Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 juni

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Misschien wil ik nog niet zien dat mijn kinderen er misschien wel last van hebben gehad,
dat vind ik heel erg eng!

En maskers af doen is inderdaad ook eng, soms valt er vanzelf eentje weg...
maar de meeste moet je heel bewust af zetten en dat kost bergen met energie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doet me goed te horen Trees!
Fijn dat het zo goed gaat en dat je even de moeite nam om op me te reageren!

Nou, vooruit! :heart:

En nog éen voor Pip, Drup,Tapas,Tina, Koh, VvA, Har, Joann, soothe&Anna (eerlijk delen)

:heart:

Schiet bijna in de stress om iemand te vergeten...
Doe ik niet!
Beetje L*llig, dan maar zo :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Trees je hebt er maar een en dat is een hele grote. Je krijgt in het leven wat je toekomt en dat zie je nu wel weer. Je verdient het echt.

Druppeltje gaat nu woefje optillen en lekker naar bed die de katten al hebben voorverwarmd MJAM.........

Het leven kan best een luxe zijn, als je het maar weet te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip,

Ik heb het er met de kids wel over gehad, maar het enigste wat ze aangeven is dat ik nu geduldiger ben als toen ik dronk, en dat ik geen middagdut meer doe op de bank!
Eenmaal gedronken kon ik minder hebben van ze, schoot sneller uit mijn slof en hield ze veel korter dan nu.
Daarmee is voor mij bevestigd dat ze er last van hebben gehad!
Maar ik ageerde kwa gevoel vooral op het "slechte moeder" gevoel....en dat is mijn eigen interpretatie en onzekerheid, en vermoedelijk speelt schuldgevoel daarin ook geen onbelangrijke rol.
Gevoelens die ik zelf dus nog een plekje moet geven, en een open gesprek met mijn kinderen zal ik daarbij niet uit de weg gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken dat wel, het kort houden, uit je slof schieten. De band nu wordt ook hechter, oprechter. Maar, hoe graag ik ok nog meer met jullie over dit onderwerp wil praten, schuldgevoelens, maar ook wegstoppen.... Nu lukt me dat niet meer!
Ik ga lekker slapen en proberen alles voor mezelf een plekje te geven.
Morgen maar weer eens proberen om trots op mezelf te zijn!
Bedankt lieverds. Heb een goede nacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oow ik word helemaal wee van al die hartjes, maar liever hartjes dan drinkers! Marjo, ik ben blij dat je de fles hebt leeggegooid!!
Je zou morgen zo'n spijt gehad hebben en dat wilde ik je echt besparen.

Ik heb vanavond bij mijn ouders gegeten, een verrassingsbezoek want ze kwamen vandaag terug van vakantie, dus ik ben tuinsproeier-af! jippie!!
Ik heb zelf vroeger niet bewust last gehad van een drinkende vader (hij was er namelijk bijna nooit) hoewel me nu wel steeds meer opvalt dat hij echt wel een dagelijkse drinker is en als we buiten zitten ook wel binnen naar de kast loopt om nog een slok te nemen. Net niet teveel maar toch genoeg.

Ik zag er erg tegenop dat ze weer thuis zijn, de laatste tijd kan ik niet zo goed met mijn moeder. Ze eist ontzettend veel aandacht op en dat ergert me de laatste tijd steeds meer.. ik moet er dus weer wat mee maar weet even niet wat. Het blijft toch een lastige relatie hoor, moeder en dochter... maar ben blij dat ik langs geweest ben want nu was het wel spontaan en hoef ik morgen niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoop ik althans wel...dat de schade beperkt is gebleven!
Dank voor je luisterend oor, en het delen van je ervaring/gevoel met me!

Voor nu, bedtijd want morgenvroeg staan die koters wel op tijd weer naast mijn bed!
Fijne avond nog allemaal en slaap lekker voor later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen kinderen maar in mijn werk merk ik dat kinderen lang niet zo'n drama van dingen maken als wij volwassenen dat kunnen doen. Ik denk dat de breuk van je ouders veel meer impact heeft dan een periode van een gekke mamma! Want mamma is ook vaak genoeg warm, lief, irritant en leuk gek, net een echt mens! Moederliefde is onvoorwaardelijk, en dat basisgevoel stijgt boven alle luxe en vermeende goden uit, als het erop aankomt. Schuldgevoel van ouders kan ook een belasting zijn voor kinderen, want die vinden dat weer zielig voor hun ouders. Waar het volgens mij om gaat is dat je het NU allemaal zo goed mogelijk doet. Toch?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...