Misschien Geplaatst 18 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2011 Al enige tijd bezoek ik dit forum, op zoek naar hulp, antwoorden en rust.Ik ben een man van 40, gescheiden en 2 kinderen. Drink doe ik al stevig vanaf mijn 16e. Iets dat vrij gebruikelijk is in het landelijke gebied waar ik woon. In het weekend zuipen en door de week hard werken. Toendertijd blowde ik daar ook nog bij.Bij mij bleef het toen al niet bij de weekenden. Mijn leven bestond uit spijbelen, blowen en drinken. Het drinken is door de jaren alleen maar toegenomen. Het is zelfs een deel van mijn imago geworden. Iedereen ziet mij als een vrijbuiter die altijd op pad is. Bier bij zich heeft en doet waar hij zelf zin in heeft.Van binnen schuilt echter een onzeker, depressief en eenzaam iemand.In het midden van mijn 20e jaren is het drinken echt problematisch geworden, de alcohol consumptie nam schrikbarende vormen aan. Ook waren er geen dagen meer dat ik niet dronk en daarnaast begon ik allerlei andere middelen te gebruiken(XTC, cocaine, Speed, heroïne, maar altijd alleen in combinatie met drank). Van buiten was ik iemand die nog steeds oogde van 'lang leven de lol'. Van binnen was ik leeg en eenzaam. 9 jaar geleden bij de geboorte van mijn eerste kind veranderde er een hoop. Verantwoordelijkheid kwam om de hoek kijken. Na een jaar in extremen te zijn gevallen besloten te stoppen met drinken. Daarna 2 jaar droog gestaan, en ondertussen nog een kleine gekregen. Na 2 jaar verviel ik in oud gebruik. Ik kon niet voldoen aan het verwachtingspatroon dat mensen om me heen, de maatschappij en ikzelf van mezelf hadden. Ik was gestopt met drinken, maar er was verder niks veranderd. Ik was niet op zoek gegaan naar de reden dat ik ooit ontspoort was. Waarom drank en mijn daaraan gekoppeld imago zo'n belangrijke rol speelde. Beginnen met drinken was ook vanzelf sprekend. Ik wilde weer dat 'makkelijke' leven. Zonder verantwoordelijkheden. De volgende 6 jaar waren een periode van drinken en niet drinken. Nieuwe banen, verwachtingen etc. in 2010 liep alles gehele spaak. Teveel hooi op mijn vork. Een drukke baan met een hoog verwachtingspatroon en een verbouwing nekte me. Drank was de enige oplossing die me daaraan konden onttrekken. Ik begon weer vanaf het wakker te worden met drinken. In september realiseerde ik dat ik niet verder kon. Op diverse fronten hulp gezocht. Periodes van niet drinken en wel drinken afgewisseld, waar ik me in de periode van niet drinken voor de gek hield dat ik het onder controle had.Wat niet waar is. Na 5 dagen drinken is het 3 dagen puinruimen, 7 dagen niet drinken en de cyclus begint weer. Drinken was ook op geen enkele manier meer leuk. Als ik dronk werd ik somber en juist depressiever. Afgelopen maand besloten radicaal te stoppen. Refusal gaan gebruiken en er een paar dagen tussenuit geweest om mijn focus en prioriteiten terug te vinden.De Refusal is een stok achter de deur op alle trek momenten. Op kleine momenten dat je geconfronteerd wordt met alcohol en normaal zou drinken, bijvoorbeeld een overstap op een treinstation. Op dat moment weet ik dat ik niet kan drinken en verder moet.Op dit moment houdt dat me op de been. Geen uitweg voor de toekomst, maar tijdelijk geeft het me wel rust.Kijkend naar de toekomst maakt die me bang. Drank is altijd zo een deel van me geweest. Ik was drank! Nu moet ik op zoek naar een hele nieuwe invulling van mijn leven. Mezelf constant vragen stellen. Welke vrienden en gewoontes moet ik loslaten........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2011 Goede middag Misschien. alhoewel je gekozen nick-name twijfels bij me oproept.Deze zou ik maar veranderen als je serieus genomen wil worden (in mijn ogen dan).Ten tweede zou ik me niet afvragen welke gewoontes je moet loslaten, dat is toch wel duidelijk, lijkt me.Punt drie: is je huisarts op de hoogte van je probleem, dat werkt wat beter met evt. hulpverlening.Voor de rest vind je veel info bij "Thema's en Tips".In iedergeval bedankt voor je info over jezelf en uiteraard "Welkom".Verder zou ik je willen zeggen, je bent nog jong genoeg om er wat van te maken en/of te herstellen.Sterkte in je strijd, bb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 18 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2011 Welkom Misschien,Goed dat je de keus weer gemaakt hebt. En lastig is dan dat het masker afgaat. Ben je opeens weer jezelf. Daar zul je het mee moeten doen. Ikzelf zit nu (na 4 maand stoppen) een beetje in de knoei daarmee. Ik had ook best een imago van iemand die veel dronk en dat aan leek te kunnen. En vaak ging het ook wel. Maar soms, vaak alleen, ging ik veel te ver en was de lol er af. Ik baal nu dat ik dat heb. Waarom kan ik het niet laten bij die paar keer op een feest? Waarom moet ik steeds maar weer? Ik weet het antwoord ook nog niet. Heb wel een verlegen aard, maar dat kan toch niet de reden zijn? Waarom wil ik het eigenlijk weten?Afgezien van dat getob ben ik overwegend blij mee de keus gemaakt te hebben om te stoppen. Veel meer dan ik had verwacht reageren mensen positief. Ook drinkmaatjes. Ik heb nog niemand laten vallen, of anderen mij. Doorhalen tot het weer licht wordt, dat is er niet meer bij. Maar ben dan vaak al weer wakker, ook fijn.Veel succes met je zoektocht naar een nuchter leven. Hoop dat dit forum je er bij kan helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Misschien Geplaatst 19 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Allemaal bedankt voor de tips en opmerkingen.@ BB, er is geen enkele relevantie in de gekozen nick-name en mijn aanwezigheid hier. Het perspectief van de gekozen opmerking komt dan ook vreemd op mij over.Maar eenmaal gekozen namen kunne niet worden aangepast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Neem me niet kwalijk, Misschien maar bij het eerste bericht las ik "misschien welkom"wat een beetje raar bij mij overkwam. Uiteraard ben je vrij om een naam te kiezen, alhoewel ik pers. hier iets meer over nagedacht zou hebben. Op het eerste gezicht komt het bij mij over als "wat wil ik nou eigenlijk" maar de rest van je verhaal is duidelijk en heb ik verkeerd gereageerd, sorry, maar bedoelde het goed.Nogmaals sterkte, bbps. voor de duidelijkheid ik ben kleine "bb", anders krijgen we verwarring met die dikke "BB" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Misschien Geplaatst 19 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 @BB. Bedankt voor je uitleg! Helaas heb ik niet goed over de naam nagedacht. De focus lag op de aanmelding zelf. Een naam kwam pas op de tweede plaats. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anton23 Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Misschien, welkom hier!Wat je vertelt over drank en je imago klinkt heel bekend in de oren! Ik werd regelmatig, toen ik nog dronk, de "bierdokter" genoemd. Echter, de drank creëerde mijn imago an sich en op den duur kwam ik erachter dat het een ware schijnwerkelijkheid was.Een imago wat niet klopte, een imago wat niet de ware ik was, en een imago afhankelijk van een substantie.Ik hoop dat je je weg weer zult terugvinden, in een helder en nuchter leven, succes!Gr. Anton Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Welkom hier Misschien,gun jezelf de tijd, je ontdekt met mildheid naar jezelfsteeds een stikje meer dat je kunt worden wie je voor hetdrinken eigenlijk al was. Dat zal met ups en downs gaan, maar ikdenk dat het je mee zal vallen.En met die nieuwe basis kun je veel aan, wat je met drank verdronk.ik hoop je nog vaker hier te lezen en vooral hoe het met je gaat; succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Misschien: .... nooit weer?Tja wie zal het zeggen, maar vandaag en morgen sta je droog.Ik herken wat je schrijft.Over je somberheid en HOE je je leven anders moet of wilt inrichten.Hoe ga je met vrienden om die door blijven drinken.Familie die drinkt, het lijkt wel of iedereen aan de drank is.Ik ben deze maand ook begonnen met een herstart en heb het vaste voornemen om het 'heeeel lang vol te houden'. Dat klinkt voor mij wat eenvoudiger als, nooit weer.Ik hoop dat je door het stoppen met drinken toch spoedig weer een beetje toekomst kan zien,een beetje blij kan zijn met jezelf.Stoppen met drinken is niet het moeilijkste, zoals je zelf al zo duidelijks schreef.... je leven moet ook omgegooid worden. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Misschien Geplaatst 21 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Jullie ook succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden