Spring naar bijdragen

loslaten


hanneke1

Aanbevolen berichten

Kwarktaart in de koelkast. Gisteren al samen een appeltaart gebakken, hemataart, schoonvader komt vaak nog met eigen gebakken taart.... Ik meende nog te moeten bbq-en.... lekkere hapjes, gevulde eieren.... Gosh! en een puinhoop hier!! :D Altijd hetzelfde, in het laatste half uur nog even met de Franse slag de stofzuiger erover, confettie strooien.... Hmmm!!! Lievelings-vrolijkste tafelkleed in de droger, moet nog gestreken... Ik doe de schuifdeuren dicht, daar gooi ik de zooi achter en dan beplak ik ze lekker vrolijk met gekleurd vliegerpapier. Mooi klusje voor de meiden zo! :)
Klaas zou pannenkoeken gaan bakken, de kinderen uit de buurt komen 13.00 eten. Om 15.00 is het startsein voor familie en vrienden. oja, moet ook nog naar de winkel. En een beetje opruimen, want met dit weer kunnen we niet eens buiten... Grmbll!!! :wacko:

GOOSHE FRABBA!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hahahaha... Gaat weer lekker hier! Zit net aan een broodje en een kopje koffie...
Ben helemaal alleen hoor, Klaas zit met zijn zieke hoofd weer in bespreking! Mijn moeder had al aangeboden eerder te komen om te helpen, heb ik afgewimpeld. Stress alom als ze mij dan ziet draven en vliegen. dus nee, bedankt. Baal ik nu toch wel van. No ja... Komt wel goed, we zien wel. Die kinderen maken er toch wel een puinhoop van! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hoi,.......

Mooie opening vandaag met de gedichten!

Soothe, een vraag om een teken?

Charlie, als je dit nog leest. Vast gefeliciteerd met je dochter. Een hele fijne dag, geniet ervan!

Gem, heerlijk ontspannen bij de fysio ;) Heb je een groot boeket als afscheid ontvangen
gisteren?

Dit even in het kort, mijn halve weekend die deze week niet doorging, verschoven werd en weer niet doorging zou ik vandaag krijgen. Jawel, weer ingetrokken :devil: dus misschien komend weekend een dagje vrij. Pfff en ik heb al drie weekenden gewerkt. Moet even klagen vandaag, heb het even gehad nu en moet nu echt moed verzamelen om weer in de benen te komen.

Vandaag een nieuwe dag, nieuwe kansen, weer een droge dag erbij?
Allemaal zet hem op, je kan het, je wil het, je gaat het doen, je doet het, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, bedankt voor de gedichies! :) Tsja, van piekeren wordt je niet slim omdat je continu dezelfde vraag stelt en met het antwoord ook al in herhaling valt. Het beste is toch de vraag te delen, zoals we hier ook zo vaak doen...dan kom je iig uit die gedachtencirkel.
Piekeren wil eigenlijk zeggen dat je niet tot relativeren kunt komen en daarom de aktie achterwege blijft. Als je piekert doe het dan over een werkelijk moeilijk probleem en niet over iets waarop je het antwoord eigenlijk al weet; het kan namelijk ook een gewoonte worden om maar niet tot daden te hoeven komen. Tis maar dat je het weet ;):D

Ik herken het zo...gottogot ik heb wat afgepiekerd in mijn leven :angry: Vooral met alcohol kun je jezelf zo in de nesten werken dat als je daar uit wil komen je ineens meerdere stappen moet zetten en dat is eng. Ben je ook niet gewend...want niets aan je situatie veranderen en jezelf ondermijnen is een gewoonte geworden. Daarom hebben alkies zo sterk de neiging om de omstandigheden of de ander dan maar de schuld te geven van het eigen onvermogen uit die zelf gecreëerde impasse te komen.
Wordt het makkelijker om de dingen des levens onder ogen te zien als je niet drinkt?
Makkelijker niet direct, maar je hebt jezelf wel sterker gemaakt door de obstakels die drank zowiezo veroorzaken op te ruimen. Je zult er net als ieder ander nuchter mee om moeten gaan...die problemen van het leven en de keuzes die je moet maken.
Ha, je hebt zelfs een streepje voor want je weet inmiddels wat het met je doet als je er voor wegloopt. Een harde les, maar wel een waar je wat aan hebt voor de toekomst.
Zo weet ik inmiddels van mijzelf dat ik me niet zomaar ergens meer in zal storten. Wikken en wegen mag, is wat anders dan piekeren als je het besluit maar neemt ervoor te gaan...of niet.
Stel zo mijn voorwaarden voordat ik ergens aan begin...voel na of ik het wel aankan en als dat al doende niet blijkt zo te zijn haak ik af, jammer maar de volgende keer beter.
Ik ga niet meer door tot ik erbij neerval. Afgelopen week nog meegemaakt. Was net met een klus bezig en voelde dat ik niet verder kon. Heb meteen mijn gereedschap bij elkaar geraapt, gesprekje gevoerd over het waarom en mezelf de ruimte gegeven om te stoppen. Zou niet in mij opgekomen zijn toen ik nog met een fikse kater aan het werk was...dat was immers mijn eigen schuld en daarom ging ik maar door want die 'bevrijdende' drank zou me later weer van de kater afhelpen :wacko:

Daarom is het zo bevrijdend voor mij om voorlopig vrijwilligerswerk te doen, ik kan zo mijn grenzen opnieuw bepalen zonder dóór te moeten van de baas of mijn alterego(!). Ik bepaal dat zelf, zonder me schuldig te hoeven voelen of ik die beslissing wel nemen kan. Zo kun je dat in al je werkzaamheden doortrekken en je ontdekt dan al snel dat je je vaak onnodig over de kop werkt vooral door de spanning waarmee je een start maakt. (herkenbaar voor jullie?)
Hard werken is niet verkeerd alleen de manier waarop! Zo begon ik altijd veel te gejaagd aan een klus, of de duvel achter me aan zat. Ik zie toch echt als oorzaak dat mijn geweten altijd geknaagd heeft...oftewel het perfectionisme van de alkie in mij, veroorzaakte dit compensatiegedrag. Eigenlijk zit daar schaamte en een minderwaardigheidscomplex onder....je bént immers niet op je best, je doet alleen maar alsof, vooral om aan de buitenwereld te laten zien dat er zogenaamd niets aan de hand is.
En van dit gedrag wordt je al moe voordat je begonnen bent :D

Dit gedrag zal je jezelf af moeten leren want het stopt niet vanzelf nadat je de drank hebt laten staan.
Het is een hardnekkige gewoonte geworden om ongezonde stress als een noodzakelijk kwaad te beschouwen. Ook niet alkies in deze gejaagde maatschappij gaan eraan kapot. Laat je niet gek maken is de boodschap en maak vooral voor jezelf uit welk tempo bij je past.

Emotioneel gezien raak ik ook van mijn stuk als ik me in situaties begeef die niet goed voor mij voelen of teveel voor me zijn.
Ik durf daar inmiddels keuzes in te maken...is wel eens saai hoor om niet naar dat feestje te gaan of voor stilte te kiezen ipv me onder mensen te begeven, af te haken bij M. omdat ik geen energie meer heb, werk te laten voor wat het is. Elke keer te verantwoorden waarom ik iets niet wil, niet kan enz.enz.
De keuze te maken waarom ik wel met die maar niet met die in gezelschap wil zijn...duh, mag het alsjeblieft? Altijd voor iedereen maar klaar staan? Dacht het niet!
Het zij zo! Het is wel eerlijk naar mezelf toe!
Ik besef dat ik een alcoholist ben en dat mijn lijf en geest tijd nodig heeft om te kunnen herstellen. Pfff...dat ik nu niet ineens voluit kan gaan is alleen maar logisch. Ik zal mijn moeheid als resultaat van destructief gedrag moeten accepteren en voor het eerst in mijn leven zorgzaam met mijn lijf om moeten gaan...goh, dat is een openbaring, want dat plaats voor het eerst in een duidelijk perspectief dat ongezond leven zo zijn consequenties heeft; het herstel van je lijf en geest moet je r e s p e c t e r e n.

Ik weet niet hoe lang het nog gaat duren, dit gebrek aan energie. Maak me oprecht zorgen over de schade die ik heb aangericht en wil niet meer onderdrukken wat mijn lijf aan rust vraagt...daaraan toegeven vereist lef, inmiddels in mijn ogen méér lef dan als vanouds niets ontziend maar doorjagen.
Vaak komen mensen hun grootste angsten pas tegen als ze in rust zijn.
Saai? Denk van niet want je komt dan pas uit op wat je altijd verdrongen hebt...dat je ook de moeite waard bent als er even NIETS is, om je onnodig druk over te maken :D Lekker puh.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen mensen,
Gisteren een feestje gehad en....... helaas gezondigd. Maar in een mate, waardoor ik nog best trots op mezelf kan zijn. Ik wist waar de rem zat!! Vandaag weer een nieuw begin. En ik ga me niet schuldig voelen om gisteren, dat heeft geen zin. Dat laat ik niet toe. Vandaag is weer een prachtige nieuwe dag en ik geniet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, hardstikke fijn dat goede rapport.
Ik kan me levendig voorstellen dat je nu weer een andere invulling aan je
weekend moet geven.
Alles is toch weer een beetje anders dan je wordt meer op jezelf teruggeworpen.
Heb je niet een vriend of vriendin waar je iets mee kan gaan doen?
Jammer dat je zo ver woont, anders kon je hier gezellig komen.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik heb helemaal niemand, al mijn contacten waren alcohol gerelateerd. niet makkelijk, maar wel beter voor me.
Ik sleepte eindeloos drank aan. Ik heb ze op de koffie gevraagd, maar in hun ogen voegt dat niets toe.
En nu ben ik pissig en komen ze er niet meer in. Ik ben geen clown!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK HEB OOK NIEMAND......SNIK, SNIF :o

Niet vreemd hoor, andere mensen kom ik pas weer tegen als ik me er met goed gemoed tussen kan bewegen. Ben in ieder geval blij dat ik het met mezelf vrij aardig kan vinden, dat maakt mij op den duur ook toegankelijker voor de ander. Geduld is een schone zaak :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe,

Ik kom naar de de bijeenkomst volgende week zaterdag...
Tenzij er voor mij al plannen zijn gemaakt family-wise...dat weet ik namelijk ook niet altijd...

Lijkt me leuk om jullie te zien... jij komt toch ook met Anna ?

Drukke dag vandaag... werken en dan vanavond naar een bruiloftsfeest...
Morgen verjaarsdagfeestje dochter die vandaag 5 jaar is geworden..

En zondag met mijn dochtertje en haar vriendin naar Studio 100 in Rotterdam...
Papa wil Mega-mindy ook wel eens in levende lijve ontmoeten ;):P hahahaha...

Life is in session today...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel een paar iemanden:Dalleen heb ik totaal geen zin en behoefte om dan maar
iets af te spreken of te doen, voel me soms net een molletje, ben het liefst in mijn uppie.
Is trouwens niet altijd zo geweest, maar momenteel heb ik genoeg aan mezelf.
Dus ik geef aan mijn behoefte alleen te zijn toe, nou ja zoveel ben ik ook weer niet alleen
5 dagen per wek zit ik al in een heksenketel op mijn werk.
Wordt ook een dagje ouder, dan krijg je dat hé?
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Geer

Yeps Har. volledig en duidelijk. Ik zal ook die periodes gaan doormaken, dus leerzaam voor mij.


Geniet nog even van mn euforische droge wolk, heerlijk.


Gelijk heb je! Daar heb ik ook vooral de eerste maand op gezeten. Is niet erg hoor als je maar kunt accepteren dat het weer zwaarder wordt nadien. Blijf hier uitzenden, vooral ook als het minder gaat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...