Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 juni 2008


CPAS

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is gelukt, ben over de trek heen, pfoeh wel een emmer straciatella yoghurt opgelepeld haha lekker hoor.
Ben echt blij, drie uur duurde dit trek 'moment', en morgen ben ik helemaal blij als ik geen kater heb en nog cash in mn portemonee wat ik anders had uitgegeven in de kroeg...
Ben nu de Firm aan het kijken duurt lekker de hele avond, met een dekje op de bank, verstand op nul.
Cola light vliegt de fles uit want wel mega dorst, fysieke rectie waarschijnlijk, geeft nix, cola smaakt lekker en ik heb nog meer straciatella yoghurt staan indien nodig.
Dus Floortje II ook ik heb een droge dag !!!!
xxxxxxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor, laat ik 1 ding zeggen, drinken troost NIET! Misschien hoogstens voor diegenen die 2 glaasjes kunnen drinken en stoppen als ze zich soezerig gaan voelen.. maar op dat moment begint het voor ons pas.

Ruzie is een gremlin!!!

wees wijs en smijt die ruziegremlin de deur uit, met kop en kont!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken dat gevoel ook wel Floor en ik denk dat het heel menselijk is in deze snelle stress wereld.
Vroeger toen ik nog een kind was kwam iedereen savonds buiten staan. Alle kinderen speelden samen en alle moeders spraken met elkaar en liepen wat langs de portieken en spraken daar met andere buurvrouwen die op het balkon hingen of ook voor hun portiek stonden.
Daar was meer gezelligheid in, daar had je altijd wel wat aandacht.
tegenwoordig leeft ook iedereen zo achter zijn eigen voordeur dat je echt om aandacht moet schreeuwen.
daarom vinden mijn man en ik het heel prettig in de bus want door het ontbreken van de computer en tv ga je WEl veel meer met elkaar praten.

Vertel je man gewoon hoe je je voelt soms is alleen prikkels uitzenden niet genoeg en moet je echt even duidelijk zijn wat je wilt van je partner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, Tapas, jullie hebben gelijk.

Begin zowaar weer de persoon te worden die altijd lacht en vrolijk is. En morgen lach ik nog harder :)

Had het even nodig. Zat er even doorheen. Maar ook weer netjes door jullie op de rails gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor misschien niet helemaal de juiste instelling

quote:


Begin zowaar weer de persoon te worden die altijd lacht en vrolijk is


Dan ga je teveel dragen en kom je zelf te kort.
Dan weet een ander niet wat je grens is omdat jij er altijd vrolijk en lacherig overheen gaat?
Chagerijnig zijn hoort bij het leven en stoom afblazen moet kunnen voor de broodnodige aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem en andere bekenden,

Net ingelogd sinds maanden en dit draadje even snel doorgelezen. Ik was nieuwsgierig of er nog persoonlijke berichten waren.
Leuk Gem, dat je vraagt hoe het gaat! Anders was ik weer meteen vertrokken, ik mis nu duidelijk de aansluiting door zo lang afwezig te zijn geweest.
Ik begrijp uit dit draadje dat er weer 'gekissebis' is geweest, dat het boek zo goed als klaar is. Dat Mick de drank weer heeft gevonden en zo zal er nog veel meer zijn. Ik zie nog steeds veel bekenden op het Forum. Dat is leuk en ook niet leuk. Mijn ervaring is dat als de 'klus' steeds meer geklaard raakt, eerst de behoefte aan meeschrijven afneemt en dan ook de behoefte aan meelezen. Uiteindelijk kom je dan eens kijken om te zien of er soms nog een prive-bericht is. Waarmee ik wil zeggen dat er nog veel geworstel is bij de oudgedienden. Het positieve is dat zij door blijven gaan. Het jammere is dat zij zoveel energie verspillen.

Het gaat mij goed, het gaat mij zelfs prima. Alsof ik op mijn 60e met een nieuw leven ben gestart. Eigenlijk is dat ook zo. Ik zit volop in de puberteit en leer elke dag bij. Ik begin een expert te worden in het toepassen van cognitieve gedragstherapie op mezelf. Mijn isolement is voorbij, ik ben vol energie en vitaliteit, mijn huid ziet er 20 jaar jonger uit en ik loop constant met een geile grijns (vanwege dat puberen) op het gezicht. Ik schijn wild aantrekkelijk te zijn geworden. Er is zelfs sprake van 'love' met een van de nieuwe relaties. De behoefte aan experimenteren begint nu af te nemen! Dat is aan de ene kant wel jammer maar ik moet gezien mijn leeftijd alles wel wat sneller doen, dus het komt ook wel goed uit. De gezondheid is ook prima en de sportschool helpt ook. Yoga helpt om meer balans te brengen.

De hoeveelheid cadeaux die ik heb gekregen sinds ik bijna 2 jaar geleden ben gestopt met drinken, zijn ontelbaar.
Misschien kunnen jullie je het niet meer goed voorstellen maar er is een totaal ander leven voor jullie!
Je hoeft er alleen maar in te geloven. Net is niet makkelijk om er te komen en je kunt er hulp bij nodig hebben, maar wat een beloning ligt er op je te wachten.
Het wordt tijd dat ik stop, het wordt te lyrisch allemaal. Straks denken jullie nog dat Rufus stiekem aan de fles heeft gezeten!

Het ga jullie goed! Ik kom wel weer eens kijken.

Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rufus,

Wat een heerlijke positieve berichten.

Met één kanttekening graag: ja ik ben een oud-gediende maar nee, ik verspil hier geen energie meer, maar probeer de jonggedienden te helpen en een hand te reiken én ik kan hier heerlijk van me af schrijven, tja, ik ben nog geen 60 hè :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rufus dat ik hier nog schrijf wil niet zeggend dat ik ' er nog mee worstel' zoals jij het beschrijft.
Er zijn genoeg oudgedienden die hier nog schrijven omdat ze vinden dat ze iets kunnen betekenen voor mensen die het moeilijk hebben en nog in een fase zitten waar ze zelf al weer uit zijn.
Die je dus wilt helpen die stap te maken.
En niet alleen door te zeggen dat het leven zonder alcohol mooier is, maar ook door er dagelijks te zijn ...door langzamerhand, dat verschil te zien in de berichten.
Ik vind het interessant.
Ik heb het geprobeert bij mijn oude drankvrienden maar die wilden niet luisteren.
Hier wordt er wel geluisterd, niet altijd gelijk maar door te blijven schrijven wordt het een band van vertrouwen gesmeden, die noodzakelijk is om de volgende stap te zetten.

Ik moet zeggen dat ik het niet prettig vind dat je het zo brengt

quote:


Waarmee ik wil zeggen dat er nog veel geworstel is bij de oudgedienden. Het positieve is dat zij door blijven gaan. Het jammere is dat zij zoveel energie verspillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Floor, ik zend je hierbij even wat positieve aandacht! Vangen...
Ik bracht net mijn kindjes naar bed. Maar wat fijn dat je door hier even te komen, je gedachten weer om kon draaien. Prima meissie!

Weet je, Safi zegt wel iets dat heel waar is! je kan niet altijd vrolijk en leuk zijn. Maar dat moet je ook weer leren hoor. Ik zat vanmiddag op een feestje gewoon te luisteren en te kijken hoe de vrouwen hun roseetje en de mannen hun biertje dronken... Gezellig hoor, maar ook voorspelbaar. Ik heb me pas in de gesprekken gemengd toen ik ook echt iets te zeggen had, ik hoefde niet mijn leuke, enthousiaste, spontane ooit-ik te zijn, die men misschien eens gewend was. Ik leer mezelf beter kennen, maar de mensen om me heen ook. En dat is eigenlijk veel spannender en leuker!

Woman, dat vind ik reuze knap van je! een :present: voor het doorzetten! Je gaat goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik kom me ook weer even melden.

Mick, leuk je hier weer even te zien, maar jammer dat je weer bent gaan drinken. Je ging net zo goed! Natuurlijk denk je nu dat het een bewuste keuze was. Dat was het ook, je had er gewoon zin in. Maar die behoefte is net de verslaving, en er zal vast weer een moment komen dat je dat zelf ook zo ervaart. Succes!

Ter informatie wil ik even melden dat ik werkelijk DOL ben op vliegvissen :P Verder ben ik nog steeds denkende, dubbende en drempels aan het tellen, net als Soothe. Een mens verandert in ruim een jaar tijd nou ook weer niet zóveel.

Fijn dat de Deventergangers zo´n leuke dag hebben gehad. Ik ben wel benieuwd naar het boek.

Vandaag heb ik een goede, maar toch ook wel moeilijke dag gehad. Ik kan niet helemaal de details uitleggen, maar het komt erop neer dat ik uit hoofde van mijn huidige functie nog steeds te maken heb met mijn vorige werkgevers. Ik werk in dezelfde organisatie, maar op een andere afdeling en in een andere functie. Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van een van hen, die kwaad was over een mail die ik had doen uitgaan, waarover ik haar (volgens haar) eerst had moeten consulteren. Kennelijk begrijpt ze niet goed dat ik haar ondergeschikte niet meer ben, en bovendien volledig handelde binnen mijn functie. Ik heb haar beleefd maar zeer beslist afgepoeierd, iets wat ik twee jaar geleden nooit gekund zou hebben. Maar ik ben bijna de hele rest van de dag vreselijk nijdig geweest over de manier waarop ze me dacht te kunnen schofferen, en ik heb er een hekel aan om kwaad te zijn. Het kost me vreselijk veel energie, en meestal weet ik pas achteraf écht de juiste woorden te vinden die ik terug had moeten zeggen.
Ik ben kortom tevreden over mezelf en de manier waarop ik voor mezelf opkwam. Maar baal er ook vreselijk van dat zo´n gebeurtenis me zo vreselijk uit balans kan brengen. En vraag me af of ook daar nog verbetering in kan komen.

Verder wil ik nog even zeggen dat ik hoop, Pippi, dat je je bedacht hebt, en toch niet bent gaan drinken. Hier nuchter doorheen gaan, en rustig de situatie overdenken, zal je zoveel sterker maken dan je al bent!

Mensen, nog een fijne avond, en hou het lekker droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna.

Je geeft zelf het antwoord al in het eerste gedeelte

quote:


Ik ben kortom tevreden over mezelf en de manier waarop ik voor mezelf opkwam.



quote:


Maar baal er ook vreselijk van dat zo´n gebeurtenis me zo vreselijk uit balans kan brengen. En vraag me af of ook daar nog verbetering in kan komen.



Het tweede gedeelte komt omdat je terecht woedend bent op die persoon die gewoon arrogant over je heen wilde walsen. Niks mis mee en terechte boosheid.
Je bent voor jezelf opgekomen. dat geeft adrealine dat ben je niet gewend.
Maar niet in blijven hangen...handjes vooruit steken en schudden vanuit de polsen en zeggen 'LAAT LOS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rufus, zie nu pas je berichtje omdat ik zelf aan het schrijven was. Ja, ik ben hier ook nog, en nee, ik worstel niet. Voel gewoon nog steeds af en toe de behoefte hier te zijn, al lukt het me niet meer alle draadjes te lezen. Te veel in beslag genomen door mijn leven, dat mijn aandacht vraagt.

Ik ben blij dat het zo goed met je gaat. We moeten tenslotte wel als trio die twee jaar volmaken, vind je niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Safi, ik weet het. Maar ik vind woede gewoon geen prettige gemoedstoestand, het brengt me te veel onrust. Het gevoel van adrenaline aanmaken ken ik wel van de momenten dat ik persé iets af wil hebben, begrijpen of bereiken. Dat zijn positieve manieren om meer adrenaline te krijgen, hoewel ik ook dan moet oppassen dat ik de rem erop gooi, want meestal ga ik ver over mijn grenzen heen.
Maar dit is een negatieve manier van adrenaline aanmaken, en dat ervaar ik als erg onprettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna dat is volgens mij voor iedereen heel onprettig.
Het enige wat je kan doe met dat onprettige gevoe,l is gezelf overtuigen dat je het hebt gekregen uit een oergevoel dat je jezelf verdedigen moest.
Ik neem aan dat je dit niet bij elke confrontatie zo voelt?
Iemand ging over jouw grens heen en dat oergevoel dat onrustige gevoel is een teken dat je die verdedigen moest.
En ja dat is eng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, bedankt voor je aandacht.

Vaak ben ik wel vrolijk. Ben ik echt blij met mijn leven. Vooral omdat ik het leven leid dat ik wil en dat ook heel erg goed aan kan. Ik voel me sterk en verantwoordelijk. Kan heel erg goed met dochter praten en verdien mijn eigen geld. Maar we leven ook in een drie-hoeks-relatie en dat geeft jammergenoeg regelmatig wat rommeligheid.

Vooral gisteren, toen ik moe thuis kwam uit werk en vriend sjacherijnig bleek, sloeg de vlam flink in de pan. Vandaag heb IK geen woord tegen HEM gezegd. Hij probeert het nu wel weer goed te krijgen, maar ik ben nog steeds boos. Klinkt wel kinderachtig, maar ik wil niet zomaar met me laten sollen. Vooral ook omdat ik weet dat als vriend wat macht krijgt hij daar helemaal niet goed mee omgaat. Als hij leiding zou moeten geven, dan loopt alles in de soep. Dan gaat echt alles verkeerd. Vriend bakt letterlijk broodjes en veel meer moet je hem niet laten doen.

Goed, dat was een kijkje in mijn keuken. Bij mij is het groen dus ook niet altijd gras, er staan ook brandnetels tussen. En daar kwam ik gisteren dus weer achter. Au!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Je hebt helemaal gelijk. Ferry, jij en ik hebben een verbond voor twee jaar!
Misschien is het tijd om eens te overleggen of we het willen gaan verlengen?
Ik stel voor een sprong in het diepe. We gaan voor 5 jaar! Of toch maar een jaartje tegelijk? Maar verlenging spreekt voor zich, natuurlijk!

Goed voor je dat je nu zelf eens lekker afpoeiert. Waarom boos? Geniet van het lekkere gevoel!
Misschien kun je het een tijdje als hobby gaan doen? Maar alleen als 'ze' het verdienen.

Ook goed om te lezen dat jij en Soothe het goed met elkaar blijven hebben! Wanneer gaan jullie hokken?

Liefs van Rufus ook voor Soothe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor ik wil je niet afvallen hoor.
Maar je staat pas sinds 18 mei droog en geloof me als dat betekend dat jij last hebt van stemmingwisselingen.
Dus daar zal je partner ook niet al te vrolijk van worden.
Ik bedoel maar om aan te geven dat je die eerste maanden niet te zwaar moet nemen met je relatie.
je praat echt een beetje over je partner alsof je hem niet helemaal voor vol aan ziet.
of heb ik dat mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...