Spring naar bijdragen

donderdag zonderdag

Houtje

Aanbevolen berichten

Okee Wannes, je hoeft maar één ding te doen nog vandaag. Hoe laat mag je naar bed? Nou zeg half 11, dan hoef je nog maar 2 uurtjes te overbruggen, is te doen!!!!!! Alleen vandaag voor morgen hoef je niet te beslissen.

Ga lekker naar bed, of teevee kijken op de bank, of een boek lezen, maar ga niet de deur uit!!!!!
Ik duim voor je.

En ja.......... ik vond het begin ook hartstikke moeilijk maar het is mij ook gelukt, vandaag ook weer, ik kijk maar één dag vooruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

precies Wannes! alleen vandaag niet drinken! dat is het enige wat je nu moet doen!
maar waarom voel je je buitengesloten? en hoe bedoel je dat?
Bedoel je hier of thuis? Ik denk dat het goed is om daar ook wat over te schrijven want nu gaat iedereen het hier voor je invullen en dat brengt weer onrust teweeg!
dus vertel wat je dwars zit aub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi!

Zo boodschappen binnen... Oh! Moet ik ze ook nog opruimen. Heb geen drank gehaald, dat doet Klaas morgen maar, tegelijk met de taart. Hij ligt nu voor pampus op de bank. Nou ja, werken kan die ook... :D
Volgens mij hangt één en ander in de lucht. Ben ook strontchagrijnig en het voelt als of ik m'n ene been niet voor het andere krijg, toch ren en vlieg ik de hele dag...
Nou, wat zal ik nog eens meer vertellen.... :huh:

Wannes!
Hou vol hoor, je gaat hartstikke goed! Nu de moed niet laten zakken :present::present::present:
Voor elke dag één! Maar dan moet je wel beloven dat je de dag volmaakt!!! Okay? ;)

Trouwens, over erbij horen... Dat hoort erbij. Heb ik ook wel eens gedacht te voelen. Toch, zulk paranoïde gedrag is volgens mij onderdeel van het afkicken. Het is hier een openbaar forum, en iedereen die iets aan zijn drankprobleem wil doen, is welkom. Of, hoort erbij!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothie, ik moet een hartig woordje met jou spreken meneer! :P;) Heb ik je vanmiddag niet geadviseerd onmiddellijk je ramen en deuren te sluiten en binnen te blijven? Ik hoop niet dat je teveel van die troep opgesnoven hebt, want als men op radio en televisie zegt dat er geen giftige stoffen waren en geen gevaar voor de volksgezondheid, dan is dat nog lang niet altijd waar. Dat zegt men namelijk altijd, om paniekreacties en een run op de EHBO's te vermijden!

Toen ik nog maar kort op het forum schreef had ik vaak het idee dat mensen uitlogden als ik een berichtje plaatste, of zelfs als ze maar zagen dat ik online was. Ik probeerde er wanhopig bij te horen, maar heb heel lang het idee gehad dat ik er juist niet bijhoorde, dat ik op de een of andere manier alles verkeerd deed. Dat idee heb ik trouwens meestal als ik onder de mensen ben, daarom voel ik me ook nooit thuis in een groep.
Maar ik had het forum, en de herkenning die ik hier vond, vreselijk hard nodig om van de drank los te raken, want na al die jaren was ik inmiddels wel zover dat ik wist dat ik het alleen niet ging redden. Dus erbij horen of niet, ik bleef!

Absurde gedachte eigenlijk: ik had een fors drankprobleem, net zoals iedereen hier, dus natúúrlijk hoorde ik erbij. Zelfs als iedereen misschien dacht "daar heb je dat vreselijke mens weer" op het moment dat ik inlogde, hoorde ik er toch bij. Om de simpele reden dat ik een alcie ben, met de wens dat te veranderen.
Dus Wannes, jij hoort er ook bij, en je bent welkom. Het zou hier maar een saaie boel worden als iedereen hetzelfde was.

In de bijna twee jaar dat ik nu niet drink is dat gevoel van "er niet bij horen", me ongemakkelijk voelen in gezelschap, zelfs paniek in sommige situaties, wel verbeterd. Hoe dom kan een mens zijn hè? Drinken maakte dat ik me moediger voelde, dat ik in gezelschap gemakkelijker mijn mond open deed en me minder zenuwachtig voelde. Daarom dacht ik altijd dat ik het in die situaties nodig had. En nu ontdek ik dat ik al die dingen die ik moeilijk vind, en waar ik bang voor ben, juist veel beter kan zonder te drinken!
Ik moest vanmorgen een vrij belangrijke presentatie geven voor een redelijke groep goed opgeleide mensen, en (naar ik pas op het laatste moment ontdekte) in de grootste en mooiste vergaderzaal van het gebouw. Ik heb van de zenuwen vantevoren Soothe nog gebeld, ben drie keer naar de wc geweest zonder dat ik moest, en zou het liefst vanaf de 1e verdieping regelrecht door de vloer tot in de grond gezakt zijn, maar dat gebeurde helaas niet. En dus heb ik het gedaan! En het ging nog goed ook, men was oprecht geïnteresseerd, er kwamen een hoop vragen die ik kon beantwoorden, en allengs werd ik rustiger. Dit was twee jaar geleden ondenkbaar geweest! En een jaar geleden ook nog! Maar er is dus nog steeds groei, al gaat het soms wat langzamer dan ik zou willen. (Ik ben een héél geduldig type :P:$ )

Daarom zou ik iedereen willen zeggen: zet door, geef niet op! Het is waar dat het leven niet ineens dolle pret wordt, dat stoppen met drinken vaak gepaard gaat met een fikse depressie (kan ik ook van meepraten), dat alle persoonlijke kwalen en zwakheden niet ineens verdwijnen, maar er is wél winst. En die winst neemt toe naarmate je langer niet drinkt, omdat je nuchter de mogelijkheid hebt aan jezelf en je problemen te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik ook maar even doorgezet...
Ondanks het versleten gevoel van na-het-werk-thuis-komen, ben ik toch maar weer even met de schuur-in-aanbouw aan de slag gegaan. Een vierkante meter erbij getegeld, de boel even rechtgetrokken, een ander hoekje opgeruimd: het is niet veel, maar het is meer dan niets. Ik schat dat ik in dit tempo ergens halverwege 2011 ofzo er mee klaar zal zijn, dus ik hoop wel dat ik er iets meer tijd voor vrij kan maken.

Ach, alle beetjes helpen, iedere steen is er èèn, en meer van die clichè's. Maar ze zijn wel waar. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook op een ander forum en daar is vaak ook dat gevoel van 'niet erbij denken te horen'.
Het punt is volgens mij dat iedereen die op dit forum zit het best lastig heeft met eigen huis tuin en keuken of juist hele heftige problemen of dingen die gebeuren in hun leven of omgeving.
Ik heb zelf hier ook wel eens dat ik geen reactie krijg als ik dat eigenlijk wel nodig heb, maar jee, dit is geen hulpverleningsinstantie ofzo, we zijn hier met elkaar en voor elkaar, en daar kan je niets van verwachten eigenlijk. toch !!!!
Sterkte Wannes, laat de eerste staan, eet een zak sjips of een bak ijs ofzo, of typ dit forum helemaal vol !!!!!!
Sterkte, be strong !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, in het begin was ik soms lastig. Soms kreeg ik geen respons. Ik dacht, ze denken laat die gek maar kletsen! Maar ik ging tegen de stroom in. En ook al is er geen reactie, dan schrijf je toch van je af.
Ook dat heeft therapeutische waarde. Niet wakker van liggen. Je kan onmogelijk op alles en iedereen reageren, dan heb je een dagtaak. Dan weer eens die en dan die!
En nu dus Wannes. Noodgevallen hebben voorang! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw verhaal is anders, omdat we allemaal andere mensen zijn Water. Dat is tenminste wat ik denk. Wat voor mij winst is, hoeft dat niet voor jou te zijn. En jouw winst is anders dan de mijne. Maar het belangrijkste is dát er winst is, zo lang we het eerste glas maar laten staan.

Ik wil niet overmatig nieuwsgierig lijken, maar ben eigenlijk wel geïnteresseerd in jouw verhaal. Wil je er iets over kwijt? Wat mij intrigeert is bijvoorbeeld dat jij onlangs zei dat je op je werk geen last hebt van moeilijkheden in de omgang met mensen, omdat je daar een rol speelt. Ik heb dat dus nooit gekund. Op mijn werk vind ik alles net zo eng als in de persoonlijke omgang met mensen. En toch kán ik het blijkbaar wél, en dat verbaast me enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...