Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 juni 2008

CPAS

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi, ik vind het niet zo verwonderlijk. Je bent nauwelijks droog geweest, dus houd je het mechanisme in stand. Je haalt ook niet een flesje, nee je wil je klem drinken. Waarvoor??? Vriend is weg!! Als vriend niet weg was geweest had je ook gedronken, maar nu is het "legitiem". Pippi je bent een drinker en die grijpen iedere gelegenheid aan!!
Je situatie, die je vreest verslechtert slechts. Het uitgebreid uitmeten van de soorten en hoeveelheid drank is een schreeuw om aandacht. Zo ben je weer in de picture en huilen we allen mee.( niet doen pipp- pas op Pippi) Pippi is al lang genoeg op het Forum om dat te weten.
Het is erg dat het uit is, maar wat heeft de vriend aan een dronken tobbe. Niets- Nada!

Geef jezelf nu eens een echte kans, zodat je wat respect opbouwt. Dan heb je de voortdurende bijval van anderen niet nodig. Je wordt weerbaarder en minder down. Dit is jezelf naar de klo*e helpen.

Neen een pammetje en ga slapen. Er komen wel weer betere tijden.

Pak je bijeen Pippi. Een groet!

*** Voutje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat je dat vraagt Har.
Het was meer dan we verwacht hadden.
Het gaat met veel bombardie gelanceert worden en komt niet meer uit als een relatiegeschenk, familie en vrienden publikatie of kerstpaket kado voor de medewerkers van de Verslavingszorg.
Dus ja en ik ben overtuigd de andere ook hebben wel een soort WOW gevoel.
En blij gevoel dat wat begon als een gesprek daadwerkelijk zal eindigen als een boek in de boekenwinkel.

En het was hartverwarmend om steeds meer echt te voelen dat ik er een stel vriendinnen bij heb.
En dat vind ik nog wel wat angstig omdat ik mijn vertrouwen in de mensheid een beetje kwijt ben maar doordat we stapje voor stapje dichter bijelkaar komen is het gevoel goed en heeft een aards karakter.
Alsog we door het boek vooraltijd aan elkaar verbonden zullen blijven.
En als we oude vrouwtjes zijn elkaar kaartjes sturen dat we weer ons boek in een tweede hands winkel hebben gezien:D

En hoe gaat het met jouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi safi, alles wel? Ik antwoord even langs deze weg. Ik ben er niet helemaal uit Safi . En dan jou tegenkomen. God bewaar me. :D
We zullen zien Safi. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.of een dubbeltje rolt.
Ik houd je op de hoogte. Pas goed op uzelfe. Een groet. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WOW! Klinkt goed zeg! Zomaar in de boekenwinkel, toe maar :D
Mooie prestatie hebben jullie neergezet toch? Eentje waar anderen veel aan kunnen hebben...
Proficiat, jij en de medeschrijfsters...is wel een slingertje waard
:heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light: :heart::present::)

:musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light::rose::heart::present::):musicnote::light:

gni, gni....2 zelfs :musicnote:

Met mij gaat het prima! Kom steeds steviger op mijn pootjes te staan en hou er een voldaan gevoel aan over dat ik in mijn werk iets voor de ander kan betekenen :)
De vermoeidheid zal best een keer overgaan want ik blijf toch wel bezig, het tempo waarop is belangrijk...niet te snel en zonder spanning.

voutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Soothe met mij gata het goed en bij jouw is het ook nog rozengeur en maneschijn heb ik begrepen.
Ik ben erg blij voor jouw en Anna dat jullie elkaar hebben gevonden en de stap hebben durven wagen.
Dat had je met alchol waarschijnlijk niet gedaan.

Nou als dat dubbeltje naar Deventer rolt dan rolt het goed hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi bedankt voor de slingers Har..ja ik voel me ook wel jubelachtig prettig.

Zelf heb ik ook dat vrijwilligers werk voor mij op dit moment in mijn leven de beste oplossing is.
We kunnen niet aldoor op 'reserve' draaien, nietwaar.

Mijn hond heeft me nu al drie keer verteld dat ik vandaag nog niet met haar uit ben geweest dus dat moet nu echt
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Lees eens goed en nog eens goed, het stukje wat Soothe heeft geschreven. Hij slaat de spijker op zijn kop. En ik sluit me daar volledig bij aan.

Kop op meid en laat die rotsooi staan. En doe geen dingen, die ik ook niet zal doen.

sterkte, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn schijftalent niet kunnen exploreren, door aan het epos mee te werken. Succes er mee!
Misschien gaat Soothe zelf z'n memoires schrijven. Misschien een bestseller!
IK zeg meestal weinig, maar het bruist van binnen. Nu nog verwoorden! ;)

Ik ben in alles een laatbloeier, behalve in de liefde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,
Pippi, ik sluit mij bij de anderen aan, morgen heb je zoooo'n spijt en het heeft je niets extras opgeleverd!
Ga maar lekker slapen, dan denk je mss straks weer anders.
Wat fijn dat jullie het fijn hebben gehad in Deventer, ik ben zeer benieuwd naar het boek, jullie gaan toch wel handtekeninge uitdelen he!:D
Ik heb een volle dag gehad. Gewerkt, daarna gebowld met de misdienaartjes die ik begeleid in onze kerk. Het is wel leuk om iets voor ze te organiseren voor hun inzet. Daarna een patatje met ze gegeten , boodschappies gedaan en nu maar weer even bijtanken.
Aankomende dagen worden ook druk, dus lekker op tijd tukken!
Ik ga even koffie zetten, mss. tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hallo,

Sorry mijn pc was even bezet, Zoon gaat morgen met zijn Neef naar een Gamebeurs in Rotterdam, pfoei wat een ondernemende mannetjes zijn het hè. Concertje hier, Gamebeursje daar, Moe trekt de portemonnee wel. En de proefwerkweek volgende week? Ach, tussen neus en lippen door wordt er ook nog wat geleerd. Maar zonder studieschema, vanavond in te leveren, géén uitje morgen.

Ik kwam thuis uit Deventer, het mij beloofde eten gemaakt door R. ging niet door :( hij voelde zich niet goed genoeg om te koken. Ja du-huh........vul maar in.

Dus ik langs de C100.000 nog op weg uit de trein, noedels en mix en kip gehaald en om kwart voor 7 zaten we aan tafel, maar ik MOEST eerst eten, anders val ik om.

Het was weer gezellig en warm om alle schrijvers te ontmoeten, nou jaaaaaaa ALLE, we zijn met 8 ongeveer en er waren er 6 aanwezig dit keer. Heerlijke broodjes, die verdwenen ook met grote spoed, evenals grote kannen koffie en thee.

Ja, het schept een band. We zaten met zijn vijven in de auto vanuit A'foort en dat was heel gezellig. Ik mocht gezien de arm voorin luxe hè. Heerlijk dat je zo eerlijk kunt vertellen het verhaal van die fles wijn of port en dat je twee keer met je ogen knipperde en dat die dan léég was, tja, zooooooo vreemd.......iedereen begrijpt mekaar, heerlijk.

Nu even lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

Een strip?
:huh:

Ja man, kun je de plaatjes er door Carolien bij laten tekenen ;)
Ik moest trouwens denken aan die strips van Klepzeiker....brrrr, de schrijver had (heeft?) een gigantisch alcoholprobleem dus aan inspiratie ontbrak het niet :(

Heb ze hier nog steeds staan, de hele serie...bah, de drank druipt ervan af :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

Dat wat houtje nu aangeeft, dat is waarom ik de meeting vrees. Dat voortdurende droog drinken.

En met een reuze dorst thuiskomen. Ik zal waakzaamheid moeten betrachten.

Zie je dat zo Soothe? We praten er bij de AA ook wel eens over maar zolang je er maar geen 'vrolijke verhalen' over gaat vertellen noem ik het geen droogdrinken. We passen daar ook wel voor op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
Wat bedoel je met droogdrinken? Waar haal je dat uit mijn posting? Ik ben gewoon nieuwsgierig, of bedoel je het verhaal over de fles port? Ik ben benieuwd, gewoon benieuwd.

Pippi,
Ik kan NIETS toevoegen aan wat anderen gezegd hebben. Zelf ik máándenlang liggen vergaan van de trek rond 5 uur, en dat wil ik NOOIT meer terug. Misschien is het nu de tijd om écht voor jezelf te kiezen, meissie. Ik voel erg met je mee als collega-alleenstaande-moeder-met-alcohol-probleem. Ook al drink ik al 2 jaar en bijna 8 maanden niet meer. Ik ben en blijf een niet-drinkende alki. Baaaaaaaaaalen. Maar het helpt om stug NIET TE DRINKEN en dan wens ik jou ook toe.
Bel me anders gerust als je je hart wilt luchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
ik zie het ook niet zo. We lachen meer om dat we dom waren :o en niet inzagen HOE DOM. Dat is m.i. niet droogdrinken, want we zijn met zijn vijven VASTBESLOTEN niet in dat gedrag terug te vallen. Maar het is wel prettig om dit met elkaar te kúnnen delen. In ieder geval, we lachen erom en dat is prettig vind ik. Je kunt ook gewoon eerlijk vertellen hoe erg het met je was, of je luistert naar de ander en begrijpt alle smoesjes om te drinken hélémaal. Mij geeft dat steun en houvast. Ik ben tenminste niet de enige !!!!

*verkeerde icoontje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...