Spring naar bijdragen

Donderdag 5 juni 2008

Sandra

Aanbevolen berichten

Goede morgen allemaal,

Weer mijn tweede dag ADB. Alles komt bij mij geleidelijk weer in balans. Zowel lichaam als geest. Alleen maar schuldgevoelens en berouw, maar die zullen ook een plaats krijgen. Nu even niet terug kijken maar rustig in balans komen.

Iedereen een mooie en droge dag gewenst. Ik laat de eerste staan.

Groetjes,
Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 180
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Sandra, welkom terug, wat goed van je dat je toch voor jezelf blijft kiezen! Neem daar maar gerust de tijd voor, je bent het waard! :present:

En ik doe met je mee: ik laat die eerste staan. Zo.

Ik ga lekker weer een dagje werken. Een fijne dag voor iedereen gewenst. Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra: die eerste dag heb je maar mooi doorstaan. Het is niet makkelijk met jezelf in het reine te komen. Maar, schuld heeft hier niks mee te maken. Het is je verslaving die je probeert de baas te worden. Voor jezelf erkennen dat je machteloos tegenover die drank staat en dat je ervan af moet blijven, wil blijven. Omdat je dit niet weer en weer wilt meemaken. Ik schrijf nu ook aan mezelf Sandra. Vandaag is het 14 dagen geleden dat ik zo ongeveer hetzelfde dacht als jij nu. Moe kan je van jezelf worden. Alleen aan vandaag denken, proberen er een goede dag van te maken en misschien vroeg naar bed als dat kan. Als we maar van die drank afblijven.

Water: ook een goedemorgen en werkse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Het is inderdaad vermoeiend om keer op keer opnieuw te beginnen. Ben wel heel erg blij dat ik vandaag zonder kater ben opgestaan. Hoofdje is helder en daardoor kan ik van mijn dag met volle tuigen genieten. Met alco zou dat niet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

Caro, wat een mooi nieuws, gefeliciteerd!

Water, werk ze vandaag, ik ben lekker vrij.

An, jij ook , en zet 'm op op die fiets, doorgaan.

Sandra, de 1e dag heb je toch maar weer mooi binnen, houden zo.

Zelf heb ik onrustig geslapen, meestal slaap ik wel goed als ik vrij ben, ik lag vannacht om 2 uur nog wakker.
Maar dat kwam ook omdat ik toch een eye opener heb ontdekt voor mezelf, eindelijk.
Niet het waarom ik weer terug ben gaan drinken, ik weet dat ik niet normaal met drank om kan gaan dus daar hoef ik niet lang over na te denken.
Wat ik me wel steeds heb afgevraagd is waarom het jarenlang wel goed is gegaan, jaren waarin ook mijn hele leven op zijn kop heeft gestaan door ingrijpende gebeurtenissen en verlies.
Het kwam zelf geen moment in mij op om te gaan drinken.
Op een gegeven moment, ik kan niet precies zeggen wanneer, begon ik me down een beetje labiel en onglukkig te voelen, deze gevoelens kwamen steeds terug.
Nee het was niet zoals bij een depressie want daar ben ik al jaren mee bekend dus dat herken ik meteen.
Ja nu achteraf weet ik dat het toch iets anders is.
Nu weet ik dat mijn veranderde gevoelens veroorzaakt worden door de overgang, daar heb ik nooit maar dan ook noooit bij stil gestaan.
Ik heb het voor het gemak samen met de psych onder de noemer depressie weggeschoven.
Door het lezen van de berichten, vooral van Corrine, gingen mijn ogen gister in één klap open.
Ik heb nooit opvliegers gehad, mijn menstruatie bleef 4 jaar geleden opeens weg, ik maar denken dat het door de wisseldiensten kwam, toen ben ik nl. ook in deze huidige baan begonnen.
Totdat ik verleden week mij zo en zo belabberd voelde en ik maar niet begreep waar dat vandaan kwam, tuurlijk er is het laatste jaar veel gebeurd in mijn leventje maar dat was in mijn beleving toch niet de oorzaak.
Natuurlijk zegt dit niet dat ik mezlef wil goedpraten dat ik uitgegeleden ben, zeker niet.
Maar waar ik wel erg blij mee ben dat ik nu weet waarom ik mij regelmatig zo beroerd voel.
mensen misschien niet zo intressant voor jullie, ik heb ook maar wat van me afgeschreven,
ik weet wel dat ik op de goede weg zit.
Kijk de enige oplossing is niet drinken dat weet ik ook wel, maar ontdekken waarom je gevoel zo is veranderd is toch fijn.
Dank voor het lezen en anders scrollen maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Carolien, ik heb idd hetzelfde icoontje als Vie.
Ik ben al best lang lid maar lang niet geschreven.
Ik gebruik sinds maandag weer refusal en voel me nu al weer stukken beter.
Dronk af en toe matig maar ook geregeld een fles wijn per dag.
Ik merk dat er bepaalde dingen zijn die me niet zinnen aan mijn leven en dat ik als ik niet drink veel meer energie heb om dat op te lossen.
Ga dit weekend voor het eerst allerlei dingen ondernemen zonder drank.
Doorgaans was het weekend dat de kids bij hun vader zijn overspoeld met uitjes en wijnbarretjes etc.
Op dat moment heel leuk, maar altijd weer die klap op maandag..Vind het ook een verademing om niet om half 3 's nachts wakker te worden.
Iedereen veel succes en hou vol.
Ik wil in elk geval voorlopig helemaal niet drinken en als ik denk: ach, ik kan het best matig en op eigen kracht, dan probeer ik de dag voor me te halen dat ik brak en al googelend op dit forum terecht ben gekomen.
wat je ook meemaakt, drank lost niks op en dat weten we allemaal..
liefs Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pipi, je kan je zoon vertellen dat je je er rot onder voelde en dat je je gepasseerd voelt.
Hij is oud genoeg om dat te horen.
En verder qua kids, (de mijne zijn 8 en 10) het is nou eenmaal zo dat wij meer bezig zijn met hun dan andersom.
Maar op een bepaalde leeftijd mogen zij ook best wat verantwoording nemen..
iedereen een fijne dag..
en bedenk: het gras lijkt altijd groener bij de buren...
met de nadruk op lijkt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve luitjes!!

Mijn eerste nachtje zit er ook weer op! Was wel weer wennen na 3 weken vrij zeg en ik had totaal geen zin! Erg he?
Maar goed, nu zit ik er weer helemaal in!

Sandra, dag 2 alweer! Voor je het weet staat er een nulletje achter!
Caro, gefeliciteerd met de goede uitslag van je vriend!
Albertina:present:
Pippi:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forumgenoten,

Knuffie heeft mij gevraagd om jullie te laten weten, dat ze al enige dagen PC problemen heeft. En niet op het forum kan komen. Ze vindt het erg vervelend, omdat het nu net lijkt of ze alleen maar komt, als ze het moeilijk heeft.

Tevens kan ik jullie laten weten, dat het met mij ook erg goed gaat.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!!

Wat een hoop nieuwe gezichten zeg, gezellig, welkom, of welkom terug!!

Lian leuk dat je er ook weer bent :P

Ferry, doe knuffie de groetjes!!

Voor de rest een fiine dag waarop we inderdaad de eerste weer laten staan!

Veel sterkte voor degene die het zwaar hebben :present:

Gisteren was een mega stress dag waarop veel mis ging en de kids super vervelend waren, de gremlins gierden door het huis en vielen me bijna aan, ik moest er echt ff uit, mijn oudste heeft op de jongste gepast en wij zijn naar het strand gereden en hebben daar tussen zeer luide drinkende mensen heerlijk wat gegeten onder het genot van een ijsthee of twee en daarna heerlijk uitgewaaid en de laatste gremlin in zee gemietert!!
Thuisgekomen had ik weer rust en de Gremlins waren weg, ik was er weer doorheen gekomen!!!

Ik vertel dit om jullie te laten weten dat het over gaat, zo'n erg trekmoment gaat over, vertrouw daar op en werk daaraan, Het gaat over!!!!!

Ik kom vandaag nog wel ff buurten denk ik dus tot later!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vanuit Tress d'r woonkamer! Ik heb zo afgesproken een vriendin met wat financiële zaakjes te hebben, maar niet voordat ik twee hééérlijke kopjes kofiie naar binnen heb gegooid!
Sinds ik dit machientje heb, is er geen Senseo meer gezet! Ik ga hem maar op Marktplaats zetten!

Voor iedereen: een fijne, droge dag. En bij twijfel: kijk eens bij het filmpjesdraadje, bijdrage van Carolien, 16-5, 17:41.....zo wil ik mijn bed in ieder geval nóóit bereiken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi :) Een dankje :present: aan de mensen die hier onvoorwaardelijk hun gedachten delen...ik lees jullie met genoegen zonder de behoefte te voelen te (moeten) antwoorden.

Goed nieuws Caroline, dan valt er toch iets van je af :musicnote:

Safi, daaruit blijkt toch je discipline hoor dat je een dieet kunt volgen, knap! Ook hoe je met drank om kunt gaan verdient respect.....sterkte met je vriend.

Alle recidivisten (rotwoord hè? :( ) sterkte met de voortzetting van jullie strijd :present:

De overgang moet je zeker niet onderschatten sprak-hij-die-een-man-is :D Ik weet dat van M. die daar enorm mee te stellen heeft wat gierende hormonen en emoties betreft. Ooh, zal haar nog eens vragen naar dat stukje wat ze hier wilde plaatsen...

Aan alle andere vriendjes en vriendinnetjes :moon: die ik hier zo ervaar, een vriendschappelijke hug van mij ;)

Effe M. bellen en nog een bakkie doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Ferry, je kan hier momenteel met een boot over de weg.
Kom eens aan zou ik zeggen.

Goedemorgen allemaal, veel bekende namen terug van mensen die beseffen dat alcohol geen echte vriend is.
Het is een illusie te geloven dat drank je steunt terwijl je in het achterhoofd weet dat er iets mis is.
Maar wat?

Ik las de draad van gister na en werd geraakt door het bericht van Marjo.
Precies zoals zij beschrijft zit het genezingsproces in elkaar na het stoppen met alcohol drinken.
Een rouw proces wordt in gang gezet.
En ik denk Marjo dat je niet IN maar geleidelijk aan UIT je identiteitscrisis geraakt.
Na het stoppen met drinken komen oude situaties van vroeger weer aan het daglicht die zo pijnlijk zijn geweest dat het leven niet meer leefbaar is.
Drank was niet de oorzaak van mijn problemen, door te gaan drinken had ik er een probleem bij.
Drank vergrote mijn problemen die hoofdzakelijk bestonden uit angst, uit.
Angst werd verlammende angst.
Drank voedde mijn wrok en wraakgedachten.
Drank deed mijn kwaadheid omslaan in woede.
Mijn jaloerse trekken werden ziekelijk.
Mijn onzekerheid nam toe en ik voeld me steeds minder waard.
Pas toen ik na 35jaar drinken ben gestopt heb ik leren omgaan met deze problemen ook wel negatieve karaktertrekken genoemd en deze weten om te buigen in een positieve levenshouding.
Ik weet nu waar de knelpunten zitten en werk daar dagelijks aan.

Tina als je niet kunt slapen door gedachten overspoeld, stap dan uit je bed en zet wat je bezighoud op papier.
Bewaar wat je hebt geschreven om na jaren te kunnen aflezen hoe je bent gegroeid.
Stap voor stap wordt duidelijk wat je dwars zit en wat je nodig hebt.
Schrijven heeft mij geholpen, op papier werden mijn problemen inzichtelijker en telkens na een emotionele omslag schoven deze als een puzzel in elkaar.

Voor de piekeraars onder ons.
Om te voorkomen dat men hele dagen loopt te piekeren sprak ik met mezelf af om per dag een half uur te mogen piekeren.
Alleen dat halve uur en niet meer.
Het is tevens goed voor de discipline.

Vandaar dat ik eruit ga want er ligt hier nog veel werk te wachten.

Laat de eerste staan en alles komt goed.
Geef jezelf een kans, ga niet te vlug, laat de tijd zijn werk doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier van uit het Hoge Noorden een goedenmoregn!
Het lijkt erop dat de zon de regen verdringt en daar ben ik heel blij om.
Ik vond het zo heerlijk om weer in luchtige zomerjurkjes rond te fladderen en begon ook al een mooi kleurtje te krijgen.
Het leven is zo veel vrolijker als de zon schijnt.

Wij hadden een paar spannende dagen omdat we bijna bij een stel kunstenaars op een gekraakt terrein in een bos vlakbij Groningen waren gaan wonen. Helaas hebben ze de rechtzaak verloren en moeten ze binnenkort van het terrein af.
Het was zo'n mooie plek dat ik mijn huis er wel voor op wilde geven.

Nu achteraf is het toch ook maar weer goed want we hadden gewoon 'itchy feet' omdat we zo gewend zijn om na zo'n jaar tot maximaal 3.5 jaar onze leefsituatie drastisch te veranderen.
Maar nu we zo goed met onze alcoholverslaving bezig zijn en alle schulden, is het rationeel gezien beter, als we daar nog wat langer mee door gaan.
En pas ons leven weer op de kop gaan zetten als we ook iets hebben gevonden, waarin we ons levensonderhoud mee kunnen voorzien.
Tja volwassen worden is moeilijk, vooral als je geen kinderen hebt en je nooit echt volwassen hebt hoefen worden.
Vrijheid ...blijheid.

Carolien , goed nieuws voor jouw en je LAT!

Sandra..helaas je bent er weer.
Knietjes afkuisen en weer opstaan.
En geen schuldgevoelens gaan kweken, we doen allemaal vreselijk ons best.

Tina fijn dat je nu een idee hebt waar die depri gedachten opeens van daan komen die je weer aan het drinken zetten. Voor mij ook een eyeopener want ik zit aan het begin van de overgang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...