Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 juni

An

Aanbevolen berichten

An... ik had vroeger een kindje in wording......... zij had bloedarmoede ........... dat verlangen heb ik nooit nooit meer terug gevonden , dat gebeuren heb ik nooit vergeten, we hadden al wat namen bedacht , ik vergeet dat verlies nooit, ik hou zoveel van onze wereld. maar soms draait de bol niet zoals je wenstq]Originally posted by: An
Allemaal mooi en waar, maar je kind moet je beschermen, niet je man, basta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Sandra. Ik wil je er even op wijzen dat er ook een forum (Nederlands) is voor partners en kinderen van alcoholverslaafden. Nu ben je zelf een ex-gebruikster en normaal gesproken is het forum niet voor zulke mensen bestemd, maar je bent nu voornamelijk moeder en partner van een gebruiker. Je zou daar je licht eens kunnen opsteken. Het forum heet: Ikenmijnalco.nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Carolien en andere positievelingen ;) bedankt, ik heb inderdaad wel wat steun aan jullie wijze woorden, ik wil gewoon niet zo snel opgeven, het gaat met vlagen ook weleens goed en dan is het een kanjer dus ik zie wat er dieper is dan de rest, hij laat me vaak zo duidelijk weten dat ie zich schaamt en graag wil stoppen.

Ik zou hem graag dit forum willen laten lezen maar hij kan geen Nederlands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

San, ik heb duizend vogels , nog wat hondjes, paardjes , geiten en kippen.... ik wil even zeggen, bekijk het leven aan de "sunny side", ben zelf bang dat mijn vrouw me er uit schopt , doch als dat gebeurt..... zal het niet zonder reden zijn...... liefde is machtig.... maar JWW is een groot gevaar....knuffel :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, het spijt me maar waarom zou dit forum niet voor Sandra zijn?
Zij mag hier toch gewoon haar verhaal schrijven?
En het feit dat zij zelf niet meer gebruikt heeft er volgens mij niets mee te maken.
Er schrijven hier mensen mee die al langere tijd niet meer gebruiken dan anderhalf jaar.
Ook hier kunnen anderen weer van leren.
Zeker als er een kind in het spel is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja tuurlijk, ik word ook absoluut niet boos, dat hier een heftige discussie uit voort komt is logisch en ik verwacht ook niet anders, ik ben blij dat er zoveel zorgen om mijn kind is maar geloof me mensen, ik laat mijn kind (buiten die dikke lip van eergister) echt niets gebeuren hoor en hij heeft nu een laatste kans gekregen en voor zo ver gaat het nog goed, hij is vandaag in de kroeg geweest (al was het maar een uurtje) en hij heeft 2 alcoholvrije bier gedronken, nou dat vind ik knap. (wel even gecontroleerd of het wel waar was natuurlijk ;))

Wat ik hoop is dat mijn dochter op kan groeien met een "normale" vader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

ik sluit maar af, op een of andere manier krijg ik weerstand, heel het verhaal .... brrrr...

Dat is toch normaal bij een discussie als dit????
Waarom sluit je dan af als ik vragen mag, ik weet zelf heus wel wat voor gevoel veel mensen bij mijn verhaal zullen hebben maar dan is het wel fijn als er direct gereageerd wordt. (met direct bedoel ik 'eerlijk')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

Ben opgegroeid met een alco pa... brrrr... tot zijn dood had ik weerstand, EN hij heeft me ermee besmet... nog erger ... ach .. laat maar zitten.. welterusten.

Ik ook An en mijn moeder zwaar aan de hard drugs en ze hebben mij ook besmet, praat erover, ik heb het idee dat je zo veel meer wil zeggen maar geef mij een kans, ik zal mijn kind niet op laten groeien met een alco papa vandaar OOK die laatste kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Carolien

San, bedenk ook nog even een andere kant van het verhaal:

Het is van belang dat je meiske zich normaal kan ontwikkelen en dus ook moet leren wat haar plek, jouw plek etc is.

Zelfs meenemen naar de w.c. hoe goed je het ook bedoelt, je loopt risico haar normale 'hechting' te verstoren en dat wreekt zich later, zowel voor haar als voor jou/ jullie.

Als haar vader zo dronken is dat hij gevaar vormt, neem ik haar mee naar de wc omdat ik wil voorkomen dat hij haar pakt, dat is dus niet altijd, ik snap ook wel dat dat niet normaal is maar ik hou haar zoveel mogelijk uit de buurt van haar papa als hij dronken is (andersom eigenlijk) maar als dat even niet gaat zal ze met me mee moeten naar de wc.

Mijn opvoedmethode heeft alles met altijd bij elkaar zijn te maken (Attachment parenting, oftewel natuurlijk ouderschap) dus met mij mee naar de wc is niet eens zo raar gezien mijn opvoedmethode. (a.j.b. geen discussie over mijn opvoedmethode want die heb ik al genoeg hahaha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alco papa's zijn geen papa's sorry dat ik hard uitval , maar een kind kijkt rond in de nieuwe wereld en hoeft die trieste boodschp niet te zien.

quote:

Originally posted by:
vrouwvanalco

quote:

Originally posted by:
An

Ben opgegroeid met een alco pa... brrrr... tot zijn dood had ik weerstand, EN hij heeft me ermee besmet... nog erger ... ach .. laat maar zitten.. welterusten.

Ik ook An en mijn moeder zwaar aan de hard drugs en ze hebben mij ook besmet, praat erover, ik heb het idee dat je zo veel meer wil zeggen maar geef mij een kans, ik zal mijn kind niet op laten groeien met een alco papa vandaar OOK die laatste kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Carolien

Lieve An als jij vindt dat het voor jezelf beter is om je te beschermen, moet je dat vooral doen.

Ik wens je dan ook goeie nacht en zonder gepieker.

Soms moeten we onszelf beschermen, soms is het moeilijk om die keus te maken, maar wel wijs en dapper.
;)

Zo kan ik het ook zien ja, sorry An als ik je ergens in pushte o.i.d. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vader was ook alcoholist. Nu ik ondervonden heb hoe makkelijk je zo wordt en hoe moeilijk je er weer uit komt (hij is de laatste 10 jaar van zijn leven nuchter gebleven) voel ik geen woede en wrok meer naar hem toe. Maar wat was ik destijds kwaad en machteloos naar zijn verslaving toe. Ik heb zelfs zijn verslaving en dus ook hemzelf, de schuld gegeven van mijn eigen lot. Nu zie ik in dat dat onterecht was. Ik ben zelf verantwoordlijk geweest voor mijn eigen verslaving.

Wat ik wel erg vind is dat er destijds geen concrete stappen zijn ondernomen om ons kinderen te vrijwaren van een leven in één huis met een alcoholist. Maar daar kan ik nu niks meer aan veranderen, en als dat wel kon zou dat totaal geen zin meer hebben. Ik heb er nu vrede mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...