Spring naar bijdragen

maandag 16 juni 2008

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi, hanneke.

Verstandig dat je wat aan je alcoholprobleem gaat doen. Je hebt nog een heel leven voor je.
Je kunt je hier bij Tactus ook aanmelden voor de internettherapie. Velen van ons hebben dit gedaan en allen zijn er zeer tevreden over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik heb niets bijgelezen en ga dit ook niet doen . Ik heb de hele dag op school geholpen in een groep met 24 kids , gemixte leeftijden, maar niet ouder dan 7. Meeeeeen, ik ben kapot, wat een herrie aan mijn kop de hele dag. Vanavond ook nog weg en morgen weer werken, bah!
Ik,ga nu mijn eten voorbereiden. Iedereen een fijne avond nog en tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Sammy, druppeltje en anderen,

ik zal hel eerlijk zijn: IK ben hoogbegaafd en heb Asperger ( hoogfuntionerend autisme). op mijn 15e heb ik een ernstig auto ongeluk gehad, waarbij ik een schedelbasisfractuur heb opgelopen. daardoor ben ik 4 jaar 'ziek'geweest, heb nog wel mijn gymnasium afgemaakt. Daarna ben ik opegnomen in een revalidatiecentrum, een jaar intern. daarna een jaar tussen de verstandelijk lichamelijk gehandicapten gewooond waar ik naar de uniersiteit ging om te studeen. Toen ik 21 ws kwam ik op mijzelf te wonen en een persoongebonden budget.

Ondanks de onvermogens (of misschien wel juist door de onvermogens) en moeilijkheden kan ik goed pianospelen (conservatorium) roeien en studeer ik bijna af. allemaal dikke prima, maar door de jaren heen heb ik wel een alcoholprobleem ontwikkeld waardoor de talenten ( met name) piano het onderdelf heeft moeten spitten. eigenlijk speel ik niet meer. niet improviseren, geen les meer ( ook daar kwam ik wel eens met een kegel aan..................erg he?) met de aspergerproblematiek kan ik goed omgaan, ook al is het niet altijd even gemakkelijk. eens in de zoveel tijd wordt ik als gastdocent op het autismeteam gevraagd om te komen spreken voor cursisten als succesverhaal..... maar ik weet beter: met het geld dat ik daar verdien laat ik me vollopen in de kroeg en thuis met port..... kl*te.

ik moet juist trots zijn op hoe ver ik ben gekomen! en dankbaar zijn voor hoe goed het gaat! en wat doe ik .... drinken................. en daardoor voel ik me waardeloos. en dan denk ik waarom? als je dan niet goed met je gevoelens kan kan gaan, doe er wat aan! ga weer in therapie! Maar nee hoor, Hanneke1 moet zo nodig die portfles op hebben. ja lekker.....

ik heb wel goede vrienden, maar ik voel me alleen, onbegrepen, maar ik vind dat ik niet moet en mag zeuren. wat heb ik eraan? De drank helpt me er niet bij, alleen dat ik lekker kan wegvluchten voor even wat ook zo lekker kan voelen. blik op de tv en de port in de hand. dan denk ik: zoek het in de kunst, ga weer lekker dingen maken, componeren, schilderen.... nee hoor..... de port....en ook niet één glaasje... aiaiaiaiiiii.

vanavond ga ik voor het eerst naar de AA. zie er best tegen op.
de reden waarom je drinkt als bijvoorbeeld: ik voel me waardeloos, of schijt aan alles en vooral aan mezelf, hoe kan je dat veranderen? Echt, ik heb geen idee....

groetjes,

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi pippi,

misschien is het nogsteeds een verkeerde vooronderstelling van mij dat ik denk je drinkt omdat er 'iets mis' met je is. op de site van de aa staat dat de alcoholverslaving een ziekte is. zo had ik er nog nooit naar gekeken. ik ben wel besmet met het drink- gen. mijn vader is ook alcoholist, mijn vader heeft altijd een hele goede baan gehad, maar toch dronk hij.alleen hij wil er niets aan doen en praat er wel ietsje meer over dan eerst nu ik stappen tegen onderneem. Mijn vader is er trouwens nooit vervelend van geweest, maar ik zie dat hij zich juist iets meer isoleert. Door mijn vader en mezelf heb ik altijd de link gelegd dat alcoholgebruik (misbruik) de angst voor het sociale kan overwinnen, dat het dan pas gezellig is, dat je ook minder last hebt van 'anders zijn'. maar ja, dat soort pijn vul je niet op met alcohol. en de volgende dag heb je er nog meer last van.

hoe ben jij begonnen met drinken?

groetjes,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke hoi. Welkom. Niets is een reden om te drinken. Om te beginnen moet je het drinken niet rationaliseren. Je voelt je waardeloos, schijt aan alles, schijt aan jezelf. Deze gevoelens van onbehagen worden met drank alleen versterkt. Je zult je waardelozer voelen en nog meer schijt aan alles hebben, vooral aan jezelf. Niets rechtvaardigt dat eerste glas. Je zoekt de oplossing in een oplosmiddel, wat de emoties en alles wat erbij hoort versterken en niet wegnemen.

Ik zou proberen te stoppen en je zelfrespect keert terug! Start maar eens met vandaag niet te drinken en er is reeds een overwinning behaald.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi soothe,

dat klopt wt je zegt. ik probeer te begrijpen wat het is: drankverslaafd zijn. maar inderdaad: het voelt waardeloos. zelfrespect door te stoppen met drinken. denk jij dat iemand überhaupt geen zelfrespect heeft wanneer die drinkt?

drankverslaving is wel iets dat over alles heen valt. Trouwens, ik heb gisteren ook niet gedronken! Maar ja, die eerste dag niet drinken heb ik vaker gehad. het langer volhouden..........oei.

groetjes,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, ik kan niet voor een ander spreken, maar mijn zelfrespect was below zero!!!
En nu stukje bij beetje durf ik de wereld weer met open vizier tegemoet te treden. Een ieder mag nu over me lu//en. Ik weet dat ik mijn eigenwaarde herwin. Ten prooi te vallen aan een verslaving, waar je geen uitweg in vindt, gaat je aan alles en vooral aan jezelf doen twijfelen. En nu... Een ander mens!!! :)

Ga er voor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hé pippi,

oh wat een ellende bij die tandarts! :$
bijna humor, als het niet zo erg was...

waar ikme voor schaam: ik verberg mijn lege flessen voor mijn schoonmaker. als hij komt, zorg ik dat ik van tevoren dat ik de flessen leeg in de glsbak die soms alleen door mij lijkt gevuld te worden. wat voelt dat toch vervelend....
en wat dacht je ervan als je weer bij diezelfde supermarkt, helaas dezelfde cassiere als de dag ervoor, mijn flesje port afrekent. Bah...
Of: als iemand je weer dronken ziet in de kroeg..... schamen..........

groetjes,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi soothe,

ik bedoel ermee: ik ben altijd een twijfelaar geweest. zou dat dan ook anders worden als je niet meer drinkt?
ik kan me wel voorstellen dat je een positieve ervaring over / voor jezelf maakt waardoor je meer zelfrespect krijgt.

groetjes,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Hanneke, welkom!

Ben ook altijd een twijfelaar geweest. Twijfel nog steeds, maar durf wel eerder knopen door te hakken en aan mezelf te denken. Ik drink nu 7 maanden niets meer. En ik weet zeker dat het daardoor komt! drank maakt je instabieler en zorgt er uiteindelijk voor, dat je jezelf niet meer serieus (genoeg) neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha..Pip; mèn, dat was me toch een lang bericht van je ;):D

Welkom Hanneke! Indrukwekkend wat je zoal in je leven hebt meegemaakt. Genoeg 'stoorzenders' aanwezig om je te laten wankelen. Goed van je dat je de drank aanpakt! Ben benieuwd hoe dat je verder vergaat. Trek rustig aan de bel als je in de gevarenzone komt, we zijn er hier voor elkaar.
Heb je de cirkels al gelezen? Dit is de link:
http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=1659&enterthread=y

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahah Pip die feestverlichting is wel bij je ingeslagen he?

Hanneke dat is heel wat je verhaal. Ik hoop dat het je een beetje troost te weten dat hier niemand is die aan de drank ging vanwege een jeukende grote teen en als je wil maar je er over praten hoor maar dat je de weg hier naar toe gevonden hebt is al een hele stap. Ik waardeer je openheid je moed. Sterkte vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer: voor het eerst in 15 jaar een droge dag.... dat zal wel een hele aparte ervaring voor je worden. Een hele goede ervaring denk ik. Je hebt goede begeleiding, wat ontzettend goed zeg, ik wist helemaal niet dat dit bestond. Geer sterkte voor je, ik vind je een kei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk niet Pip, drijf er zelf ook vaak de spot mee want met zielig zijn bereik je ook niks. En aan die verboden scooter had ik nog niet gedacht. Zal ik dan ook maar een slinger geven aan die auto waar ik niet in mag rijden? Mag niet zo veel meer van die zwarte kraaien geloof ik. Straks krijg ik nog een snelheidsbekeuring voor mijn rollator of een prent vanwege het lachen, nou kan kun je me helemaal in de feestverlichting schieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...