Mai Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 gestopt met werken, bij het bedrijf waar hij zat, ja. Is nu voor zichzelf bezig...Drukker, maar straalt ook meer positieve enrgie uit! Niet bij te houden voor zo'n jurk als ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Pippi, was het maar waar, ik begin mijn identiteit in deze buurt te verliezen. Kan met niemand meer een gesprek voeren. Zo'n twintig nationaliteiten!! Straks ben ik hier nog de enige nederlander, en is m'n eindstation de noorderbegraafplaats!Dat bed is een hijs, daar word ik bloednerveus van. 2x90 cm, dus twee matrassen. Dan de hoessen.Mijn God, had ik maar een hutje op de heide!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Marjo, kom je stofzuigen. Ik betaal je!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Zoon kwam net met rapport thuis, zag er prima uit! Ben blij dat ik daar niet over in hoef te zitten!OOOHHH MY GOD!!!!!Krijg ik net telefoon, meneer aan de andere kant zegt vriendelijk "dag", en krijgt niet de kans verder iets te zeggen, want ik wals compleet over hem heen. Het grappige is, dat ik dacht dat het Soothe was, Precies dezelfde stem, ECHT!! Dus ik blablabla... OOH!!! Van; je hoeft niet eens meer je naam te zeggen, ik herken je zo al. Belt ie voor Klaas, nog niets door. Ik zeg; Joh! Wat geinig, kén jij die? Jaaah!!!Blijkt het de directie voorzitter (jaah) van de ****bank te zijn, die Klaas benaderd had om in een bestuur plaats te nemen..... OOOHHH!!!!:$ Ja. Het schaamrood op de kaken! maar wel lachen toch?!!!ik neem geen telefoon meer op!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Sorry mensen... Ik lig hier helemaal in een deuk Hahahahahaha...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Klopt Marjo, goed gezien, ik zat ook al wat over mijn grens hoor, maar greep inderdaad in voor het te laat zou zijn... normaal is het zo dat als ik over die grens ben dat ik dan nog harder ga rennen tot ik er echt bij neerstort. Als ik vandaag was gaan werken was de kans zeer groot geweest dat ik me aan alles en iedereen was gaan ergeren en er ergens een verkeerde opmerking gemaakt zou zijn (door mij of door een ander) en ik enorm boos zou zijn gewordenen een sneer zou hebben gegeven en dan zou zijn gaan janken (want dat gebeurt meestal als ik boos ben) en zoiets zou roepen van .. jullie moeten me niet en ik doe ook alles fout, dus dan had er weer een ingewikkeld gesprek plaats moeten vinden om alles weer in proporties te krijgen, en had ik me daar weer schuldig over gevoeld.. en dan had ik me maar ziekgemeld en weer dagen nodig gehad om te herstellen vanwege de heftigheid en ......ach, ik ken het hele riedeltje onderhand wel. Inderdaad leer ik de laatste maanden steeds meer om dat riedeltje te voorkomen. Niet meer doorgaan tot de koek totaal op is maar de koek herkennen en stoppen als hij opraakt en dat is inderdaad een heleboel winst die ik behaald heb door niet meer te drinken en het patroon te gaan herkennen.je hebt dus gelijk Marjo, ik was op tijd, bedankt dat je het me laat zien!! voel me meteen een stuk beter!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Hallo, bent u mijn nieuwe buur? Nieuw? Ja, ik nieuw! Beetje nieuw! U nieuw? Nee, ik woon hier meer dan twintig jaar! Bent u van China. U van China? Nee ikke A'dam! U China? Hong Kong-hihi!! Hong Kong, you speak English? No English, Hong Kong!Dan denk ik, je kan nog beter op het forum zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Marjo, je maakt hem wel hè, gekkie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Pippi, dat is niet zo netjes van hem! maar het was met voorbedachte rade, dus ik zou graag zien dat jij je daarover ABSOLUUT NIET schuldig hoeft te voelen. Ik hoop dat ie een flinke kater heeft. Wat denkt ie wel niet!!! Tapas, graag gedaan, in dit geval!! Vind het hééél knap van je! je beschrijft goed wat het met je kan doen, als je zelf niet op tijd ingrijpt!Gaandeweg zal ik me dit ook eigen moeten maken... Komt goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Hij vond wel dat hij heel spontaan en enthousiast begroet werd....Het was de laatste die Klaas er nog bij moest sleuren, is ie maanden voor aan kletsen geweest!Nou, aan mij zal het niet liggen... :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Amsterdam, is a different cattle of fish. Ik kan wel wat hebben.Ik zeur niet over geurtjes en zo.Maar ik begin me een vreemde eend in de bijt te voelen.Een van de eerst donkere mannen in Nederland, was Donald Jones, je weet van Adèle!!Die woonde in A'dam, daar had men dat nooit gezien, men dacht wat nu!Hij vertelde op de TV, dat mensen naar hem toe kwamen en hem aanraakte, om te kijken of de kleur niet afgaf!! Dat is wel brutaal hè!Schrijf ik dat goed, afgaf. Het staat raar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Af zou geven, zou ik preferen. Maar goed. Ik ben maar een eenvoudige boerenmeid uit Friesland!Moet gaan, helaas! schemaatje afwerken, en de hond komt tussendoor...Klaas inmiddels thuis, meteen doorgelopen naar boven. Hij slaapt al! En... geheel vrijwillig! dat zegt genoeg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Woman van :heart:e met je 3 weken, YESSS!!! ***Pas op voor die gremlins, dat zijn van die hele geniepige die juist zo rond de 3 weken verschijnen; ze laten je denken dat je alles onder controle hebt want je doet dat al 3 weken (jaja en al die maanden, jaren daarvoor tellen zeker ineens niet meer? gremlinlogica!)...ieeee ze komen zelfs je droomwereld binnen...trap er niet in hoor, geloof je werkelijk zelf dat als je er nu eentje neemt, je niet naar de eerstvolgende gaat verlangen, en waar trek je de grens, hoe snel ben je die weer over, wat kan er nu zo diep in jou al wezenlijk veranderd zijn dat je er vanaf nu reeds matig mee om zou kunnen gaan? Wees heel blij met wat je nu met jezelf aan het bereiken bent, wees er heel zuinig op want het is iets heel kostbaars, dus koester dat! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik het in ieder geval 1 jaar geef, dat is best heel lang maar ik doe het dag voor dag, ik heb niet de illusie dat ik er na een aantal maanden al ben, sterker nog: hoe langer ik gestopt ben, hoe meer ik geconfronteerd word met de overmatige rol die drank in mijn leven speelde en ik ben nog steeds bezig om die vrijgekomen rol vorm te geven, ook omdat die rol zoveel meer onbegrensd is dan die vorige die maar in een roes bleef steken: waar eerder 2 flessen de limit waren, is dat nu the sky! Er is zoveel ruimte gekomen voor de persoon die ik ben, dat ik soms niet eens weet waar te beginnen.....Woman en ook iedereen: blijf jezelf dat geven!Har en Tina: zorg goed voor jezelf, geef er maar lekker aan toe nu het er toch is, en heel veel beterschaps:sun:jesTapas: er is ook moed en zelfkennis voor nodig om jezelf die timeout te kunnen geven, goed gedaan en voel je niet bezwaard, niets zo veranderlijk als de mens en straks ben je er weer volop zoals je er wil zijn! Zelfs hier in Den Haag heb ik op een terrasje (eens, long time ago, kwam ik op die plekken met samenscholingen van meer dan 2 zuipenden:D) wel eens een klein kind 'zwarte piet' horen roepen naar een donkere man :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hanneke1 Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 wat heb je dat mooi gezegd kaia! het is nu mijn 12e dag droog. in het begin had ik het idee dat de dagen niet vooruit kwamen en nu ben ik al 12 dagen verder ( en wijzer )hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Hoi Har: ja heerst zoiets wel. Maar jij voelt je toch al langer niet goed?Tina: vaak hoor je toch dat mensen ziek worden als ze vakantie krijgen. Wel balen, want je hebt 'maar' twee weken, dus ik hoop dat je heel snel opknapt en volgende week lekker op stap kan.Ik voel me echt 'bagger' , maar dat is geen ziekte, dat is 'normaal'. Ik doe wat ik moet doen en nu dus helemaal niks meer. Het huis is een smeerboel. Morgen ook nog een drukke dag, zucht, puf, ik heb het gehad. Wat een klaagzang, maarja het is niet anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Super Hanneke, 12 dagen de kop is er af!!! Ik had die eerste dagen ook zo'n gevoel van: "ik stond erbij en ik keek ernaar", alsof het iemand anders was die ECHT niet meer dronk, ik kon het bijna niet geloven dat ik dag voor dag die fles, die ik jarenlang zo'n beetje op hetzelfde tijdstip opende, ineens niet meer pakte...deed IK dat??? Ja ik deed het, zoals jij nu ook, en de tijd ging verder en ik deelde het hier met mensen die het ook deden! Nu is het een kwestie van volhouden, volhouden en nog eens volhouden, want de aanhouder wint en mijn grootste motivatie is dat ik niet meer wil zijn wie ik al die jaren in een roes gehuld was, alsof ik de tijd zomaar aan me voorbij liet gaan terwijl dit leven uniek is en nog zoveel meer kan zijn: this is the new me, it aint all a pretty picture but i'm getting there (m'n spaans is niet zo bi maar wilde toch internationaal niet achterblijven ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 An :present: :rose::sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Zo zit het inderdaad in ekaar. Iedere drinker met een probleem weet dat één geen toegevoegde waarde heeft. Dat het pas na een halve fles iets beter wordt en de remmen vallen weg!!Als de ervaring keer op keer heeft bewezen, dat één geen voldoening geeft en de hunkering in gang zet, waarom nemen we hem dan. Omdat het duiveltje de mooiste dingen in ons oor fluistert, en weg is onze motivatie.Zo is er ook geen zak aan! Toen ik dronk ging het beter. ( is dat zo?) Ik moet me ook alles ontzeggen, heb ik dat! En daar gaan onze plannen.Dus actie is het toverwoord. Kappen met die hap! IK hoef niet, inplaats van ik mag niet. Er zijn zoveel leuke dingen te doen. Deze kwamen er niet uit, door een constant van de wereld willen zijn.Dus geef het een eerlijke kans en maak jezelf niets wijs!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Ja Pip, de boel de boel laten, daar ben ik juist hard mijn best voor aan het doen .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madinda Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 We weten dat we probleemdrinkers zijn, anders waren we niet op het forum.We weten dat drank een probleem is en dat drinken ons eigenlijk alleen maar achteruit helpt.We weten dat we de eerste moeten laten staan om de dag goed en nuchter door te komen.We kunnen allemaal stoppen, toch minstens dag per dag.Waarom lijkt het zo raar om nooit in je leven meer te kunnen drinken?Drinken voor de gezelligheid is niet verkeerd,Prrosten bij een speciale gebeurtenis.ik stop regelmatig, soms 2 dagen, 2 weken of 2 maanden.Steeds wil ik af en toe in staat zijn om iets te drinken. Ik moet enkel nog een truukje vinden om de controle niet te verliezen, want soms lukt dat en soms word ik weer wakker met een kater.Moeilijk hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Zo ik kom even klagen dat ik mij nog steeds beroerd voel.Maar toch weer een beetje erg blij dat het geen kater is:DMadinda er bestaan geen truukjes geloof het enige truukje is de 1e niet te nemen.Mijn huis is ook een bende ik heb er de p@st in want ik had vandaagwillen poetsen enzo.Tjonge ik ga mijn bed maar weer in zit hier gewoon te zweven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Oh ja mijn buren naast mij, Hindoestanen, zo veel ruzie ze breken de hut bijna af.Onder mij Irakezen, hebben nog nooit van opruimen gehoord.Schuin boven mij Kroaten of iets van die strekking.Ja ook hier wordt het steeds donkerder op straat.Ook hier sieren de schotels het straatbeeld, het wordt er allemaal niet mooier op.Vuilnis wordt gewoon op straat gegooid niet in de daarvoor bedoelde containerHolland op zijn mooist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Multicultureel heet dat toch?Tactus mevrouw gesproken, zie ontmoetingsdraadje.Komt allen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ja toch, niet dan? En taarten bakken mensen, mmmmm.Appeltaart met slagroom, kwarktaart ook zo lekkerrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Pippi,De winst is dat je de emoties die toch ook bij het leven horen, beter aankan.Als je gaat drinken los je niets op, je verstopt de emoties en doet er dus niets mee.Ja ik denk dat ik het zo goed uitleg, dat is de winst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2008 Pippi, de winst voor mij is dat ik alles doorsta zonder drank. Ik word niet meer wakker met een kater, voel me niet meer zo waardeloos en niet een nutteloos iemand.Nee, ik ga niet liegen; zonder drank is het heus niet allemaal rozegeur en maneschijn. Maar ik heb al die emoties 24 jaar weggezopen en dat kan ik niet 1,2,3 veranderen. Dat heeft tijd nodig. En voor mij geldt dat ik mede door mn therapie en het werken aan de twaalf stappen van de AA, gesprekken met mn sponsor en het bezoeken van meetings probeer de obsessie in mn hoofd de baas te worden. Ik ben verslaafd en dat uit zich in heel veel dingen.Ik voel me snel alleen, te kort gedaan, achter gesteld, ben wantrouwig, ga snel uit van het slechtste, mn glas is meestal half leeg ipv van half vol. Dat gedrag is niet zomaar anders.Ik weet nu wel dat als ik niet gestopt was met drinken ik helemaal niet aan deze dingen gewerkt zou kunnen hebben. Ik was alleen maar bezig met overleven. En ja, ik werkte wel, had een relatie, ging sporten enzovoort maar ik was van binnen bijna dood. Zo voelde het tenminste vaak. En hoe langer ik droog sta, hoe meer ik inzie hoe waanzinnig mn gedrag eigenlijk wel niet was. Gekkenwerk!Afgelopen week heb ik me zo rot gevoeld, zo alleen, zo intens verdrietig. Ik moest weer zo ontzettend huilen maar dat was ok. Ik weet nu dat ik dit aankan zonder drank. Ik heb mn hele leven op de kop gezet en dat ik daar soms van moet huilen; tja, dat is normaal. Ik verwerk dingen, probeer het een plek te geven. Maar na 14 jaar gaan scheiden gaat me niet in mn kouwe kleren zitten, ook al heb ik het zelf gewild. En 'nieuw' gedrag aanleren en dit vast proberen te houden is moeilijk. Maar toen ik nog dronk was het nog moeilijker. En ik hou me vast aan de woorden van oa mn sponsor die tegen me zegt:'BB, het wordt beter'. En ook al voel ik me soms zo rot dat ik dat bijna niet kan geloven; toch hou ik me daar aan vast. Ik wil NIET meer drinken, niet meer terug naar hoe ik me toen voelde. En zij staat al 8 jaar droog en ik luister naar haar woorden en hecht er geloof aan. Net als de woorden van anderen die al langer nuchter zijn en zeggen, én door hun gedrag laten zien, dat het beter wordt.Zo werkt het een beetje voor mij Pip. Hoe moeilijk ik het leven soms ook vind en hoe rot ik me soms ook kan voelen; Ik ben nog steeds elke dag blij en dankbaar dat ik niet meer drink! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden