Spring naar bijdragen

Maandag 14 juli 2008


Gem

Aanbevolen berichten

ja, ik plan het in...
en daar is het medicijn ook niet voor bedoeld.
ik neem ook bewust een kwart per dag of om de dag..
als je een hele neemt blijft het langer in je bloed.
maar ik neem ook een kwart omdat ik anders last van de bijwerkingen krijg en dat is geen smoes.
en als ik dan weer die goede moed heb geniet ik zo erg van de nuchtere momenten..
het leven is dan veel echter..
en na een paar dagen gaat alles aan me er beter uitzien.
oke, voorlopig doorslikken dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 172
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

drinkerslogica Lianne!

Pip, even een veer in je reet steken hoor! poeh aan de refusal, wat moedig van je! Ik ben best wel een klein beetje boel trots op je!
en deze dag gaat vanzelf weer voorbij, ook zonder de verdoving.

Woman, ik word soms ook zo'n antidranktype, vind het vreselijk maar ik haat het steeds meer als mensen gedronken hebben. Ik kan niks met die losgeslagen emoties. Niet die 2 wijntjes die mensen bij het eten nemen, dat vind ik prima maar dat gebral na de nodige lading bier kan ik niet meer goed verdragen.

Drup, de tandarts weer overleefd! ik mag over een maand en moet ook een kroon, want mijn kies is afgebroken, daar gaat mijn spaargeld weer!

Zo, ik heb wel lekker gewerkt vanmorgen. Een kaart gemaakt voor een klant en overleg gehad over een business-plan maar ik geloof niet dat dat laatste echt mijn ding is. Zodra er cijfertjes in het spel komen ben ik echt een vrouw (grmpffffffff) en word ik op slag dislectisch.. Nu nog even rommelen in huis en dan rond half 5 richting het strand.... lekker!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat is zo Tapas!

Bijv gisteren, zat ik met mijn dcohters op een terras, was heerlijk.. roseetje roseetje...
en als je alleen bent is het heel raar als je een fle bestelt..
dus een vriend van me gebeld: joh kom ook gezellig...
maar puur om die fles te kunnen bestellen (hij lust hem ook wel)
en natuurlijk daar blijven eten en de kids iets te laat naar bed...
het was niet eens zo'n enorme uitspatting of dronken oid, maar het geeft aan hoe anders je (mijn)
beslissingen zijn met drank op..
als ik refusal had genomen was ik daar nooit zolang gebleven en/of hem gebeld...
vind ik heel vaak als ik alleen met de kids uit eten ga...
als je meer dan 3 wijn bestelt gaat t erg opvallen.. terwijl als je met zijn 2 bent en je bestelt 2 flessen kijkt er niemand..
of misschien wel, maar let je daar niet op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Lees de laatste tijd weer zo af en toe mee, maar kan door tijdgebrek niet alles lezen. Was benieuwd hoe het met jullie gaat. Hoop dat het gaat zoals jullie zelf willen dat het gaat en je het drankgebruik onder controle kunt houden.
Ik denk dat ik weer een tijdje mee ga lezen/schrijven, maar neem me alsjeblieft niet kwalijk dat ik de enorme hoeveelheid schrijfsels van jullie niet kan bijhouden, die tijd heb ik gewoon niet, wel hoop ik dat het jullie allemaal goed gaat.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!

Safi, wat heerlijk om te lezen dat de boeken hun perfekte bestemming gevonden hebben :heart:

Hanneke en Woman, jullie gaan super, hou vol want behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst maar wel heel veel goede energie en moed, ik heb er vertrouwen in :present:

Ziza wat een heerlijk gevoel, je nieuwe leven in een nieuw huis :rose:

Woman, ik begrijp dat je nu in een modus zit waarin je geen drinkenden om je heen kan verdragen, maar probeer je je eigen problematische drinken nu niet te projecteren op je vriend die alleen in het weekend drinkt en dan nog niet eens te veel?
Vind je dat hij vies ruikt als hij drinkt, dat hij irritant is in de communicatie, ben je jaloers of voel je je als dat kind in de Peijnenburgreclame?
Ben je er misschien nog niet aan toe te ontdekken dat je juist 1000% lekkerder jezelf kan laten gaan in alles aspecten van alle relaties, helemaal als de ander (een beetje) onder invloed is en jij niet (sorry als ik nu iets verklap van wat nog komen gaat, enjoy de voorpret dan maar:D)
Is het eerlijk tegenover hem te eisen dat hij op dezelfde manier en op hetzelfde moment groeit als jij? Als het niet-drinken van jou een wig tussen jullie drijft, was jij dan alleen gek op hem in je alcoholroes of is hij alleen maar leuk door de weeks? Zie je hem anders nu(chter)? Kan je hem z'n ding niet gunnen nu, en wie weet welke invloed je zonder dwang op hem kan hebben in de toekomst (ik merk dat velen zich door mijn aktie minimaal achter de oren aan het krabbelen zijn).
Weet je, ik denk wel eens de laatste tijd: hoe meer ik gewoon de dingen doe die ik deed, als me, myself & I, hoe 'gewoner' het niet-drinken wordt.....maarja misschien ben je daar nog helemaal niet aan toe, ik praat teveel vanuit mezelf en bemoei me vreselijk met jou nu.....misschien ben je gewoon wel klaar met die vent en dan kom ik hier als spuit 11 bla bla'en .....nouja voor het geval hij wél heel leuk is probeer ik je maar wat andere gezichtspunten te geven, omdat wij stoppenden nu eenmaal erg in beslag genomen worden door ons eigen gezichtspunt, ook al is dat zonder JWW nog zo mooi :)

Gem, moge de zonnenstralen via ons weer naar jou terugkaatsten, en weer heen, en weer terug, etc :rose:

Pippi: zonet even 1 geworden met het bos (zo lekker in de natuur en dan mezelf steeds betrappen op de wirwar van gedachten, om die dan steeds te stoppen om even alleen maar in het NU te zijn, = een soort minivakantie, zoveel zit tussen de oren!), ondanks n8dienst goede vibes hier dus (de week na DE week, ajwib), ik stuur je ze als aanvulling op die je al hebt, want ik heb ze gezien oeweet je! :sun:
By da way: 2 stengels bleekselderij, 1 rode biet en 3 grote winterpenen in de sapcentrifuge.....jammie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Lekker, de eerste dag van mijn vakantie...morgen gaan we pas weg, dus nu ben ik druk met alles voorbereiden,maar eigenlijk doe ik niet veel. Ik moet nog strijken, ramen zemen, was vouwen, eten koken voor in de diepvries voor de kinderen,want zij gaan niet mee op vakantie, duimen voor mijn dochter voor haar wiskunde-examen NU, w.c. en badkamer schoonmaken,alvast spullen klaarleggen voor de vakantie,en zorgen dat de overvloedig aanwezige gremlins niet meegaan op vakantie. Straks nog 6 flesjes water kopen voor onderweg. Oh,wat is het verleidelijk om de alcoholgedachten toe te laten,omdat het vakantie is. Gisteravond heb ik iets gedronken,dat maakt het nog moeilijker. Wel alles opgebiecht aan tactus,en vandaag weer vol goede moed verder. Maar balen dat het toch af en toe gebeurt....dat ik het laat gebeuren dus.

En ja,wat gaan mensen toch lallen na een paar drankjes, of langzaam praten, of moeilijke woorden gebruiken omdat ze niet weten hoe ze een zin af moeten maken, zucht, dat heb ik ws. ook vaak gedaan.

Wat goed , Pippi en anderen,dat jullie Refusal nemen! Ik wacht er nog even mee,wist niet eens wat het was,maar als die uitglijders blijven komen,ga ik na de vakantie toch ook maar naar de huisarts. Wat zijn de bijwerkingen?

En natuurlijk welkom Hgrodski en Brudy op het forum. Heel veel sterkte gewenst, je vindt hier zeker heel veel steun.

Even huishoudelijk bezig zijn,later meer!

poets,vouw,strijk,zuig,dweil,zeem,pak in,whaaaaa..bijna echt vakantie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Casiris, kan je de uitglijder van gisteren ook als inleider van een supervakantie zien, die jou in alle opzichten een heerlijk vrij gevoel gaat geven? Aan jou de keus: ga jij jezelf nu eens écht verrassen met iets moois deze vakantie?! ....en nu een pats op je billen (wat is het toch heerlijk om vrouw te zijn, dan kan dat gewoon ongestraft ;)) hup achter je aanrecht jij :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem,

Hier gaat het drie stappen voorwaarts, twee terug, maar dat is nog steeds vooruitgang niet waar? Mijn drankgebruik is flink verminderd en merendeel aardig onder controle.
Ik ken mijn risico gedachtes en gedrag en wordt steeds handiger daar meer verstandige reacties op te geven. Ook kan ik steeds makkelijker nuchter met dingen omgaan waar ik eerder een paar glazen of fles(sen) drank bij gepakt zou hebben, dat is de grootste winst omdat door dat niet te kunnen ik ging drinken, maar door een alcohol sluier ervoor te hangen is het er nog net zo hard incl de kater achteraf.
Ik kan niet vertellen dat ik het volledig onder controle heb en geen drank probleem meer heb, wel dat ik er steeds beter mee om kan gaan en me omdat ik nu beter met dingen die gebeurd zijn en mijn gevoel kan omgaan ik me steeds beter ga voelen wat het weer makkelijker maakt om met mijn drankprobleem om te gaan. Ik lees weer af en toe mee om te zien hoe het jullie vergaat en het houd me met beide voeten op de grond dat ook ik heel goed moet blijven opletten, ik wil dat niet vergeten omdat ik niet meer terug wil naar waar ik was toen ik hier de eerste keer binnen kwam.
Genoeg over mij nu, hoe is het met jou en alle anderen?

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal,
Fijn om te horen! Jij wilde nooit stoppen toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Want ik denk dat je door steeds (al is het weinig) te blijven drinken, je zucht naar alcohol voedt.
Althans dat is mijn ervaring. Ik sta dus nog steeds droog en daar ben ik heel blij mee!

Geniet je nog steeds van je muziek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Cal,

Fijn dat er vooruitgang is, dat is de enige goede richting! Ik vind het bijzonder knap en tegelijk twijfelachtig dat je vertelt in je alcoholprobleem vooruit te gaan (vooruitgaan in een probleem = een manier om dit probleem aan te pakken?) Maar als jij dat zo kan en het voor jou zo werkt en je nu al zoveel verder bent dan waar je was, daar gaat het om, ook al denk ik daar dan bij dat je best wel eens de enige alcoholist op de wereld zou kunnen zijn die daar zo mee om kan gaan? ;) en dat er een uiteindelijk gemakkelijker manier is om nog veel verder te komen (één stap vooruit = die eerste laten staan).....

Gezellig je hier weer te zien trouwens & liefs,

Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme Tapas, zo zit je zelfs bij de tandarts in een cirkel. En dat niet alleen het is nog oppassen ook met zo iemand en je euro's. Op een geven moment zei mijn tandars je krijgt nu een koud watje met alcohol in je mond, gewoon op bijten. Hahaha moet je tegen een alcoholist zeggen dus ik proberen dat ding leeg te zuigen en ondertussen loeren waar de rest lag. Speelt zeker ook nog onder een hoedje met de slijter........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, is waar wat Lianne zegt, vroeger werd dat geimplnteerd en ben daar nog steeds voorstander van want nu kan je die pil weigeren en weer drinken en toen had je hem in je lijf en kon geen kant meer op. Harde methode maar werkete wel voor een maand en of zoiets werk weet ik niet echt maar dat is met alles. Er zit ook een groot psychologisch deel bij en dat mag je nooit vergeten. De ene wordt als zweverig van een paracetamol en de ander loopt gewoon door als die er 5 op heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, goed te horen dat je nog steeds droog staat. Als het jouw ervaring is dat je zucht naar alcohol gevoed wordt wanneer je matig drinkt is het slim helemaal niet te drinken. Toen ik probeerde helemaal niet meer te drinken leek de aantrekkingskracht juist groter, misschien dat het voor iedereen verschillend is. Het gaf mij een te groot gevoel van gefaald te hebben als het eens niet lukte en ik was geneigd het op te geven want het lukte toch niet. Als ik af en toe wat kan drinken en binnen mijn doelstellingen blijf heb ik dat gevoel minder, is het meer van shit stom van me, maar ik kan mijn doelstelling nog halen. Uiteindelijk denk ik dat het belang van wat je kiest vooral persoonlijk is, ik zie zowel bij de stoppers als bij de matigers de strijd, ook tijdens de internet behandeling heb ik de keuze goed besproken en ik ben tot de conclusie gekomen dat totaal stoppen voor mij de lat te hoog leggen is, maar misschien komt de tijd dat ik die lat daar wel kan en wil leggen.
Ik ben niet per definitie tegen drank, wel tegen verslaving en teveel drinken. Niet willen stoppen is niet van toepassing, ik vind drank niet iets dat je moet drinken, maar wel iets waar je mee om moet kunnen gaan. Dat laatste gaat het om, als de één er makkelijker mee om kan gaan door te stoppen is dat prima als de ander wilt minderen en dat lukt ook goed. Denk dat het gaat om alcohol de baas te blijven en dat moet iedereen doen op de manier waarop die persoon dat wilt en wat het beste werkt.
Ja, ben nog steeds dol op muziek en sporten. Het zijn beide prima uitlaatkleppen die ik blijkbaar ook erg hard nodig heb.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik had vroeger een collega en die dronk gewoon door zijn implantaat heen. Levensgevaarlijk!!
Drup, ik had vorig jaar net een nieuwe kroon en 2 dagen later brak er een kies af, dat kon er niet van af dus... dit jaar zal ik er toch wel aan moeten! Ik moest bij de vorige ongeveer de helft van de kosten zelf betalen. toch nog ca 360 euries.

Calimero, fijn je weer te lezen! Zo te horen ben je goed bezig en aan het veranderen (of eigenlijk, meer bij jezelf komen dat is ook verandering)

Ik zit nog te twijfelen of ik nou mijn camera mee zal nemen naar het strand, ik sjouw zo af en toe wat af met dat ding... en dan maak ik niet eens een foto, maar ja soms kan je beter ergens mee verlegen zitten dan om verlegen.. ik ga nog even verder denken, heb ongeveer nog een half uurtje...(even jullie allemaal lekker maken)

Binnenkort is er een buitenlandse hondendag en die organiseert een goeie kennis van me, ik heb nu een logo ontworpen en vanmiddag gaan we kijken wat voor promotiemateriaal er nog meer moet komen, leek ons niet onprettig om dat lekker op een terras aan zee te doen, honden mee, en daar een hapje eten. en ondertussen werkbespreking houden.. ach, soms is werken best leuk! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal,
laat het duidelijk zijn dat ik voor mezelf sprak en wat MIJN ervaring is!
Als de lat voor jou te hoog ligt bij niet drinken dan ben je meer gebaat bij een matig alcoholgebruik.
Ik vind het knap van je als je dan kan handhaven!

Ik zit heerlijk in de zon (nu niet dus) te lezen. Ik moet altijd in dat vakantiegevoel komen en heb de eerste dagen geen rust. Ik ga dus nog even verder met mijn boek!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, met vooruitgang bedoel ik ook er beter mee om kan gaan, met andere worden steeds minder drink. En de enige die minderd, ik denk het niet, ik ken er meer die van veel te veel drinken nu matig drinken binnen door zichzelf gestelde doeleinden dus zo bijzonder is het niet. Het is bij de internet behandeling één van de keuzes die je kan maken dus blijkbaar haalbaar anders zullen ze je die wel afraden bij de internet behandeling, maar ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk te begrijpen is voor mensen die ervaren hebben dat die manier voor hun niet werkt.
Persoonlijk vind ik alcohol de baas blijven het belangrijkst en niet waar iemand voor gekozen heeft als het maar werkt.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,
Heb je een bericht van de woningbouwver. gemist? Anders is het idioot dat ze op zo'n korte termijn zoiets komen mededelen!
Wellicht dat je vriend kan helpen???

Tapas,
geniet lekker aan zee straks (het werkt, ik ben jaloers!!)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cas ken je me ook even afsponzen? Heb het bloedheet van die man, zijn komende rekening, die blok die ik minder vind en nu naar watjes loop te zoeken. Nou kijk in de spiegel druppie dan zie je er zelf een....Ga toch maar ff douchen en dan een heerlijke salade voorbereiden. Niet allemaal tegelijk komen want heb de bbq al voorgesteld maar geen reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...