Spring naar bijdragen

zaterdag 14 juni 2008

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 264
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Op het moment heb ik regelmatig last van drukte. Als er meer dan 2 of 3 mensen in mijn buurt zijn, die dan ook nog luidruchtig zijn. Dan krijg ik het benauwd en ga ik vaak trillen. Sinds kort weten mijn huisgenoten dit en helpen zij me daarbij. Dan ben ik toch blij dat ik huisgenoten heb. Vandaag heb ik besloten om door de weeks voor het avondeten niet meer te drinken, dit was bij mij altijd vodka, dus dat koop ik gewoon niet meer. Heb gemerkt dat in 1 keer stoppen bij mij niet werkt, dus ik doe het met babysteps.

Ik ben blij dat ik dit forum ben tegengekomen, ik merk dat als ik eenmaal iets tegen iemand zeg, dat ze daar helemaal niet raar van staan op te kijken en dat het oplucht. Het voelt alsof je door de branding van een ijskoude zee moet.
Ik ga vandaag alles lekker rustig aan doen, vanavond lekker voetbal kijken en dan naar mijn bed.

ps. zijn er meer mensen die last hebben van trillen.

Oja besefte me nu net weer dat we gewonnen hebben met 4-1, nederland wordt kampioen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, we doen het SAMEN vanavond!! :D:heart::rose::present:

Je kan het! En ik ook!

Ik heb - na vanmiddag steppen in Alkmaar - een etentje met de personeelsvereniging van vriend.

WE KUNNEN DIT, DROOG IS OOK GEZELLIG!

Ennuuh Gem, dan mag je komende donderdag een slinger plaatsen voor een MAAND!! :D :D :D :D

En sorry, ik heb niet bijgelezen giseravond. Moet nog even eten en dan weg dus heb ook weinig tijd. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Eend. Heb daar behoorlijk "last" van gehad, trillen. Eigenlijk is het geen 'last' maar een signaal van je lijf dat je behoorlijk ver heen bent met de drank; pak het op als waarschuwing!
Het was bij mij wel na 2 dagen stoppen helemaal over maar ik besef dat mijn organen en zenuwgestel een behoorlijke opdoffer hebben gehad. Goed dat je een begin maakt met stoppen, zet door man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Eend Dat je snel geprikkeld raakt heeft daar overigens ook mee te maken...je lijf moet momenteel alle zeilen bijzetten om normaal te functioneren. Had ook snel last van hartkloppingen en het trillen werd dan ook heviger...ik hoefde maar iets van spanning te voelen en het was raak. Neem die signalen serieus en als ik jou was zou ik overwegen helemaal te stoppen want matigen is veel moeilijker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eend: dat trillen ja, en nog veel meer. Je weet dat alcohol vergif is en dat dit door heel je lichaam zit. We zitten onszelf te vergiftigen met die alcohol. Doe het rustig aan Eend, stap 1 heb je in ieder geval gezet. Praat van je af hier en weet dat elke dag dat je niet of minder drinkt je jezelf en je lichaam gezonder maakt, beter. Maar dat vergif moet toch eerst je lichaam uit en daar krijg je ontwenningsverschijnselen van. Zoals trillen, zweten, misselijk voelen of je denkt dat je griep hebt of zo. Van alles eigenlijk. Ik ben destijds ineens gestopt en dat is het beste wat ik ooit heb kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodmorning!

Hé bestaat er ook nog een tip hoe je je voor je eigen zelfbescherming ook uit kan schrijven hier???
BP aan tactus ofzo?

Hahahaha! Ben net wezen tanken :D PB aan tactus? bedoelde ik dus. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor: wat super top, ja volgende week gaan we 'slingeren'. Jij hebt toch heel wat overwonnen afgelopen maand. Toppie hoor.

Pippi: dank je, ik las gisteravond dat je misschien maandag ook een 'droge' start wilt maken? of is dat je doel niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta helemaal niet makkelijk op. Maar ja ik ga ook laat naar bed en als ik al in bed lig dan lig ik nog minstens een uur te piekeren over van alles. Dat had ik vroeger ook altijd toen ik nog nauwelijks dronk.

Alleen flink zuipen vlak voor het slapen gaan zorgde ervoor dat ik mijn ogen dicht kon doen en direct in slaap kon donderen. Regelmatig meegemaakt dat een bedpartner dan ging slapen op de bank vanwege mijn gesnurk.

Ik maakte me veel zorgen over "enge dingen" die ik zou gaan "zien" tijdens het proberen in slaap te vallen maar daar heb ik helemaal geen last van. Ik heb een rijke fantasie en als ik mijn ogen dicht doe zie ik constant beelden. Maar toen ik nog dronk waren die een stuk "enger" dan nu.

Leuk om te zeggen "toen ik nog dronk" want dit is pas de 7e dag.

Ik zal toch op tijd naar bed moeten want maandag moet ik weer om 7 uur op. Ben benieuwd hoe t werken dan gaat, na mijn vakantie en op mijn 9e niet-drink dag.

Ik heb 's avonds wel de hele tijd behoefte aan "iets lekkers", zal wel ter compensatie van de drank zijn. Ik weet alleen niet wat voor iets ik in huis moet hebben om aan die behoefte te voldoen. Nu heb ik alleen maar thee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo het geitje:Dheeft nog even lekker geslapen, nu ben ik nog duffer.
Maar even een bakje koffie zo.

Nee eend van dat trillen heb ik nooit last gehad, wel vreselijke katers, en daar heb ik niet eens veel, nou ja wat is veel, voor nodig.

Mmmmmmm??? Spud????
Tanken??????

Floor ik vind slingers maken niet zo'n leuk werkje, maar voor jou ga ik er zeker een produceren hier.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

Goodmorning!

Hé bestaat er ook nog een tip hoe je je voor je eigen zelfbescherming ook uit kan schrijven hier???

BP aan tactus ofzo?

:D

...ik heb het nu 3 keer gelezen maar snap niet wat u bedoelt. Wilt u dit even verduidelijken aub?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elvez, Dat snoepen zijn we allemaal gaan doen. Door de drank krijg je veel suikers binnen. Dus ook energie.
Vaak ben je de eerste tijd ook erg moe na het stoppen. Meestal val je ondanks het snoepen toch af.
Dat niet goed in slaap kunnen komen, heb ik ook last van. Maar ondanks dat voel ik me veel fitter. En weet je, in het weekend drinken mijn man en ik( Vrijdag en zaterdag avond) nog wel eens wat.
het gekke is, dat ik juist DAN nog slechter slaap. Dus dat exuus werkt bij mij nu niet meer. Ja wel gemakkelijk inslapen , maar zeker niet lekkerder doorslapen.
Niet drinken levert dus steeds meer voordelen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pip wil ik wel vertellen. Ik vind het LSD gehalte hier te groot worden. :D

Ik heb niet het idee dat sommige reacties nou werkelijk vanuit nuchterheid gegeven worden terwijl men wel zegt nuchter te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik me erg moe voel, dan neem ik een extra vitamine-b complex pilletje. Dat schijn uberhaupt erg goed te zijn als je stopt met drinken.

Verder luister je nuchter veel beter naar je eigen lichaam. Als het moe is, dan heeft het rust nodig. De eerste dagen heb ik ook niet veel gedaan. Veel op bed gelegen en de trek letterlijk over laten trekken.

Dingen doen, dat komt vanzelf weer. En een vast ritme ook maar dan zonder de alcohol .......... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, ik heb er link achtergelaten bij tips en adviesen.. :D LSD weet ik de afkorting ook niet van maar ik weet dat het spul je vreemde dingen laat denken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

Ja Pip wil ik wel vertellen. Ik vind het LSD gehalte hier te groot worden.

Ik heb niet het idee dat sommige reacties nou werkelijk vanuit nuchterheid gegeven worden terwijl men wel zegt nuchter te zijn.

He, heb je soms je grote flapschoenen aan Spud, pas een beetje op met wie je op de tenen trapt :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...