Trees Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Oeps, helemaal verkeerd ingelicht! Niet goed gelezen...
Brudie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hallo An,Heel knap,ik ben er ook achtergekomen dat praten met je partner een hele goede stap in de richting is, eerst liep ik altijd weg als mijn vrouw er over begon.Tot morgen allemaal.
An Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Mooi Brudy, vanaf nu zal ons leven niet meer hetzelfde zijn, we maken er wat van. Sterkte!
sneeuwwitje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Houtje,Biefstuk wil echt niet alles zeggen hoor.Mijn moeder was vaak te beroerd om te koken en dan werd er weer biefstuk gehaald, want dat was makkelijk met een snee brood. Mijn vader had een goede baan dus het geld was geen probleem.Nooit was er een kopje thee of aandacht, wanneer ik uit school kwam.Bij mijn vriendin stond altijd de thee klaar thuis met zo'n goedkoop biskwietje, daar hadden het niet breed, geen geld voor biefstuk, maar wel tijd en warmte voor elkaar.Houtje, het is echt niet belangrijk wat je op tafel zet, als het maar "warm"aanbevolen wordt.Brudie, hier 4 roosjes voor jou:present:rose;:present:Visje, jij zult je in het zwembad wel thuis voelen vandaag.Trees, ik loop lekker een week voor en dat houden we zo, afgesproken?Koh, mooi verwoord en mocht de stroom een keer uitvallen, raak dan niet in paniek.Marieke, volhouden hoor, want je kunt het. Toen ik twee weken geleden naar dat café ging, toen heb ik na de tijd ook nog aan jouw nachtelijke café-bezoeken gedacht. Wees blij dat je de alcohol de baas bent nu.Safi, mooi gedicht.Tina:)Har:Tapas, ook aan jou dacht ik vaak op donderdag.Ferry, zie je mail.Corinne, ben jij 13 kilo afgevallen, toen je de alcohol liet staan?Ik ben nu al 1 kilo afgevallen in 2 weken, dus dat is dan een leuke bijkomstigheid, ik zie het maar als een soort beloning, want ik ben in die 6 drankjaren bijna 15 kilo aangekomen. Pip, het gaat je lukken.
sneeuwwitje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 An, door al die toestanden heb je soms ff geen zin aan elkaar, dat is heel begrijpelijk. Dikke knuffel.
sneeuwwitje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 An, ik had je vorige bericht nog niet gelezen.Ga ervoor met je beiden, mijn man steunt me nu ook en dat is ontzettend fijn, daardoor voel je je ook meer verbonden met elkaar en wil je het ook volhouden.
Trees Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Marion, goed plan! Ik zal niet proberen je in te halen!Pff..ik heb wat mensen vóór me! Kan ik mooi de kunst van afkijken! Toen ik hier een jaar geleden kwam voelde het hier een beetje als een ''blok''; iedereen was al (tijden in mijn ogen) gestopt!Ik was al een tijdje aan het meelezen, en dacht: dat haal ik nooit!En zie, een jaar later, wel weer teruggevallen, maar bij lange na niet zo diep als voorheen, en wel degelijk winst behaald!
Houtje Geplaatst 16 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Zoooooooooooooo drie kwartie stilte, is iedereen in het bos en in de tuin?Mijn tuin is een dermate ravage dat ik toch maar een tuinklusser ga zoeken voor een dag of zo. Ik krijg dat echt niet klaar met één arm.Het Neefje (nou ja De Neef, hij is 1.84 meter) is aangekomen, en ik moet zeggen, geen onvertogen woord meer hoor van mijn kant, hij is gezellig, goed opgevoed, beleefd, vond het luxe dat ik een blad bracht met koekjes, tucjes en chips en een pak ijsthee, Zoon begon meteen ook beleefd te doen (gna gna van schrik zeker) dus ik snap niet waar ik me druk over heb gemaakt.Ze zijn allebei van de Hokkie dus ik heb gezegd, twee uur gamen en dan even lekker naar buiten. Ik heb de bedden op zolder opgemaakt, daar kunnen ze gezellig slapen en kletsen. Het Neefje is ook game-gek dus die kwam met een tas vol games aan, dus het ligt gelukkig niet aan Hansje dat hij de enige is die game-verslaafd is .Mèn wat kan een mens toch piekeren hè.
Gem Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Houtje,gelukkig! Ik kan me voorstellen dat je je zo voelde, maar het was niet reeel. Nu kan je weer ontspannen!Ik was niet in het bos of in de tuin,maar was even op de bank "weggezakt".:$Overigens ging het trainen van geen meter. Ben na een halfuur sjaggerijnig naar huis gegaan. Weer pijn in mijn achillispees. Bah!Ik ga niet meer voor de vakantie, ik word hier gefrustreerd van! Wel lekker gedoucht en nu fris op de bank.
Houtje Geplaatst 16 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Ja Gem, het was gewoon niet reeël (hoe schrijf je dat ook weer?) pffff, ik heb wel een houten hoofdje weer van het gepieker (stommmmmm!!!!!) maar ik heb het piekerspook er met een zierige rot-zwaai uitgemept. Zijn ze nou helemáál belazerd!!!!!!!!
Gem Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Ha, jij schrijft het goed. Ik weet niet hoe ik die puntjes erop moet krijgen! Iets met alt ofzo, is me teveel werk!Ga jij nou a.s zaterdag weg? Of pas de zaterdag erop?
An Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Trees: we hangen hier nu al bijna een jaar rond, dus het gaat tijd worden dat wij nu eens eventjes iets laten zien.Houtje: ik kan ook zo in de stress raken en even daarna blijkt dan dat het vanzelf oplost.Marion: dat drank gedoe speelt hier al zo lang. Telkens wel weer met mijn man gesproken, maar nu gaf hij voor het eerst weer een antwoord waar ik wat mee kon, wat een opluchting. Zeker omdat we nog met z'n allen weggaan. En MET drank is het gewoon niet genieten, dan weet ik vantevoren dat het een rot vakantie wordt en nu heb ik er helemaal zin in.
BamBam Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Snowy, fijn je hier weer te zien!!! Go girl, go, je kunt het. Goed en dapper van je dat je terug blijft komen, respect.Gister fijne meeting gehad en lekker koffie, appeltaart met slagroom gehad. MMMMM, lekkerrrr. Blijft grappig dat ik Visje eigenlijk pas ken en toch ook weer niet. We weten al zoveel van elkaar en ik voel ook geen schaamte om zaken met haar te delen. Gek is dat toch. Maar ook weer niet want we voelen en weten precies waar de ander het over heeft. En dat had ik gister op de meeting ook weer en zal ik ongetwijfeld vanavond, als ik naar de meeting ga, ook weer hebben.Sterkte mensen, kijk niet te ver vooruit, 24 uur is te overzien. Vandaag drink ik niet!
Trees Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Gem, de "ë" doe je als volgt: eerst " dit tekentje, zit naast de dubbele punt, en als je het intikt zie je niets, en daarna de e tikken, En dan staat er ë !
Gem Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 ë, Ë, ä, ö.....Trees, bedankt! Toch niet zoveel moeite!!
charlie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 An, ik vind je ijzersterk, ik wilde dat ik kon praten met mn man...Hij weet geen eens dat ik nu aan de refusal zit., bv.Ik wil zoveel, maar dan zal ik toch eerst eens moeten leren praten!Soms zou ik wel willen dat ik plots mn geheugen kwijt ben, als jullie snappen wat ik bedoel. :(
blacky Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 juist thuis van mijn werk boerderij/fermette was om 09:15 deze morgen al verhuurd mierda ja en ik was wel een beetje triste:devil:nu ja verder zoeken zeker aanvaarden wat ik niet veranderen kan , het leven is voor de rappe zo verzenden en jullie dan lezen
Ziza Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hoi allemaal,Bedankt voor jullie felicitaties mbt de koop van ons huis... ik blijf het bijzonder vinden dat dit op ons pad kwam...Kohtje,Bedankt voor je verhaal... niet drinken is een ding... een andere levenstijl opbouwen is een tweede...En ik kan alleen een ander leven krijgen als ik het anders ga DOEN....there is no other way...Gisteravond luisterde ik naar cd van Wayne Dyer met als titel "decisions without commitment are meaningless" of iets in die trant... en het is zo waar... ik heb niets aan mooie plannen als er ik niets mee doe...want er veranderd niets als ik alleen een beslissing neem...Mijn hoofd wil mij maar al te graag laten geloven dat ik niet hoef te veranderen... ja andere mensen moeten veranderen zodat ik er mee om kan gaan...Mijn hoofd wil mij er maar al te graag van overtuigen dat ik niet verantwoordelijk ben en ook niet moet proberen te zijn...Wat ik wel frappant vind is dat als mensen mij de laatste tijd vragen hoe het met mij gaat ik echt geen idee heb en als ik eerlijk antwoord zou moeten geven eerst 5 minuten zal moeten mediteren om er achter te komen... en dan nog weet ik het vaak niet...Als ze mij zouden vragen wat denk je Ziza kan ik zo antwoord geven ... een heleboel antwoorden zelfs hahaha... Als ze mij zouden vragen wat voel je Ziza zou het ook even duren voordat ik antwoord kan geven omdat ik bij mijn lichaam te rade zal moeten gaan...Meestal antwoord ik dan maar met "goede vraag...bedankt voor mij wakker maken"... natuurlijk krijg ik vaak een verbaasde reaktie en dan zeg ik maar dat ik het ook niet weet hahahaha... en vraag ik vervolgens hoe het met die persoon gaat...Voor mij geeft dit aan hoe verstrikt ik ben in allerlei gedachten en scenario's die vaak totaal onzinnig zijn en niet mijn aandacht er bij heb... en dat ik nog veel te vaak mijzelf identificeer met wat ik denk...en dat is grote onzin in mijn geval hahahaha....Wens iedereen een fijne dag...
An Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Charlie: mij brak het zweet ook uit. Gisteravond heb ik niks gezegd, maar vandaag ben ik maar gewoon begonnen met praten. Het enge hieraan is natuurlijk dat ik a.h.w. 'alle schepen achter me verbrand'. Voorheen heb ik er wel met hem over gesproken, maar nu was het toch anders. Ik kan me niet langer blijven verstoppen achter zijn drank gebruik hier in huis. Of wat dan ook. De tijd zal het leren.Vandaag drink ik in ieder geval niet. Per 24 uur de boel bekijken. Goed van je Charlie dat je die refusal gebruikt!! Voel je je al beter?
tapas Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Ik ben in de luxe positie dat ik automatisch spellingscontrole in mijn browser heb, dus ieder fout woord wat ik hier intik wordt gelijk gecorrigeerd! Albertina wat jij schrijft is zo waar! boosheid als oorzaak van het drinken!de eerste keer dat ik via het forum en internetbehandeling gestopt was ging dat uiteindelijk fout omdat de internetbehandeling ophield, eerst heb je wekelijks kontakt en dan opeens niets meer 6 weken en daarna 6 maanden. Ik kon daar niet goed mee dealen en ging daarom weer onderuit, ik zou ze wel eens een lesje leren, hoe durven ze me zo te laten vallen. dus ging ik weer drinken... de slachtoffermethode dus. Ik ben zielig dus ik mag!Vorig jaar (anderhalf jaar later) ben ik dus weer gestopt. Die ene terugval daarna die ik gehad heb in november had veel te maken met hetzelfde wat jij schrijft. Op mijn (vrijwilligers)werk was heel veel veranderd en ik kon daar maar niet aan wennen, ik wilde onbewust gewoon weer graag dat het weer zoals vroeger was. Ik had zelf niet eens zozeer in de gaten dat het daar aan lag maar ik kon alleen maar negatief zijn en had overal kritiek op, vond het zelf ook strontvervelend maar kon niet bij de kern komen, tot iemand me echt confronteerde met dat ik niet los kon laten.. ik niet loslaten??? vroeger beter? ik wilde eerst nog ontkennen maar het zelfde moment kreeg ik me een jankbui, en ik heb die dag gehuild vanuit mijn grote teen... sindsdien is de trek ook afgenomen.Loslaten is een sleutelwoord dus! Het is zo moeilijk maar het geeft zoveel rust als je het doet.
druppeltje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Hoi allemaal,Drup komt ook weer eens binnengevallen en heeft niet veel bijgelezen wat hier ook haast niet om te doen is. Ging me gewoon melden en mijn oog viel op het laatste woord van Tapas: LOSLATEN maar is dat niet het grootste probleem? We zitten hier niet vanwege zweetvoeten maar hebben zoveel moeten loslaten; de ene een ouder, de ander een huwelijk, nog een ander geld en weer een ander een partner, vriendschap of zelfs een kind. Dan ga je jezelf vastgrijpen aan die reddingsboei en dat is de fles waardoor je denkt dat als ik die ook nog moet loslaten dan heb ik niets meer.........
Otje Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 quote: Originally posted by: AnCharlie: mij brak het zweet ook uit. Gisteravond heb ik niks gezegd, maar vandaag ben ik maar gewoon begonnen met praten. Het enge hieraan is natuurlijk dat ik a.h.w. 'alle schepen achter me verbrand'. Voorheen heb ik er wel met hem over gesproken, maar nu was het toch anders. Ik kan me niet langer blijven verstoppen achter zijn drank gebruik hier in huis. Of wat dan ook. De tijd zal het leren. Vandaag drink ik in ieder geval niet. Per 24 uur de boel bekijken. Goed van je Charlie dat je die refusal gebruikt!! Voel je je al beter? Ok lieve mensen, ik ga ook praten met mn vriend. Jullie hebben me overtuigd.Zijn echt wel wat punten die me echt niet bevallen, en waar hij volgens mij best rekening mee wil houden. 1 daarvan is dat als ik bij hem kom hij geen cola voor mij heeft maar wel bier voor zichzelf. Hij weet dat cola erg belangerijk is voor mij (prik) om droog te blijven. Misschien moet ik dit soort dingen eerst maar eens rustig melden voordat ik dagen loop te piekeren en te doen. Waarschijnlijk heeft ie het niet eens bewust in de gaten !!!Thanx jullie !!!! xx
charlie Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Ach An, met het stoppen op zich heb ik geen moeite, nooit gehad ook.Maar juist die andere problemen die ik dus niet uit kan praten zorgen ervoor dat ik telkens maar weer vlucht..Ik log even uit, ga het eten doen.
Francesca Geplaatst 16 juli 2008 Rapport Geplaatst 16 juli 2008 Mooie stukken zijn hier vandaag al geschreven. Ik scrollde zomaar wat, en mijn oog viel op een aantal dingen die net nu ook voor mij van toepassing zijn. Ik las Tina's stuk over boosheid, en wat dat met je kan doen, en hoe je die misschien kunt ombuigen in iets positiefs.Ik heb een week van boosheid, verdriet, onvrede en onrust achter de rug. De boosheid was gericht tegen iemand die mij lief is, maar er zat ook een stuk onvrede met mezelf achter. Ik wist dat ik zelf ook fouten gemaakt had en nog maakte en dat ik daar iets aan moest doen. Ik vond mezelf ook te passief geworden, na de hyperactiviteit van helemaal in het begin na het stoppen met drinken. Richtte me te veel op een ander, waardoor mijn eigen "dingen" wat bleven slingeren. Nu jagen die "dingen" mij ook wel angst aan, dus verviel ik in mijn typische uitstelgedrag. Nu had ik ook wel besloten om bijvoorbeeld mijn zoektocht naar nieuwe opdrachten uit te stellen tot na mijn vakantie, maar ik zit er al een tijd mee dat ik niet genoeg werk. Gevolg: onrust en onvrede. Dat is maar één van de dingen waar ik mee zat (zit), en die dus leidden tot zoveel onrust dat ik bijna geen andere uitweg zag dan vluchten.Ik raakte helemaal gevangen in een spiraal van negativiteit waar ik mezelf nog nauwelijks uit kon bevrijden. Ik heb de voorbije dagen ook een paar keer trek gehad daardoor, hoewel die tot mijn grote genoegen best goed te hanteren bleek. Ik paste mijn "loskoppelstrategie" toe en de trek ging over. Dat was dus stap 1: niet drinken, wat er ook gebeurde of hoe ik me ook voelde. Prima helpende gedachte blijf ik dat vinden.Na een ruzie waarin harde woorden vielen, veel gepieker, eindeloze gesprekken met vriendinnen, eerlijkheid tegenover mezelf en iets wat ik oppikte uit een boek, kon ik die negativiteit stilaan ombuigen in een begin van positiviteit. Wat begon met: "Wat kan de ander doen voor mij?", ging over in "Wat kan ik doen voor/aan de ander?", om te eindigen met "Wat kan ik doen voor/aan mezelf?" (met dank aan Dr. Phil ) Zoals de Bond Zonder Naam het zegt: "Verander de wereld, begin bij jezelf!" (Ik zie de spreuken nog bij ons thuis in de keuken hangen...) Een paar praktische suggesties van een vriendin en een aantal toevalligheden zetten me op de goede weg. En dus gaf ik mezelf een schop onder de kont en ging ik over tot ACTIE, jaja, het grote toverwoord. En kijk, ik voel me weer een stuk sterker en positiever en hoewel de problemen nog niet opgelost zijn, probeer ik er op een andere manier tegenaan te kijken en voor mezelf uit te zoeken wat IK kan veranderen en wat ik kan doen om niet in dezelfde fouten terug te vallen. (Wat Ziza ook vaak schrijft.) Dat wordt vast nog een delicate evenwichtsoefening, maar "moeilijk gaat ook" zou mijn vader zeggen. En dan heb ik mijn lot alvast in eigen handen genomen. Ik dacht ook: "Tja, ik kan wel blijven mekkeren over een ander, maar ik heb toch geen controle over die ander. Over mezelf daarentegen heb ik wel controle, dus laat ik inderdaad maar bij mezelf beginnen."Ik word nog een keer vreselijk wijs nu ik mijn hersencellen niet meer de vernieling in zuip. Nu nog toepassen in de praktijk en blijven volhouden.Zo, tot daar mijn 50 cents. Liefs,Francesca
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden