Spring naar bijdragen

woensdag 11 juni 2008

blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb'ers ,
blijkbaar lag ik gisteren op tijd in mijn bedje ;)
vandaag is de mooieste dag in mijn leven want ik weet nu al dat ik niet drinken zal , en als ik mij dat s,morgens beloof hou ik er mij in het algemeen aan , allee de laatse tijd toch;)
vandaag weer tuin werken en hopelijk blijft er tijd over om ook met de hoge druk reiniger te werken
wens jullie allemaal een fijne dg toe
ach ja ook hier op het forum ziet men dat de mensen het negatieve lezen en de komplimentjes overslaan ;)
maak er allemaal een fijne dag van , laat de eerste staan en met de tijd wordt de strijd makkelijker te winnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmorgen!

Blacky, Corinne, Ziza: het is jullie dag vandaag! Goed hoor, mijn complimenten!
(Mis ik nou een hoop "nieuwe" namen op het mijlpalenlijstje?)

Fijn ook om Joann weer even te lezen. Je klinkt goed, dame, ik ben superblij voor je!

Charlie, lees het nog eens terug. Niemand is tegen je, integendeel. Wat stoorde je nou zo en waarom?

En ik ben nog steeds zòòòòò blij dat ik de beslissing heb genomen te stoppen met die ZOOI. Mijn leven wordt er niet eenvoudiger door, ikzelf ook niet, maar wat Soothe al zei: je gaat genuanceerder om met dezelfde shit (ik moest daar wel een beetje om lachen, hè ja, laten we eens shit gaan nuanceren! Nou eh... :) ).

Om de titel van dit draadje aan te vullen (mag wel hè Blacky?): dat ik de moed had om te veranderen geeft mij de kracht om het vol te houden. Nu nog wijsheid... ach ik word vanzelf al kaler en grijzer dus dat komt ook wel. ;)

Sterkte voor iedereen, geloof in jezelf, kijk ook naar de mooie dingetjes, doe het goede, en hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen water , uiteraard mag dat :present:
ik ben het nieuws aan het kijken en zie dat spanje gisteren gescoort heeft , nou jullie escuseren mij wel dat mijn hart dan een serieuze sprong maakt ;)
voor de rest zegt voetbal mij maar weinig hoor , geef mij maar fernando alonso :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaakt naar meer Carolien :P

Blacky feli :present::musicnote::);)
Moed om te veranderen....ja, het is zo waar dat wil je droog blijven staan, je daar niet aan kunt ontkomen. Na het stoppen begint het eigenlijk pas, dan wordt gaandeweg duidelijk wat voor schade je hebt aangericht en wat je hebt weggestopt aan emoties en frustraties door te drinken. Werkelijk nuchter worden is een proces, pijnlijk omdat die emoties je nu iets te vertellen hebben en je je frustraties moet aanpakken maar als je het aandurft daar consequent kleine stappen in te zetten dan kom je een heel eind. Elk stapje geeft voldoening omdat je anders reageert op situaties dan je in al die jaren hebt gedaan. Het is een dankbaar proces! :musicnote:

Water :)

Aura...een boek? Ben ook benieuwd zo eens lezen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
aura

Het gaat over hoe ik mijn leven op aarde ervaar. Ik gebruik daarvoor alle dingen die ik heb meegemaakt en transformeer dat tot ik het vanuit een spiritueel oogpunt kan neerschrijven.

Liefs,

aura

Leest als een avonturenboek ongetwijfeld ;) Mooie opdracht die je jezelf gegeven hebt :present: ik ben er ook van overtuigd dat wat je tegenkomt in je leven niet zomaar gebeurt, alles heeft een reden....je bent hier om te groeien. Hoop er nog eens ooit wat in jouw woorden en belevenissen hier over te lezen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, ik hoop dat je vandaag de moed hebt om onder ogen te zien wat je gisterenavond hebt aangericht. Heb aub het lef om hier toe te geven dat je mensen gekwetst hebt en op een idiote manier hebt gereageerd. Als je dat niet doet heb je nog een lange weg te gaan en kun je het nuchter worden voorlopig op je buik schrijven; klinkt hard maar daar komt het écht op neer!
Je zegt het forum niet nodig te hebben, onzin natuurlijk want zoals gisterenavond bleek zijn hier mensen met je begaan...zie dat maar eens helder onder ogen. Of je nu wel of niet gedronken hebt gisteren doet er niet toe want uit je reacties bleek dat het gif zowiezo nog lang niet uit je lijf en geest is.

Je kunt er alleen maar iets mee winnen door nu toe te geven; misschien voorkomen dan je gebanned wordt en het aller belangrijkste, je excuses aanbieden aan de mensen die terecht daarom gevraagd hebben.

Kom op! Heb het lef dit te doen, uiteindelijk help je jezelf daarmee en is dat werkelijk je 1e stap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, voel je niet schuldig, je BENT ziek! je kan toch niet uren daar rondhobbelen met een gekneusd been en gekneusde ribben? Als ze dat niet accepteren dan zijn ze echt gek en is het hoog tijd dat je daar weggaat!!! Nu jij het nog accepteren!! en rustig uitzieken!

Wat ben ik blij dat ik gisteren bewust op tijd uitgelogd ben, ik zag het al aankomen en had er geen zin in. Achteraf klopte mijn gevoel dat dit wel eens heel naar zou kunnen gaan lopen. Charlie ik ben bang dat er weer een ban boven je hoofd hangt en vind het jammer dat je zo om je heen aan het schoppen bent geweest.

Blacky, wat grappig dat je over moed schrijft vandaag, ik vond de dagelijkse gedachte die vandaag per mail is binnengekomen een hele sterke en die wil ik graag met jullie delen:

Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, heb de moed om te veranderen!
Wees niet bang! Stop met drinken, begin nu.
Maak een nieuwe start, het is nooit te laat!
De enige manier om dingen te veranderen is om bij jezelf te beginnen!
Wat je geeft, krijg je terug.
Durf te leren!
Hou op jezelf als slachtoffer te zien! Dat ben je door je eigen gedrag!

Kom op, je kunt het écht!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Jeetje zeg, ik weet niet wat ik allemaal lees gisteren......
Dit is toch niet de manier om met elkaar om te gaan; forum moet weliswaar een plek zijn om lief en leed te delen, maar opgekropte frustraties van bepaalde mensen kunnen toch wel op een andere manier geuit worden? Ik vind bepaalde uitspraken beneden alle peil, sorry, maar er zit ook een uitlogknop op je computer.

Desalniettemin heb ik kracht om er voor te gaan, het voelt alsof ik het nu echt helemaal gehad heb met de jww en ik hoop van harte dat ik dit gevoel vast kan houden.

Lekker om ook positieve berichten op het forum te lezen, daar word je tenminste vrolijk van en juist daar put je kracht uit! Dus Har, lekker aan de slag in je nieuwe job - Aura, leuk dat je met een boek bezig bent, Carolien - geniet van de fijne mensen om je heen - Water, lekker he zonder die zooi in je lijf en Blacky, positief begin van de dag.
Ook voor alle anderen; het leven een feestje maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

Laten we er weer een droge dag van maken!
Groetjes, Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik hoop dat je het telefoontje inmiddels hebt gepleegd! Zorg voor jezelf vrouwtje! ;)

Tapas, een mooie gedachte. Ik houd hem vast!

Blacky, het lijkt me mooi werk wat je doet! Je straalt een hoop levenskracht uit naar ons!

Water, ik ben het met je eens! Ik ben ook blij. En dingen veranderen inderdaad in meer overzichtelijke mooie en lelijke dingen! Het wordt beter!

Soothe, hartstikke goed, dat jij dat ook zo ervaart!

Carolien, ik ben zelf ook al een poosje aan het bakken. Maar wil best een stukje van jouw koek proeven!
ook een stukje?

Aura, goed! Dat je eindelijk bent begonnen aan wat je graag wilde gaan doen!

Pippi en Houtje, niet teveel verwachten. Jullie hebben heel goed geprobeerd te helpen gisteravond! Soms dringt het niet door. Maar misschien later wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou , ben ik ook even blij dat ik op tijd uitgelogd was!!!
Houtje en Pippi. Ik hoop dat jullie het je niet te erg aan gaan trekken. Typische drankjanktaal.
Het ruziezoeken en het grove taalgebruik.
en Charlie, natuurlijk ga je het vandaag wel nalezen, zonder in te loggen, als dat tenminste nog toegestaan wordt. Een exuses zou zeker op zijn plaats zijn.Begin bij jezelf! Als je niks weggeeft kun je ook nooit iets terug verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ga ik beginnen met een kippenhok van een nieuw dak te voorzien, helemaal weggerot :)
Kun'n de kip'n niet bruik'n al die reg'n op de kop, word'n ze verkoud'n vaon...moeten ze nies'n en knijp'n ze de eier kapot, ligg'n allemaol omelett'n int hok :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezegt Rosan:

----------------Het leven is een feestje maar je moet wel zelf de slingers ophangen !!!-------------------

Gisteravond logde ik ook nog even in en had ook niet de behoefte me te mengen in het slachtoffergedrag van Charlie. Maar ik heb er wel een mening over.
Iedereen is dus tegen je Charlie, zelfs degenen die met goede bedoelingen een hand naar je toesteken.
Dat is erg gevaarlijk Charlie want dat kan betekend, dat je helemaal geen oplossing voor je drank probleem wil.
Dat je alleen door te drinken,

(en hierin geef ik Har gelijk hoor ook al was je (misschien) nuchter gisteren de drank sprak met gespleten tong van gisterochtend)

even denkt ...Oh ik wil hiervan af .
Maar zodra je weer 'nuchter' bent is opeens alles niet meer zo zwart/wit en is er geen probleem meer, niets zo erg dat het aangepakt moet worden
Leef je opeens wel weer met je man in 'harmonie', is sex opeens niet meer zo belangrijk, intimiteit nog wel aanwezig.
Je bent erg tegenstrijdig en volgens mij komt dat omdat je de drank nog niet wil/kan opgeven, maar wel diep in je hart weet, dat als je dat niet doet, je huwelijk geen kans van slagen meer heeft.
Speel geen gevaarlijk spel Charlie, alcohol is dat niet waard.

En ja het maakt meer kapot dan je lief is.

Dus maak gebruik van het feit dat je man je nog niet verlaten heeft en doe op een serieuze manier via de verslavingzorg iets aan je alcohol probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb me ziekgemeld, ik word straks teruggebeld, want ik vroeg hoe dat
nu eigenlijk zit als je een ongeval hebt of krijgt onder werktijd.
Eigenlijk word ik er doodmeo van steeds maar weer dat voor jezelf opkomen.
Zelfs nu word ik weer aan het twijfelen gebracht, zal ik toch maar gaan werken?
Maar het kan niet, de wond bloed af en toe nog, ik moet mezelf toch echt streng toespreken.
De wia aanvraag ligt er ik had nog 2 dagen te gaan voor ik uit de poortwachter was.
UWV net gebeld, word ik ook niet wijzer van.
Je zou horendol worden van de burocratie in dit systeem, ze snappen het zelf niet eens.

:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou het ook weer droog vandaag ...................... :D

De woensdag. Vriend is nu naar werk (ochtenddienst, dan gaat hij om 05.00 uur weg) en dochter heeft proefwerkweek en zit nu hard te blokken :heart:

In de laatste periode van mijn drinken was de woensdag een dag om vooral heeeeeel erg veel te drinken. Ik begon dan 's-ochtends al en raakte 's-middags alleen nog maar mijn bed in.

Ik vind het motiverend om soms mezelf voor te houden hoe het leven werkelijk was met de alcohol erbij. Dat maakt het feestje van een nuchter leven nog heel wat feestelijker.

Vandaag de dag hoef ik - uiteraard naast mijn taken - alleen nog maar leuke dingen te doen, dingen waar ik echt plezier aan beleef.

Iedereen die dit leest krijgt van mij een nuchtere feestslinger voor kracht, wijsheid en moed:

:moon::):):present::):):heart::):):musicnote::):):moon::):):present::):):heart::):):musicnote::):):moon::):):present::):):heart::):):musicnote::):):moon::):):present::):):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas dat is een mooie gedachte, eentje die ik vaak genoeg heb nageleefd tijdens het reizen met onze bus.
Het geeft je extra energie, een adrealine kick en veel voldoening.

Corinne..je blijft maar doorgaan en bent niet aan het wankelen te brengen na 14 maanden!!
Echt geweldig van je!!:sun:

Blacky even vastberaden als elke morgen, dat ik je hier lees en dat geeft ons allen kracht met dezelfde moed de dag tegemoet te treden.
Mijn dank hier voor:present:
Veel plezeir met je hogedrukspuit:D

Ziza
Mooi geschreven gisteren en ook jij weer een maand erbij..Super!

Tina..hè hè...je verstand en gevoel hebben het gewonnen van je plicht.
En misschien dat de spreuk van Tapas je daarvoor wel de moed gaf;) ??

Marjo:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...