Spring naar bijdragen

woensdag 11 juni 2008

blacky

Aanbevolen berichten

Tja, ik kan het niet laten. Die Refusal krijg je via de huisarts: vraag dan in één zin om doorverwijzing voor andere hulp.
En, in 2008 heeft iedereen recht op 8 uur psychologische hulp, vergoed door je verzekeraar. Niets te verliezen, behalve jezelf.

*je eigen onderschrift moet je maar eens goed lezen: je hébt niets te verliezen, alleen te winnen.

Genoeg adviezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
houtje

Tja, ik kan het niet laten. Die Refusal krijg je via de huisarts: vraag dan in één zin om doorverwijzing voor andere hulp.

En, in 2008 heeft iedereen recht op 8 uur psychologische hulp, vergoed door je verzekeraar. Niets te verliezen, behalve jezelf.

*je eigen onderschrift moet je maar eens goed lezen: je hébt niets te verliezen, alleen te winnen.

Genoeg adviezen.

Houtje, dat is ENG!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb besloten geen spijt te hebben van de tientallen jaren die ik verzopen heb, dan blijf ik in de mineur. Het was leuk en bedankt. Nu tijd voor wat anders. Ik word 40 dit jaar en ik heb nog heel wat jaren voor de boeg, daar kijk ik naar. Enne ik moet zeggen dat ik best genoten heb hoor !!!! (Ik denk alleen niet dat mijn omgeving daar ook zo overdenkt - ai)
Het is echt gewoon genoeg geweest !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Het is wel raar, ik dacht dat hier op het forum iedereen een alcoholprobleem had/heeft maar dat jullie eigenlijk niet meer dronken en hier een beetje steun zochten bij elkaar.
Maar jullie zijn ook allemaal bezig met vallen en opstaan, net zoals ik . De laatste week 3x gedronken, gisteren slechts 4 biertjes. Ik denk ook nog dat het mogelijk is om te minderen maar ik twijfel er steeds meer aan.
Wat me wel opvalt is het enorme verschil hoe goed ik me voel als ik 3-4 dagen niets meer drink, de energie die ik heb en wat ik allemaal klaarspeel in een dag en aan de andere kant hoe moe ik altijd ben als ik gedronken heb en dat er eigenlijk niets nutig gebeurt als ik een lichte of zware kater heb.

Ik vind het wel moeilijk dat ik af en toe zin krijg in een glas ik me dan bijvoorbeel vol giet met water maar de trek in een biertje blijft.

vandaag wil ik het droog houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elvez: kan me voorstellen dat je niet eeuwig over alcohol wilt nadenken. Maar een ding is zeker, alcoholist ben je je leven lang ook als je droog staat. Maar niet iedereen blijft eeuwig op zo'n forum hangen, net zo lang als je zelf denkt dat het nodig is natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mandina: ja het verschil weet je pas als je stopt, haha. Mij valt het zwaar als ik wel heb gedronken, de weerzin wordt steeds groter. Ik wil gewoon weer naar NUL. Ik heb eens vijf jaar niet gedronken. Daar waren zeker rot momenten bij, dat ik baalde dat ik niet mee kon doen. Maar het positieve gevoel heeft toch de overhand. Dit gesukkel ben ik allang zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madinda, ieder hier heeft een alcoholprobleem!
Sommigen zijn gestopt met drinken, anderen hebben steeds weer een terugval, maar we hopen elkaar te stimuleren echt te stoppen! Minderen werkt helaas niet bij de meesten, dus gaan we ervoor echt te stoppen. Na verloop van tijd en je v an de ontwenninsverschijnselen af en wordt het iets makkelijker..
Je moet er wel echt voor gaan en er achter staan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop echt dat het langzaam geen thema zal blijven in mijn leven. Langzaamaan zal alles zich wel langzaam terug normalizeren zeker.
Het is wel dat nu ik actief tracht te stoppen dat ik eigenlijk meer aan de drank denk dan normaal. het beheerst mijn leven en dat is volgens mij duidelijk een teken dat het beter is om ermee te stoppen.
Ook als ik erover nadenk wat het allemaal met je doet.
ik drink bijvoorbeeld nooit thuis, ik woon in Tenerife en het is natuurlijk makkelijker om terrasjes te doen enzo. Wat me ook opvalt is het niveau van de gesprekken als er alcohol in het lichaam is.

het makkelijkste is natuurlijk niet meer naar de kroeg gaan maar ik ben gescheiden, mijn dochter van 16 blijft slechts 1-2 nachten per week bij mij. dus ik ben vaak alleen.

het is een beetje kiezen tussen alleen zijn of drinken.

alleen nuchter is beter dan drinken in gezelschap:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je onderbewustzijn kent het woordje NIET niet
Dat betekent dus als je denkt ik mag niet drinken dat alleen het woord drinken blijft hangen
Als je denkt ik blijf (vandaag) droog maak je het voor jezelf een stuk makkelijker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit hier met een nieuwe fles jww, omdat ik DACHT ik ben zielig.............................. Maar................IK ben niét zielig, alleen maar stom! Weer wat geleerd!
Dus jww wel weggezet voor de aankomende verjaardagen, en ik duik even lekker de koffer in, op een doordeweekse dag............!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, alleen door vandaag naar me zelf te luisteren, ben ik al heel wat wijzer geworden!
Ik hoéf mezelf niet te bewijzen, mn man is ook zelfstandig! Kan dus goed voor zich zelf zorgen!
Het is alleen maar makkelijk als ik dat doe......
Heb vandaag het oppassen al overgedragen naar mn andere dochter, had er echt geen zin in, hoeveel ik ook van ze hou..............Morgen geef ik weer acte de precance......of zoiets......
Verder ben ik recalcitrant vandaag, doe alleen maar dingen die mij goed uitkomen, en voel me daar goed bij..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

bedankt voor de reactie, het is waar, we moeten de dingen niet negatief zien maar stoppen met vechten TEGEN de drank, wat heel moeilijk en vermoeiend is en waarschijnlijk een verloren strijd.

Vechten om ons goed te voelen en genieten van de energie die we krijgen.

gewoon door zo eraan te denken voel ik me al beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Een goede en droge dag gewenst.

Ik heb het loeidruk.

Gisteren voelde ik me goed en had energie.

Vanmiddag naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse prik. Blijken beide katten ontstoken tandvlees te hebben. :( Voor volgende week een afspraak gemaakt bij de kliniek voor tandsteen verwijderen en bloedprikken. Dag vakantiegeld.

Dadelijk ga ik maar wat rusten. Ik ben moe van dag gesjouw met die katten.
Morgenmiddag naar de therapeute, vrijdagmiddag pianoles, het weekend wassen en schoonmaken (beuh), dinsdagmiddag naar de dierenkliniek, donderdagmiddag kapper, vrijdag hele dag in Deventer, zaterdag het 50-jarig huwelijksfeest van mijn ouders en voor de week erop heb ik ook al een aantal dingen staan.

Ik raak helemaal achter wat de ontwikkelingen op het forum betreft.

Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Carolien, je hebt volkomen gelijk,
Zijn nu al spannende tijden met veel stress, onzekerheid en teleurstelling, wilde eigenlijk wachten met stoppen tot het wat rustiger werd in mn vaarwater, maar heeej, uitstellen slaat nergens op.....
Mn pa is 3 mnd geleden vermoord, en ik ben nu bezig zn huis te kopen, mn broer uitkopen dus. Het zit allemaal niet mee, hoop tegengas, burocraties gel*l, en mn broer werkte ook niet mee. (sinds gister wel...)
Veel huilen dus en onmachtige boosheid, hoop steun en liefde van mn vrienden, ze leven echt mee, zijn erg trots, want ze kennen mij wel anders he.......
Een dezer dagen krijg ik bericht, ziet er allemaal goed uit hoor, maar eerst zeker weten he, hoop binnenkort het doorslaggevende telefoontje te krijgen........dan wel oppassen dat ik niet ga vieren met champagne ai
Maar mijn keuze is er en ik weet van mezelf dat als ik iets beslis dat het dan volledig is en 100 %
Maar ik ga zeker nadenken over nog meer vangnetten, thanx !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent een mazzelkont Charlie, besef dat je vandaag 3 cadeautjes hebt gekregen ondanks je gedrag.
Houtje en Pip accepteren je excuses en je hebt blijkbaar geen ban gekregen.
Ik ben blij dat het je NIET gelukt is verder in een isolement terecht te komen, daar was je hard naar op weg.
Je bent weliswaar niet naar mij toe uitgevallen maar ik wil je één ding zeggen...als je weer van die fratsen gaat uithalen (of je nu verkeerd begrepen wordt of niet) en daarbij ook nog gaat schelden naar wie dan ook, dan kun je wat mij betreft voortaan de boom in.
Ik heb er zelf voor gekozen op je in te gaan gisterenavond omdat ik je zo'n afgang wil besparen maar ik weet 1 ding zeker; dat was de eerste en laatste keer...vooral omdat het al vaker is gebeurd. Besef dat het mij ook veel energie heeft gekost; daar had ik dan wel voor gekozen maar erg positief of opbeurend is dat gedoe voor mij natuurlijk ook niet geweest.

Ik waardeer dat je je excuses hebt aangeboden, ook aan mij, en dat je spijt hebt van je actie. Ik hoop werkelijk dat je nu de stappen gaat zetten die je voor jezelf nodig vindt en mocht je dat NIET lukken dat je daarbij dan hulp zoekt.
Goed dat je de refusal gaat nemen en een gesprek met je huisarts en man wilt aangaan..ben er eerlijk over, dat je dit ook werkelijk hebt gedaan.
Gebruik het forum om wat je onderneemt met ons te delen...geiten is wel gezellig, maar er valt ook werk te verzetten. Als je dit deelt zul je vanzelf merken dat die steun er écht voor je is.
Wees vanaf nu eerlijk en voorkom dat niemand je hier nog serieus neemt.

Je laatste opmerking dat je man expres een fles jenever voor je laat staan beloofd niet veel goeds...achter zo te denken, zit een gremlin je uit te lachen. Je wijst meteen met de vinger naar de ander.
Je bent er nog lang niet Charlie...klinkt hard, maar je moet eigenlijk nog beginnen. Even had je de draad te pakken maar bent weer teruggevallen. Overkomt ons allemaal, daar niet van...maar de manier waarop je om je heen gaat slaan kan echt niet op een forum.

De verantwoording hoe met jouw gedrag om te gaan ligt bij Tactus, dat is prima. Ik kan die verantwoording bij hun laten maar nogmaals: dit was voor mij de laatste keer.
Nu ondersteun ik je nog, de volgende keer geef ik je een harde trap na en meld het aan Tactus...ik hoef het niet te pikken dat je je zo gedraagt ook al word ik niet in de "discussie" betrokken.
Er zit zo'n knopje "vertel dit aan de moderator" onder elke post en IEDER van ons heeft het recht dit te gebruiken.

Goed. Dit alles even voor de duidelijkheid.
Ik wens je het beste toe, dat wel, maar er zijn grenzen.
Het ga je goed...doe er wat mee!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...