site voor overleden engeltjes maar dat weet je waarschijnlijk al. Aaron is een mooie naam uit de bijbel en daarom alleen al zal hij een speciaal engeltje zijn maar hij is speciaal omdat het jou engeltje is. Sorry dat ik er hier over begon want wil je geen pijn doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond luitjes ,
heftig draadje ;-((
ik kan daar niet zoveel op zeggen wat aura betreft en andere welke het mogelijk niet lukt , IK kan wel eerlijk schrijven dat ik, blij ben dat ik niet meer MOET drinken , dat ik nu zelf de keuze heb hoe ik mijn leven invul en niet mijn leven aan een fles geef , let op soms heb ik ook nog van die mini gremlins die op bezoek komen maar mijn bijna 3 jaar vechten en uiteindelijk kiezen om te vechten voor mijn nuchterheid werpen kleine vruchtjes af .
carolien bedankt om het recht te zetten ivm ex alcoholist .
wat houdt het KMW gebed voor mij in , kalmte om te aanvaarden wat ik niet veranderen kan = bvb mijn jeugd , dood van mijn ouders en noem maar op , maar ook aanvaarden dat ik een alcoholist ben
moed om te veranderen wat ik kan veranderen = proberen dat ik niet dezelfde geestelijke weg op ga als mijn ma, die mogelijk al haar hersens cellen verdronken heeft , dus ik verander dit door naar een psygoloog te gaan en DOOR die eerste te laten staan , want die eerste is diegene die mij naar de geestelijk hel brengt
en aan die wijsheid ewel ik heb de wijsheid ivm een zaak en dat is dat ik vandaag niet drink , wat morgen komt dat zie ik wel daar lig ik niet van wakker .
voor de rest heb ik een grgrgr dag gehad , klant met alzheimer was in de zeur en altijd opnieuw dat ze een einde aan haar leven wil maken , uiteindelijk heb ik mij boos gemaakt en gezegt dat ze een heel ondankbaar mens is ten opzichte van haar kinderen , en nu weet ik ook waar mijn vriendin met die rare kuren vandaan komt ;)
na kontakt met arts vermoeden we dat een medicijn haar neerslachtig maakt , willen jullie confrontaties met hoe een niet drinker denk over mensen die drinken , ga dan mar eens naar een alzheimer patient wiens vader en man een drinker was , daar leer je 1000 keren meer mee als in AA .
achteraf was het weer goed tussen ons zo als altijd maar soms moet men haar eens hard aanpakken of ze gaat te ver met haar woorden .
zo ik ga naar bed toe want lag daar juist al in de zetel te slapen , nu ja wat wil k na 6 uren harde tuin arbeid maar ben blij met het werk dat ik verzet heb.
morgen psygologe en weet eigenlijk niet wat ik er ga doen ?? voel mij vandaag goed en dat is het voornaamste voor mij , en dat dank ik aan die eerste te laten staan
slaapzacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Adam, dat was hartstikke Brabants, kei gaaf dat je dat herkende. Super te lezen dat je geholpen kan worden. Wil je die 4 van mij ook ff meenemen? Ik kan niet geholpen worden maar lees nu duidelijk dat in het zuiden alles beter is hahahah.

Kom Har, je woont in mijn geboortestad en je had het niet zo snel in de gaten?

Nu eerst maar woefje uit laten want de hel breekt los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Pippi, ben blij dat het toch tersprake komt.

Vind het nu een beetje vreemd dat Blacky Carolien bedankt om iets recht te zetten wat ik schreef en wat ik later nog verduidelijkte. Maar goed. Het is iedereen zijn recht om te scrollen. Ik begrijp dat je ook moet kiezen met wie je chat.

Stel ik me kwetsbaar op, en dan wordt mijn ervaring met AA genegeerd, dat vind ik erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, slaap wel iedereen. Het was een heftige dag voor mij. Eigenlijk de eerste dat ik zoveel schreef. Ik ga morgen en misschien wel tot vrijdag wel niet aanwezig zijn omwille van dat ex. Geen enkel verwijt naar niemand toe. Ben heel blij met het forum.

Tot later.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt Joanna dat je geen omgang met iemand die drank promoot moet hebben, volgens leden van de AA? Tsja, ik weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt...promote die moeder dat haar dochter alcohol moest gebruiken? Vind het een vreemd verhaal...je hebt nu geen omgang meer met het kind (?) Ik snap het niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloo!!

Het was een goede dag. Heb mezelf kunnen oppeppen, na gister, al ging het niet steeds makkelijk!
Heb het droog gehouden!!! Net nog een fijne avond gehad met m'n vriendin. goed gesprek gehad...
Nu ben ik moe! Heb mezelf morgen een pyamadag beloofd..

Iedereen die het kan gebruiken; heel veel sterkte.
Bedankt voor alle lieve felicitaties, dat heeft me erg goed gedaan!

de koelkast staat nog vol drank, daar ga ik morgen denk ik wel wat aan doen... Niet bang voor nu. geen eens zin! Wil niet alles weggoien, wat ik nu in handen lijk te krijgen. Herstel, wat ik mijzelf eindelijk durf te gunnen. Nou goed begin van de tweede helft toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
:)

Katermies,
Misschien anders denken. Je doet geen poging (dat woord houdt al in dat je niet doorgaat) tot stoppen, maar je stopt. Klein verschil, maar 'het zijn de kleine dingen die het doen, die het doen' (ken je dat liedje?
En ook belangrijk: doe het per dag. De eeuwigheid is zo ver weg.
En ik ben ook 2 jaar bezig geweest met minderen en stoppen en een behandeling voor ik hier terecht kwam bij de internetbehandeling en het forum. Eindelijk droog en zonodig slik ik de rest van mijn leven Refusal.

Druppeltje,
:)

Houtje,
Gaat het nu ietsie beter?

Carolien,
:)

Juul,
Jij leest zeker graag sience fiction? :)

Nee, je kunt je leven niet over doen. Wat ik wel zeker weet, is dat ik ik niet was als zelfs maar een ding anders was geweest. Met de ik van nu moet een balans zien te vinden. Ik heb daar hulp bij gevraagd en gekregen. Zo hoop ik samen met die hulp uit de destructieve viscieuze cirkelgedachten te komen. Het meeste werk zal ik zelf moeten. Ik zal ook hier de tijd voor nemen.

Vie,
Van mij mag alles blijven als het is.

Albertina,
:)

Har,
:)

Joanna,
Tegenwoordig lopen alle elektriciteitsleidingen onder de grond. Het kan natuurlijk altijd dat een verdeelstation door de bliksem wordt getroffen. Dan is je computer gewoon slecht afgesloten en zal Windows bij het opstarten vast zeggen dat je compu verkeerd is afgesloten dat ie scandisk wil uitvoeren, of dat zelf gewoon even voor je doet. Wel is het zaak om dan idd alle steker bij het licht van je zaklantaarn uit te trekken. Soms is het voltage bij het opnieuw starten van een verdeelstation aan de hoge kant.

Tapas,
Ik wou dat ze hier een duim hadden om op te steken. Ik zou hem zo plaatsen.

Casiris,
Ik weet niet welk kuurtje cloordiazepine en hoe dat opgebouwd is bij jou. Ik heb er destijds een gehad, daar was ik 2 weken mee van de kaart. Toen ik eindelijk april vorig jaar stopte, heb ik van de huisarts een strip gekregen voor paniekaanvallen te onderdrukken. Dat beviel mij veel en veel beter.

Aura,
Kan alleen maar zeggen: slaap lekker. Morgen weer meedoen en overmorgen gewoon weer Antabus en die gewoon blijven gebruiken. Ik heb ook 10 maanden nodig gehad. 4 maanden niet en nu heb ik de Refusal weer meer dan een maand. Ik slik liever Refusal dan alcohol.

Floortje,
:)

Pippi,
:)

Water,
:)

Adam,
:)

Blacky,
Hoop dat je morgen weer veel hebt aan het gesprek met de psychologe.

Wouw, Marjo, dat is nog eens attent!


Zo mensen, ik ga maar meteen naar bed. Morgen weer vroeg op.

Slaap lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

joanna ,
ikke niet bedoeling jou te kwetsen , mijn schrijven ivm ex alcoholist is omdat ik daar in 2005 een woordje met iemand over gehad heb .
de meeste kennen mij hier en weten dat ik een heel egoistisch iemand ben , dus een ik reageer niet vlug op iemand maar schrijf enkel mijn verhaal en hoe ik de zaken zelf aanvoel , waarom reageer ik niet vlug ewel omdat ik dan ook niemand onbewust kan kwetsen .
dus bij deze een :present:je voor jou joanna om mij te escusren
allee en nu ga ik echt ten techtig slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Har dat begreep ik ook al niet en dacht dat het aan mij lag.

Corinne, je blijft een schatje voor iedereen.

Joanna, hoop je echt weer morgen te ontmoeten in onze huiskamer.

Druppeltje slingert blafje om haar schouder en kruipen bij de katten onder zeil, lekker dromen over mooie ballen hahaha.

Aura, sterke als je me nog leest en morgen gaan we weer gewoon opnieuw beginnen. De huiskamer is al gepoetst/gekuist dus wat let ons?

Slaap lekker allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pip maar dat gaf ik ook al aan Har aan dat ik het niet begreep maar ben altijd zo snel bang dat ik iemand gekwetst heb want een kort lontje hebben we hier al vlot. Enfin als jij en Har het ook niet begrijpen dan hoef ik me niet druk te maken want dat voelt niet zo alleen. Ik neem ook nog een sigaretje en wens jou een slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...