sonja Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 goeienavond allemaal,Sinds een paar weken nuchter, er gaat een wereld voor mij open, alles is anders zonder alcohol.Ik ga naar de AA, vind dat heel prettig, lees alles wat los en vast zit over alcohol gebruik (misbruik), il slurp alles op, ben er dag en nacht mee bezig maar.... ik drink niet.Alle tips zijn welkom, fijn weekendSonja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 welkom SonjaMijn beste tip is De Cirkels van van Dijk te lezenIk heb de moderator al gemailt over Sonja's profiel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Safi, ik schrijf nu in een bui waarin zijn minpunten flink uitvergroot worden. We hebben allemaal minpunten, ik ook. Ons voordeel is vaak dat we elkaars minpunten kunnen opvangen, wat de een niet kan dat kan de ander wel. En zo kun je samen alles aan.Echte stemmingswisselingen heb ik trouwens niet. Zeker nu ik niet meer drink. Ik voel me juist heel erg kalm, rustig en redelijk .............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Floor, hoe komt het dan dat je zijn minpunten voor ons wilt uitvergroten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Gem, bedankt voor de mooie slinger. Ennnuuuh Marjo, verse brandnetelthee?!?! Bloedzuiverend, toch??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Hallo Sonja, welkom!Je profiel staat open zodat iedereen je persoonlijke gegevens kan zien. Ik heb inmiddels de moderator ingelicht. (normaal doet pippi dit, weet ik. Ik denk dat het zo goed komt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Ik moet helaas afhaken, ben op!En mijn man wil ook aandacht.Tot morgenSlaap lekker allemaal!En Anna voor jezelf opkomen si misschien iets wat je nog niet echt helemaal lekker afgaat.Maar je doet het en dat onprettige gevoel gaat met meer ervaring wel weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Ach Safi! ja....Floor, ja, dus brandnetels hebben ook goede groene kanten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Dankje Safi,de circels van van Dijk??? ik ga wel even googelen, zal wel duidelijk worden,zit nu nog even op het forum, kom je van het weekend waarschijnljk nog wel tegen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Marjo, ik weet het. Soms moet je er wel eens aan herinnerd worden. Bedankt voor de tip. Ik ga ook lekker even slapen. Morgen weer een nieuwe dag. Morgen in iedergeval een zonnige tuindag zonder kater :D Mensen, bedankt voor jullie steun vanavond en voor straks welterusten ............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Hoi Marjo,Bedankt Saffi had dit ook al aan mij doorgegeven, dit is allemaal nieuw voor mij, heb vast iets verkeerd gedaan met aanmelden, dacht echt dat ik,profiel niet zichtbaar had ingevuld, maar klaarblijkelijk niet.Zal het weekend regelmatig het forum gaan bekijken en eventueel meekletsen, heb toch tijd over sinds ik niet meer drink!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 lekker hè, Sonja!En wat knap dat je alweer een paar weken niet drinkt en naar de AA gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Floortje Jullie allemaal ook welterusten voor straks. Ben een beetje forummoe vandaag, het kost me teveel energie om bij te lezen en reageren nu Nog bedankt trouwens voor het adres en jij bedankt An voor je reactie.Edit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Hallo Sonja, ik sta nu ook twee weken droog, fijn he !!!Een andere wereld !!groetjes x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 dankje Marjo voor het compliment, altijd leuk om te krijgen.Ik sta ook echt versteld van mijzelf, heb honderden keren geprobeert om te stoppen,maar het is nooit eerder gelukt, Ik denk dat het verschil nu is, dat ik er na jaren en jareneindelijk achter gekomen ben en daadwerkelijk toegegeven heb dat ik het niet ALLEEN kan.Dus inderdaad naar de AA, veel lezen en vanaf vanavond voor het eerst hier, ik wil er nu echt alles aandoen om echt niet meer te drinken en pak dus alles aan.leuk dat je meteen reageerde, dat helpt ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Hallo Sonja,ik heb je een PB (persoonlijk bericht) gestuurd. Die kan je lezen door links bovenin, het vakje ''nieuwe berichten'', aan te klikken!Overigens, van harte welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Sonja,ook van harte welkom hier! Goed dat je wat aan je drankgebruik wilt doen.Knap dat je al een paar weken droog staat!Har,welterusten. Probeer het los te laten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Dank jullie allemaal voor de aardige berichtjes, ook bedankt dat jullie vermeldhebben dat mijn profiel zichtbaar is, heb waarschijnlijk iets fout gedaan maar Marjo en Saffihebben dit al doorgegeven, dus zal wel goedkomen.ga nu ook slapen, mijn eerste avond achter de computer, ben helemaal moe geworden,maar wel lekker moe, en morgen sta ik nuchter weer op.....Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Sonja,Welkom hier.Alle nieuwe mensen van de laatste weken: welkom en succes!Safi, Houtje, Gem, Stien, Tapas, Ik vond het echt heerlijk om jullie weer in levende lijve te hebben meegemaakt.Het was voor mij een anti-depressivum. Overige medeschrijvers,Ik vond het jammer dat jullie er niet bij konden zijn en bedank jullie voor het in ons gestelde vertrouwen. Er komt nog een volgende bijeenkomst. Hopelijk kunnen jullie dan wel.Moderatoren,Weer bedankt voor de goede ontvangst en het prettig overleg.Succes met het opleiden van al jullie nieuwe collegae.Andere organisaties kunnen veel leren van die van jullie.Iedereen,De beste beslissing die ik ooit genomen heb blijft het stoppen met drinken. De twee jaar die ik geworsteld heb om de knop te kunnen omzetten zijn niet vergeefs geweest. Ik ben best trots op mijn herwonnen nuchterheid. Ik koester ze en waak erover.Ik wens de bedgangers een heerlijke nachtrust toe. Zelf blijf ik nog even op. Ik was vergeten mijn medicijn te pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Corinne, wat een mooi bericht!Er straalt een rust en tevreden zijn uit je posting!Ik ben blij voor je dat je die 2 jaar hebt geknokt. Het resultaat mag er zijn!Har, jongen. laat het los! Het komt wel goed. Daar ben ik van overtuigd. Denk nu even aan jezelf. Dit soort dingen slurpen energie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 en het getoeter hier is begonnen hoor!!! Ik denk dat we zondag aan de bak moeten, (als Nederland het morgen redt). Op mijn werk hadden we bedacht dat we maar eens oranje vlaggetjes met het turkse halve maantje erin moeten gaan maken. voor het geval dat Turkije en Nederland de finale gaan spelen... ach ja, en zo fantaseren we wat afIk heb alleen het laatste stukje van de verlenging gezien en de strafschoppen en mijn adrenalinepeil moet weer even gaan dalen want poeh wat was dat spannend.Ik ben blij dat er vanavond zo'n positieve sfeer hier is, en dat we weer wat mensen voor de afgrond hebben kunnen wegtrekken. En blij dat er weer wat stoppers hun positieve ervaringen hier neer zetten. Daar hadden we het in de auto op weg van en naar Deventer ook over, dat je leven zo (positief) verandert als je niet meer drinkt, en dat het maar door blijft ontwikkelen, en dat dat zo bijzonder is om te ervaren en nog bijzonderder om dat ook bij de ander te zien. Ons vorige en eerste kontakt was in januari, toen waren we allemaal erg zenuwachtig, zagen elkaar voor het eerst en nu ging het zoveel relaxter. Het is mooi dat het forum ook een band geeft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Mèn, ik ben ook he-le-maal wakker terwijl ik toch hartstikke moe ben. Heb ook nog voetbal gekeken, vanwege Dochter, vond het maar een rommelige pot, toen opeens scoorden de Kroaten (ik zei bijn de Tsjechen) wedstrijk leek afgelopen, toen een Turkse goal, en ik meen te kunnen zien aan de toetjes van die Kroaten dat ze er toen niet meer in geloofden. Jammer, ik had het ze ook gegund, ik was gewoon vóór de winnaar, en ze deden niet voor mekaar onder, alleen die ene keper was wel errug goed.Mijn adrenaline peil moet ook nog even zakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Sonja, van harte welkom hier, je zal wel uitgelogd zijn, maar je bent hier in het juiste gezelschap als je wilt stoppen met die drink-gewoontes.Heb je de Cirkels van van Dijk al? Ik moet zeggen dat ik er eerst geen "hout" van begreep (hoe toepasselijk in mijn geval) maar later werd het me pas duidelijk. Zet hem op en kom hier je hart maar luchten als je het moeilijk hebt!Iemand nog iets van Geer gehoord de laatste 2-3 dagen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Nou ja als ik toch maar in mezelf zit te kletsen kan ik beter even een boek gaan lezen en proberen te slapen, verstandig meisje als ik ben .Doeiiiiiiiiiiii allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 juni 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Zo alleen ben je niet, hoor.Ik heb niet gekeken naar het voetbal. Heb me wel rot gelachen over de commentator. Ik vraag me af of die man wel eens terug luistert naar zijn eigen commentaren.Man en kinderen maakte ook schitterende opmerkingen over het spel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden