Spring naar bijdragen

Zondag 6 juli 2008

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 233
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een fijne zondag allemaal!

De indrukken van gisteren beginnen een beetje te bezinken, en ik heb lekker lang uitgeslapen. Tjonge, wat was ik moe zeg. Achteraf was het de juiste beslissing niet meer mee te gaan eten, dat voelde ik al juist aan. Dan was ik helemaal total loss geweest.

Pippi, gisteren kon ik je opmerking niet goed plaatsen, maar inmiddels begrijp ik het iets beter. Tijdens de eerste meeting in Utrecht had ik op een gegeven moment ook dat dubbele gevoel, van erbij horen, de herkenning voelen, en er eigenlijk juist helemaal niet bij wíllen horen, omdat ik daarmee impliciet toegaf een alcoholprobleem te hebben.
Meteen realiseerde ik me dat ik gisteren dat gevoel niet zo had. Dat ik erbij hoor heb ik inmiddels geaccepteerd. Ik ben een alcie, en ik ben niet de enige. En gisteren hebben we allemaal kunnen zien dat we eigenlijk heel heel gewone mensen zijn, zoals je ze dagelijks op straat, in de supermarkt en op je werk tegenkomt.

Wannes, blij dat je weer terecht bent, en jammer dat je door je werk niet kon komen.

Har, blij dat je me begrijpt. Inmiddels weet ik ook dat dat onwerkelijke, moeilijke gevoel op een gegeven moment weer afneemt, en dat ik dus niet écht in paniek hoef te raken. Is ook al een hele stap vooruit, en door toch naar de meeting te komen weet ik dat langzaam maar zeker sterker wordt in situaties die moeilijk zijn.

Mijn hondje begint langzaam maar zeker iets beter te lopen, en hij kwispelt in ieder geval alweer hevig. Gelukkig! Achteraf toch blij dat ik gisteren niet meteen naar de dierenarts ben gehold om mijn portemonnaie een hoop lichter te maken en een mooie middag te missen. Tapas, hij had graag ook wel een paar broodjes filet americain gelust! :D Zijn kleine vriendje trouwens ook.

Mensen, we gaan de woefen even uitlaten. Maak er een fijne dag van allemaal, en hou het droog. Dat doen wij ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net als gisteren weer de laatste die zich meldt, geloof ik, poeh wat was ik moe, hond kwam me om een uur of 9 wakker maken dus die heb ik even uit gelaten en toen weer terug mijn bed in tot nu dus, iets wat ik zonder kater nooit doe, dus dat voelt dubbel. Ik geloof dat ik nog wel wat dagen nodig zal hebben om de meeting een plek te geven. Ondanks dat het eten ontzettend gezellig was was het voor mij eigenlijk te veel, maar had het toch niet willen missen!
Na al die indrukken is het opeens erg stil in huis.

maar er is genoeg te doen want het is hier een klerezooi, dus muziek hard aan en opruimen maar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Was vanochtend al weer vroeg uit de veren... mede door het gebrul van de kids die al vanaf een uurtje of zeven aan het kleuren waren... om half tien had ik een afspraak met een sponsee en we hebben lekker in het restaurant aan de plas onder het genot van een cappucinootje wat werk gedaan...heerlijk buiten zitten met uitzicht over het water...

Over een half uurtje gaan we met de family naar Den Haag voor de XA picknick wat een feest belooft te worden... ik ben benieuwd.. zoonlief is in de tuin zijn laatste voetbalmoves aan het oefenen want als er een ding zeker is is dat er gevoetbald gaat worden... er komen ook een aantal kids van hun leeftijd...

Tja en gisteren vond ik een geweldige ervaring... schitterend om al die leuke mensen bij elkaar te zien en te genieten van elkaars gezelschap...een bakkie koffie , wat fris , wat eten... en de sfeer was zo gemoedelijk en relaxed... en ja ik ben blij dat ik heb kennis gemaakt met jullie allemaal... het is voor mij een verrijking geweest van de beleving van dit forum en daar ben ik heel dankbaar voor...en ja die avatars zijn behoorlijk misleidend hahahaha....

Houtje ,
Bedankt voor het regelen van de taarten. (appel-kruimel is mijn favoriet!)

Har,
Bedankt voor het regelen van de bloemen.

En Tactus bedankt voor het beschikbaar stellen van de ruimte.

Bambam,
Jij ook bedankt en gaaf dat je het initiatief had genomen om dit te organiseren....

Alle anderen ook bedankt voor een leuke middag...

Ben gisteravond nog uit eten geweest met mijn vrouw in Gouda... lekker restaurantje , lekker eten...en we kwamen te spreken over dankbaarheid... en ik weer een wat geleerd hahahaha... wat ik regelmatig vergeet...

Gratitude is an attitude... en dat ik dat maar iedere dag in mijn kop mag beuken...
Dat niets vanzelfsprekend is (heb ik aan mijn vrouw te danken die dat gisteren opmerkte) en dat ik dankbaar mag zijn voor wat ik heb.. in plaats van alles maar voor "granted" aan te nemen of te verwachten dat anderen het moeten zien als ik... of nog erger "dat is toch normaal?" .....

alcoholISM ; ISM = Incredible Short Memory

Ik wens iedereen een fijne dag... :rose:

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oja, zo raar want ik weet niet waar het vandaan komt maar sinds ik gisteren op het busstation stond tot nu aan toe zit er een liedje in mijn hoofd wat er maar niet uit wil
you can cry me a river, cry me a river, I cry a river, over you.... ik ga eens even opzoeken van wie het ook alweer was en dan maar hard aanzetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede zondag iedereen,
Net lekker warme croissantjes gegeten met kaas, jammie dat zijn de leuke kanten van droog staan, slobber nog even mn koffie naar binnen en dan ga ik met doggie naar het park.
Mn koelkast staat echt bomvol met lekkere eetdingen, ongekend gewoon, kan zowat niets meer bij !! Meestal was het brakke-zondag-patat dag omdat ik niets in huis had.......leuk hoor en echt heel heel erg fijn !!!
Tot later
Vrolijke groet
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'The day after' was precies een titel die ik ook in gedachten had.
Ik heb ook van de meeting genoten. In januari was ik achteraf helemaal hoteldebotel en steendoodmoe.
Nu was ik ook erg moe, maar meer omdat ik mijn middagdut gemist had. Nu was ik ook erg emotioneel, maar niet hoteldebotel. Een hele vooruitgang. Helaas heb ik met 5-6 mensen niet echt een praatje kunnen maken. De tijd was om. Een volgende keer wellicht.
Ik lag helaas pas laat in mijn bed door het filmgebeuren en het opbouwen van de boekenmarkt (in onze straat kun je nu over de hoofden lopen).
Maar voor het eerst sinds hele lange tijd heb ik ca. 8 uur aan een stuk geslapen. Heerlijk.

Man dacht gisteren: ik doe een was dan kan die lekker op de draad hangen. Helaas begon het hier flink te regenen en mocht hij de wasdroger uitproberen voor de 2de keer. Dit scheelt mij toch een was vandaag. Er is niet veel wasgoed. Oh, ik zeur toch altijd over die was in het weekeinde. Sla dat maar over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welnee Corinne, ik hou ook niet van wassen, maar in je eentje is dat maar 1 of 2 machines in de week, dan nog blijft het veel te lang aan de lijn hangen omdat ik geen zin heb om het te vouwen, dus hangt het net zolang aan de lijn tot de volgende was moet drogen. Ach, het hangt boven dus niemand ziet het.
ik dacht vanmorgen ook, de titel van dit draadje zou de day after mogen heten en was verbaasd dat het ook zo was. Ik ben ook minder emotioneel dan vorige keer maar het helpt ook dat je al wat mensen kent van de vorige meeting en van de boekbesprekingen, dat voelt dan al zo eigen! We waren er als eersten dus dat was wel erg leuk, om iedereen zo te zien binnen druppelen en te raden wie wie was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hoofd maalt nog altijd door, stop met malen zeg ik keer op keer tegen mijzellefes.
Ik weet het wel, stop zetten en aktie! In het nú leven, genieten van de dag.

Maar dan komt het weer, wie was nu die blond is, iets gehaakt aan had??
En dan weer die namen, wie was/is nu wie?
En dan herinner ik mij weer dat ene moment, ik was niet alleen, maar voelde me zó alleen...
Ik vond het genoeg, wilde weg, weg bij al de mensen vandaan.........
Doe niet zo raar, je kán helemaal niet weg..............
Je bent hier niet voor niets, het heeft een doel...........
Ha, de verlossing, iemand spreekt mij aan, ik wordt afgeleid van mijn gedachten......
Maar wat gebeurt er, het is iemand die mij kent, die weet mijn snaar te raken......
Tranen wellen op, há de verlossing, er komt nog iemand bij staan praten.......
Vluchten......lang leve de toilet!

Tja, ik ben vast niet de enige die een beetje onjuist gebruik gemaakt heb
van het kleine kamertje , of toch wel?
In elk geval was ik blij dat dat er was en dat ik niet aan de andere kant van
de dijk hoefde te gaan zitten.

Carolien, toch fijn het uitzicht op de foto's te hebben gezien, ook ik was nog steeds
niet óp de dijk geweest.

Ik zit hier zo maar van mij af te schrijven, heb geen zin in aktie voel me moe.
Hier is niet echt op mij gerekend, tja ze zijn het gewend dat ik veel weg ben.
Maar als ik op zaterdag weg ben dan meestal ook de zondag.
Nou ja, het vlees is gekookt, jawel gekookt........
De aardappels voor vanavond al gebakken met de pollepel........
Er is in de tuin gewerkt, kan niet missen, de vloer ziet er niet uit.....
Tis goed bedoeld allemaal, positief bekijken hé ook al is het soms moeilijk.

Aktie? Zal er eens over denken, misschien morgen :D

Wannes, wil je dat nooooooooit meer doen!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, Ik vond het zelf ook wel jammer, maar mijn werk heb ik broodnodig, sinds ik hier op het forum rondhang, en mijn tanden hard op elkaar, werken aan JWW, is mijn prestatie op het werk beter, en ik heb echt wat in te halen wat dat laatste betreft. :present:

greetz, Jo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi hoi,

Je boodschap is duidelijk overgekomen. Het bewust worden, deel van een groep te zijn. Ik kan me je gevoelens voorstellen. Deze groep,die overigens normaler overkwam, dan wat je in het dagelijks leven tegenkomt heeft ook een functie. Het samen werken aan een gemeenschappelijk doel, geeft kracht.
We staan er niet alleen voor!
En het erkennen, dat jij en ik, en de rest, tot een groep behoort die het soms"iets" te lekker smaakt werkt helend! Bij het erkennen, dat er van een alcoprobleem sprake is, ligt de genezing.
Degenen die ondanks dat ze zich klem drinken zeggen -Ach het valt wel mee- zijn moeilijk te redden!
Pippi, in ieder geval vind ik het leuk, nu te weten wie langkous is. en je kwam over als iemand, die het naar de zin had! Maar het dubbele begrijp ik nu beter. Pippi, het ga je goed!!
Een warme groet van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wannes, ik begrijp je helemaal hoor. No hard feelings :present:
Maar je moest eens weten hoe bezorgd al die medeforummers gisteren waren
over jou en over Drup.
Maar toch ook dit had je voor kunnen zijn door één persoon in vertrouwen te
nemen en een belletje te geven. Of zelfs een berichtje op het forum zetten.
Dat je oproepbaar bent voor je werk, daar ben je niet de enige in. Ook ik heb
te komen als dit nodig is en ook dan gaat mijn werk voor.
Gewoon volgende keer beter toch?

Pip, dat zelfverzekerd over komen zegt dus niet altijd alles hé. Het is juist dát
waardoor mensen mij verkeerd kunnen inschatten. Ofwel ik mij beter voor
doe komen dan ik ben.
Dat rondlopen had ik nodig, ik kan niet al te lang in één dezelfde houding
blijven zitten.

Wat die kleine pip betreft, er wordt voor gewaarschuwd, zelfs op tv. Maar toch
is het schrikken als het je eigen kind betrefd. Blokkeren oké, maar ik zou de
boel toch maar in de gaten blijven houden. De jeugd gaat mij té ver!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, dit vind ik een sterk geschreven woord....

"We staan er niet alleen voor!

En het erkennen, dat jij en ik, en de rest, tot een groep behoort die het soms"iets" te lekker smaakt werkt helend! Bij het erkennen, dat er van een alcoprobleem sprake is, ligt de genezing.

Degenen die ondanks dat ze zich klem drinken zeggen -Ach het valt wel mee- zijn moeilijk te redden!
"

ik zou het niet beter kunnen neer pennen.
:$We staan er niet alleen voor!ft>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben overigens niet onzeker in de zin van wat men van mij denkt of denken zal.
Dat heb ik al geruime tijd los gelaten. Dat heeft het voor mij ook wat makkelijker
gemaakt de drempel over te gaan naar de meetingen.
Voor mij is het een worsteling met mijzelf, niet weten wat ik wil, mixt feelings.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
druppeltje

Ja, een lekker wadelingetje gemaakt met hondje. Je verwoord het heel goed Soothe (Pipje die de aanleiding gaf). Als Wannes het goed gegrijpt mag hij van mij uit de hoek.

Druppeltje, ik heb het begrepen, ga dadelijk in de tuin werken, ik stond hier toch al ff hé

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is er een jumping tornooi achter de hoek, ik wil dar eigenlijk naar toe gaan, maar ik kan het beter laten, ff doorbijten, doorgaans eindigd dit dat het paardenvolk op handen en voeten naar huis toe kruipt, de grote viervoeters nabootsen ????? :)

Dus veilig in mijn tuintje rommelen, als een nuchtere tweevoeter. :moon:

greetz, Jo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...