Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 304
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Beste Pippi,

Je bent bewogen, door de verhalen, hoe het in het begin ging. Ook ik ken het begin! Maar er volgt ook een traject! Zonder je te willen ontmoedigen, wil ik je meegeven, dat je het niet kan forceren. Ook de komende tijd gaat het niet onopgemerkt aan je voorbij!! Het heeft tijd nodig!

Gedurende lange tijd, of je steeds dronk (of met tussenpozen) doet weinig terzake, zal je het moeilijk hebben.
Feit is, dat je steeds in een toestand van halve of hele verdoving hebt geleefd!! Al je indrukken zijn gefilterd binnen gekomen en komen nu heftiger op je af!! En daar moet mee gedealed worden.

Waarom schrijf ik dit? Omdat ik een slechte week heb. Door een aantal ontregelende zaken, zit ik beroerd in m'n vel, en zie: Na bijna acht maanden dringt zich al twee dagen de vraag op, of mijn beslissing juist was. Dat is het ettertje, wat de hele trucendoos opentrekt, om mij te laten denken, dat het eigenlijk wel meeviel!! Er wordt geprobeerd mij om de tuin te leiden, en dat willen we niet.

Dus Pippi, waakzaamheid zal lang geboden blijven. Deze drang weerstaan werkt, mits je jezelf steeds van de juiste keuze overtuigt.

Pippi, ga er voor, er is ook winst. Als dat niet zo was zou ik het niet zolang volhouden.

En stemmigsstoringen, daar kan beter met een anti-depressievum aan gesleuteld worden, omdat er niet zo'n alles verwoestende werking van uit gaat! Omdat ik van ver gekomen ben, weet ik hoe drank sloopt tot op het bot!!

Groet en hou je taai.

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
An

Tjee, mijn man belt net, hij is om half elf thuis. Ik weet het niet hoor, ik weet het echt even niet.

Tuurlijk weet je het wel!! Dat zit je zelf al de hele week te vertellen namelijk...Je drinkt gewoon niet!!!!
Omdat je je dan beter voelt!! Kijk naar je onderschrift! Verwelkom hem met een pot koffie !

Geplaatst

Nou, ik heb mooi niks in huis en ik hoop maar dat hij niks gaat meenemen.
Nee, ik ben gestopt en heb er helemaal geen zin in. Zie je hoe zo'n verslaafd brein werkt, super gestoord.

Geplaatst

Kweenie hoor, misschien is het de volle maan of zo maar ik zit mezelf ook al de hele dag bezig te houden met allerlei kleine klusjes en domme dingen en fantasietjes van wat ik nou eens zal gaan doen.
Er spelen hier ook wat dingen mee die ik niet kan beïnvloeden liggen maar die wel degelijk impact hebben.
Loskoppelen... pffft. Valt niet mee soms, maar 't is wel nodig.

Geplaatst

Ja, belachelijk met gierende zenuwen, het overvalt me gewoon. Belachelijk, ik heb niet voor niks heel de week zo hard aan mezelf gesleuteld. Ik hou er nu over op, ander onderwerp in mijn hoofd. Ik ga maar ff een pammetje nemen.

Geplaatst

Marion,
wat heerlijk om op deze manier van je te horen. Geweldig!! :present::present:

Charlie,
jij ook proficiat met de durf om aan de HA om Refusal te vragen en het daadwerkelijk te nemen!
ik ben blij voor je!

Rolgordijna,
ook mijn bewondering dat je de stap hebt genomen om daadwerkelijk wat aan je drankgebruik te doen!!
We weten allemaal hier hoe moeilijk en lastig het soms is!

Ik heb vandaag de administratie van ongeveer anderhalf jaar gedaan. Uren mee bezig geweest! Rotklus! Maar het is af! :) Ik ben er trots op.
Ook ben ik blij dat ik weer gegrepen door een boek. Heerlijk!
Ook is het heerlijk hier te lezen, het is net als gisteren een positief en opbouwend draadje. daarvan mogen we er wel meer hebben!

Geplaatst

Marion, de aanleiding is niet fijn, maar het is wél fijn dat je terug bent!

O, An, eerst toestemming aan mij vragen hè? We hebben een pact!
Onzin hoor, je moet doen wat je wilt. Ik hoop alleen zó erg dat dat niet drinken is!

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
druppeltje

Wannes gaat het wel goed met je? Een Belg op een Nederlands forum die Engels begint te praten. Oef je maakt hier wat mee hoor, straks begint ook nog in het Frans........
:)

Lief druppeltje,
:heart:

Geplaatst

Hallo, ik ben net terug van mijn engelse meeting van de AA saman met Bambam.
Het was af entoe lastig om dingetjes goed te kunnen volgen maar het was te doen. Het was een topic avond,als er iemand is die ergens mee zit waar hij niet mee om kam gaan kan hij zijn verhaal doen en de rest praat vanuit zichzelf hoe hij dat deed.
Het was weer goed om de verhalen te horen, terwijl ik wel dacht, god, met mij viel het toch wel mee...
Tot ik met Bammie nog ergens wat ging drinken en de verhalen op tafel kwamen wat we met drank allemaal hadden uitgespookt, toen realiseerde ik mij weer dat het met mij niet meeviel!!! Ik heb weer mijn vitamientjes gehad, plus het was erg gezellig.
Ik ga nu naar bed, ben moe en al een paar dagen erg emotioneel, dus op tijd slapen maar en morgen weer een nieuwe dag.
Weletrusten allemaal

Geplaatst

Visje welterusten, sterkte!

Trees: ja we gaan er vandaag voor ok!

Ik ga maar afsluiten en kijken hoe ik mezelf even bezig kan houden.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...