dewaanzinnige Geplaatst 22 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 Hai, heb deze site gevonden na alweer een korte nacht vol schaamte en piekeren. Vorig jaar 1 maart ging het mis, en goed ook. Ik zou gaan samenwonen met mijn partner en mijn kindje.... echter de muren kwamen op mij af. Ik verstopte me achter een glas bier of wijn. Niet elke dag, maar ik kan er ook niet goed tegen. Ik heb voordien al contact gezocht bij de huisarts, maar hey die stuurt je naar huis... zonder resultaat (hetgeen al een paar jaar zo gegaan is). Ik was terug bij af, terug in mijn huisje met mijn kind... maar vastberaden, ik zou stoppen. Aangemeld bij de AA, echter ik had enorm veel moeite met de afgrijselijke verhalen die de mensen vertelde. Ik lag s'nachts over hen te piekeren. Ik had me ook aangemeld bij het Bouman. Mijn probleem was dat ik mijn verdriet (verlies van teveel dierbaren) en angsten verdronk (mishandeling, en stalken door een wezeloos!), om... zoals zovelen, niets te voelen. Ik heb een waanzinnig fijne consulente gehad, en meegedaan met de Alcohol groep. Ik heb uiteindelijk geleerd om het verlies een plekje te geven, en in te zien wat alcohol met mij doet. Ik mocht mij echter geen alcoholiste noemen! Ik was geen "zwaar" geval. Dit klonk als muziek in mijn oren. Ik had wel een enkele keer een uitglijdertje. Ik dronk dan samen met mijn partner een glaasje bij een diner of op terras. Januari dit jaar was ik "klaar", succesvol afgesloten.....In februari zijn we toch met zijn drieen in één huis gaan wonen. Ik had een nieuwe baan, stikgelukkig, toekomst lachtte mij toe! Echter dat ene glaasje werden er van lieverlee toch meer, ENNNNN wat ik nog nooit had gedaan.... ik ging stiekum drinken, en sterker (vodka met j'us, voldoende om na 2 glazen lekker het soit de vivre gevoel te krijgen). Ik snapte niet dat ik er zo keihard ingestonken was, de valkuilen!!!! En toen kwam ik tot het besef, na al een hele poos te walgen van mezelf, dat ik gewoon een alcoholiste ben. Ik zal nooit meer één glaasje kunnen drinken. De bom is hier gebarsten, mijn partner is al het vertrouwen kwijt, terecht overigens.... Maar ondanks dat... ik ben vastberaden.. NOOIT MEER! Ik heb een schat van een kind, en deze verdiend meer dan een moeder die zichzelf en anderen leugens voorhoudt. Ook al heb ik hem nimmer in gevaar gebracht! Deze nul gaat bij nul beginnen, ik zal mijn leuke baan op moeten zeggen, want met dat salaris kan ik niet rondkomen. Verder weer op zoek naar een stekkie.... Teveel eigelijk... maja wie zijn billen brand zal toch echt zelf op de blaren moeten zitten. Noem me maar gewoon Dewa, mijn echte naam heeft ook vier letters! ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 Welkom Dewa, en wat een gedoe he,ergens weten we het, maar dan is het zooverleidelijk die ene, die er dan nog een wordten na een paar keer zit je weer op je oude peil of nogeen stukje dieper de put in. Het lijkt wel jojo-en bij lijnen.Goed van je dat je hier komt en met ons meereist op onze wegnaar ADB. het kan hoor, de meesten helpt het forum enorm, dusik hoop jou ook. We schrijven het meeste in de "huiskamer"opditjes en datjes de dagrdraad van deze datum. Ik hoop je daar ook te lezen, en ik gunje ook snel een positievere naam, want deze doet je vast geen recht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 22 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 hallo Dewa,Dat is eigenlijk wat iemand met een drankprobleem graag hoort he...dat het niet aan de drank ligt..een reden of uitvlucht om maar verder te drinken dan....en als je dan drank gaat verstoppen, weet je toch wel dat je met iets verkeerds bezig bentals moet je het niet verstoppen he...?..toch...?welkom trouwens... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dewaanzinnige Geplaatst 22 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 Dank jullie voor jullie ontzettend lieve berichtjes. Ik reageer later wel, ik ben nu even leeg. Maar hey! Nog geen trek! ;-) We knokken gewoon door, zeker nu ik weet hoe het duiveltje in mijn hoofd heet! Nu weet ik waartegen ik moet vechten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dewaanzinnige Geplaatst 23 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2011 Zal ik zeker doen. Ik zou willen dat ik deze site eerder had gevonden. Maja als als als, als de hemel naar beneden valt, hebben we allemaal een blauwe slaapmuts. Vanmorgen werden we wakker, en keken elkaar treurig aan (ik slaap nu bij mijn zoontje op de kamer) dat het geen nachtmerrie was....Maar goed ik heb knoklust! Ik moet! Ik moet z.s.m. een nieuwe veilige haven voor mijn kind creeeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Misschien Geplaatst 24 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2011 Welkom en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2011 Dewa, ik lees je nu pas hier.Je hebt al veel meegemaakt.En ik ben het met Borretje eens dat je jezelf niet zo naar beneden moet halen.Ik lees je op de dagdraad en volgens mij ben je gewoon een lief en goed mens.Alleen die rot drank.Maar je bent heel eerlijk naar jezelf, je komt er wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dewaanzinnige Geplaatst 25 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juli 2011 Dank je wel! Ik voel me nu sterk, hoop dat ik dat kan vasthouden. Ik heb een enorme stok achter de deur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden